Jump to content
Excessed

Excessed's ICS Transform 4 (upgrade & customization) !04-03-2016 update!

Recommended Posts

Ik had besloten de standaard ics transform4 is een flinke overhaul te geven van de stock versie:
ics-aeg-cxp-uk1-rw_1_mark.jpg

Mijn eerste video met een nieuwe camera vandaar zo overbelicht :P

Naar de geupgrade en external aangepakte Excessed versie:
IMAG0154_zpspsrtpdrm.jpg

Wat heb ik gedaan?
Eerst heb ik hem uiteraard gesloopt (want zo ben ik :P ) daarna de spring vervangen voor een sp110 en een tiphole cilinder.
Tevens heb ik de inner barrel vervangen voor een 6.20mm delta strike prometheus. Met een aangepaste prometheus soft type hoprubber (aangepast door hogader) mét een prometheus flat nub.
De boel weer geshimt en de trigger assembly gefrontwired nadat mijn nieuw aangekochte assembly kapot bleek te zijn toen deze aan kwam. Dus helaas de boel om moeten solderen :(:P
Alles weer netjes dicht en de motor op gehoor afgesteld.

Toen heb ik de stock eraf gehaald incl. buffertube, deze is vervangen door de huidige stock. Echter bleek de bout welke er bij geleverd was te kort, dus heb ik de nieuwe buffer tube aangepast door het bovenste gat uit te boren zodat de kop van de bout door dat gat past en nu zit de stock op het 2de gat geklemd.
Tevens heb ik meteen de QD mount achter de tube geplaatst :)

Hierna was de stock rail aan de beurt, deze heb ik er af gehaald incl. barrel nut gezien deze anders is dan de barrel nut van de Spike's Tactical 12" rail. Deze dus uitgewisseld en de rail erop gezet. Na wat kijken vond ik de standaard flash-hider niet mooi staan met de nieuwe rail doordat deze geheel binnen de rail viel, dus de Noveske Amplifier erop gezet.
Helaas bleek de amplifier ook niet ver genoeg uit de rail te komen (net een centimeter) dus heb ik een 1" barrel extender besteld en geinstalleerd en het resultaat van net 2.54cm extra mag er wezen.

Binnenkort word de replica onder handen genomen door airsoft paint NL, dan zal ik een video maken hoe dit heeft uitgepakt.

Wat vinden jullie van mijn build? :)

Echt kunnen testen heb ik het niet, afgelopen zondag op de testskirm geweest van de nieuwe locatie van airsofters en niet meer ruimte dan een meter of 50. Op die afstand was hij zeer accuraat.

Ik denk dat hij de 80 meter wel red, of het nog accuraat is dan weet ik niet :P

Echt kunnen testen heb ik het niet, afgelopen zondag op de testskirm geweest van de nieuwe locatie van airsofters en niet meer ruimte dan een meter of 50. Op die afstand was hij zeer accuraat.

Ik denk dat hij de 80 meter wel red, of het nog accuraat is dan weet ik niet :P

Als jouw setup ongeveer is wat ik denk dat het is word het wel ergens tussen de 60-70 meter effectief, wat netjes is.  ^_^

Leuke build. What's up met die angled grip though?  :P

Inmiddels de ICS mogen gebruiken op valburg waar ik de range en accuracy wél kon testen.
En eehm, man wat een range!

Ik red de 70m goed accuraat en daarna heb ik tot 80 á 85m een kleine burst nodig om een mansize target te raken. (een kleine burst van 8 bbs ofzo)

Verder dan dat is gewoon niet een engagement afstand.

Hier nog een plaatje:
11402580_366558990201323_814311909008635

En mocht je je vervelen dan heb ik hier mijn fotoalbum van desbetreffende dag:

Kingsforest 6/6/2015

Aankomende week gaat het beestje naar Airsoft-Paint NL en daar zal hij onder handen genomen gaan worden!

Inmiddels (dat denk ik nu) geheel klaar met customizen en ook met upgraden (op de mosfet na) :)

Hier een paar plaatjes:
DSC_0587_zpshqtz9ccl.jpg
DSC_0598_zpszv9fzhvp.jpg
DSC_0597_zpshipc3q3z.jpg
DSC_0591_zps6bqrvtsk.jpg

External:
Noveske KX3 Amplifier
Madbull 1" barrel extension
Spike's Tactical 12" Bar Rail
Chinapull MOE Grip & AFG 
ICS Flip-up Sights
G&G T1 Sight w/ high mount
ICS MA-93 CXP stock (modified to fit)
ICS MA-233 midcaps
RetroArms trigger
RetroArms selector switch

Internal:
ICS hopup unit
Prometheus purple bucking (modified for flathop)
Prometheus flatnub
Prometheus deltastrike 260mm 6.20mm barrel
Guarder Enhanced Tappet plate
Guarder SP110 spring (305fps w/ 0.25g bb)
Lonex cilinder head
Lonex Nozzle
Lonex tiphole cilinder

Holy sh*t man! Die replica ziet er echt onwijs tof uit! Ten eerste al een zieke internal & external build (zonder paintjob), laat staan nu met de custom paintjob!

Dat is nou eens een "Pimp my gun" die geslaagd is!

Ik speel nu al een tijdje met het idee om de replica een nieuwe lik verf te gaan geven.

Het is niet dat ik niet tevreden ben met huidige paintjob, maar wil weer iets nieuws. 

Ik zit er aan te denken om een OD / Matzwart combinatie te maken. Een beetje zoals dit:

windhamweaponryar.jpg

Wel ga ik er een used look van maken, dus de lak weg schuren tot het aluminium. En waar nodig met aluminium verf bij tippen.

Waarom wil ik dit juist doen? Het ziet er toch wat gaver uit bij mijn loadouts dan de huidige kleurstelling. (en ik ben er achter gekomen dat het rood op de magazijnen wel héél erg opvalt :D)

Nu nog een plek vinden waar ik in nederland tegen redelijke prijzen een bus krylon kan kopen!

Verdere upgrades welke sindsdien geplaatst zijn;

Installeren van een ASCU triggerunit mosfet

Ik speel nu al een tijdje met het idee om de replica een nieuwe lik verf te gaan geven.

Het is niet dat ik niet tevreden ben met huidige paintjob, maar wil weer iets nieuws. 

Ik zit er aan te denken om een OD / Matzwart combinatie te maken. Een beetje zoals dit:

windhamweaponryar.jpg

Wel ga ik er een used look van maken, dus de lak weg schuren tot het aluminium. En waar nodig met aluminium verf bij tippen.

Waarom wil ik dit juist doen? Het ziet er toch wat gaver uit bij mijn loadouts dan de huidige kleurstelling. (en ik ben er achter gekomen dat het rood op de magazijnen wel héél erg opvalt :D)

Nu nog een plek vinden waar ik in nederland tegen redelijke prijzen een bus krylon kan kopen!

Verdere upgrades welke sindsdien geplaatst zijn;

Installeren van een ASCU triggerunit mosfet

Die foto's van jou met je replica in het Show je actiefoto topic zijn tof hoor.. je replica springt er wel echt uit, op een zeer positieve manier. Maar dat eruit springen als je liever gecamoufleerd wilt blijven is natuurlijk ruk.

Matzwart/OD Green lijkt me een prima combinatie. Ik zeg doen!

windhamweaponryar.jpg

De used look ben ik grote fan fan van.

Alleen het "bijtippen" met Aluminium verf zou ik achterwege laten, dat vind ik er niet zo realistisch uitzien.

Waarom moet het Krylon zijn ?

Heb ik ook gebruikt, maar ben gewoon fan van het matte effect van krylon.

Dat icm het enorm snel drogen en de matte finish maakt het een geweldige verf :)

Helaas in Nederland niet heel goed verkrijgbaar