Jump to content
Flash

SAI G17 Tm based gbb

Recommended Posts

inmiddels zijn we even verder en doen ze het er goed :) ik wacht nog op wat extra dingetjes, zoals extended slide release, tritium sights,18c blowbackunit en de rmr sights.

ze liggen er mooi bij:

1815DCFC-B817-4FC5-912E-DDC02C586C89_zps

0D6B61BF-D58E-4E22-9829-546BAACD7A49_zps

holster is inmiddels ook binnen en maakt mn hsgi slimgrip belt eindelijk compleet:

12189793_631829833625136_169311692906722

A45FA62A-020F-429A-8D65-7D0A1FD5CC01_zps

heb de mags ook wat degelijker gemaakt zodat er minder kans op lekken is en ze makkelijker gevuld worden.

Het is al een  tijdje dat ik hem in gebruik heb:

CA3B09A2-6983-4459-AA33-EE59FD42AEB4_zps

ik heb besloten de tan versie weg te doen zodat ik me volledig op deze kan focussen.

Hij schiet zo goed dat ik niks anders meer wil. Daarbij vind ik hem ook erg mooi.

final list met wat erin zit:

Wat zit erin en erop:
-Tm g18c donor replica
-Gunsmodify (gm) slide rmr cut
-gm tritium suppressor sights, co-witness met de rmr en licht op in het donker(zonder eerst te hoeven belichten zoals met glow in de dark)
-gm cnc alu blowbackunit voor 18c, zit geen wieltje aan maar je kan aan de binnenkant van de slide een knopje omschakelen voor eventueel full auto
-gm pistonhead
-gm 150% recoil spring
-gm outer barrel met titanium nitride coating
-gm zero hammerset met 150% hammersprings, beter design valve knocker en hammer(slide loopt veel soepeler en meer fps)
-gm adjustable sai trigger met stelschroef voor bijv een hairtrigger setting
-gm sai magwell
-gm extended slide release
-gm extended slide lock
-guarder enhanced lower receiver (zelf gestippeld)
-magpul speedplate
-pdi palsonite 6.01 barrel
-nineball bucking
-150% trigger bar spring

-maple leaf hop-up wheel (erg fijn om de hop precies af te stellen)
-trijicon rmr replica

-uac alu nozzle 

-Real steel Surefire x300 ultra 

de mags heb ik gemod, door wat teflontape onder de vierkante o-ring te doen op de magbaseplate. hierdoor kan hij daar nooit meer lekken.(ik zeg het niet te hard haha )
verder ook een kleine o-ring in de fillvalve gedaan, is wat fijner met vullen. dan weet je tenminste echt of hij vol zit of niet.

Hij schiet een whopping 325 fps! dat is zeer veel in vergelijking met hoeveel fps hij standaard schoot (230 fps ong)

To do list:
ik heb een nineball rubber besteld voor de mag, ben benieuwd of dat iets doet. Zo ja dan bestel ik er meer van, eerst deze maar eens proberen.

verder heb ik een maple leaf 50 monster bucking en i key besteld om te proberen. Dit is een soort flathop en zoals ik t zie zal dat NOG meer range en accuracy geven. Dat terwijl hij nu al verder schiet dan de meeste aeg's :P

Voor de looks heb ik een andere barrel maar dan threads besteld. Hiermee kan er evt een tracer op.

Dit is trouwens een actiefilmpje waar je de glock in actie ziet: 

like en subcribe zijn erg welkom :)

Samen met een teammaat willen we nog een hpa/drummag rig maken waarbij beide in een rugzak verwerkt worden.

Dan heb je dus 2  slangetjes naar je magazijn in je pistol lopen; een met lucht via een russian adapter en eentje met balletjes die de bb's vanuit de drummag naar de pistol.

Vooral voor indoor is dit een killer setup, gezien mn glock dus ook full auto kan :P

ik heb een beetje t idee dat niemand dit leest.

heb nog wat nieuwe fotos met de nieuwe threaded outerbarrel en filmpjes van schieten(incl slowmotion). als jullie ze willen zien dan zal ik ze posten.(eerst maar eens kijken of iemand dit uberhaupt leest:P)

Echt een supervet ding Flash!

Volgens mij is de 17 alleen semi toch? Heb je deze nu full auto gemaakt door onderdelen van een 18 te gebruiken?

Mag ik vragen hoe je dat stippeleffect hebt gemaakt? Met soldeerbout ofzo?

Die Glocks van TM zijn maar slecht te verkrijgen, weet iemand waar je die in Europa kunt kopen? 

Oké leuk om te horen dan gaan we gewoon door :P

De nieuwe threaded outerbarrel is binnen en de rs surefire x300 u ook :P

DB3AFD66-8743-447D-9B1B-4743FF4A7325_zps

37591096-28BA-4554-ADF1-3000A639D543_zps

Hij schiet echt onwijs consistent wat voor de meeste gbb's toch een uitdaging is:

https://www.youtube.com/watch?v=bhI59fRnNnA

De kick is ook erg hard nu hij inmiddels zon 340fps schiet. Zo hard dat de rmr kapot ging, gelukkig was ik toevallig een 240fps slow motion filmpje aan het maken op full auto op dat moment:

https://www.youtube.com/watch?v=lFohkm36a3I

@forshizzle: ja met een soldeerbout ;) vergt wel veel oefening om t zo te krijgen.

het is eigenlijk een 18c, de slide sets passen op de 17 en de 18 (omdat er maar weinig verschilt intern) bij de 18 hoef je alleen de schakelaar die aan de binnenkant zit er nog op te zetten en de juiste bbu

over de tokyo maruis:

2 teammaten van me wilden er ook een halen maar ze zijn overal uitverkocht en worden niet meer gemaakt. Gezien je toch alles intern vervangt kwam ik op het idee om bij taiwangun.com ze een army r17 laten halen. Deze is een 1:1 kloon van de tm g17, alleen van nogal slechte kwaliteit. hij kost dan ook maar 60 euro..

De guns modify slide set met al die upgrades passen er goed op en je merkt geen verschil met een tm(gezien vrijwel alles vervangen is), alleen met de mags misschien maar gelukkig passen we en tm mags ook.

over de tokyo maruis:

2 teammaten van me wilden er ook een halen maar ze zijn overal uitverkocht en worden niet meer gemaakt. Gezien je toch alles intern vervangt kwam ik op het idee om bij taiwangun.com ze een army r17 laten halen. Deze is een 1:1 kloon van de tm g17, alleen van nogal slechte kwaliteit. hij kost dan ook maar 60 euro..

De guns modify slide set met al die upgrades passen er goed op en je merkt geen verschil met een tm(gezien vrijwel alles vervangen is), alleen met de mags misschien maar gelukkig passen we en tm mags ook.

Deze dus  ;)

http://airsoftelite.nl/topic/978-review-army-r17-glock-17-replica/

Jep inderdaad, zeker als je ook een andere lower erop zet van guarder bijv.

Heb zelf mijn tm 2ehands gekocht en was een zeer goede deal(kapotte g18 met mags), scheelt vooral dat de mags daarvan wel goed zijn.

bucking en barrel komt je al aardig ver ;) de mags laten ook nogal te wensen over qua valves dus die zou ik vervangen waar nodig, liefst gewoon we of tm mags nemen.

De verf op de slide laat nogal snel los, miss dat je beter alles eraf kan halen en de slide kan polijsten ofzo. 

De outerbarrel is van plastic, vind ik niks maar ipc is er niet heel veel mis mee.

De standaard fps weet ik niet, maar als je ergens een airleak heb kan je gelukkig gewoon vervangen onderdelen kopen daarvoor.(bijv piston/pistonhead)

Een ding wat ik wel aanraad bij elke tm/we/army glock: de zero hammerset van guns modify, hierdoor blijft de slide niet meer achter de hammerrotor hangen(designfoutje van de std glock).

verder zitten hier 150% hammersprings bij waardoor je ook meer fps krijgt.

de iron sights (of nouja plastic) zijn ook erg lelijk standaard vind ik, zit groene verf op en is niet te zien wanneer het ook maar ietsje donkerder is.