Jump to content
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

16729139_675498455991153_374549639410950

Afgelopen zondag heeft mijn HB het weer goed gedaan... Geupgrade HB + 0.28g bb's =  heeerlijk

Tip: als je met een Dye I4 speelt, zet de red dot vooraan dat speelt echt stuk fijner.

@Crusader Toffe set! Zo'n tracer lijkt me toch nog wel een keer leuk, alleen ben je dan zo beperkt in het BB aanbod he?

@Rickown Wat voor upgrades heb je precies aan je HB gedaan? Ik heb mijn stock release latches omgewisseld en daarmee het probleem verholpen. Volgende probleem is dat de ProWin + flat hop overhopt zelfs wanneer de hop helemaal open staat. Niet mee te spelen dus. Ben trouwens ook wel benieuwd wat voor veer je erin hebt zitten! Ik weet namelijk niet meer wat er bij mij nou uiteindelijk in is gegaan maar de FPS zit nog wat aan de lage kant...

@Crusader Toffe set! Zo'n tracer lijkt me toch nog wel een keer leuk, alleen ben je dan zo beperkt in het BB aanbod he?

@Rickown Wat voor upgrades heb je precies aan je HB gedaan? Ik heb mijn stock release latches omgewisseld en daarmee het probleem verholpen. Volgende probleem is dat de ProWin + flat hop overhopt zelfs wanneer de hop helemaal open staat. Niet mee te spelen dus. Ben trouwens ook wel benieuwd wat voor veer je erin hebt zitten! Ik weet namelijk niet meer wat er bij mij nou uiteindelijk in is gegaan maar de FPS zit nog wat aan de lage kant...

Welke bucking en nub gebruikt je?

Ik heb een prowin + prometheus purple + namazu flatnub gebruikt en dat past allemaal perfect in een Prowin hopup. Ik moet eerst een keer of 3-4 aan het wieltje draaien voordat ik genoeg hop heb om een 0.30g bb te kunnen hoppen.

Heb de bucking binnenste buiten gedaan, hem vlak gedremeld en dan terug gemonteerd en 90° gedraaid?

De upgrades die ik gedaan heb zo zijn de volgende:

Prowin M4 Hop Up kamer

Namazu Flat Hop Nub + Roller Bar

Prometheus Air Seal Hop-Up Soft Type

Amoeba (ARES) Bearing Spring Guide

AM-013 BSU™ Barrel Stabilizer Unit

Guarder m100 spring

De m100 veer zorgt ervoor dat de FPS rond de 320/330 zit.

Ah, teamlid Juïn heeft die van mij destijds onder handen genomen. Los van de ProWin hop chamber weet ik niet meer precies wat erin zit, maar geloof een G&G green bucking met H-nub. Ik overweeg nu een Progun 6.03 R-hopped barrel (Progun = QTAC) met Maple Leaf Macarone 50º flat-hop bucking en Prometheus flat-hop nub.

Oh ja, waar had je die AirTech Barrel Stabilizer uiteindelijk gescoord? Gevonden in ander topic: via de AirTech site dus :)

Ah, teamlid Juïn heeft die van mij destijds onder handen genomen. Los van de ProWin hop chamber weet ik niet meer precies wat erin zit, maar geloof een G&G green bucking met H-nub. Ik overweeg nu een Progun 6.03 R-hopped barrel (Progun = QTAC) met Maple Leaf Macarone 50º flat-hop bucking en Prometheus flat-hop nub.

Oh ja, waar had je die AirTech Barrel Stabilizer uiteindelijk gescoord? Gevonden in ander topic: via de AirTech site dus :)

Je weet dat je niks meer aan een maple leaf bucking hebt he als je een R-hopped barrel neemt? Je moet een totale flat hopped bucking hebben als in geen enkele nub meer op de bucking zelf, dus in essentie is de bucking er bij een R-hopped barrel alleen nog maar om te zorgen dat je een goede air seal hebt.

Je weet dat je niks meer aan een maple leaf bucking hebt he als je een R-hopped barrel neemt?

Yes. Ik neem de Maple Leaf omdat ik er niks vanaf hoef te snijden en de Macarone serie is uitgevoerd met wat ribbeltjes voor betere airseal.

Yes. Ik neem de Maple Leaf omdat ik er niks vanaf hoef te snijden en de Macaron serie is uitgevoerd met wat ribbeltjes voor betere airseal.

Je moet uiteraard nog steeds de binnenkant kaal maken ook bij de maple leafs zit er nog steeds een mound.

Ze noemen het alleen een flat-hop bucking omdat het ongeveer hetzelfde effect geeft als een echte flathop.

Ik heb toevallig de 60 graden macarone bucking liggen, als je het echt wilt zien kan ik voor je een foto maken en zie je zo de mound zitten ;)

Hier toevallig de 70 graden variant van de macarone series.

$_1.JPG

EDIT: Hier mijn eigen 60 graden Yellow Macarone "flathop" bucking

fRroZEa.jpg

Haal gewoon de progun flathop bucking met nub. Of de Modify ryatsu, het zijn exact dezelfde setjes alleen met een ander merkje en prijskaartje. Wat ze al zeggen over Maple Leaf, heb je niks aan met een rhopped barrel. Als ik me niet vergis is de barrel vergelijkbaar met een madbull.

Als je echt niks meer wil snijden dan moet je een modify flat hop bucking nemen, welke maakt niet uit gezien het toch nog puur air seal is, daarnaast krijg je er een degelijke nub bij voor de R-hop of je kan gewoon een stock bucking die je zelf over hebt flat hoppen en dan een M-nub maken afhankelijk van hoeveel DIY je wil doen.

@HugLife Ahh, dank voor de toelichting! Stom zeg, ik dacht dat alle flat-hop buckings gewoon profielloos waren binnenin. Nou ja, even binnenstebuiten keren en met een stanleymesje aan de slag dan maar. Ook geen ramp :)

Uiteindelijk niet voor de Progun bucking + nub gekozen omdat deze set ietsje duurder was dan de Maple Leaf bucking en ik al (op advies van Maurice/QTAC) een losse Prometheus nub in m'n mandje had gestopt :)

Heeft het nog zin om wat flosdraad om de bucking te knopen? En hoe krijg je zo'n bucking het makkelijkst binnenstebuiten zonder iets te beschadigen? En kan het kwaad om een druppeltje siliconenolie te gebruiken om 'm netjes om de barrel heen te krijgen? Ahh, zoveel vragen!

@HugLife Ahh, dank voor de toelichting! Stom zeg, ik dacht dat alle flat-hop buckings gewoon profielloos waren binnenin. Nou ja, even binnenstebuiten keren en met een stanleymesje aan de slag dan maar. Ook geen ramp :)

Uiteindelijk niet voor de Progun bucking + nub gekozen omdat deze set ietsje duurder was dan de Maple Leaf bucking en ik al (op advies van Maurice/QTAC) een losse Prometheus nub in m'n mandje had gestopt :)

Heeft het nog zin om wat flosdraad om de bucking te knopen? En hoe krijg je zo'n bucking het makkelijkst binnenstebuiten zonder iets te beschadigen? En kan het kwaad om een druppeltje siliconenolie te gebruiken om 'm netjes om de barrel heen te krijgen? Ahh, zoveel vragen!

Geen probleem ;), ik ben ook wel benieuwd naar de progun R hopped barrel, maar ben toen uiteindelijk toch voor een prommy barrel gegaan.

Maar R-hoppen staat zeker nog op mijn to-do lijst :D

Volgens mij houden de meeste ervan om ipv flosdraad gewoon teflon tape te gebruiken.

Ik vouw meestal de bucking om een oude barrel heen, geeft je ook gelijk een stabiel platform om te schuren/snijden.

En ik krijg meestal gewoon de bucking zonder olie al zo over de barrel heen.

Nee, Ja, Nee :P, /jk.

Flosdraad, teflon tape of siliconen kit het kan allemaal, maar ik ben zelf een fan van teflon tape, flosdraad is echt een K werkje om goed strak te krijgen en daarnaast hoorde ik her en der ook wat negatieve verhalen erover, teflon tape is gewoon wikkelen op een gegeven moment afknippen, plat drukken en klaar. Siliconen kit kan ook, heb je zeker een perfecte seal maar zorgt voor wat extra tijd als je dingen aanpast. 

Ik probeer altijd een klein stukje van het ene om het andere te vouwen en dan met een achter kant van een pen andere stuk er doorheen te duwen, als je dan zorgt dat je de kant met de feeding lips erdoorheen moet duwen dan lukt dat best aardig. Also als je daarna de binnenste buiten bucking over je barrel doet heb je een mooi stabiel oppervlak om mee te werken.

Ik heb over het algemeen geen last om mijn hop up chamber over de bucking te krijgen, dus ik gebruik het niet. Ik kan het daarnaast ook niet aanraden, want als het in de buurt van je barrel, enz. komt zorgt het alleen maar voor snellere opname van rotzooi in je barrel

Check, thanks heren.

Teflon tape it is :-) Post m'n ervaringen wel even zodra het er allemaal op zit. Overigens worden de Progun R-hopped barrel, bucking en nub in de volgende issue van Skirm Magazine gereviewed!

Lol, een review daar van? Het werkt, de rhop is goed uitgevoerd en de kwaliteit van de barrel is OK (het is geen prommy/PDI/edgi). Daar kan ik met alle kennis geen pagina aan vol schrijven...

Maar heb je niet nog andere buckings liggen die je vlak kunt snijden? De Maple Leaf bucking is mij net wat te veel van het goede.

Das lang geleden, still shooting strong en nog nooit onderhoud gepleegd:)

Maaaaaaaaar ik wil de hb gaan voorzien van hpa drop in. Wie o wie heeft dit ook gedaan bij de hb?

Inderdaad. De f1 heeft ook zo'n conversie voor de hb. Het wordt of de inferno of p*, de laatste heeft een beetje voorkeur ivm goede instelbare fcu .

Geen members die hem al hebben omgebouwd?