Jump to content
AAC

JE SUIS CHARLIE / PARIS

Recommended Posts

Ik ben oprecht blij dat het achter de rug is. Nu hoop ik dat de ellende in Nigeria net zo veel aandacht gaat krijgen als de ellende in Frankrijk. Na de afgelopen dagen staat het dodental daar, door toedoen van de zogenaamd Islamitische terreurgroep Boko Haram, al op honderden mensen. En deze groep is al sinds vorig jaar bezig en hebben lukraak duizenden mensen vermoord op weg naar hun eigen Islamitische Staat in het noorden van Nigeria. En daar gebeurt niets, helemaal niets.

Nog ff en dan kunnen we hier ook 1ste rang zitten met dit soort taferelen. Ben blij dat het voorbij is.

JE SUIS CHARLIE

Wat jij zegt. Ik vrees dat dit pas het begin is..

Ik vond deze tweet van een vriend van me heel treffend:

Bewaarplicht telefoongegevens: √
Bewaarplicht e-mail-metadata: √
Bewaarplicht internetverkeer: √
Voorkomen aanslag: X

Wat ik lastig vind is hoe ik dit moet "wegen", wetende dat er in Nigeria (en elders in het Afrika en het Midden-Oosten) dagelijks een veelvoud van het aantal Franse slachtoffers wordt vermoord met vergelijkbare motieven. Ik vind het hypocriet van mezelf als ik meer aangedaan zou zijn over Frankrijk, dan over bloediger taferelen verderop, maar je ontkomt er niet aan dat dichter-bij-huis nu eenmaal ernstiger voelt.

Wat ik interessant vind is wat de jihadisten beweegt. Willen ze dat wij ons bekeren tot de Islam uit angst of uit overtuiging? Want als het dat laatste is snap ik niet waarom er zoveel gemoord en verkracht moet worden.

En dat is nou net het mooie van het verhaal. Heel dit terreur gedoe staaĺt volledig los van welk geloof dan ook. Er is naar mijn weten geen een geloof wat het vermoorden van mensen goedkeurt. Denk dat dit ook niks met bekeren te maken heeft.

Hun doel zoveel mogelijk angst en verderf zaaien onder de ongelovige (alles wat niet lam is. Uh islam is)

Maar je hebt wel gelijk het is ook hypocriet maar zo zit de mens in elkaar. Parijs is denk ik iedereen wel eens geweest. De brandhaarden in Afrika of midden oosten zijn soms nog erger maar dat is ver weg. Soms weet men nog niet eens waar wat aan de hand is of waar een bepaald land ligt.

Wat met heel erg heeft aangegrepen is wat Terrorisme Expert Beatrice de Graag heeft gezegd in DWDD vanaf 3:45. Blijkbaar is het een wedstrijd geworden tussen IS en Al-Qaeda met wie het meeste overwicht heeft. Al-Qaeda is de afgelopen jaren na 9/11 een beetje uit de picture verdwenen en IS heeft heel snel enorme publiciteit verkregen. Al-Qaeda laat nu met de aanslag in Frankrijk zien dat zij het westen echt pijn doen en niet zomaar honderden mensen afslacht in het Midden-oosten. Te bizar voor woorden!

Wat ik lastig vind is hoe ik dit moet "wegen", wetende dat er in Nigeria (en elders in het Afrika en het Midden-Oosten) dagelijks een veelvoud van het aantal Franse slachtoffers wordt vermoord met vergelijkbare motieven. Ik vind het hypocriet van mezelf als ik meer aangedaan zou zijn over Frankrijk, dan over bloediger taferelen verderop, maar je ontkomt er niet aan dat dichter-bij-huis nu eenmaal ernstiger voelt.
Wat ik interessant vind is wat de jihadisten beweegt. Willen ze dat wij ons bekeren tot de Islam uit angst of uit overtuiging? Want als het dat laatste is snap ik niet waarom er zoveel gemoord en verkracht moet worden.

Ik ben oprecht blij dat het achter de rug is. Nu hoop ik dat de ellende in Nigeria net zo veel aandacht gaat krijgen als de ellende in Frankrijk. Na de afgelopen dagen staat het dodental daar, door toedoen van de zogenaamd Islamitische terreurgroep Boko Haram, al op honderden mensen. En deze groep is al sinds vorig jaar bezig en hebben lukraak duizenden mensen vermoord op weg naar hun eigen Islamitische Staat in het noorden van Nigeria. En daar gebeurt niets, helemaal niets.

Heel dit terreur gedoe staaĺt volledig los van welk geloof dan ook. Er is naar mijn weten geen een geloof wat het vermoorden van mensen goedkeurt. Denk dat dit ook niks met bekeren te maken heeft.

Hun doel zoveel mogelijk angst en verderf zaaien onder de ongelovige (alles wat niet lam is. Uh islam is)

Maar je hebt wel gelijk het is ook hypocriet maar zo zit de mens in elkaar. Parijs is denk ik iedereen wel eens geweest. De brandhaarden in Afrika of midden oosten zijn soms nog erger maar dat is ver weg. Soms weet men nog niet eens waar wat aan de hand is of waar een bepaald land ligt.

Substantieel heeft Terrorisme en Religie niks met elkaar te maken nee, 't zijn de drijfkrachten achter het terrorisme die zogezegd  handelen in naam van.

in werkelijkheid is er geen enkele religie die haat en geweld predict, bovendien zijn Christendom, Jodendom, en de Islam fundamenteel het zelfste !!!

Dat maakt het helemaal "van de pot gerukt ".

De Islam is "slechts" een 1400 jaar oud , en daarmee de"jongste" religie, men zegt wel 's dat dat hun fanatieker, en meer overtuigd maakt ?

Hoe was de macht van "De  Kerk" -in onze contreien-  nog maar een 60-70jaar geleden ? 

En Je wil ook niet weten wat het "Christendom" allemaal op z'n kerfstok heeft "in naam van God" ! in heel z'n bestaan !

Het is idd intrigerend, en tegelijkertijd beangstigend te zien hoe bepaalde figuren -die dan zelf lafhartig op de achtergrond blijven- er in slagen om zoveel 

individuen te kunnen begeesteren, en zelfs kunnen aanzetten tot  gruwelijke handelingen, zoals onthoofdingen, executies, en zelfmoordaanslagen.

En altijd in de naam van ...

Deze bewegingen, zijn nu echt wel een dreiging voor onze fundamentele Westerse waarden, en beschaving geworden.

zoveel is duidelijk, zeker de meest recente IS groepering , welke ons , liefst,  gewoon wil vernietigen, als zij daar de kans toe krijgen.

Der is maar een mogelijke verklaring om de populariteit van deze bewegingen  te kunnen verklaren, 

Onwetendheid, en/of  onderontwikkeling tgv informatiegebrek en/of analfabetisme.

Maar wat verklaard dan de toenemende beweging van jongeren die hier zijn opgeroeid, en alsnog zich bekeren tot Jihadisten.?

de "Van Geen Hout Pijlen Weten Maken" factor ? 't feit dat deze jongeren geen "Echte" nationaliteit hebben, nergens "echt" bij horen ?

En daardoor zo gefrustreerd raken, 't moet wel zo zijn wat verklaard anders dat deze gasten zo ver gaan !

waarschijnlijk eerst er ook wel een soort "kuddegevoel" en 't feit dat oorlogje voeren wapens op TV zo cool zijn.?

(Denk als je eenmaal eens "echt" in een oorlog zit dat je overigens wel fijne olie schijt !)

Wat onze Westerse informatie, en wereldbeeld betreft, das heel simpel natuurlijk.

Das wa wij op onze TV door de media voorgeschoteld krijgen he, nie meer en ni minder toch ?

Zij bepalen waar wij over praten, en wat "Hot" is toch ?

en wat zij ons nie (meer) tonen , zijn we zo vergeten, of weten we niet !

Bekijk maar 's zo'n jaaroverzicht, wat weet je daar nou nog van , (eerlijk antwoorden voorjezelf he) ? 

'T meeste toch ni meer ! "of amai das just  , of is da al zo lang geleden !"

Ik ben zelf niet religeus, of spiritueel minded,  noch Links georienteerd, 

ben van oordeel dat "te extreem in wat dan ook zijn"  altijd "slecht is ! De kunst is de gulden middenweg te bewandelen.

maar Eerlijk is Braaf !

Ik ken ook maar genoeg Marokaanse mensen, welke gelovig zijn, maar tevens gewoon in onze maatschappij leven

En gewoon een normaal vreedzaam leven willen leven , tenmidden van ons , en onze waarden wel respecteren.

En welke dit geweld ook verwerpen

Haaks daarop blijven deze mensen toch wel trouw aan hun tradities, en meningen, en blijft het moeilijk

om echt te weten wat er onder hun leeft   !

Laat ons ook dat niet vergeten. !

Ik denk dat mensen in eerste instantie altijd handelen uit eigen belang en de wens om hun eigen situatie te verbeteren.. Laten we niet onderschatten hoeveel mensen er in erbarmelijke omstandigheden leven en letterlijk moorden voor een beter bestaan. Dit soort vaak kansloze mensen zijn makkelijk te verenigen middels valse beloftes voor een beter leven, nu of na de dood.