Jump to content
Aardvark034

SRVV custom muzzle brake

Recommended Posts

Vroegah toen mijn E&L nog niet besmeurd was met een laag verf, lonkte ik naar wat external mods die ik koste wat kost moest hebben.

Een Ultimac scout rail, wat Zennit tactische kaasschaaf accessoires (soon to be ordered) en natuurlijk de meest radicaal uitziende muzzle-brake ever.

De SRVV Jet 5.45

Jammer genoeg kun je ze alleen vanuit Rusland bestellen en je kan het al raden, dan lopen de kosten flink op voor zo'n dingetje.

Ik had al eerder contact opgenomen met AAC voor custom onderdelen, maar daar zouden we het ooit nog over hebben als ik wat specifieks voor ogen had.
Dus een paar maanden later trok ik de stoute schoenen aan en we stuurden een aantal PMs heen en weer, met daarin de volgende foto's:

Mijn simpel schetsje

AACs master tekening

WIP shots Gelukkig had hij de juiste draad, E&L gebruikt namelijk de real-steel 24mm versie in plaats van 14mm.

Eindresultaat Hij heeft hem hier ook al geweathered met een gasbrander, in het echt springen de kleuren er iets beter uit dan op de foto :)

En eenmaal gearriveerd en gemonteerd op mn Franken-Kalash:

5ts5e2.png

jt3iD3.png

Qua gewicht is ie niet veel zwaarder dan de standaard brake, bonus funfactor is dat mn aeg nu iets anders klinkt.

En er is een paar centimeter bijgekomen, doet het model wel goed imo!

~

AAC,

Vakmanschap en een oog voor detail heeft dit metalen cilindertje in een homp bad-ass getransformeerd.

Bedankt voor de tijd en skills die je erin hebt gestopt!

Ik hoop dat je een dikke ego-boost hebt gekregen van deze thread, want dat verdien je zowieso :D!

Blij dat hij bevalt @Aard  ;)

En ook de andere leden thx voor jullie positieve comments.

Moet zeggen dat dit best een geslaagde en leuke "excursie" was,  goeie en eficiente samenwerking met Aard !

In slechts enkele PM'etjes, kwamen we overeen, en had ik alle nodige info om aan de slag te kunnen  ;)

en das toch ni zo evident om op afstand met enkel foto's en PM's info te vergaren om een onderdeel te gaan maken. 

Als liefhebber van het M4 platform, ken ik die ondertussen bijna uit m'n hoofd tot in detail.

Maar Ik ben niet zo'n "AK-jongen" dus de AK bekeek ik eigenlijk nooit zo nabij , zo "ontdekte" ik wat technisch weetjes. (voor mezelf toch)

Zo'n is zo'n AK vlgs Russische gewoonte vrij bombastisch uitgevoerd

bv de thread voor de flashhider meet met z'n 24mm maar ff het dubbele is van de 12.7mm op de M4

De FH wordt geborgd door een systeem met een verend stiftje bovenop de Frontsight, dat maakte het in dit geval ook wat makkelijker  :)

Als je bv een FH op een M4 in een bepaalde positie vast wil zetten, dien je een set shims te gaan maken, van verschillende diktes.

Deze SRVV muzzle jet brake is sowieso een flinke mop roestvrijstaal (AISI 316 btw)

En een mooi werkstukje om te vervaardigen, al de gaten onder verschillende hoeken, en diameters maakte wel dat ik flink wat afbraam en polijstwerk had.

Voor wie de werking of functie van dit ding , nog niet mocht kennen de naam zegt het zelf al "Jet Muzzle Break"

Binnenin wordt de dia steeds kleiner , zo is hij aan de monding slechts 9mm , ( das ten opzichte van de 5.45 slechts 1.8mm speling rondom ! )

De gassen die achter de kogel zitten worden zo ahw door de gaten haaks op de aslijn geperst,

De 6 zijdelingse gaten staan bv onder een hoek van 30° naar achter gericht , om zo de "jet brake" te vormen , de gasdruk moet zo de recoil "afremmen"

bovenaan heb je nog 3 compensatiegaten om de "opslag" te dempen

Volgens Youtube filmpjes (die ik nie meer vindt) blijkt dit zéér goed merkbaar ?

Het verbaasde me ook niks toen Aard zij dat z'n replica nu anders klinkt