Jump to content
Gryphon

Show your new Airsoft stuff !

Recommended Posts

Ze zijn alledrie verschillend, maar alledrie wel origineel M81 patroon:

Links is de duurste set van Beyond.

Midden de goedkoopste, FFI.

Rechts is Combat Systems, maar deze set komt van de laatste productie run, helaas. Het is de beste kopie van Crye Gen3 Woodland die ik gezien heb. Niet meer te koop dus, maar was ongeveer €260 voor de set.

Op het slordig vastnaaien van de velcro na, is de FFI best wel een mooi setje. Bij Emperionstore voor €150, of voor $109 bij JKArmy.com. Als je meerdere setjes koopt ben je bij JKArmy goedkoper uit. Qua maatvoering is de FFI een stuk beter dan TMC, de FFI kneepads zijn ook van mooier materiaal en TMC gebruikt voor zover ik weet nog steeds geen originele M81 print.

Kleuren kunnen uiteraard altijd iets verschillen per productierun van de stof! Dat is bij elke fabrikant zo.

Semapo gebruikt ook geen origineel M81 patroon helaas.

Dit is ook nog een optie: https://www.facebook.com/groups/807151342686715/ . Hij maakt kwalitatief goede Crye Gen 3 replicas, al komt zijn maatvoering niet helemaal overeen. Ook moet je met hem goed communiceren over het materiaal wat je wil, maar als hij aan de stof kan komen, maakt hij het.

Als je de loterij wint kun je bij AG-Tactical het origineel kopen. Dan mag je om en nabij de €1000 voor een "Cryefire" , of €900 voor een Drifire set neertellen...

Inderdaad. Volgens mij is zelfs Arc'teryx LEAF in vlamwerend materiaal goedkoper...

Crye heeft sowieso de kledingprijzen flink omhoog gegooid en bijna alles van Crye is twee keer zo duur in Europa (JPC 1.0 bij Crye = €212, bij TACWRK = €390).

LV-MBAV is ook belachelijk geprijsd voor wat het is. €500 voor alleen de carrier en dan nog eens €200 voor de JTAC cummerbund. Maar ja, zowel voor de LV-MBAV in khaki als de Crifire sets in M81 geldt "probeer het maar eens ergens anders te krijgen", dus ze kunnen zo'n beetje vragen wat ze willen.

11 uur geleden zei nilz:

Inderdaad. Volgens mij is zelfs Arc'teryx LEAF in vlamwerend materiaal goedkoper...

Crye heeft sowieso de kledingprijzen flink omhoog gegooid en bijna alles van Crye is twee keer zo duur in Europa (JPC 1.0 bij Crye = €212, bij TACWRK = €390).

LV-MBAV is ook belachelijk geprijsd voor wat het is. €500 voor alleen de carrier en dan nog eens €200 voor de JTAC cummerbund. Maar ja, zowel voor de LV-MBAV in khaki als de Crifire sets in M81 geldt "probeer het maar eens ergens anders te krijgen", dus ze kunnen zo'n beetje vragen wat ze willen.

Die ori LV-MBAV in Khaki lonkt toch nog steeds hoor... 
Maar zal eerst maar eens proberen om een keer de jouwe te dragen op het veld ipv voor de spiegel! 

Wil je daar echt €700 aan uitgeven? Crye heeft misschien de Gucci reputatie, maar de afwerking is over het algemeen niet supernetjes en om dan €700 uit te geven aan iets wat minimale functionaliteit biedt....Ik zie het niet.

Het is wel een iconische MARSOC carrier en wat dat betreft snap ik wel dat je er eentje wil, maar aangezien jij Medium nodig hebt, kun je altijd nog wachten tot 1 van de betere replica's voorbij komt.

De Dr. Mervin komt af en toe voor rond de €250 voorbij. De VGCxFFI schijnt heel goed te zijn en was nieuw maar $100. En zelfs de TMC ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit (op de foto's) *en* komt met 3 cummerbunds voor €70. Nog afgezien van het feit dat die Toy Soldier helemaal niet zo slecht is, mits je Medium platen draagt in de Large carrier...Het was gewoon niet mijn maat.

Voor die €700 kun je dan een goede set M81 kopen, een zware kwaliteit Maritime en de rest van je beltkit inclusief holster...

20 uur geleden zei nilz:

Wil je daar echt €700 aan uitgeven? Crye heeft misschien de Gucci reputatie, maar de afwerking is over het algemeen niet supernetjes en om dan €700 uit te geven aan iets wat minimale functionaliteit biedt....Ik zie het niet.

Het is wel een iconische MARSOC carrier en wat dat betreft snap ik wel dat je er eentje wil, maar aangezien jij Medium nodig hebt, kun je altijd nog wachten tot 1 van de betere replica's voorbij komt.

De Dr. Mervin komt af en toe voor rond de €250 voorbij. De VGCxFFI schijnt heel goed te zijn en was nieuw maar $100. En zelfs de TMC ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit (op de foto's) *en* komt met 3 cummerbunds voor €70. Nog afgezien van het feit dat die Toy Soldier helemaal niet zo slecht is, mits je Medium platen draagt in de Large carrier...Het was gewoon niet mijn maat.

Voor die €700 kun je dan een goede set M81 kopen, een zware kwaliteit Maritime en de rest van je beltkit inclusief holster...

*Zucht* The voice of reason....
Ik ging er nu ook niet onmiddelijk eentje kopen. Het is wel welletjes geweest deze maand. (Post volgt nog wel ergens)

15 hours ago, AeySee said:

*Zucht* The voice of reason....

Haha, sorry. Ik ben een geboren advocaat van de duivel. Awel, use that to your advantage.

Even nog de foto van de Toy Soldier LV-MBAV die ik van @nilz heb overgenomen.
Past perfect in de MARSOC-kit, zit low profile (ja duh) en ziet er in mijn mening ook gewoon sexy uit!

Voor de rest is de MK18 rail een aanvulling (Nuprol BOCCA 2, GEEN AANRADER)
De Wilcox univeral shroud en de zilveren L4G24 zijn ori Wilcox items.

De EARMOR headset heb ik met Peltor ARC adapters bevestigd. Sluit allemaal niet zo aan en er is nog veel tweak werk.
Maar dit weekend was het 33°C in The Chambers en heb ik wel genoten van het feit dat je ze van je hoofd kan "klikken" voor wat verluchting.

c0YRf6Gh.jpg

www.instagram.com/aeysee.6mm/

www.instagram.com/lowlandraiders.6mm/

5 minuten geleden zei Rebelattack:

Hoezo vind je de nuprol rail geen aanrader?

Misschien heb ik een vrijdagochtend-na-de-jaarlijkse-karaoke batch.
Maar mijn railslots trekken op niks. Ik heb er al 3 moeten uitvijlen om mijn accessoires erin te krijgen.
De reden dat ik de kocht ipv de Madbull is de "betere" kleur. Maar als je moet vijlen tot het aluminium, blijft van het kleur-argument weinig over :D.

De draad van alle bouten voelt ook extreem fragiel. Zaterdag moest de rail er af en ik dacht bij elke beweging dat ik de draad zou overtrekken.
Niet de draad van de bouten, maar in de rail zelf. Is gewoon heel zacht aluminium.

Dus : RealSteel Daniel Defence > VFC > Madbull > nat karton met een laagje modder voor de kleur > Nuprol Bocca

In welke zin passen je railslots niet , is de groef niet diep genoeg ? 

Zachtheid van het "Aluminium" is een bekend probleem met die airsoft troep natuurlijk, is in feite allemaal zink alloy he, en geeneens aluminium :unsure: 

Zojuist zei AAC:

In welke zin passen je railslots niet , is de groef niet diep genoeg ? 

Zachtheid van het "Aluminium" is een bekend probleem met die airsoft troep natuurlijk, is in feite allemaal zink alloy he, en geeneens aluminium :unsure: 

Niet breed genoeg. En het zijn niet alle slots, het zijn er enkele.
Dus slechte consistentie / QC

Fyi, heb dan ook alles terug naar mijn Madbull verhuisd als test en daar paste alles perfect zonder wobble...

Dat van die bouten heb ik nog geen last gehad bij de 2 die ik heb, ben er ook voor gegaan omdat ze maar 60-70 euro zijn en ze een betere kleur hebben dan de meeste andere kopieën voor die prijs. Dat van de attachments deel ik wel, heb eentje van 12 inch waar ik nul problemen heb, maar bij mijn kortere mk18 lengte heb ik dus wel het probleem dat ik mijn peq aan de bovenkant niet mooi in de slot krijg. Voor mij niet een heel groot punt gezien ik die er meer voor de sier op heb dan werkelijk gebruik, maar ik kan begrijpen dat dit natuurlijk een gigantisch min punt is. Ik vind hem prima maar de QC zal inderdaad dan ontzettend bout zijn. Ik had trouwens op mijn mk18 rail dat beide barrel nuts niet pasten op mijn specna terwijl de 12 inch wel een van de 2 pasten en ook een specna is.

Ik heb ergens vorig jaar een MK18 rail gekocht van Ali, de kleur was heel erg off (een paarse gloed in zo licht :P), maar kwalitatief was de rail nagenoeg perfect, inclusief de markings. Was zelfs maar iets van 35, maar jammer genoeg zijn ze er momenteel niet meer. Te grote vraag denk ik.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Vergeet de nier niet die ik nog te goed heb van je.

You're welcome! May the pews be always in your favor.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

13 uur geleden zei mata:

Vergeet de nier niet die ik nog te goed heb van je. emoji6.png

Nee ik was mijn kid ney vergeten, maar moet dat denk ik toch ff uitstellen.. Heb de ander namelijk verkocht voor die €6500.
Zodra hij beschikbaar is hoor je het gelijk.