Jump to content
AAC

LA-5 / PEQ-15 (Element) 15-07-'16 Update

Recommended Posts

Bedankt voor de snelle reacties. Ja dan word het toch een peq boxje erop.

AAC je hebt nu wel flink aan het twijfelen gezet om een FDE versie te halen ipv een zwarte...

Niet twijfelen, die FDE gaat gewoon veel "echter" zijn   ;)

Ik heb toch de tan versie besteld.   :)

Nice !

En ook gelijk maar een setje tan rail covers om het af te maken 

Aaaai! KAC style ? Die had je eigenlijk in zwart moeten nemen  :lol: 

Maar rail panels zie je eigenlijk sowieso niet zo vaak hoor  

Zo'n ladder rail protector ?

Mja... moet wel kunnen

MAG.110-5.jpg

Over een rail gesproken. Dit heb ik als oplossing. 

Overigens heb ik er wel een beetje spijt van dat ik de zwarte PEQ heb gekocht maar tsja.. de rest van mijn AA is ook zwart.

MojgQ6Z.jpg

C1dLk9B.jpg

Van de week heb ik hem binnen gekregen. Meteen op me replica gezet en zondag meegenomen naar een skirm. Helaas niet lang mee kunnen spelen want na 3 schoten liep me gearbox vast en natuurlijk niet het gereedschap mee om het te fixen.

Maar waar ik achter kwam dat de laser echt totaal niet op het punt schijnt waar me BB ongeveer komt. Ik verwacht niet dat de laser echt op het punt schijnt waar me BB komt. Maar een beetje in de buurt zou wel leuk zijn. Nu is de vraag kun je hem eigenlijk afstellen, de laser?

Heb voor Element een modificatie uitgewerkt, en ze zouden naar verluidt daarvan een prototype an 't maken zijn , maar hoe en wanneer ???

Maar daar hebben jullie nu nie veel aan he ?! :D 

Wat je ook kan proberen, en wat wel aanbevolen is , is hem zeroen volgens de offset methode, (ik moet zelf ook nog uit proberen of  je dan wel genoeg zakken)

hieronder een afbeelding die ik maakte en -bestemd voor m'n  review- welke de 2 methodes illustreren  

KF6vrz8.jpg

Grote kans trouwens dat je hem niet helemaal on point krijgt. De mijne kon niet ver genoeg omlaag iig.

Dat hoeft van mij ook niet. Gaat er meer een beetje om dat ik close quarter op de torso kan mikken.

Zucht, heb me naar aanleiding van deze thread toch weer laten verleiden tot het kopen van dit soort Chinese Airsoft-meuk. Dit terwijl ik mezelf had voorgenomen om alleen nog kwaliteit te kopen omdat dit soort zooi toch altijd kapot gaat. De mijne was al kapot bij aankomst. Zodra je van mode switcht stopt ie ermee en doet ie niks meer. Oh wel, maar weer een mailtje gestuurd en op zoek naar een civ peq die misschien wat meer kost maar wel werkt.

Zucht, heb me naar aanleiding van deze thread toch weer laten verleiden tot het kopen van dit soort Chinese Airsoft-meuk. Dit terwijl ik mezelf had voorgenomen om alleen nog kwaliteit te kopen omdat dit soort zooi toch altijd kapot gaat. De mijne was al kapot bij aankomst. Zodra je van mode switcht stopt ie ermee en doet ie niks meer. Oh wel, maar weer een mailtje gestuurd en op zoek naar een civ peq die misschien wat meer kost maar wel werkt.

Voor jou wat serieuzer gebruik is een echte peq misschien niet helemaal onverstandig. Ook aangezien je deze niet helemaal kunt zeroen. Maar het defect lijkt me ronduit unlucky :(.

Brute pech ! :(

Element bied tegenwoordig wel 1 jaar garantie, maar ja, eer da weer in orde, en hier is.

Nochtans lopen -denk- best veel reenacters met de Element LA-5 rond, aldaniet opgeleukt met "Hanscustom" kits ed.. 

Wat betreft dat zeroen , kan het misschien wel zijn dat je hem laag genoeg krijgt indien je hem parallèle zero't ?

En @GT-00 als je genoeg over hebt voor een echte Insight LA-5 , ben je idd wel ineens gesteld (denk)  ;)