Jump to content
Airsoft Elite
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

Hi Tvb,

Je bent niet de enige die loopt te kloten met lipo's.

Ik heb afgelopen donderdag de balancer van mijn Imax opgeblazen  :blink:  :blink:

Ik heb overigens ook alles omgezet naar xt60, zijn wel wat groot, maar zo stevig als een kogel.

Over die tape, ja eigenlijk the famous russian blue tape gebruiken  :D

Maar ja de HB is geen AK

XT60 zijn inderdaad solid en hebben een betere geleiding / lagere weerstand dus dat is positief voor je ROF en trigger response :) Overigens heb ik het gat in de HB stock wel een stukje groter moeten dremelen omdat de XT60 niet door het standaard gaatje past. Geen probleem verder en ziet er keurig uit maar blijft altijd spannend B) Ook heb ik aan de binnenkant van de stock bovenin de 2 plastic richeltjes weg moeten dremelen omdat anders mijn lipo plus XT60 stekker er net niet in paste. Nu past het net, al ben ik nog niet helemaal tevreden omdat de bekabeling van de lip wat lang is en eigenlijk in de weg zit. Ik overweeg om deze in te korte maar ik raak liever geen lipo bekabeling aan. 

Ben erachter dat ik ook echt een Honey Badger moet hebben. Paar vraagjes

- wat is precies de functie van de spring guide? Wil m sowieso op 7.4 houden voorlopig dus kan ik er dan gewoon een M105 in doen?

- iemand ervaring met de S-class 140 round mid caps? Die heb je 10 voor 45 dollar terwijl de normale 5 voor 65 zijn. Zag dat ze van ABS zijn in vergelijking met nylon/fiber voor de duurdere

- kun je de stekkers van de control unit ook vervangen voor Deans of moet je verloopstukjes maken. Zou namelijk de stekkers wel willen vervangen voor deans

-zijn er nog zaken die sowieso handig zijn om te bestellen?

Ben erachter dat ik ook echt een Honey Badger moet hebben.

Geen verkeerde beslissing :D

- wat is precies de functie van de spring guide? Wil m sowieso op 7.4 houden voorlopig dus kan ik er dan gewoon een M105 in doen?

Een spring guide is een hulpmiddel voor de geleiding van je spring (veer). Afgebeeld als A hier:

dcGHfhf.png

Een M105 moet geen probleem zijn met de standaard onderdelen.

- iemand ervaring met de S-class 140 round mid caps? Die heb je 10 voor 45 dollar terwijl de normale 5 voor 65 zijn. Zag dat ze van ABS zijn in vergelijking met nylon/fiber voor de duurdere

Nope sorry.

- kun je de stekkers van de control unit ook vervangen voor Deans of moet je verloopstukjes maken. Zou namelijk de stekkers wel willen vervangen voor deans

Je kan ze altijd afknippen en er deans connectors op solderen. Anders heb je inderdaad verloop kabels nodig. Voor de programmable control unit is dat niet erg. Voor de HB heb je liever directe en solide verbindingen. Overigens raad ik je xt60 connectoren aan, die zijn makkelijker te solderen.

-zijn er nog zaken die sowieso handig zijn om te bestellen?

Ja, een lader voor je lipo, een Red Dot Sight (Holosun!), een sling en een setje lange inbus sleutels (voor onderhoud).

Thanks! Ik neem aan dat die spring guide eenvoudig te vervangen is door de quick change gearbox.

Vanuit mijn andere (ex-)hobby nog een goede lader en hoop Deans stekkers liggen. Die kan ik onderhand blind solderen.

Thanks! Ik neem aan dat die spring guide eenvoudig te vervangen is door de quick change gearbox.

Vanuit mijn andere (ex-)hobby nog een goede lader en hoop Deans stekkers liggen. Die kan ik onderhand blind solderen.

Hier zie je de spring guide van de Amoeba:

uZ8SQk2.jpg

Die kan je vervangen door bijvoorbeeld de deze

zJgTCbW.jpg

IKNKrHj.jpg

Replica nog niet eens besteld maar wel maar alvast een spring guide en Guarder SP100 besteld...

Iemand nog een tip waar je de fire selector unit goedkoop kunt vinden?

Schaf eerst de amoeba aan, de electronic programmer heb je niet direct nodig.

Schaf eerst de amoeba aan, de electronic programmer heb je niet direct nodig.

Die ga ik van t weekend ophalen bovenstaande al besteld ivm levertijd en moest sowieso nog een Prometheus Purple bucking hebben. Vwb de programmer, was gewoon nieuwsgierig

Ziet er goed uit Jackal, ik twijfel zelf nog over zo'n angled foregrip. Heb hem de afgelopen skirm niet echt gemist, maar goed ik heb er geen ervaring mee dus misschien weet ik gewoon niet wat ik mis :)

Eigenlijk hoor je hem niet aan de magwell vast te houden. Ik heb zowel een angled als stubby er op zitten. Gebruik ze ook beide in verachillende situaties. Indoor grijp je meer naar je stubby bv.

Eigenlijk hoor je hem niet aan de magwell vast te houden. Ik heb zowel een angled als stubby er op zitten. Gebruik ze ook beide in verachillende situaties. Indoor grijp je meer naar je stubby bv.

Met aan de magwell vasthouden is zoals ik hem hier vast heb?

V7CWVExl.jpg

Kan je een foto posten van jouw setup?

Het is niet zozeer de magwell hoor. Bedoelde meer het magazijn wat je ook vaak ziet gebeuren. Vriend van mij had een tijdje terug een trainingsdag bij defensie en toen pakte hij een M4 bij de magwell vast met wat vingers op de mag. Hier was direct commentaar op :P.

Zo heb ik het nu zitten. De onderste, maar die is een sowieso al een stuk langer dan jullie HBs:

20150130_170953.jpg