Jump to content
Cleanshot

Mariniers/Marsof Loadout DMR Style

Recommended Posts

Hallo mede Airsofters!

Voorstellen

Ik heb mij zojuist voorgesteld in het voorstel topic maar ik zal mij is introduceren.

Mijn naam is Michiel, ben 23 jaar en woon in Lelystad. Na mijn middelbare puber periode heb ik de vooropleiding tot Onder-Officier bij de Landmacht gevolgd en gehaald. Ik ben helaas niet verder gegaan naar de KMS. Sinds dien meerdere studies en bijbaantjes gehad en sinds 2 jaar fulltime aan het werk bij verschillende werkgevers. Momenteel ben ik Verkoper in een grote elektronica zaak en verdien ik daar mijn brood mee. Zit momenteel wel in de sollicitatie procedure bij de Politie en hoop dan dat ook mijn toekomstige werkgever wordt.

Goed ter zake wat betreft Airsoft, sinds 3 weken ben ik er achter gekomen dat airsoften legaal is in Nederland. Had ik er maar eerder achter gekomen want man o man wat was mijn eerste Skirm bij Balls and Arrows een wereld ervaring. Het is nog beter dan in mijn stoutste dromen. Uiteraard gelijk heel mijn Facebook onder gespammed met mijn ervaring(nee hoor, was maar 1 bericht.) Maar 1 bericht was genoeg voor een oude maat van me waarmee al 2 jaar radiostilte was mij een bericht te sturen, wat blijk hij speelt al 1 jaar airsoft en zit al een tijd in het team van G07. Het plan is dan ook daar bij te gaan en mij op te gaan maken voor Skirms en Mil-sim.

Stijl van team G07

De stijl waarin het team speelt is origineel Infanterie van Nederland(Luchtmobiel,Pantserinfanterie,Mariniers etc).

Mijn stijl en Rol

Ik heb gekozen voor voor het Mariniers tenue en zag dat de MARSOF eenheid van de Mariniers Olive Green tactical gear gebruikt en vind dit een mooie loadout.

Daarnaast ben ik na heel veel lezen en Youtuben verkocht aan een DMR rol en de word de AA een SR25 G&G GC12.

MARSOF

Dit topic zijn oorsprong op 01/06/2015

Dit topic is bedacht om geholpen te worden en jullie mee te nemen in het uit kiezen van mijn Loadout. Ik heb mij zelf veel verdiept in wat de MARSOF nou ongeveer gebruikt. Daarnaast ben ik in contact gekomen met Flash die mij heel er goed geholpen heeft en advies heeft gegeven. 

Dit topic nu :

Ik heb gekozen toch in 1x goed te investeren in kwalitatief goede spullen. Zo dat ik niet over een half jaar weer mijn set opnieuw kan gaan aanschaffen.

Dit zal nu alleen mijn eigen Loadout laten zien. Mochten er dingen bij komen zal ik deze aanvullen. Daar naast zal ik een paar foto's posten. Mochten mensen dit dan willen overnemen zijn ze daar vrij in. 

Toch bedankt voor de positieve feedback op de oorsprong!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overzicht van Gear

Ik heb momenteel de bestelling staan en wacht dan ook tot alles binnen is.

• Helm : Emerson Mich2001 Foliage Green.
  • Bril : Revision Sawfly.
  • Communicatie set : Baofeng UV-5R Green samen met Bowman Evo III headset in OD.
  • Vest : Condor Quick Release Plate Carrier in OD.
  • Hydration Carrier : Condor Hydration carrier +backpack in OD
  • Pouche Utility : Condor 1x flat utility pouch in OD.
  • Pouche Utility  : Condor 1x 'rechthoekig' utility pouch in OD
  • Pouche Utility : Condor 8 double stack quick release mag pouches(8 magazijnen) in OD.
  • Radio Pouch : Condor Radio Pouch in OD
  • Mag Recovery Pouch : Condor Mag Recovery Pouch in OD
  • Sling : Condor Bungee sling in OD
  • Handschoenen : Condor tactical kevlar gloves in Foliage Green.

Dit draag ik allemaal over mijn Mariniers tenue, ik zal foto's posten wanneer ik alles compleet heb.

Goed bezig, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke loadout.

Blijf het vreemd vinden dat taiwangun dit bij de brillen plaatst: WARNING!

PRODUCT IS NOT INTENDED FOR USE DURING tactical games / WAR / ASG.

Zal wel indekken zijn

Leuke topic!

Mijn mening:

- Helm keuze met rails, ziet er beter uit

- Zou kiezen voor tactical glasses ipv goggles, tenzij je goggles neemt met een ingebouwde fan. Goggles zien er wel vet uit in combinatie met een helm!

- gezichtsbescherming zou ik geen bivakmuts of neopreen masker doen ivm opstijgende adem welke mogelijk voor fogging zorgt. Als je iets wilt kan je beter voor een half face mesh mask (OD) gaan en die aanpassen aan je gezicht! Zijn de tandjes ook goed beschermd;)

- handschoenen heb ik zelf van mechanix wear en kan deze zeer aanbevelen! Genoeg keuze ook daarin met kleur, pasvorm etc.

- vesten etc zou ik niet weten voor SR25 mags! Zou denken plate carrier met genoeg molle en dan gewoon los magazijn-pouches daarvoor aanschaffen... Wel duur en eigenlijk geen idee of die makkelijk te vinden zijn.

Hopelijk heb je er wat aan gehad

Ik ben zelf ook nog maar een newbie  :D 

Maar in mijn zoektocht naar gear dat ik volgende week wil gaan bestellen, heb ik wel het een en ander voorbij zien komen.

Maar deze mag pouches zouden SR25 magazijnen moeten kunnen houden.

Nou zijn er natuurlijk meerdere webshops die dit soort pouches verkopen, maar gewoon als voorbeeld.

http://www.unit13shop.eu/index.php?item=voodoo-tactical-m14-single-open-top-mag-pouch&action=article&group_id=10000139&aid=15305&lang=nl

Nu zie je ook staan dat die pouches gemarkeerd zijn als M14 pouches, maar in de beschrijving wordt ook al aangegeven dat ze SR25 magazijnen kunnen houden.

Houd hier dan ook rekening mee op andere webshops, dat sommige pouches vrij universeel kunnen zijn.

Zoals ik al zei, ben zelf nog een newbie dus Correct me if im wrong!

Goed bezig, ik ben benieuwd naar de uiteindelijke loadout.

Blijf het vreemd vinden dat taiwangun dit bij de brillen plaatst: WARNING!

PRODUCT IS NOT INTENDED FOR USE DURING tactical games / WAR / ASG.

Zal wel indekken zijn

Dat komt omdat dat geen enkele bril daadwerkelijk is. Fabrikanten als ESS welke zeer goede ballistische brillen maken zetten er ook bij dat het niet geschikt is voor Airsoft.

Reden daarvoor is vrij simpel. Er zijn geen tests die een bril testen op het gebruik tijdens een Airsoft match. Al die impact testjes bijvoorbeeld zijn maar eenmalig en laten niet zien wat er gebeurd als die bril al 100x is geraakt of 2 jaar is bloodgesteld aan UV licht. De mogelijkheid tot kleine haarscheurtjes en dus breuken bestaat dan natuurlijk.

Let er trouwens wel op aangezien je voor een DMR build wilt gaan dat je ook richting de 450FPS?? gaat schieten.

Dus misschien is het dan ook handig om voor een Secondary AA te kijken (pistool), aangezien je minimale engagement distance verder is met een DMR/Sniper role. (20 ish meter uit mijn hoofd?)

Zodat je als je iemand van dichtbij tegenkomt in ieder geval nog iets kan doen.

Again correct me if im wrong!

Let er trouwens wel op aangezien je voor een DMR build wilt gaan dat je ook richting de 450FPS?? gaat schieten.

Dus misschien is het dan ook handig om voor een Secondary AA te kijken (pistool), aangezien je minimale engagement distance verder is met een DMR/Sniper role. (20 ish meter uit mijn hoofd?)

Zodat je als je iemand van dichtbij tegenkomt in ieder geval nog iets kan doen.

Again correct me if im wrong!

Ja klopt, ik heb zojuist wat contact gehad met Flash. Aangezien ik echt nieuw ben wat betreft airsoft en mij dagelijks aan het inlezen ben kom je er toch achter dat de ervaren spelers veel meer weten zoals Flash.

Ik ga dan ook eventueel toch voor een normale assault maar wel met goede internals zodat die wel de range haalt. Ik hou jullie op de hoogte.

Je zou natuurlijk ook inderdaad met een M4/M16 model kunnen beginnen en dit later alsnog ombouwen naar een DMR kit.

Met die MOSFET's tegenwoordig kun je aardig wat leuke dingetjes doen qua "Fire-mode's"