Jump to content
Gryphon

Weer iets nieuws gemaakt: MarktplaatsWekker

Recommended Posts

Hey guys!

Als jullie me een paar dagen niet op het forum zien, dan is het waarschijnlijk omdat ik iets nieuws aan het knutselen ben.

Nu ik een nieuw huis heb (veel klussen, nóg een reden voor mijn recente afwezigheid) ben ik druk op zoek naar leuke vintage meubeltjes op Marktplaats. Het valt me alleen op dat populaire items zoals Chesterfield banken of Rohé stoeltjes vaak binnen een paar uur na plaatsing al op "gereserveerd" staan. Ik vermoed door handelaren. Wil je die vóór zijn, dan moet je dus de hele dag Marktplaats gaan zitten refreshen en daar heeft niemand tijd voor. Dus daar heb ik iets voor gemaakt:

MarktplaatsWekker - Mis nooit meer een advertentie

Het werkt heel simpel. Je voert een (lekker specifieke) zoekopdracht uit op Marktplaats en plakt de URL van de zoekresultaten in MarktplaatsWekker. Vervolgens zeg je hoe vaak je op de hoogte gebracht wilt worden van nieuwe advertenties en op welk e-mailadres.

Vanaf dat moment komen de advertenties naar jou toe en vis je nooit meer achter het net :) Handig toch?

Een like op de Facebook page waardeer ik trouwens enorm! http://www.facebook.com/marktplaatswekker

XOXO

Op de dag van lancering al bericht gekregen van Marktplaats. Eén van de co-founders vroeg me (zonder smileys) op Twitter of ik hem even wilde bellen. Hele sympathieke vent, maar vroeg ondertussen wel of ik de boel offline wilde halen, want in overtreding van 2 dingen: merkrecht (de naam Marktplaats is gedeponeerd) en overtreding van hun algemene voorwaarden (het is, in zijn woorden, niet toegestaan diensten te bouwen bovenop Marktplaats.nl zonder schriftelijke toestemming). Daarnaast is Marktplaats zélf een dergelijke feature aan het ontwikkelen die bijna klaar is.

Na het telefoontje, waarin ik al had toegezegd de site offline te halen als het niet anders kon, de algemene voorwaarden nog eens doorgelezen. Met uitzondering van het merkrecht stond daar weinig in dat MarktplaatsWekker zou verbieden. Ik vroeg de co-founder om verduidelijking, waarop hij aangaf dat hij dit zou doorspelen naar hun legal team aangezien hij geen jurist was. Inmiddels zijn we 3 weken verder en ik heb niets meer van ze gehoord.

In de tussentijd ben ik de site aan het hernoemen naar MarktWekker.nl, om niet langer in overtreding van hun merkrecht te zijn. Hun eigen notificaties heb ik ook al mogen previewen en ik kan jullie verzekeren dat MarktWekker handiger is ;)

Stay tuned!

Lekker doorgaan en werken aan het platform/bestaansrecht van jouw wekker, daarna kun je altijd nog eens met Marktplaats in gesprek voor samenwerking of verkoop van je wekker. Goed bezig man!

Ik heb niets meer van Marktplaats vernomen nadat ik vroeg of hun legal team dan alsjeblieft wilde toelichten waar ik precies in overtreding was van hun algemene voorwaarden. Ik vermoed dat ze ook dachten dat, met de lancering van hun eigen "wekker" feature, mijn site wel langzaam zou sterven, maar niets is minder waar: MarktplaatsWekker heeft momenteel meer actieve wekkers dan ooit :)

Ik moet nog steeds een manier bedenken om er wat aan te verdienen, want het versturen van zoveel notificatiemails kost me inmiddels geld :/

Ik heb niets meer van Marktplaats vernomen nadat ik vroeg of hun legal team dan alsjeblieft wilde toelichten waar ik precies in overtreding was van hun algemene voorwaarden. Ik vermoed dat ze ook dachten dat, met de lancering van hun eigen "wekker" feature, mijn site wel langzaam zou sterven, maar niets is minder waar: MarktplaatsWekker heeft momenteel meer actieve wekkers dan ooit :)

Ik moet nog steeds een manier bedenken om er wat aan te verdienen, want het versturen van zoveel notificatiemails kost me inmiddels geld :/

1 wekker gratis, meerdere wekkers kleine fee?

Abonnee: €2,- per maand, minimaal 6 maanden afname. Overschrijven via PayPal. Neem aan dat je de email fee ook via paypal betaald?

Alles wat je over houdt besteed je aan ehobbyasia of, in jouw geval, Sam :P