Jump to content
No_Name

Secondary weapon & gear tips gezocht!

Recommended Posts

Heey,

Ik ben nieuw op Airsoft Elite (en in airsoft in het algemeen) en heb dus nog geen idee hoe het werkt. Ik stuitte op dit forum, las het en concludeerde dat vele van jullie veel verstand hebben van airsoft. Nou heb ik wat vraagjes waarvan ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

Ik heb onlangs een Full Metal Cm. 041 MP5 K PDW gekocht (189,90 Euro) omdat ik graag mee zou willen doen aan airsoft. Nou zoek ik nog een secondary voor mijn MP5 of een Primary en dan is de MP5 mijn secondary. Kan iemand een degelijk wapen (voor mijn budget) aanbieden (Budget 100-)? Besturing maakt niet uit. Ook heb ik nog gear nodig. Zelf geef ik de voorkeur de zwarte gear. Ik ben een linkshandige schutter. Zou iemand een wilde schatting kunnen maken voor het geld dat ik nodig heb om gear te kopen? Ik weet ook niet wat ik allemaal nodig heb. Volgens mij kan je het beste terecht bij TaiwanGun, artikelen voor weinig geld en +100 euro verzendkostenvrij. De kwaliteit hoeft niet super te zijn zolang het enkele skirm overleeft.

Alvast bedankt,

No_Name

Voor het budget wat je aangeeft denk ik persoonlijk al snel aan een glock. Die zitten vaak rond de 100,-. Wel veel varianten en merken, lastige keus misschien. Kijk eens naar de glocks van KWA of KJ works. Onlangs is WE ook weer uitgekomen met een hele Glock lijn maar hun pistolen worden vaak kritisch bekeken door de community en weinig aangeraden. Passen wel goed in je budget. De compactere modellen zitten vaak onder de 100,-.

Je hebt ook een aantal non blow back modellen van ASG/GSG die werken op co2 zoals de STI Duty One en varianten op de CZ75. Geen blowback dus maar wel onder de 100,-. Zoals  Gryphon al zei kun je ook een HK aanschaffen, past goed bij de MP5. Zijn wel wat duurder maar de community feedback op de KWA USP is goed. De USP compact is nu on sale bij http://www.kotte-zeller.de/ voor 130,- In het algemeen heeft die store op dit moment aanbiedingen van secondaries voor onder de 100,-.

Laatste tip: De VFC Walther PPQ. Voor 120,- bij Hes van Zweeden. Goedkope mags (ook niet onbelangrijk), ziet er mooi uit en niet al te duur.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Het spreekt voor zich dat ik zou aanraden veel te googlen en je breed te orienteren. Ga eens zoeken op dingen als "best airsoft pistol" Je krijgt dan een stroom informatie en je komt dan ook op forums terecht met mensen die er verstand van hebben. Succes!

Dankje, goede tips!

Zelf snap ik het doel van een non blowback CO2 niet helemaal. De CO2 verwisselen op het veld duurt lang en is niet handig en waarom zou je dat doen als je er geen blowback voor krijgt? Is een AEG dan niet makkelijker/goedkoper? En zijn de bovengenoemde pistolen voor links en rechts? Ik ben een linkshandige schutter...

Kotte Zeller heb ik al gekeken, goede winkel. Ik zal de sale nog even goed bekijken. De hes ga ik nog niet naar toe aangezien ik nog wacht op mijn pasje.

En over de gear, als je zo'n holster koopt die je aan je vest kan vastmaken, kan je die dan draaien? Ik ben linkshandig en dat pistool is om snel te pakken en te schieten, als ik dan eerst met rechts moet pakken, dan aan mijn linkerhand moet geven en dan moet schieten ben ik gegarandeerd "gehit".

Alvast bedankt :)

Nog een vraagje:

Als ik op een winkel site lees wat er bij een pistool staat staat er eigenlijk altijd 6mm plastic BB maar als ik op youtube kijk zie ik alleen maar reviews met 4.5 mm steel BB...

Uitleg???

Non blowback heeft als voordeel dat het gaspatroon langer meegaat omdat er geen energie nodig is om de slide heen en weer te bewegen. Daarnaast is er geen terugslag wat een rustiger schietgedrag teweeg kan brengen. Ze zijn uiteraard ook goedkoper dan pistolen mét blowback. Je kunt al een co2 non blowback hebben voor 70,- euro. Kijk eens naar de KWC Taurus PT24 of de ASG STI Duty One. Beiden hebben aardige kritieken en de kosten zijn laag. Zelfde geldt voor de CZ's van ASG.

Je hoeft niet per definitie een patroon te wisselen tijdens een skirm. Bij veel modellen is het zo dat elk magazijn een apart patroon bevat. Net zoals GBB magazijnen elk hun eigen gasopslag hebben. Als je dus je mag wisselt heb je elke keer een vol gaspatroon in je backup. Bij de modellen waarbij dit niet zo is gaat 1 patroon toch al snel 2 a 3 magazijnen mee. Bij deze modellen is de grip verdeel in 2 ruimten: Eén ruimte waar het co2 patroon in zet en de voorste ruimte waar een klein magazijn in gaat. Weer een tikkie extra minder realistisch dus.

Non blowback betekent natuurlijk minder realisme maar persoonlijk vind ik het helemaal geen slechte keuze. Schiet prima. De meeste mensen zullen denk ik toch voor realisme gaan maar als je daar niet mee zit kun je het zeker overwegen.

De 4.5mm bb is een stalen of koperen ronde kogel. Deze hebben niets met airsoft te maken maar met de luchtdruk schietsport. Als je deze dus op You Tube ziet kijk je dus niet naar een airsoftapparaat maar naar een luchtdrukpistool.

Als je linkshandig bent zoek dan naar airsofts die "Ambidextrous" zijn. Die zijn geschikt voor zowel links als rechts. Zijn er tegenwoordig telkens meer. De Walther PPQ is bijvoorbeeld ambidextrous.

Wat het holster betreft; Ik ben meer een verzamelaar dan een speler. Ik bezig me dus niet zo heel veel met gear maar een van de andere forumleden kan je daar vast mee helpen. Ik weet wel dat holsters ook zowel voor links als rechtshandigen te krijgen zijn alsmede ambidextrous. Succes!

Ik zoek nog een extra secondary pistool, hier zijn er zat in te vinden alleen ik kan degene die ik zoek eigenlijk niet zo goed vinden misschien dat iemand mij zou kunnen helpen.

Ik ben opzoek naar de "Walter P99".

Nou wil het geval als ik er 1 vind dan is het er één met zo'n magazijn en dit vind ik natuurlijk niet mooi  (zeikerd dat ik ben haha :D  :P )

Weet iemand waar ik er 1 kan vinden met een normaal magazijn?

En anders houd het op en wacht ik wel of deze ooit nog eens uit komt.

Greetzzz..

Hey Subdola,

De P99 is ook een van mijn persoonlijke favorieten.  De DAO is inderdaad de wat goedkopere CO2  versie. De GBB wordt o.a. gemaakt door Maruzen: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Gas_Pistols_SMGs_Maruzen_Maruzen_P99.htm

Een solide merk met vrij veel goede kritieken. Zeker niet een van de goedkopere dus je moet er wat extra's voor over hebben. Hij is ook verkrijgbaar met Silencer. In Europa heb ik hem zelden goedkoop aangetroffen. Vaak zo tussen de 150,- en 200,- maar wie weet als je nu eens grondig rondkijkt...

Ik heb hierboven al de PPQ besproken. Erg mooie secondary van VFC. Niet te duur, makkelijk te krijgen. Ligt goed in de hand al is de P99 trouwens ook erg fijn. PPQ is iets compacter. Wie weet dat je die misschien nog wilt overwegen? Hoop dat je hier wat aan hebt.