Jump to content
LittleBoeddha

Onderhoud

Recommended Posts

Ok ... Weet niet of dit hier past maar dat hoor ik dan wel :)

T.b.v. onderhoud vraag ik me af wat (en waarmee) ik moet smeren om de boel goed te houden. Ik heb een ICS en daarmee een split gearbox.

Advies? :)

Ik heb gezocht op keyword "onderhoud" op dit forum maar niks gevonden. Dus mocht dit al behandeld zijn dan graag de verwijzing.

Cheers!

Ikzelf ben voorstander van (wit) lithium vet. Dit is wel wat lastiger in de GB te krijgen omdat het een pasta vorm is, maar dit blijft lang zitten en geeft nauwelijks vervuiling in de GB.

Je kan het aanbrengen met bijvoorbeeld een soldeerkwastje en zo in de bovenkant te doen van je Split GB.

In een split gearbox gewoon klein spraytje WD40?

Ik gebruik zelf Teflon spray voor m;n GBBP's

GEEN, maar absoluut GEEN WD40 in je gearbox spuiten! 

Dat gaat niet goed.. In WD-40 zitten spullen welke rubbers en plastics wegvreten, bijvoorbeeld je hopup rubber. En als het opdroogt laat het een plakkerige zooi achter welke funest is voor de werking van je apparaat. En het kan bepaalde delen "verroesten" en dan ben je nog verder van huis.

Als je het wilt doen met een spray, gebruik dan 100% siliconen olie.

sowieso wordt hier de indruk gewekt alsof je gearbox droog zal lopen en opeens kapot zal gaan.

Ik zou eigenlijk in jouw geval niks er in spuiten of iets dergelijks. Airsoftspul gaat vaker kapot door teveel smering(doordat het dan aanloopt bijv) dan te weinig.

Daarbij: een spray spuit je er gemakklijk op, maar gaat er even makkelijk weer af bij gebruik. Vet is beter..