Jump to content
mata

mata's Budget Sniper Project/Avontuur

Recommended Posts

WGCshop.com bekeken? Er zijn weinig websites welke in azie, amerika of europa zitten welke kunnen tippen aan de prijs en levering van WGCshop.

Mooie bijkomstigheid, je kan door wgc je bon laten aanpassen. Bijvoorbeeld iets kost 100eu, laat je 50% op de bon zetten. Dus bij de douane gaan ze uit van 50euro ipv 100euro en bespaar je weer een paar euro, let wel op! Je product is dus maar voor 50% verzekerd.

Leveringssnelheid van wgcshop is ongeveer 3 tot 7 dagen als alles makkelijk gaat bij de douane. 

Waarom vertel ik dit allemaal?

Ik heb hier mijn Maruzen APS-2 sniper rifle vandaan, en deze was zéér snel binnen :)

Ik had al een hele serie shops bekeken, maar het werd veelal duurder, plus ook daar waren veel dingen die ik het liefste had uitverkocht. We zullen zien of ik zo een beetje compleet zal zijn. Ik gok dat ik mogelijk nog een andere bucking nodig ben, maar dat zien we dan wel weer.

Ik heb trouwens tot dusver bijna altijd lagere waardes op de pakketjes gehad, ook zonder er om te vragen.

Ghehe, was nog bezig met het opmeten van ons toekomstig dakkapel :P.

411.7 fps strak op mijn chrono, 5 schoten achter elkaar. Met .30 lijkt het er op dat je op 40-45 meter prima iemand moet kunnen raken. Baan van de bb lijkt consistent, maar ik moet nog wat meer met de hopup prutsen (of niet, want vervang hem toch).

Zo uit de doos is het meer dan verwacht eigenlijk. Ben benieuwd wat ik aantref als ie open gaat.

AA Hopup er in en nieuwe barrel, de combi van de AA chamber en de modify hybrid barrel was niet helemaal passend. Even creatief denken en opgelost. FPS ging omhoog naar 430, dus plus 20.

Toen de cylinder open, wat een zooi zat daar in. Slappe plastic piston en guide plus veels te veel vet! Schoongemaakt en upgrade piston en guide er in. Ziet er een stuk meer solide uit. Airseal is schijnbaar nu wat beter want de fps ging weer met 20 omhoog.

Zit momenteel op 450 fps en met .30 schiet ik met gemak 60m en nauwkeurig. Hopelijk dit weekend even naar een plek met meer ruimte en de mogelijkheid om targets te plaatsen.

Wel vind ik de bolt nog relatief zwaar. Dit zou van mij wel wat lichter mogen. Tips hoe dat te doen?

Ik zal hopelijk zondag of na het weekend even een update plaatsen. Ik ben druk bezig met de L96 klaar maken voor Bunker Hill, maar heb een gigantisch gebrek aan tijd en een paar kleine tegenslagen. Doordat alles met weinig tijd gedaan moet worden schiet het maken van goede fotos er ook beetje bij in.

O.a. de barrel en de AA hopup zijn niet helemaal compatible (het stalen stuk op het begin van de modify barrel is te lang waardoor de hopup niet mooi sluit). Daarnaast heb ik een klein issue met de airseal. Hopelijk krijg ik dit opgelost en kan ik zien wat dit ding in de praktijk doet zaterdag.

Bunker Hill, Daarle:

Aangezien mijn Specna Arms M4 er halverwege de ochtend mee ophield, zekering doorgebrand, heb ik aardig wat kunnen spelen met de L96. En heel eerlijk gezegd viel het me nog niet tegen. Aangezien ik afgelopen week veel te weinig tijd had om alles goed klaar te maken en te testen, moest ik dus eerst de zero op mijn scope goed krijgen. Dit was nogal even prutsen, want mijn scope blijkt wat scheef te zijn. Deze een kwart slag gedraaid en dit leek al beter. Daar kwam nog bij dat ik vermoedelijk in de haast mijn barrel en flathop niet goed met elkaar uitgelijnd zijn. Dus ik kreeg een leuke spin na rechts voorbij de 30m :P. Hier had ik niet direct zin in om te gaan fixen, ik kom daar immers om te spelen, niet om te knutselen. Hij deed trouwens 480 fps en ik schoot met G&G 0.33. Wel denk ik eerst wat meer te gaan schieten met Green Devil .30, de G&G's zijn namelijk grijs en moeilijk te volgen voor het testen.

De resterende anderhalf uur in de ochtend heb ik heel wat tegenstanders uitgeschakeld. Hier moet ik wel bij zeggen dat we aardig teruggedrongen werden tot onze base en ik op een paar strategische plekken ze af kon knallen als ze het hoekje om kwamen. Dit was op ca. 40-50 meter. Niet extreem ver, maar hij schoot wel consistent (beetje rekening houden met de spin naar rechts). Volgens mij zat ik op een killstreak van ca. 13 man. Omdat ik aardig wat uit kon schakelen heb ik op een gegeven moment een baan vrij weten te maken om van achterop het terrein met 2 anderen door te pushen richting SAM-site. Onderweg had men ons niet door en kon ik mooi wat kills maken op mensen die compleet de andere kant zaten te dekken. Met daar bij een geweldig schot op ca. 65 meter, al spinnend om een boom pats op de schouder. Dit gaf me een heerlijk gevoel, maar de middag ging toch een stuk minder. Het begon steeds harder te waaien en dit maakte het een stuk moeilijker, helemaal met wind van links, waardoor de spin naar rechts bijna niet de corrigeren was. Dan nog was ik niet ontevreden, want bij iedereen vlogen de BB's compleet de verkeerde kant op (geweldig om te zien dat het gros van de mensen nog steeds met .20 speelt :P). Ik moest het hier vooral van mijn vrienden hebben, waarbij ik ging spotten en zij full auto een gordijn van BBs plaatsten waarbij er vast wel 1 moest raken :D. Toen rond 3en de hemel open barstte was het eigenlijk niet meer te doen. De BB's werden uit de lucht gegrepen en met de waterdruppels op de scope kon ik weinig meer zien. De Weekend Warriors zoals ons zijn toen maar gestopt om wat droge kleding aan te doen en rustig naar huis gegaan. De sniper rol beviel me goed, maar ik zal geen sniper kunnen zijn die rustig gaat liggen en wachten op de vijand. Nee, ik sta net achter de frontlinie en blijf in beweging. Het gewicht van L96 is daarbij prima te doen.

Wat nu? Aangezien een introducee overgehaald is om te gaan airsoften zijn er daar spullen voor besteld, en heb ik een andere barrel meebesteld. Dit is als nog een budget barrel (SHS 6.03 Steel 500mm). Deze ga ik hopelijk volgend weekend plaatsen en dan goed testen. De spin zal relatief makkelijk te verhelpen zijn, maar dan is het nog wel de vraag hoe goed bruikbaar de scope is. Ook zal ik alles een beetje opnieuw moeten smeren. De vrijdag er voor kwam ik er achter dat ik in de haast wat te veel zooi op de rubbers had gesmeerd en dit zat na een paar schoten mooi vast in mijn loop. Dit heb ik relatief schoon kunnen maken met wat doekjes en een compressor, maar dat zal ik toch nog even opnieuw moeten doen.

Het beste zou zijn als je het een keer uit kunt proberen door de repkica te pakken van een vriend. Je moet er toch wel wat centjes in pompen en het zou zonde zijn als het je helemaal niet bevalt.

Bij ons was het zelfs zo dat als ik afgeschoten werd men vroeg om de sniper even te laten liggen. En zo wisselden we wat door :P.

Komt nog bij dat ik ook erg veel mazzel had in de ochtend hoor.

Leuke review mata! Blijft feit dat wanneer je een goed scHietende sniper wilt, je toch je portemonnee ondersteboven moet houden. Ik zit nu ook stiekem te kijken naar een vsr met upgrades van enkel AA. Maar wacht even op die van Garmon :P

Ben ik het mee eens. Maar mijn doel is nog steeds de kosten zo laag mogelijk te houden voor een bovengemiddelde sniper. Ik zal toch voornamelijk mijn m4 pakken en deze er naast houden, just to spice things uo a bit :P. Zolang hij maar recht schiet en assault rifles er uit knalt ben ik blij. Morgen verwacht ik een nieuwe loop en wat smeermiddelen en daar wil ik het eerst mee doen.

Afgelopen weekend nog even tijd gevonden om wat te knutselen. Eerst de paintjob even afgemaakt:

jP1Uuzu.jpg

Later nog even met de barrel group gestoeid. De Modify Hybrid barrel heb ik er uit gehaald en vervangen door een SHS PPS Steel barrel van 500mm. Het metalen stuk aan het begin van de Modify barrel was te dik om de AA Hopup chamber goed te laten passen. Dit had ik opgelost met een ringetje, maar die oplossing was niet zo denderen. Ook heb ik een Maple Leaf Monster bucking en Nub geplaatst. Deze had ik besteld om het verschil te kunnen vergelijken met een Modify flathop setje.  De spin naar rechts is er in ieder geval uit, er zat wat vet in de modify barrel plus de barrel zat lichtjes gedraait in de AA hopup. 

Daarnaast had ik al een tijdje terug bij wat orders van vrienden barrel spacers mee besteld. De eerste en derde zijn AA L96 hopup spacers, twee en vier zijn van JJ Airsoft. Beide lijken prima, maar de AA spacers zit toch wat strakker. Wel heb ik een klein tapeje achter de spacers geplakt zodat ze op hun plek blijven als ik alles in de outer barrel schuif.

Grw2nfd.jpg

Als ik wat tijd over heb wil een paar testjes na elkaar doen om de flathops van Maple leaf en Modify met elkaar te kunnen vergelijken. De Maple leaf nub is lichtelijk gebogen om de bb recht in de barrel te laten komen, echter lees ik her en der dat de bucking nog wel eens beter kan werken met een gewone platte nub. Dit gaan we dus nog even bekijken.

Verder heb ik nog een paar kleine dingetjes op de todo staan en dan hoop ik echt een eind oordeel te kunnen vormen.

1. De sterkere veer (m170 dacht ik) uit het Well upgrade setje proberen te knippen naar onder de 500 fps om de bolt pull mogelijk nog iets lichter te maken. Hier voor moet ik alleen wel de beschikking hebben over een fatsoenlijke chrono, want de mijne registreerd praktisch niets boven de 400 fps....

2. Scope goed zeroen op ca. 60-70m in de hoop dat het wil. De scope is een beetje gebogen (geen idee hoe men dat voor elkaar krijgt) en heb ik een kwart slag moeten draaien om goed af te kunnen stellen. Dus de stelschroef boven zit nou links en de stelschroef rechts zit nu boven.

3. Een blikje verknippen om de ejection port af te schermen tegen vuil en andere troep. Ter bescherming van de cylinder.

Een vriend van mij heeft deze mod enige tijd geleden toegepast op zijn aw.308 (L96) en is tot nu toe niet leeg gelopen. Bij een schot hoor je nu enkel nog de bb suizen. 

Heb ook al gehoord dat je purschuim kan gebruiken maar vraag me hierbij af hoe je dit over de gehele lengte sluitend in de loop krijgt. 

Zo het heeft even geduurd voordat ik weer wat met mijn sniper  kon stoeien, maar het ziet er naar uit dat ik hem binnenkort 'klaar' heb. Nou heb ik alleen nog wel even een vraag voor de kenners. Ik heb onlangs een AirsoftPro.cz cylinder upgrade set gekregen en deze heb ik afgelopen weekend even geïnstalleerd. Echter de meegeleverde m150 spring drukt mij standaard tegen de 590fps. Deze heb ik proberen te knippen, maar deze is nu dusdanig kort dat mijn fps instabiel word (500-530fps). Toen de spring nog iets langer was had ik afwijkingen van 1 à 2 fps. Het lijkt er dus op dat er te weinig lengte in de spring over is om consistent de piston een duw te geven. 

Nou is mijn vraag, welke spring moet ik hebben om een beetje tussn de 460-490 fps uit te komen? De springguide in deze set is 9mm (spring buiten diameter moet dus 13mm zijn ivm piston). Uiteraard kan ik prima de nieuwe cylinder + head gebruiken met de oude guide, veer en piston, maar dat is toch weer zonde van de onderdelen. Het ziet er toch net allemaal wat degelijker uit.

Ik zat bijvoorbeeld bij PDI te kijken, maar die heeft weer een leuke aparte nummering. De APS 180 of 210 (of toch 240 als de fps waardes een beetje vergelijkbaar zouden zijn) lijken mij een beetje in de buurt te komen, of eigenlijk komen die getallen me ergens bekend van voor. Maar wie weet het zeker?