Jump to content
tvb

Airsoft Grenades

Recommended Posts

Wat vinden jullie van Airsoft Grenades? Ik zie veel smoke en bang grenades gebruikt worden in de filmpjes van scoutthedoggie.

Je hebt grenades die alleen een knal geven, grenades die bb's verspreiden of grenades die enkel rook geven. 

Paar voorbeelden:

VFC MKII

https://www.youtube.com/watch?v=zgm72mIomn4

Of de Tornado Impact (impact of timer)

https://www.youtube.com/watch?v=WYgjhnjwgQ4

Ik vraag me echter af of je er niet te makkelijk mee killed zoals in dit filmpje wordt aangetoond?

https://www.youtube.com/watch?v=APYzzZLHsjs

Heb gelezen dat ze in een standaard m4 pouch zouden passen maar ik ben ook ergens pouches tegen gekomen voor flash-nades. Deze leken essentie gewoon lange frag pouches. Denk dat ik er zo ga proberen. Als ik resultaten heb zal ik er een post over maken.

Ik heb die van mij in een standaard m4 pouche zitten werk goed.

En ja soms is het makkelijk kills maken. Ik gebruik hem hoofdzakelijk om tactische redenen. Als de tegen partij met veel mensen in een hokje kruipt en daar gaat zitten campen doe ik ook echt mijn best om de tornado naar binnen te krijgen.

Enige nadeel is dat je om de 2 a 3 keer een paar drupjes olie erin moet doen.

Heb ik nog niet kunnen testen aangezien ik tot nu toe alleen binnen cqb heb gespeeld. Als je de olie niet gebruikt doet hij het opeens niet meer goed. Dan komen niet alle bb's eruit. Ook is het raadzaam om hem niet te snel achter elkaar te gebruiken aangezien hij dan teveel afkoeld

Zover ik weet mag je de tornado impact gewoon gebruiken. Dat is wat oom agent mij vertelde tijdens een skirm van unit 13. Mijn advies vraag het ALTIJD na bij de orga!

Volgens de NABV zijn ze officieel niet toegestaan, ze zijn hier wel voor aan het lobbyen. De gemiddelde Oom Agent weet minder van de regelgeving omtrent Airsoft dan de gemiddelde Airsofter. Hij zal dit dan ook op persoonlijke titel gezegd hebben. Dat is op zich niet erg, en het zal allemaal niet zo'n vaart lopen. Ik ben ook op een event geweest waar oogluikend semi-professionele flashbangs werden toegestaan. Als je je er maar van bewust bent en je verstand gebruikt. Voor mij persoonlijk betekent dat dat ik dergelijke zaken niet gebruik in Airsoft totdat ze uit het grijze gebied zijn. De kennis laat helaas wel eens te wensen over, ook bij ons Airsofters. Ik ben al eens iemand tegengekomen die op een skirm met een een op een replica van een frag rondliep en zich van geen kwaad bewust was.

Dezer tijd zou de nieuwe van tornado nl. de cyclone ook leverbaar moeten zijn. Lijkt qua visuele vormgeving op een flashbang. Is goedkoper dan de tornado maar gaan ook minder bb's in.  zou wel beter afgaan. Maar zal wel een reden zijn waarom deze goedkoper is.

Doe jezelf een heel groot plezier en stal, gebruik, en bezit ze NIET in nederland. 
Gaat je een heleboel gezeik besparen, gezien het ding simpelweg NIET is toegestaan op het moment en de NABV (naar ze zeggen) hard bezig is ze legaal te krijgen.

Verder lijkt het me een zeer welkome toevoeging op de Nederlandse velden, al ben ik bang dat er een boel CoD-type spelers het spel gaan verzieken en ze overal heen gaan gooien.

Bij een skirm op een bedrijven terrein met Unit 13 afgelopen jaar liep er een groep met flashbangs rond.

Deze verspreiden geen BB's maar gaven alleen een knal. Waren tevens makkelijk te hergebruiken met alleen wat Greengas.

Iemand enig idee?

"een knal"...  laat die dingen maar achterwege. Je wil niet aan de ontvangende zijde staan ervan. 's Avonds om 22h in je bed de belletjes nog horen rinkelen/piepen na een dagje skirmen is niet bepaald prettig.

ja ik ken die flashbangs ja; heb er 1 een keer dwars door een houten muurtje zien vliegen omdat dat rubberen omhulsel niet helemaal goed afscheurde. Als dat ding tgen iemand was aangekomen dan had diegene echt serieuze verwondingen gehad.

Als zo'n ding bij mij in de buurt wordt gegooid heeft de werper ook meteen een probleem; met een erg boze ik :angry: :angry: :angry: :angry: .

ja ik ken die flashbangs ja; heb er 1 een keer dwars door een houten muurtje zien vliegen omdat dat rubberen omhulsel niet helemaal goed afscheurde. Als dat ding tgen iemand was aangekomen dan had diegene echt serieuze verwondingen gehad.

Als zo'n ding bij mij in de buurt wordt gegooid heeft de werper ook meteen een probleem; met een erg boze ik :angry: :angry: :angry: :angry: .

Dan moet je niet boos worden maar gewoon niet deelnemen aan events waar ze zijn toegestaan.

Toegestaan of niet is wat mij betreft nog niet helemaal eenduidig in NL als ik het hier voorgaande lees. En als je hebt gezien wat ik zag dan weet ik zeker dat je je even op je achterhoofd zou hebben gekrabt. En zelfs als ik boos ben blijf ik fatsoenlijk...