Jump to content
mata

mata's Budget Sniper Project/Avontuur

Recommended Posts

Zie garmon's bevinding, weliswaar met ander merk poston ed. Ik heb ook een pdi 200 veer besteld, vergelijkbaar met m150 als ik het goed zeg.

Edit: lees net dat je al m150 hebt ... Wordt trial and error dan :P moet zeggen dat ik 590 fps met m150 wel veel vind(vergeleken met wat je op verschillende sniper fora leest)

Het is heel erg lastig, hangt zo erg af van je cylinder volume en je barrel volume. Ik kan twee identieke setups maken met enkel een verschil in barrel lengte, en het verschil kan al gauw oplopen tot 100 fps.

Even een kleine update. Ik heb afgelopen weekend de hele dat met mijn L96 gespeeld en het ging best wel goed eigenlijk.

Het huidige lijstje met upgrades:
- AA hopup chamber

- Maple Leaf monster bucking + Concave nub

- SHS/PPS 500mm 6.03 steel barrel

- Barrel spacers x4

- WELL upgrade piston en spring guide (standaard spring nog)

- Airsoftpro.cz Steel Cylinder (was nog niet nodig, maar ik kon laatst een aanbieding niet laten liggen)

Zoals eerder geschreven heb ik een hele Airsoftpro.cz upgrade set liggen incl. piston, m150 veer (zegt men) en spring guide. Echter heb ik nog wat gezeik met de veer. Zodra ik een fatsoenlijke veer heb zal ik de complete set plaatsen. De FPS was consistent 496/497. Nou heb ik afgelopen weekend wel wat moeten stoeien met de hopup. Ik moest uiteindelijk iets minder hop geven om hem echt accuraat te krijgen. Aangezien mijn scope nog steeds zwaar kl**e is, is het afstellen en zeroen bijna niet te doen (de scope is scheef, staat maximaal naar links gedraait en nog komt de bb links van het kruis). Ik heb in de middag een hele serie mooie kills gemaakt, met zelfs wat duimpjes omhoog van de tegenstander. Nu is het veld waar ik speelde, Gasselte, nou niet echt 1 waar je over extreem grote afstanden schiet. Ik zou zeggen max 70m op sommige stukken (we speelden ook niet op het gehele veld). Mijn vijanden zaten grotendeels tussen de 35 - 60 meter, dus een echt maximale engagement afstand is nog niet uitgetest. Op die afstanden ging het best makkelijk vanaf het moment dat ik echt door had waar ik in mijn scope moest richten.

Jammer genoeg werd het in de loop van de middag erg bewolkt en donker waardoor ik de baan van de BB moeilijk meer kon zien. Ook besloeg mijn scope veel (misschien ook een beetje mijn ademhaling). Uiteindelijk was het schieten en als je een stuiptrekking zag betekende het dat ik in de buurt zat :P (wat best veel gebeurde). Ik schoot trouwens met G&G .33 ongewassen.

Al met al ben ik nu al te vreden over de prestaties met minimale middelen. Deze WELL is in ieder geval prima. Nou wil ik alleen nog even een keer in een goede scope investeren om er toch meer uit te kunnen halen. Tips zijn trouwens welkom!

Ik heb hier al even een tijdje geen update meer geplaatst, maar ik heb ook niet stil gezeten. Mijn sniper heeft al een paar skirms gezien en ook weer wat andere onderdelen mogen ontvangen. Hier dus even een update:

Upgrades:

AirsoftPro-L96-MB01-Complete-cylinder-se

Complete cylinder set for MB-01,04,05,08

De veer heb ik niet gebruikt van deze set, zelfs met de M150 zat ik ruim boven de 500fps en deze veren zijn extreem stug.

PDI APS 240

Deze veer zou volgens PDI met hun setup ca. 430 fps moeten doen, bij mij natuurlijk weer niet. Ik zat op ca. 540 fps, dus deze moest als nog bijgeknipt worden. Wellicht is de APS 210/220 een veiligere keus.

ActionArmy L96 hopup

Need I say more? Prima hopup, al dan niet de beste.

Maple Leaf Monster 70°  & Maple Leaf Concave nub

Als je de sniperfora's mag geloven is dit momenteel de beste bucking / nub combinatie. Nu heb ik zelf geen ervaring met bijvoorbeeld een PDI W-Hold, maar de presetaties zijn super. Let wel dat het uitlijnen van deze bucking en nub wel wat gedult kost. Staan ze maar een beetje verkeerd dan ga je dat merken. Daarnaast heb ik nog een iets oudere variant van deze AEG buckings. De nieuwe heb ik ook liggen, maar nog niet kunnen testen of het ubarhaupt verschil maakt.

Madbull 407mm Steel barrel

Ik ben begonnen met barrels van 500mm, aangezien dit de standaard meegeleverde lengte was van een MB01. Na her en der wat advies te hebben ingewonnen en veel gelezen te hebben ben ik uiteindelijk bij ca. 400mm uitgekomen. Dit geeft mij een cylinder:barrel volume van 2.5 en zou erg fijn moeten werken met .36 grams BB's. Afgelopen weekend heb ik dit wel degelijk kunnen merken. Wat een verschil met 500mm en .33 grams. Meer range, strakkere baan, heerlijk! Nu alleen nog een keer de scope goed zeroen en nog wat stoeien met de hopup.

2 setjes met Barrel spacers

Ik was lui, je kunt ze natuurlijk prima zelf maken :).

Op dit moment schiet dit ding 482/485 FPS met .20 (ca 504 fps omgerekend met .36). Daarnaast heeft de replica door de cylinder en PDI veer een heerlijk soepele boltpull en een stabiele FPS. En nog steeds relatief stil!

De uiteindelijke kosten van de onderdelen kwamen op ca. €230 (excl verzenden). Voor mij was het iets meer omdat ik best wat onderdelen geprobeerd heb, maar dit is waar ik nu eerst bij ga blijven. In de toekomst als mijn trigger wat gaat slijten wil ik nog een AirsoftPro.cz trigger halen, maar tot dusver laten we het even zo. Het is en blijft niet mijn primary :P.

BOOM HEADSHOT!

01ktNin.jpg