Jump to content
Gryphon

Show your gear!

Recommended Posts

Maar even opnieuw posten omdat hij verwijderd was ivm de update.
Mijn nieuwe Invader Gear set.

- Invader Gear Predator Combat Pants - Everglade, A-TACS FG
- Invader Gear Combat Shirt - Everglade, A-TACS FG
- Pistol & M4 mag pouches A-TACS FG

En een goede week nadat ik dit had gekocht heb ik via een forumlid nog een Invader Gear TDU Jacket en nog een Predator combat pants gekocht. Alles in lovely Everglade, A-TACS FG, dus ik heb nu een mooie complete set.

Hier nog zonder de jacket.
atD5C3Y.jpg

Er hangt inmiddels al wel wat meer aan, en tijdens skims verzin ook soms ook nog vanalles wat ik ineens moet meenemen.
Dit was vooral even passen en voelen hoe alles zit. En dan gelijk maar even een stoere mannen foto maken :P 

Nieuwe Gear!

Ik had nog geen rugzak/backpack/assault-bag/ noem het wat je wilt, die cool genoeg was om te delen.
(We weten allemaal dat "cool" de helft van het spel is)

Dus daar moest verandering in komen.

Minimap in DesertNightCamo (aka meest sexy camo).
Origineel ontwikkeld om Russische Gen1 nachtkijkers te verslaan en ingezet tijdens de eerste Golf Oorlog. In praktijk was het echter niet zo efficiënt maar het blijft wel een interessant patroon.
De bedoeling was om de MiniMap te kunnen integreren met mijn chestrig d.m.v. clips wanneer ik hem niet als stand-alone rugzak gebruik.
Dit om zo min mogelijk riemen en toestanden om me heen te hebben.

Praktijktest moet nog volgen, maar van wat ik thuis al heb geprobeerd ben ik erg tevreden van de setup.

DSC_0839_Kopie.jpg

Mijn plate carrier en chestrig setup:

Toy Soldier LV-MBAV (Volgens TS maat L, maar realistisch gezien past er maximaal M in. Ben op zoek naar vervanging)

Mayflower LE chestrig in Multicam

sUHkJtp.jpg

Helm:

Is een oude MICH 2000 replica van Bulle, origineel in tan, die ik verzaagd heb naar een 2001 cut. Er zijn nog IRR vlaggen onderweg en tzt wil ik nog een strobe pouch met MS 2000 strobe achterop.

v5b1G7Q.jpg

Replica:

Ik wilde graag een Mk18 Mod1 bouwen, maar mijn budget is op het moment niet zo groot. Een VFC ging het dus niet worden :lol: Gelukkig heeft @AAC hier al prachtig gedocumenteerd werk verricht, dus geïnspireerd op zijn informatie heb ik op basis van een SA-A03 mijn eigen Mk18 Mod1 build gedaan. Deze is nu voor 90% klaar. Ik wil nog een echte VTAC sling en de optic vervangen voor een voor deze build correctere 553 (MARSOC 2012).

5wR6JrF.jpg

Edited by nilz
Verkeerde link laatste foto

Mooi van nog 's een "impression minded" forumlid te treffen:P

Interessante, en mooie loadout impressie, en altijd blij te horen wanneer anderen gebruik maken van mijn eerdere documentatie .

Wat je MK18 betreft zit je al heel goed, de KAC silencer zeker niet vervangen door een SureFire voor MARSOC                                                                                                                                              Voor de PEQ box dien je eigenlijk een AN-PEQ-16A te zoeken (Element) ,  je moet hem ook  monteren  in de verst mogelijke positie naar voren toe.                                                                    De 553 sight is OK, van de VTAC sling bestaat ook een replica van TMC, deze is echter wat moeilijker te vinden, maar normaal hadden ze die wel bij Weapon762                                    heb je ook een  illuminator gemonteerd staan want die zie ik niet op deze foto ?

Die zijn er niet zo heel veel in NL/BE heb ik gemerkt helaas. Ik heb wel al veel contact met twee anderen die ook met MARSOC bezig zijn.

2012 was bewust gekozen omdat ik van "transitional" periodes houd qua impressies. Periodes waarin je tijdens de overgang van oude naar nieuwe gear veel spul door elkaar ziet. Je ziet in dit soort periodes ook vaker gemodde items, zoals bijvoorbeeld de 2001-cut MICH. Ook zie je rond deze tijd bijvoorbeeld nog veel MICH 2000 met rails. Als die langzaam vervangen worden door Ops Core Maritimes, zie je dat er toch nog wat 2001-cut helmen blijven hangen voor een korte periode. Dat vind ik interessant :) Net zoals dat er in deze periode eigenlijk 3 hele verschillende pistolen in gebruik zijn. De eerst Glock 19's verschijnen, de M45A1 CQBR is volop in gebruik, maar je ziet tot zeker 2015 ook nog MEU (SOC) 1911's hier en daar.

Voor zover ik heb gezien is dat rond die tijd ook met de PEQ het geval en zie je beiden door elkaar gedurende 2012/2013. Ik zal mijn referentiemateriaal er nog eens goed op nakijken. Wat de plaatsing betreft, heb ik daar op DT6 al een discussie met Zero over gehad. Ik had hem verder naar achteren, omdat dat mij een comfortabelere grip geeft. Ik heb in totaal 3 verschillende referenties voor die plaatsing, maar ik geef toe dat het vrij uitzonderlijk is. Aangezien het toch blijkt dat er kans is dat je oogschade oploopt door backsplash bij gebruik van de IR laser, ga ik er nog eens mee aan de slag om te kijken of ik een cofiguratie kan vinden die voor mij werkt, maar waar de PEQ naar voren is geplaatst.

Als white light heb ik een M3x aan de linkerkant van de rail. Je kunt op de foto het IR filter nog onder de rail vandaan zien komen. Misschien dat ik die in de toekomst nog vervang voor een WMX200.

Heel nice nilz!
Ben erg jaloers op je Pcu l5... Gen 1 van Orc Ind. lijkt me?
Of hebben die patagonia's die gaatjes in de bovenarm zakken soms ook?

Ik ben helemaal mee in het Marsoc 2012/2013 verhaal. Zelf vind ik die combinaties met woodland en dat alpha green van die PCU's best wel vet.
Het door elkaar gebruiken van oud en nieuw materiaal draagt erg bij aan de "marines make do" - mentaliteit.

Wat voor broek heb je hieronder? Multicam of woodland?

Pcu is idd een Gen 1. Heb de broek er ook bij.

Ik draag er een replica Crye set van FFI onder. Redelijk setje dat mij goed past (maat van me had wat minder geluk met de broek). In de toekomst hoop ik dat nog te vervangen door een betere set.

Er komt binnenkort nog een geardump foto met alles, maar ik zit nog op een paar kleine dingen te wachten en ik hoop aan het einde van de maand mijn oude spullen in Engeland op te kunnen gaan halen. Dan heb ik de MEU (SOC) 1911 er ook bij.

17 minuten geleden zei nilz:

Pcu is idd een Gen 1. Heb de broek er ook bij.

I

Mag ik je vragen welke maat je hebt, en welke maat je zelf bent?
Ik ben al lang aan het zoeken naar een Gen 1 (een betaalbare :P) Maar twijfel altijd tussen een Medium regular an een Small.
Ben zelf een meter 1,79

19 minuten geleden zei nilz:

Er komt binnenkort nog een geardump foto met alles, maar ik zit nog op een paar kleine dingen te wachten en ik hoop aan het einde van de maand mijn oude spullen in Engeland op te kunnen gaan halen. Dan heb ik de MEU (SOC) 1911 er ook bij.

Laat maar komen die dump :wub:

1 hour ago, AeySee said:

Laat maar komen die dump :wub:

2 hours ago, AeySee said:

Mag ik je vragen welke maat je hebt, en welke maat je zelf bent?
Ik ben al lang aan het zoeken naar een Gen 1 (een betaalbare :P) Maar twijfel altijd tussen een Medium regular an een Small.
Ben zelf een meter 1,79

Beetje ruzie met het forum op mijn tablet. Anyway...om antwoord te geven op je vraag...

Ik ben 1m90 lang en ik draag hem in Large Long. Ik denk dat, afhankelijk van je postuur, je een Large of Medium Long zou moeten hebben.

Na de laatste keer CQB kwam ik volledig blauw thuis. Het werd tijd om eens iets nieuw te proberen en misschien iets meer BB's van mijn huid te houden.

Via Weapon762  deze "Slickster" besteld. De levering ging niet zo vlot als de laaste keer.
Heb er toch bijna 2 weken op moeten wachten, op een bepaald moment vreesde ik zelfs dat hij er nooit ging geraken.

akc3j57h.jpg

NAM9BAUh.jpg

Is degelijk voor de prijs die betaald (< 80 euro). Heeft aan de binnenkant wat Mesh padding voor comfort, en kwam inclusief dummy plates.
Helaas is de front flap gewoon rommel. Deze is af te klikken aan de hand van de swift clips.
Mijn goede raad? Onmiddelijk doen en die flap in de vuilbak kieperen. Je kan letterlijk door het ding heen kijken, zo dun is de stof.

Daarna doe je waar die clips eigenlijk voor dienen. Je hangt er een chestrig op.

dhd7gRBh.jpg

Nu wachten op de eerste field test :D

Foto van Dark Forest gisteren:

NyoX5MU.jpg

De LV-MBAV is inmiddels van eigenaar gewisseld naar @AeySee , die recht op de foto staat :) Ondanks dat het een maat Large zou moeten zijn, zijn medium platen een veel betere fit.

Als het goed is, is er inmiddels een Crye JPC naar mij onderweg ter vervanging.

Field test van de Fighter plate carrier is zeker geslaagd!
Bij deze staat hij te koop! :D

Dit weekend in Dark Forest hem even in proef genomen. Zeer fijn materiaal. Ik voelde bijna niet dat ik een carrier aan had ( ben meer een chestrig-kind-of-guy)
Maar de keuze is gemaakt en ik ga in de richting van een MARSOC Impressie. Dus hij gaat eruit. Zeker nu ik de LV-MBAV heb overgenomen van nilz.

Andere aanwinst:

vPDSm2Bh.jpg

aoBLJpcl.jpg

Patagonia PCU L5 - nieuw met ori labels :wub: