Jump to content
Garmon

Garmon's Sniper Project/Avontuur

Recommended Posts

Korte onofficiële update! 

Heb wat foto's gefixed in de main post! Heb recent DIY mods gedaan en een test van 30 tot 70 meter waar ik opzicht wel tevreden mee ben aangezien de test situatie best lastig was. 

Dit word allemaal in een video gedaan en komt deze week nog uit. Zal uiteraard in deze topic geplaatst worden. :)

Hoeveel fps deed ie na de mods?

2 fps meer dan daarvoor.  :P De PDI cylinderhead en de AA chamber sealen erg goed.

Ziet er goed uit. Wat is de fps nu na de teflon tape e.d.?

En met welk gewicht schoot je? Of heb ik dat gemist?

0.36 gram Valken Bio bb's

Bevalt Valken een beetje? Heb zelf nog niet meer dan .33 van G&G gebruikt.

Schoten wel goed. Ik wil ze nog gaan testen na het wassen want het viel mij al in beide tests op dat de performance aardig hard zakte na 90-120 schoten. Op nader inspectie van de bucking zat er allemaal witte gruis op de twee lippen. 

Blijft mooi spul. Alleen gek dat je teflon tape nodig had voor de cylinder head. Bij mij sealde de PDI set perfect zonder.

Heb je trouwens de spring guide en de 90 degree piston end nog met borgmiddel vastgezet?

Las op ASF dat Reliku onlangs G&Gs .33 gewassen had als test en dat hij verbaasd was met het resultaat. Mogelijk een stuk beter, men weet alleen niet wat het effect van wassen op langere termijn is. Ik ga het de volgende keer ook de dag voor een skirm doen.

Blijft mooi spul. Alleen gek dat je teflon tape nodig had voor de cylinder head. Bij mij sealde de PDI set perfect zonder.

Heb je trouwens de spring guide en de 90 degree piston end nog met borgmiddel vastgezet?

PDi cylinderhead heeft het ook niet echt nodig zoals ik al zelf in de video aangaf. 

En ja ik heb de piston end cap met wat borgmiddel vast gemaakt. :)

Het wassen van je bb's, gaat dat ook goed met Bio bb's? 

Ik kan me voorstellen dat het afbreking proces begint zodra de bb in contact komt met water...

Het proces word schijnbaar inderdaad versnelt, maar de meeste mensen doen dit gewoon kort voor een skirm en er is geen probleem. Las ook al verhalen van mensen die ze weer hadden opgeslagen en 3 weken later zonder problemen gebruikte. 

Ik wilde bijna een nieuw topic aanmaken over bb's wassen maar ik reageer hier wel even.

Is bb's wassen geschikt voor elk merk? Ik lees her en der dat mensen alleen de duurdere varianten wassen.

Heb nog 7000 bio rockets liggen hier maar dat was een cheap merk. Zou dat ook zin hebben?

Zie tot nog toe geen residu in de barrel overigens.

Ik zelf zie er het nut niet zo van in om bb's te wassen als je ze voor een AEG of GBB gaat gebruiken. Voor een sniper snap ik het wel, omdat je dan toch met een zwaardere bb schiet en het effect dan ook echt merkbaar kan zijn. Daar komt ook nog bij dat elk schot telt voor een sniper. De spelers met een AEG rammelen er gewoon wat extra bb's achteraan.

Dat versnellen zal vast wel, maar pas onder de perfecte omstandigheden zoals 60 graden Celsius in een hoop compost breken de bbs in 4 maanden af, zou me geen zorgen maken om wat water op de bb.

Wat Rob zegt, voor een sniper is het interessant want elke bb moet laserbeamen maar een aeg... schiet er voor de zekerheid toch nog 10 bbs achteraan.

Garmon weet jij hoeveel jou fps omhoog gaat met hop en zonder?

Dat versnellen zal vast wel, maar pas onder de perfecte omstandigheden zoals 60 graden Celsius in een hoop compost breken de bbs in 4 maanden af, zou me geen zorgen maken om wat water op de bb.

Wat Rob zegt, voor een sniper is het interessant want elke bb moet laserbeamen maar een aeg... schiet er voor de zekerheid toch nog 10 bbs achteraan.

Garmon weet jij hoeveel jou fps omhoog gaat met hop en zonder?

ik schoot met een lage hop 485-490 en toen ik hem redelijk had afgesteld schoot ik 515-520

Ik had hetzelfde met mijn wel heel goedkope taiwangun scope. Altijd linksboven het kruis moeten mikken. De stelschroeven stonden dan maximaal. Maar goed, mijn scope was dan ook duidelijk krom. Ik heb een nieuwe scope gehaald van volgens mij pirate arms, 3-9x40. Ik heb het idee dat die horizontaal goed afsteld. De hoogte weet ik nog niet omdat ik de goede afstand hier niet heb. Maar de hoogte is redelijk simpel op te lossen door wat tape in de voorste mount te leggen en als het ware de scope een beetje te kantelen. Waarschijnlijk hoef je maar een heel dun laagje te gebruiken. Ik heb btw ook low scope mounts.

Klinkt als een goeie sniper Garmon! Welke veer heb je er nu inzitten want ik heb de pdi 200 en schiet iets te hard haha

Ik zit net eentje lager dan de 200. Bij de 200 kwam ik op 515 FPS uit nadat ik de hopup had ingesteld.  (Ik schiet nu rond de 480) 

Ik had hetzelfde met mijn wel heel goedkope taiwangun scope. Altijd linksboven het kruis moeten mikken. De stelschroeven stonden dan maximaal. Maar goed, mijn scope was dan ook duidelijk krom. Ik heb een nieuwe scope gehaald van volgens mij pirate arms, 3-9x40. Ik heb het idee dat die horizontaal goed afsteld. De hoogte weet ik nog niet omdat ik de goede afstand hier niet heb. Maar de hoogte is redelijk simpel op te lossen door wat tape in de voorste mount te leggen en als het ware de scope een beetje te kantelen. Waarschijnlijk hoef je maar een heel dun laagje te gebruiken. Ik heb btw ook low scope mounts.

Ik zal hier eens mee gaan spelen. 

Mooie topic! Ben ook aan mijn eerste Bolt Action begonnen met alleen AA en ML bucking+nub. Helaas veel wind afgelopen skirm en thuis geen goede plek om te testen. Ik schiet met een AA m150 550 fps ongeveer, ben nog aan het twijfelen tussen korter maken of nieuwe veer..