Jump to content
Gryphon

Condor Outdoor in Europa

Recommended Posts

Om kleurverschil te voorkomen probeer ik al mijn gear van hetzelfde merk te kopen. Condor Outdoor heeft ontzettend veel maar is wat lastig te krijgen binnen de EU. Het merk zelf heeft helaas ook geen webshop. Althans, niet voor particulieren. Hieronder een lijstje van de Europese shops die ik ben tegengekomen die Condor verkopen. Helaas zijn de producten die je zoekt vaak uitverkocht, dus het blijft zoeken  :(

Buiten Europa

Niet alles kunnen vinden in Europa en geen zin in lange levertijden? In de VS is Condor een stuk beter verkrijgbaar, maar betaal je wel ongeveer je halve orderwaarde aan verzendkosten.

Spotten jullie een shop? Knal 'm in de reacties, dan voeg ik 'm toe aan deze lijst.

@bigreep Ja, top! Het restant van m'n benodigdheden heb ik in de VS moeten bestellen bij Airsoft Atlanta (die sinds kort internationaal shippen). Die lui hebben werkelijk ALLES op voorraad, dus bij deze voeg ik 'm even toe aan het lijstje. Verzendkosten waren helaas wel stevig: order = $ 115, shipping = $ 55.

Ik zoek ook CONDOR gear maar heb ervaren dat het aardig lastig is om dit binnen Europa te bestellen. Airsoft4u heeft aardig wat in het assortiment, helaas zijn de dollar prijzen echt een stuk lager dan de euro prijzen maar vallen de verzendkosten wel mee waardoor de totale kosten iets lager is dan wanneer ik het via AirsoftGi aanschaf. Noorloos-se heeft inderdaad ook aardig wat, maar niet alles. Heb ze wel gemaild met de vraag of ze de CONDOR Hydration Harness konden leveren en dat kon. Echter zit Noorloos niet ideaal met zijn prijzen..

Oeps, sterker nog: ik heb de Condor Fuel Hydration back pack. Ik heb 'm nog maar één keer gebruikt op een onwijs hete dag (32ºC bij de Airsoft Elite privéskirm), toen droeg ik de rugzak i.p.v. m'n warme carrier.

Ik heb de Condor Defender plate carrier. Heel stevig, maar ook een beetje onhandelbaar. Vind 'm moeilijk om strak dicht te krijgen en ik zweet me kapot in dat ding. Zou nu voor iets lichters gaan.

Zelf heb ik deze. Er zit standaard een vak achter op waar je een bladder in kan steken. Had eerst een ops vest vanuit men diensttijd, maar dat was vaak te warm. In het verleden had ik ook een cheapass chestrig voor als het boven de 35°C was. Helaas was je wel beperkt in het meenemen van spullen.

post-447-0-39339600-1420501456_thumb.jpeg

Zelf heb ik deze. Er zit standaard een vak achter op waar je een bladder in kan steken. Had eerst een ops vest vanuit men diensttijd, maar dat was vaak te warm. In het verleden had ik ook een cheapass chestrig voor als het boven de 35°C was. Helaas was je wel beperkt in het meenemen van spullen.

Hoe bevalt die? Genoeg plek voor je spullen?

Misschien dat ik zelf niet de CONDOR Ops Chest Rig aanschaf maar de CONDOR Rapid Assault Chest Rig, daar zitten standaard al 6 M4 mag pouches op. Scheelt weer in aanschaffen van losse M4 pouches.

condor-rapid-assault-chest-rig.jpg

Ik kan er standaard 6mags in meenemen. Ik heb nog 2 grote molle tassen achterop hangen. Er is genoeg ruimte voor kaarten ed. In de toekomst zal er misschien wel een holster komen op het kleine losse vlak. Verder heb ik nog een grote dump pouch aan men been hangen dus ik kan genoeg meeslepen als het nodig is.

Www.nltactical.nl heeft ook veel condor . Was vroeger vis en versa heeft ook veel andere merken zoals warrior voor normale prijzen !

Inderdaad, bedankt! Prijzen zijn prima vergelijkbaar met bijvoorbeeld Airsoft4u.com

Heb zelf een rig van condor met geintegreerde bladder/ camelbag en m4 magpouches. Verder voldoende molle om extra pouches te bevestigen.

Aangezien ik zelf nogal wat ervaring heb met deze producten, aangezien ik er dagelijks mee werk (unit13),  kan ik beamen dat Condor Outdoor zeker een goede keuze is.
De prijs kwaliteit verhouding is gewoon goed en kan eigenlijk geen minpunten noemen.

Alleen wat me bij ieder merk wel opvalt is dat er altijd wel een klein kleurverschil in de lijn zit. Dat wil zeggen dat de pouches soms lichtelijk anders van kleur zijn dan het vest of andere pouches. Bij condor zie ik dit naar mijn idee wel nog het minst. 

Hi T-wisted! Wat goed, (bijna) inside info ;) Kan je een foto plaatsen van je rig? Ik overweeg nu een Condor Quick Release Plate Carrier  omdat ik verwacht met de Chest Rig + Hydration Harness niet genoeg MOLLE ruimte of flexibiliteit te hebben.

Helaas verkoopt CONDOR geen backpack die je aan een chest rig kunt koppelen. Ik twijfel namelijk of de Hydration Harness in alle gevallen mij genoeg ruimte geeft om de spullen mee te nemen die ik mee zou willen nemen tijdens bijvoorbeeld een mil-sim.

Ik kwam echter het volgende van Pantac USA tegen:

integrated_with_chest_rig.jpg

Een Pantac USA Recon Chest Rig gekoppeld aan een Pantac USA Hydration Backpack. Ziet er best sexy uit en geeft wat meer mogelijkheden.. wat denken jullie?

Ik heb nog even doorgezocht. De CONDOR Hydration Carrier II is een backpack met bladder ruimte. Ik twijfel alleen of hij echt volstaat als backpack.

rNIhKSD.jpg

Wie weet trouwens welke kleur dit is? Volgens mij levert CONDOR de Hydration Carrier alleen in Black, OD en TAN. En volgens is de kleur geen van de drie? Blijkbaar toch OD. Zelfde gast:

2pqukw2.jpg

Ik trek even een heel erg oud topic uit de sloot, maar heeft iemand wellicht ervaring met de Condor Battle Belt in combinatie met het H harness?

Een battle belt bevalt mij namelijk extreem goed, maar ik draag er momenteel een rugzak bij eigenlijk puur om een waterzak en om mijn porto/ptt aan een schouderband te knopen. Deze condor setup lijkt mij dan vele malen makkelijker, veelzijdiger en net zo licht, dan niet lichter (plus dat mijn belt dan ook ondersteund word door mijn schouders als ik iets zwaarder ga pakken).

Het valt mij trouwens ook op dat deze 2 steeds minder beschikbaar zijn, veelal vervangen in het assortiment door de Invader gear PLB belt.