Jump to content
Garmon

Garmon's Sniper Project/Avontuur

Recommended Posts

Nice Garmon! Altijd leuk, pakjesdag :D

Morgen spelen er ook weer wat Spartans bij Balls & Arrows trouwens! Mijn primaries hebben helaas nog steeds mankementen, mijn SCAR-H schiet nog steeds 5-10 FPS te hard en mijn Honey Badger moet nodig opnieuw geshimmed worden want met die nieuwe Lonex A2 motor erin krijst de gearbox een beetje :/ Hoop er snel zelf weer bij te zijn.

Nieuwe update - 5 Juni

Check de 2e post in deze topic.

Durf je trouwens te vertellen waar je het laatste kootje van je ringvinger hebt gelaten? Sinds ik een baby heb kom ik niet meer toe aan films, dus een sterk verhaal is welkom :)

bezig met een draadschijf van een transportband toen een collega beneden de noodknop er af haalde en de band starte.  En bedankt he! 

Van je collega moet je het hebben :(

Nice stukje uitleg Garmon, als ik het goed begrijp moet je jg bar flink aan de bak om beter te schieten als je polarstar haha. Ben benIeuwd!

Van je collega moet je het hebben :(

Nice stukje uitleg Garmon, als ik het goed begrijp moet je jg bar flink aan de bak om beter te schieten als je polarstar haha. Ben benIeuwd!

Als ik gewoon strak de 70+ meter wil halen wel ja. Moet tevens wel zeggen dat op de max range van mij Polarstar ik wel rond de 1-6 bb's moest schieten om te raken.  

@Garmon Ouch!

Ondertussen kwam ik net op de Facebook page van Airsoft International dit videootje tegen van Novritsch (die schijnbaar zelf sniper was bij het Oostenrijkse leger). Ergens in de comments werden de specs van zijn AA genoemd, afkomstig van zijn site. Mocht je die hebben gemist, hier het lijstje:

Tokyo Marui VSR-10 Pro Sniper (545 FPS @ .20g) met Swiss Arms 4x40

Internals:

• EDGI Bar-10 Upgrade Kit
  • Laylax teflon cylinder + Laylax cylinder head
  • TM precision hop-up chamber
  • Dangerwerx Type-B H.E. Lever
  • PDI W-hold bucking

Lijkt mee te vallen, die upgrades? Deze zomer gaat-ie trouwens zelf compleet geupgrade sniper rifles verkopen :D Heb je zijn PDF met airsoft sniper technieken ($ 3,50) al op zak?

Edit: Mooi verhaal trouwens. En goed te horen dat mijn mede-Spartans het je nog even moeilijk hebben gemaakt haha.

@Garmon Ouch!

Ondertussen kwam ik net op de Facebook page van Airsoft International dit videootje tegen van Novritsch (die schijnbaar zelf sniper was bij het Oostenrijkse leger). Ergens in de comments werden de specs van zijn AA genoemd, afkomstig van zijn site. Mocht je die hebben gemist, hier het lijstje:

Tokyo Marui VSR-10 Pro Sniper (545 FPS @ .20g) met Swiss Arms 4x40

Internals:

• EDGI Bar-10 Upgrade Kit
  • Laylax teflon cylinder + Laylax cylinder head
  • TM precision hop-up chamber
  • Dangerwerx Type-B H.E. Lever
  • PDI W-hold bucking

Lijkt mee te vallen, die upgrades? Deze zomer gaat-ie trouwens zelf compleet geupgrade sniper rifles verkopen :D Heb je zijn PDF met airsoft sniper technieken ($ 3,50) al op zak?

Edit: Mooi verhaal trouwens. En goed te horen dat mijn mede-Spartans het je nog even moeilijk hebben gemaakt haha.

Klopt. Volledige upgraded sniper rifles verkopen word tevens nog wel lastig van wat ik heb gelezen op zijn facebook. 

Hoe leuk het mij lijkt om zelf zo'n sniper rifle helemaal te upgraden en je eigen te maken, vind ik het kopen van een professionele pre-made ook wel erg verleidelijk klinken.  :lol:

Heb je al een idee waar dit vooral in zit? FPS om zwaarder te dragen? Hopup of barrel?

Waarschijnlijk gewoon de bucking en hopup. En JG is vooral goed in slechte buckings.  ;)

Ik verwacht als je de bucking vervangt en bijvoorbeeld een Dangerwerx hopup arm er in gooit dit al erg verbeterd word. 

Omdat ik zelf ook sta te popelen om een sniper rifle te bouwen (Novritsch en Garmon bedankt!) heb ik Sam van Kingdom of Airsoft eens gevraagd wat zijn ideale barrel assembly zou zijn. Hij noemt het volgende:

PDI 6.08 with an R-Hop and either TM or Nineball hop rubber. In either a Laylax or PDI chamber.

Net ook even gekeken naar die EdGI VSR/BAR-10 upgrade set en las dat daarmee onlangs tijdens een mil-sim game een hit is gemaakt op een belachelijke 433 ft. oftewel 132 meter! Nou weet ik niet of dat met PDI onderdelen ook haalbaar is, maar op die manier kun je bij Veluwe Airsoft baserapen vanuit je eigen spawn :D

Zie hier de comments over dit schot. Gelost met een 0.66g bio BB, veel meer is er niet bekend (zoals de FPS @ 0.20g van het betreffende geweer). Met die EdGI set sta je tevens voor een ander probleem, want met de zwakste veer die wordt meegeleverd zit je al op 550 FPS, terwijl 500 hier de limiet is. Toch mooi :)

Omdat ik zelf ook sta te popelen om een sniper rifle te bouwen (Novritsch en Garmon bedankt!) heb ik Sam van Kingdom of Airsoft eens gevraagd wat zijn ideale barrel assembly zou zijn. Hij noemt het volgende:

PDI 6.08 with an R-Hop and either TM or Nineball hop rubber. In either a Laylax or PDI chamber.

Net ook even gekeken naar die EdGi VSR/BAR-10 upgrade set en las dat daarmee onlangs tijdens een mil-sim game een hit is gemaakt op een belachelijke 433 ft. oftewel 132 meter! Nou weet ik niet of dat met PDI onderdelen ook haalbaar is, maar op die manier kun je bij Veluwe Airsoft baserapen vanuit je eigen spawn :D

Zie hier de comments over dit schot. Gelost met een 0.66g bio BB, veel meer is er niet bekend (zoals de FPS @ 0.20g van het betreffende geweer). Met die EdGi set sta je tevens voor een ander probleem, want met de zwakste veer die wordt meegeleverd zit je al op 550 FPS, terwijl 500 hier de limiet is. Toch mooi :)

Zal hier straks even op terugkomen maar heb een grote pdi order geplaatst via Flash. :)

Ik was toevallig net bij Flash en zag je lijstje. Water liep in mijn mond. Vertel idd even wat je allemaal hebt besteld en vooral: waarom PDI en niet de EdGI set zoals je grote inspirator Novritsch :)

Sam tipte net ook de complete uppers van PDI. Daarmee schijn je goedkoper uit te zijn dan wanneer je alles los verzamelt. Volgens hem (nergens terug te lezen) is de output van alledrie de sets 300 FPS. Je hoeft er dus alleen een andere veer in te droppen. De prijzen liegen er helaas niet om € 570 (PMX-001) tot € 658 (PMS-003).

Vanavond even de financiën gedaan en blijkt dat ik nog een slordige 700 piek kan uitgeven aan leuke dingen :) Inmiddels met Laurens (mijn halfbroer) afgesproken dat we samen zijn (stock) BAR-10 gaan aanpakken. Er zit al een mooie Bushnell 4x40 scope op, nu de internals nog.

Ik wacht nog steeds met smart op je boodschappenlijstje bij Flash, maar kwam intussen ook dit topic tegen op airsoftsiperforum.com. Daar wordt door verschillende snipers eigenlijk heel erg gepleit voor de setup waar Novritsch nu mee loopt: EdGI kit, Laylax teflon cylinder en cylinder head, TM hop-up chamber...

Ik twijfel momenteel ook enorm tussen een EdGI kit of alles los bestellen van PDI en Laylax. En welke bore he? Ik hoor alleen maar goede dingen over de PDI 6.08, maar oorspronkelijk gold in de sniper scene: hoe smaller hoe beter (het "recordhoudende" EdGI shot op 130 meter was met een 5.98mm tightbore).

Het wordt ons niet makkelijk gemaakt!

Vanavond even de financiën gedaan en blijkt dat ik nog een slordige 700 piek kan uitgeven aan leuke dingen :) Inmiddels met Laurens (mijn halfbroer) afgesproken dat we samen zijn (stock) BAR-10 gaan aanpakken. Er zit al een mooie Bushnell 4x40 scope op, nu de internals nog.

Ik wacht nog steeds met smart op je boodschappenlijstje bij Flash, maar kwam intussen ook dit topic tegen op airsoftsiperforum.com. Daar wordt door verschillende snipers eigenlijk heel erg gepleit voor de setup waar Novritsch nu mee loopt: EdGI kit, Laylax teflon cylinder en cylinder head, TM hop-up chamber...

Ik twijfel momenteel ook enorm tussen een EdGI kit of alles los bestellen van PDI en Laylax. En welke bore he? Ik hoor alleen maar goede dingen over de PDI 6.08, maar oorspronkelijk gold in de sniper scene: hoe smaller hoe beter (het "recordhoudende" EdGI shot op 130 meter was met een 5.98mm tightbore).

Het wordt ons niet makkelijk gemaakt!

Voor 700 piek kan je tevens wel alles met PDI vervangen en zelfs nog aardig wat geld overhouden voor andere dingen als je alles bij Xfire bestelt.  :)

Ja, je zou een heel eind moeten komen :) De vraag is dus of alles PDI the way to go is. Ik kom de Laylax cilinder en TM hop ook vaak tegen in goede verhalen.

Ga je 'm R-hoppen trouwens?

Ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke kosten zoals hij schiet zoals je wilt. Zondag nam je hem mee toch? Wil toch wel graag weten hoe een sniper voelt :P

Edit: lees net je update in het skirm topic, jammer :(

Ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke kosten zoals hij schiet zoals je wilt. Zondag nam je hem mee toch? Wil toch wel graag weten hoe een sniper voelt :P

Edit: lees net je update in het skirm topic, jammer :(

Ja man. Ik baal ook :( 

Heb tevens even een prijs toegevoegd bij de lijst van after market parts.