Jump to content
mata

mata's Budget Sniper Project/Avontuur

Recommended Posts

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een sniper, maar het is er gewoon nog niet van gekomen. Enerzijds financieel, anderzijds tijd (voor beide geld de vrouw des huizes en het kind :)). Nu ben ik onlangs weer eens aangestoken door de natuurlijk leuke filmpjes van Novritsch, maar ook het avontuur van Garmon.

Mijn doel is om eigenlijk met zo weinig mogelijk middelen een 'degelijke' sniper te bouwen. Dat houd voor mij in dat ik qua accuratesse en afstand meer zou moeten kunnen doen met mijn sniper dan 90% van de AEG's tegenover mij. Zeg maar verder dan 70 meter op een man-sized target. Garmon is druk bezig met een JG BAR-10 als basis en ik wil dit gaan doen met een L96. Mijn streef bedrag is om dit in eerste instantie beperkt te houden tot ca. E 250,=

WELL-MB01-OD-6.jpg?1388061597

Ik heb me erg veel ingelezen, maar jullie input hoor ik graag. Dit is mijn onderdelen lijstje tot nu toe:

- Well MB-01
Dit is een set inclusief scope en bipod. (Set niet meer leverbaar) Deze lijkt me redelijk, maar ik heb geen vergelijksmateriaal. De 01 vind ik ook het mooiste model in dit geval.

- MB-01 Upgrade set
Mij werd eerder aangeraden om deze piston te pakken ivm airseal, daarnaast is de stevigere springguide een plus.

- Action Army L96 Hopup
Best of the best en kan er voor een goede prijs aan komen.

- Modify Hybrid 6.03 Precission Barrel 500mm
Dit vind ik een van de moeilijkere keuzes in verband met mijn eis om het budget beperkt te houden. Tuurlijk een PDI zou leuk zijn, maar in het geheel is mij dat duur. Daarnaast heb je nog de Madbulls in Stainless Steel en Python II varianten (die laatste probeer ik even achterwege te laten). De staal variant is er schijnbaar ook in 500mm, maar nog geen shop gevonden die ze op voorraad heeft. Deze zou mijn voorkeur hebben en past mogelijk nog binnen het budget. De modify lijkt me een middenweg tussen de beide Madbulls.

- Modify Flathop .25+
Ik heb hier in 2 AA's inmiddels ervaringen mee en voor de prijs bevallen ze zeer goed, nog niet te spreken over de simpelheid van plaatsen. Of de hogere FPS van de sniper een probleem gaat worden? Geen idee.

Optioneel:
- Silencer adapter
Aangezien ik een AEG barrel ga gebruiken en 500mm niet een standaard maat is schaf ik mogelijk deze aan om er een flashhider op te kunnen zetten (ivm 509mm barrels)

- Barrel Spacers
Ik zit te twijfelen om voor een tientje een paar spacers mee te bestellen, maar aan de andere kant, dit zou ook prima zelf te maken zijn. Dus optioneel.

Dit alles bij elkaar zit als het goed is net onder de 250 (als je een beetje creatief shopt en de zendkosten ook laag probeert te houden). Ik denk dat dat een prima getal is om naar te streven. Ik ben eerst ook niet van plan het bedrag hoger in te zetten. Voor hetzelfde geld leg ik deze na een paar skirms naast me neer en pak ik hem nooit meer in de handen. Daarnaast zullen er natuurlijk wat DIY mods geprobeerd worden.

Op- of aanmerkingen, tips, flames, you name it, zijn welkom :D

Hij zou 420 moeten doen uit de doos. Een 6.03 barrel, hopup en mogelijk wat andere tweaks kunnen hem snel verder omhoog tillen. Ik zal het moeten zien en anders is er wel een sterkere veer.

Het ziet er naar uit dat de set aanbieding niet meer aanwezig is bij TWG. Nou denk ik dat ik daar dan de kale versie maar haal met een losse scope er bij. Vraag me af hoeveel ik een bipod gebruik, kan niet zo goed stil zitten namelijk :P.

Kan iemand mij vertellen wat met het snipen het handigst is qua diameter? Ik zat te denken aan een TWG scope 3-9x40 of 50. Is een grotere lens echt handig op onze afstanden? En zou een red/green cross handig zijn? (Kan me voorstellen dat als je tegen een zwarte achtergrond kijkt je weinig van je cross meer ziet)

Bipod is naast stabiliteit ook om je replica zo horizontaal mogelijk te houden, als je em gekanteld schiet kan je BB meer afwijken.

Scope, tja.. Des te meer zoom des te beter je de BB kan volgen :)

Draadkruis is voorkeur, mildots hebben we niet nodig.. Dus een goeie zero en een duidelijke reticle zijn het belangrijkste denk ik zo

Wat ik op dit moment aan mijn speelstijl merk is dat ik weinig tot niet lig. Ik ben veel gehurkt of in beweging. Ik heb TWG even gemailt over de set aanbieding die ze hadden, misschien krijg ik er nog wat los. Scheelde toch een paar tientjes.

Ik heb er zo over nagedacht maar uhm, soms is het net alsof je een pixel volgt naar een doel als je zo door een scope kijkt.

Zou het kunnen dat een verlicht draadkruis misschien in de weg kan zitten?  (Soort van verblindend effect?)
Gewoon in het algemeen, ben nieuwsgierig!

Persoonlijk vind ik een verlicht kruis wel degelijk wat toevoegen. Voornaamste reden is toch wel dat je je kruis ten alle tijden beter kan herkennen op de (vaak) groene achtergrond, je kan dus sneller je target vinden. Ik heb een tijdje gespeeld met mijn scope waar de batterijen leeg van waren en ik miste wel echt iets van verlichting :P

+ je voelt je tacticool met een verlicht kruis :P

Alle onderdelen zijn besteld. Jammer genoeg ging de zaken bij Taiwangun goed de afgelopen dagen, ik heb namelijk een aantal alternatieven moeten uitzoeken omdat dingen uitverkocht waren. Komende week zal ik het meeste spulletjes al wel verwachten.

Het is trouwens een 3-9x50 Scope geworden zonder verlichting. De variant met een verlicht kruis was ook uitverkocht :(.