Jump to content
tvb

Bang bang regel

Recommended Posts

Ben met paintball vooral gewend om zonder 5m te spelen. uiteraard speelden wij wel met een gentleman rule, ik ben daar enkele keren op 30cm geraakt. en dat is niet plezierig.

een keer kwam ik samen met de opponent de hoek om. en uiteraard beiden op hetzelfde moment begonnen met schieten. resultaat 2 volle maskers, en 4 pijnlijke handen.....

binnen 5 meter schieten, ja prima, maar wees een heer of een dame, en ga niet onnodig schieten.

Defensie kan beter overstappen op Airsoft ;) Goed voor de sport denk ik!

Dat gaat helaas niet gebeuren, in ieder geval niet op militair oefen terrein. Er mag niets worden verschoten daar namelijk, er lopen dan ook altijd hulzenrapers achter de oefening aan. Dit zou een naar klusje worden met bb's :0

tjah,,,wij als team gebruiken de pang regel zeer zeker wel...menig teamlid van ons is inmiddels een stuk tand of twee kwijt ivm dat wij veel cqb doen....(ook veel veld skirms met headshots etc) gebeurt gewoon en we vinden dat t wel leuk moet blijven qua letsel.

wij zeggen in cqb altijd 5 meter pangen,,,de eerste die pangde wint gewoon, kwestie eerlijk zijn...bij twijfel gewoon schieten...het gebeurt ook wel eens dat wij pangen op 5 a 10 meter...in gevallen wanneer je achter iemand komt en je doel bv stilstaat en jouw niet doorheeft...is wel zo netjes dat je hem de plekken op de rug of zij bespaart. 

moet erbij zeggen ..tijd geleden iemand op daarle gepanged op 15 meter ivm dat ik een sniper had...accepteerde hij natuurlijk niet (terwijl hij stil in het open stond) maar goed, in zulke gevallen gewoon 

schieten:) wie geen plekken wil voorkomen moet maar voelen:)

en in het geval dat er discussie ontstaat wie er pangde of iets dergelijks gaan we eigenlijk gewoon allebei het veld af. 

verder doen wij altijd max 1 pang per lange seconde...dus een kamer clearen door snel 5x pang te roepen lukt je zowieso niet. plus altijd replica gemikt hebben op dat wat je panged:)

Voor een sniper geld meestal binnen 20 meter over gaan op side arm of niet schieten,  en daarna binnen 5 meter pangen met de side arm.

Heb je geen side arm en is de tegen stander binnen 20 meter, kan jij niks meer doen.

Ik ben laatst ook goed open geschoten door iemand van om en nabij 2 meter afstand( ik kwam snel een kamer in). Ik klaag daar zeker niet over.... Heb een gruwel hekel aan die discussies evenals mensen die roepen dat je had moeten pangen(op 4 m afstand die alleen hun hoofd en hand uit laten steken).

Diezelfde lui die zeggen dat je ze nooit geraakt zou hebben als je wel pang roept...dus altijd schieten

Pangen levert altijd zoveel frustratie op. Schiet mij maar gewoon. Hoe vaak ik wel niet iemand om het hoekje heb opgewacht, waarbij hij om de hoek komt en direct pang roept zonder exact te weten waar ik exact sta. Om gezeur te voorkomen neem ik dan mijn hit wel, maar hij had me net zo goed kunnen missen.

Hetzelfde als jij een huisje binnen loopt en er staan 4 man de andere kant op te kijken. Ik zou er 2 uitschakelen, dekking zoeken en voor de rest gaan. Maar door de pang ben je dan al weg.

Om nog maar te zwijgen over veel te ruim inschatten van 5 meter. Schiet maar gewoon, maar mijdt het hoofd (snap sowieso de headshots nooit). Ja je zult 360fps goed voelen op het katoen van je combatshirtje, maar ja, had ik maar voorzichtiger moeten zijn.

Eens met Mata, gewoon met gezond verstand, single shot, schieten. Maakt het clearen een stuk makkelijker. Al hadden wij afgelopen zondag een persoon die zelfs in cqb het presteerde om zijn hit niet te nemen :P

Ik zelf gebruik de pang enkel als ik duidelijk de drop op iemand heb (mensen die dus met de rug naar je toe staan, of jou duidelijk totaal niet zien aankomen) en dus niet schiet om die persoon wat uitdrukkingen op het lichaam te besparen. Hierdoor ook nog geen problemen gehad. 

Schieten kan iedereen, maar het zijn juist de keren dat je niet schiet die je een goede speler kunnen maken wat mij betreft.

Persoonlijk fel tegen de pang regel. Ik zie het teveel misbruikt worden als een soort 'aimbot' hack. Ook teveel discussie over afstand, wie eerst, je richtte niet etc. Mijn 'thuisveld' is Running The Target in Den Haag. Heel veel CQB, waarbij de meeste confrontaties 1-10 meter zijn. Daarom daar ook geen pang-regel en het speelt heerlijk.

Iedereen heeft een bril, hoofdbescherming + lower face mask (ook onderdeel van de huurkits), dus niemand hoeft voor zijn tanden te vrezen. Gewoon iets beter je hoofd inpakken en mocht je toch hard geraakt worden dan niet zeuren, hoort bij de sport. 

Belangrijkste is dat je respect voor elkaar hebt en gezond verstand gebruikt. Meerdere keren gehad dat je een hoek om draait en letterlijk allebei je loop in het gezicht van de ander hebt. Dan schiet je niet en pak je allebei je hit. 

In nederland ben ik heel erg VOOR de pang regel. In belgie maakt het me niet zoveel uit.

Persoonlijk heb ik het liefste geen pang regel, maar dan wens ik wel met ervaren airsofters te spelen en niet de CoD generatie. Dit zeg ik uit eigen ervaring, er lopen in Nederland namelijk veel (maar dan echt veel) te veel headshotters rond.

Hoe vaak ik wel niet een salvo op mij af krijg waarvan boven naar beneden geschoten word (dus eerst 3 schoten mis, dan 2 op de helm en 1 in het gezicht) ipv op het middenrif o.i.d. Of dat je een hoek omloopt en gewoon in een loop kijkt, hallo what the fuck doet die loop met cqb op hoofd hoogte???

Zolang een heleboel nederlandse airsofters niet beter c.q. als een heer gaan spelen, hoop ik dat de pang regel lekker blijft.

Met alle respect Excessed, maar hoe lang speel je nou Airsoft? Wat maakt jou een zo veel betere speler dan alle ander spelers die vanaf de regulering in NL spelen? Ik lees vaker dat spelers die al langer spelen lopen af te geven op 'nieuwe spelers'. Die spelers spelen dan, wat, 5, 6, 7 jaar Airsoft. Wat ze vergeten is dat de spelers in NL ook inmiddels al meer dan drie jaar spelen. Gaat het verschil hem dat zitten in die paar jaar dat je langer speelt? Die spelers hebben in de drie jaar dat ze spelen misschien wel vaker gespeeld dan zij in hun 5,6,7 jaar. Ik wordt gewoon een beetje moe van dat misplaatste superioriteitsgevoel van sommige spelers dat op niks gebaseerd is.

En CoD generatie? Als je hebt het over een 'CoD mentaliteit' kan ik er in komen, maar die heb je in elke leeftijdscategorie en dat heeft meer met de manier te maken waarop je Airsoft wil beleven. volgens mij ben je half de twintig dus dat reken ik op mijn leeftijd ook als CoD generatie ;) Veel jonger en je mag niet eens spelen.....

Ik heb verder helemaal niet de ervaring dat er in NL relatief vaak op het hoofd geschoten wordt. De enige keer dat ik goed van dichtbij geraakt ben op het hoofd was op een buitenlands event waar je zou verwachten dat er ervaren spelers rondlopen.

Ik ben overigens ook zo iemand die in CQB met de loop op hoofdhoogte loopt. Ik kijk namelijk recht vooruit en ik kijk daarbij door of net over mijn richtmiddelen. Vaak is een hoofd het eerste wat je ziet bij CQB, en ik kan vervolgens kiezen om te pangen of mijn vinger op de trekker te leggen en af te drukken.

En OT, geen voorstander van de pang regel. te veel ruimte voor discussie en het aimbot argument.

In nederland ben ik heel erg VOOR de pang regel. In belgie maakt het me niet zoveel uit.

Hoe vaak ik wel niet een salvo op mij af krijg waarvan boven naar beneden geschoten word (dus eerst 3 schoten mis, dan 2 op de helm en 1 in het gezicht) ipv op het middenrif o.i.d.

Lekker generaliserend, op hoeveel Nederlandse velden heb je gespeeld?

En misschien is hun hopup te ver afgesteld? Ik merk dit effect wel eens als ik mijn replicas niet heb ingeschoten.

Vaak is een hoofd het eerste wat je ziet bij CQB

Als niet het enige, tenminste de meeste ervaren spelers zorgen daar wel voor..

73918454.jpg

maxresdefault.jpg

Pang-regel zou met discipline moeten worden toegepast, misschien een beetje wishful thinking aangezien ik laatst ook een pointblank op mijn smoelwerk ving.

Maar het punt is dat als je goeie gezichtsbescherming hebt dit niet zo'n probleem is.. Ik weet niet wat de verhouding tussen normale spelers en sociopaten is hier in ons kikkerlandje maar afgezien van mn kopschot van laatst heb ik nergens problemen gehad.

kort samengevat: bescherm jezelf en geef om je medespeler, misschien doet hij hetzelfde.

Met alle respect Excessed, maar hoe lang speel je nou Airsoft? Wat maakt jou een zo veel betere speler dan alle ander spelers die vanaf de regulering in NL spelen? Ik lees vaker dat spelers die al langer spelen lopen af te geven op 'nieuwe spelers'. Die spelers spelen dan, wat, 5, 6, 7 jaar Airsoft. Wat ze vergeten is dat de spelers in NL ook inmiddels al meer dan drie jaar spelen. Gaat het verschil hem dat zitten in die paar jaar dat je langer speelt? Die spelers hebben in de drie jaar dat ze spelen misschien wel vaker gespeeld dan zij in hun 5,6,7 jaar. Ik wordt gewoon een beetje moe van dat misplaatste superioriteitsgevoel van sommige spelers dat op niks gebaseerd is.

En CoD generatie? Als je hebt het over een 'CoD mentaliteit' kan ik er in komen, maar die heb je in elke leeftijdscategorie en dat heeft meer met de manier te maken waarop je Airsoft wil beleven. volgens mij ben je half de twintig dus dat reken ik op mijn leeftijd ook als CoD generatie ;) Veel jonger en je mag niet eens spelen.....

Ik heb verder helemaal niet de ervaring dat er in NL relatief vaak op het hoofd geschoten wordt. De enige keer dat ik goed van dichtbij geraakt ben op het hoofd was op een buitenlands event waar je zou verwachten dat er ervaren spelers rondlopen.

Ik ben overigens ook zo iemand die in CQB met de loop op hoofdhoogte loopt. Ik kijk namelijk recht vooruit en ik kijk daarbij door of net over mijn richtmiddelen. Vaak is een hoofd het eerste wat je ziet bij CQB, en ik kan vervolgens kiezen om te pangen of mijn vinger op de trekker te leggen en af te drukken.

En OT, geen voorstander van de pang regel. te veel ruimte voor discussie en het aimbot argument.

Mijn eerste airsoft ervaring was in 2007, met toestemming van mijn ouders :D

En ik pretendeer nergens dat ik veel beter ben dan de spelers welke ik benoem, wellicht in tegendeel zelfs.

Echter is mijn ervaring dat, zoals ik hierboven al zei, er hier in Nederland vele malen vaker op mijn hoofd geschoten word dan in België. Dit is wellicht geen feit, maar zeer zeker wel een gegronde mening gebaseerd op een feit.

En CoD generatie is wellicht een verkeerde benaming, ik bedoelde inderdaad de mentaliteit. 

En ik heb helemaal geen superioriteitsgevoel ten opzichte van de nieuwe spelers, als ik dit wel zou hebben dan had ik niet zoveel tijd gestoken om een guide in elkaar te knutselen welke de nieuwe spelers op weg zou kunnen helpen..