Jump to content
Gryphon

Show your gear!

Recommended Posts

Even crosspost vanaf een ander forum, maar bijgaand mijn load-out:

Kiekjes van mijn US Navy SEAL/DEVGRU geïnspireerde kit.

J7m36Z3.jpg
8dzTC2B.jpg
eP2VwZQ.jpg

USCu8jF.jpg
4564tQu.jpg
okg3bbd.jpg

Helm: Emerson FAST helm, met geüpgraded binnenwerk NWU II/AOR1
ID light: E-lite groen
Goggles: Merk onbekend, met goggle-swivles
Headset: Z-Tactical MSA Sordin-style headset
Bril: Swiss Eye Raptor
Shemagh: Pentagon olive drab/zwart

UBACS: Emerson NWU II/AOR1
Broek: Emerson Gen 2-style NWU II/AOR1

First line: Flyye BLS battle belt NWU II/AOR1
Mag pouches: Flyye double 9mm pouch NWU II/AOR1
Dump pouch: Flyye roll-up dump pouch NWU II/AOR1
Medic pouch: Flyye utility pouch NWU II/AOR1
EMT-shear: MIL-TEC monkey olive drab/zwart
EMT-pouch: Warrior EMT-shear pouch coyote tan

Second line: Flyye 6094a style plate carrier NWU II/AOR1
Mag pouches: Flyye triple mag pouch, Flyye inner tripple mag pouch
PTT button: Z-Tactical U94-style PTT
Comms: Baofeng UV-5R met extended batterij

Third line: Flyye HAWG NWU II/AOR1, 3 liter camelbag

Schoeisel: KL M90 kisten
Handschoenen: Mechanix Original coyote tan
Sling: Flyye one-point bungee NWU II/AOR1
Softshell: Pentagon Artaxes grindle green
Patches: IR USA inverted (origineel) en IR Medal of Honor (Het team in het spel is ook geïnspireerd op SEAL Team Six/Devgru). Verder geen officiële ST/DEVGRU gerelateerde patches, uit eerbied voor eenieder.

Nice post, alleen wel jammer van de baggerkwaliteit foto's  :(

Thanks, en sorry! Mijn vriendin heeft onze DSLR uitgeleend aan haar ouders, en de front camera van de iPhone 6S is voor deze foto's niet echt ideaal, zo blijkt.

Even offtopic: Nice ghostflames.. 

Thanks! Ben er zelf ook erg blij mee. Freehand project van Jos Ploegmakers, van een jaar of acht geleden.

Goedemiddag,

Mijn eerste pakketje is binnen gekomen met alles wat ik had besteld behalve mijn wapen(sniper). maar denk dat het wel goed er uit ziet. Moet alleen even kijken hoe ik de Shemag ga dragen, wordt wellicht wat warm zo. (excuus voor de wat vreemde foto, mijn zoontje van 4 stond er op dat hij hem zou nemen).

12910965-1019653724737983-650150145-n,la

Ghillie in Progress :)

De draden die er boven liggen zijn me onlangs gegeven maar ik heb jute zak of 4 uit elkaar getrokken en deze zijn zojuist geverfd. De rug wordt nog open geknipt zodat ik enkel schouders en hoofd bedekt heb. Zoonlief doet een full Ghillie :)

Kost wel ontzettend veel tijd en dan straks nog al die draadjes verwerken ... maar goed ... to be continued :)

GhillieFase1.JPG

ik zou eens wat fotos opzoeken van de echte legermannen, naar mijn mening zul je dan zien dat deze vaak heel wat minder materiaal op hun ghillie gebruiken dan de gemiddelde airsofter. Anders zie je eruit als een soort  bush wookie :P

Het probleem wat zich bij de meeste voordoet is dat alle strings de zelfde lengte hebben en ze ook hoofdzakelijk op de zelfde hoogte worden vast gemaakt. Daarbij 3/4 gebruikt idd veel te veel jute.

De kleuren waren ruk :) En wat je op de foto ziet is voor 2 Ghillies .. dus zou 50% bedekking betekenen (moet ook nog ademen).

Maar .... Met de Camo  netten ben ik eigenlijk heel erg tevreden. Is een soort van Viper variant geworden.

Zal morgen na de B&A Skirm wat foto's posten :)

Als de jute nog vers is is de kleur eigenlijk nooit goed. Deze moet slijten. Een echte ghillie wordt tijdens opleiding zwaar misbruikt. Er wordt door de meest smerig locaties gekropen en gerold. Hierdoor krijgt je ghillie een basis kleur. Deze wordt dan aangevuld met een gedeelte vegetatie van het gebied.

Je kan ervoor kiezen om idd iets kunstmatigs erin te verwerken zoals stukken camouflage net of synthetische bladeren.

Kun je dan niet beter een los pak kopen en er netting overheen gooien? Ik krijg meestal het idee dat Ghillies te veel silhouette creëren dan maskeren. 

Het idee der achter , is om het natuurlijk menselijk silhouet te gaan verbreken,

Het menselijk oog is er nl op ingesteld om die makkelijk te herkennen, nog een oer-instict  ;)