Jump to content
Flash

SAI G17 Tm based gbb

Recommended Posts

Maar je leest ook dat de army mags niet geweldig zijn. Heb ij vaker ook vaker gehoord, maar wellicht is valves vervangen genoeg.

Mja volgens mij moet dit voldoende zijn buiten die valves is zo'n GBB mag toch ook weer ni zo spannend toch ?

Een niet heel grondige maar snelle zoekopdracht vertelt mij dat deze valves duurder zijn dan ik dacht. Rond de 12,- bij Ehobby. Voor het gemak neem ik dat als standaard prijs en dan nog een fatsoenlijke binnenloop van laten we zeggen rond de 20,-. Komt er toch meteen al weer wat bij. Uiteindelijk nog steeds goedkoper natuurlijk.

Dit hele topic bracht me op wat ideeën en ben wat rond gaan prutsen. Ben er nu achter dat mijn TM G26A magazijn ook in mijn Army R17 past en omgekeerd. Dat scheelt al weer een magazijn. Ik ga dit zeker uitproberen. Gewoon wat onderdelen halen en die in de R17 aanpassen, kijken wat er gebeurt, interessant.

Edit: Ben nu zo een beetje elke magazijn in elk apparaat aan het proberen en ook mijn WE18C magazijn past zowel in de R17 als in de TMG26A . Das al 3 magazijnen in totaal voor 3 verschillende apparaten. Denk dat ik misschien even een magazijn compatibiliteits topic ga maken...

Edited by Altum Silentium

Features:
  • Army Force High Output Magazine Valve.
  • Replace the standard blow off valve of airsoft pistol magazine.
  • Extreme output power upgrade.
  • Increase the shooting power of each shot.
  • Withstand high pressure airsoft gas.
  • For Tokyo Marui Glock 17 series airsoft GBB pistol.
  • As always, upgrading GBB require necessary skill & technique, consult expertise if needed. 

Ah jammer, ik dacht even dat het iets was voor me ;) Stuk goedkoper uiteraard. De tijd, moeite, en kosten in acht genomen is het wellicht wat dit betreft sneller en praktischer om meteen goede magazijnen te halen tenzij het natuurlijk echt scheelt zelfs t.o.v. de originele TM of WE magazijnen. 

• As always, upgrading GBB require necessary skill & technique, consult expertise if needed. 

Ah jammer, ik dacht even dat het iets was voor me ;) Stuk goedkoper uiteraard. De tijd, moeite, en kosten in acht genomen is het wellicht wat dit betreft sneller en praktischer om meteen goede magazijnen te halen tenzij het natuurlijk echt scheelt zelfs t.o.v. de originele TM of WE magazijnen. 

Denk dat dit meer een disclaimer is hoor, als je de dop van een Cola fles kan schroeven, ( en terug erop) zou je skill level voldoende moeten zijn, hiervoor. 

dit hoor zelfs jij te kunnen Altum  ;)

Als je iets minder geduld hebt kun je vrij dicht bij al terecht. Bijvoorbeeld hier/hier. Je kunt ook genoeg rubbers vinden. Uiteraard alles tegen een prijs. Die ventielen (andere onderdelen trouwens ook) zijn van de wat meer gerenommeerde merken al snel wat duurder. Dit maakt je budgetmagazijn al snel dezelfde prijs duurder als het origineel.

Als zo'n ventiel je magazijn beter maakt dan het origineel is het dat misschien wel waard maar is dat ook zo? Wat grondiger zoeken levert al snel bakken informatie op waarvan uiteraard niets eenduidig is. Waarschijnlijk ga ik gewoon weer voor de beste kwaliteit/snel in huis verhouding. 

Als zo'n ventiel je magazijn beter maakt dan het origineel is het dat misschien wel waard maar is dat ook zo?

In mijn boerenbrein gaat het gewoon over een rubbertje, een buisje en een ventieltje maar das natuurlijk veel te simpel gedacht :)

Je "Boerenbrein" functioneert goed Altum ,  méér dan dat is het technisch gezien ook niet, principe is poepsimpel  ;)

in het geval van zo'n valve zal de kwaliteit/soort rubber, en de afwerking van de metal parts zelf cruciaal zijn voor het (goed) functioneren, Het zijn dan net deze eigenschappen welke vatbaar zijn voor verbetering.  "Stock" zijn replica internals vaak wel erg basic , echte massa producten.

Maar om nu te zeggen dat deze  high output valve van 21.5€  ook zoveel beter is dan deze van Element voor 2.95€ bij GF, dat gaat z'n doel wel voorbij, denk  

wat een woekerprijs weeral, zijn  gewoon dezelfste onderdelen ,  daar wordt alleen die verkoper zijn portemonee maar beter van !  :D

Had die post net ge-edit. Vond het iets te cynisch. Je lapt me er mooi bij zo ;) Ik wil eigenlijk niet altijd te kritisch zijn tov het hele prijs gebeuren.

Die vondst van Huurpaard is wel heel goedkoop. Ik heb ze toch veelal tussen de 10,- en 20,- gevonden. De binnenloop heb ik ook tot wel 50,- gevonden. We weten hoe het werkt. Lijkt me wel interessant een duur/goedkoop vergelijking te maken.

Had die post net ge-edit. Vond het iets te cynisch. Je lapt me er mooi bij zo ;) Ik wil eigenlijk niet altijd te kritisch zijn tov het hele prijs gebeuren.

Hahaha Altum, vondt het nu juist de spijker op de kop !

Die vondst van Huurpaard is wel heel goedkoop. Ik heb ze toch veelal tussen de 10,- en 20,- gevonden. De binnenloop heb ik ook tot wel 50,- gevonden. We weten hoe het werkt. Lijkt me wel interessant een duur/goedkoop vergelijking te maken. Was ik ook al wat naar aan't kijken  ;) 

Wat denk je van deze PDI inner barrel ?

pdi-raven-_01_-inner-barrel-6_01mm-for-t

tot hiertoe weet ik dat Element ook een reinforced loading nozzle heeft 

PA-0107-BK-01A.jpg    

En een spring set

eng_pl_Glock-green-gas-replica-spring-se  

En wat denken julie van deze Slide & outerbarrelset's van Bell ? (meerdere modellen beschikbaar)

het is wel geen Salient, maar misschien wel een betaalbaarder alternatief voor wie wat anders wil, voor een lagere prijs (39.5€)  ?

BELL-PSF-746P-AG.png

By the way,  

toch wel een beetje cynisch hoe dit topic over Flash z'n  Super, Uber, Glock - high end build , aan't evolueren is naar  een budget-friendly-Glock-upgrade topic.  :D

Blijkbaar toch nog  wel mensen, die ook willen deelnemen aan het Airsoft gebeuren , maar toch prijsbewust zijn .

Het valt me plots op dat Flash zelf - welke zich kortelings nog afvroeg of dit wel gelezen wordt - niet meer aan bod is gekomen "no hard feelings" mag ik hopen,  Flash ?  :P

@ altum zoals ik al zei zijn tm, we en army inderdaad cross compatible met mags :)

@aac die springset en die nozzle zijn niet perse nodig om te upgraden, de barrel en bucking bijv zijn veel belangrijker. enne ik zit niet altijd op de pc t forum af te struinen hoor :P

@mata ja klopt ik heb hem net binnen die maple leaf set, moet em nog maar eens testen maar heb nu dus ook de maple leaf metal hopupunit besteld.

Trouwens: ik heb nog aardig wat parts over van mn vorige inkoopactie mocht er iemand interesse hebben: http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=111&t=9834

Had ik inderdaad ook gezien. Een van de weinigen die hem nog heeft denk ik. De enige die ik kon vinden binnen de EU. Te duur uiteraard. Safara had hem voor 136,- want een veel meer schappelijke prijs is.  TM's zijn juist door hun reputatie vaak veel te duur vind ik. De meesten die ik heb waren rond de 130,-. 

@ altum zoals ik al zei zijn tm, we en army inderdaad cross compatible met mags :)

Weet ik maar het daadwerkelijk ondervinden blijft een openbaring :D

Zorgt een betere nozzle niet voor betere airseal in dit geval ?

Ik had een YT clip gezien waarin werd vertelt dat ze op den duur breken en dat dit meer het mankement is wat betreft dit onderdeel. In principe kun je de stock gebruiken tot hij breekt.  Ik ga mee in wat Flash zegt en begin maar bij de binnenloop en rubber. 

ik heb zelf op magische wijze een nozzle gesloopt, geen idee hoe t gebeurd is. Wellicht omdat ik nuprol 3.0 gebruikte :P (tm's zijn bedoeld voor 134a gas das nog een stapje minder sterk dan green gas laat staan 2.0 of zelfs 3.0)

heb nu een uac alu nozzle erin gezet en hierdoor klapt ie echt onwijs hard, 3.0 is nu geen probleem hehe. wel nogal duur (50 e), achteraf wel zn geld waard vind ik.

@aac liever piston upgraden eerst dan nozzle bijv. en ja die verenset is idd meer reserve dan upgrade

ik heb zelf op magische wijze een nozzle gesloopt, geen idee hoe t gebeurd is. Wellicht omdat ik nuprol 3.0 gebruikte :P

(tm's zijn bedoeld voor 134a gas das nog een stapje minder sterk dan green gas laat staan 2.0 of zelfs 3.0)

Zit er dus veel verschil in die gassen ? en wellicht moet je ook wel uitkijken dat je eerst de nodige upgrades uitvoert,  alvorens te gaan experimenteren met krachtiger gas ?

heb nu een uac alu nozzle erin gezet en hierdoor klapt ie echt onwijs hard, 3.0 is nu geen probleem hehe. wel nogal duur (50 e), achteraf wel zn geld waard vind ik.

Hoe verklaar je dit, heb je nu een betere air/gas seal met de piston ?

@aac liever piston upgraden eerst dan nozzle bijv. en ja die verenset is idd meer reserve dan upgrade

Gaat ook hier die piston upgrade een betere gas seal bekomen, mag een betere "kick" ?

gassoorten in volgorde van zwak naar sterk:

134a
greengas

nuprol 2.0(10% sterker dan normaalgreengas)

nuprol 3.0 werkt goed bij lage temperatuur

nuprol 4.0 is eigenijk te sterk voor pistols, gebruik ik dus ook niet.

ik denk dat de andere nozzles niet 3.0 gas bij kamertemp aankonden, wat best logisch is.

deze nozzle kan dat wel aan.

ik denk dat de seal niet perse beter is dan een andere nozzle, een zachte goed afsluitende pistonhead is belangrijker(zoals de gm pistonhead bijv of de pdi) deze sealt dus beter.

goeie hoprubber zorgt ook voor een betere seal.

heb nu zoals ik dus al zei een aantal maple leaf setjes besteld, deze sealen goed en hebben een zeer goede flathop omdat er nog een stukje metaal tussen de hoparm en de bucking zit(ikey heet dat)

Met alles van Flash in ansicht genomen, een army glock besteld met de volgende upgrades.

Alles zou over twee weken (tijdens skivakantie) binnen moeten zijn.

Dus dat word over 3 weken pas resultaat zien, met hulp van vrienden die wel handig genoeg zijn :)

Falcon 6.03 Precision barrel, including bucking

-          Slide stop

-          Slide release

-          Trigger bar

-          Salient arms slide RMR cut

-          Salient arms threaded outer barrel

-          Supperessor sights, co witness with RMR

-          GunsModify CNC Alu Blowback unit

-          GunsModify reinforced Nozzle

-          GunsModify Pistonhead

-          GunsModify 150% recoil spring

-          GunsModify Zero Hammerset (with 150% hammersprings, better design valve knocker and hammer)

-          GunsModify Adjustable Sai Trigger

-          GunsModify Sai Magwell

-          Stippled Grip

-          Glock Logo plate

Al een update over bovenstaande?

En Flash, heb jij de Maple Leaf EVO II setjes al geprobeerd? Ik heb momenteel een heel setje in mijn KWA USP .45 en hij schiet extreem zuiver en strak. Echter wel met .30 aangezien minder overhopt en ik er nog niet mee wil prutsen. Wellicht hen jij er al ervaringen mee?