Jump to content
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

Probleem was dat er een connector van me motor er af was. Tevens feeden die valken mid caps niet. Deze maar opgeruid. In de winkel getest, ging prima. Echter thuis weer problemen met die connector. Na veel priegel werk zit hij er weer op. Nu hopen dat deze vast blijft zitten. Zijn er meer van jullie die dit hebben gehad? Als dit voor blijft komen kan jij dan bijvoorbeeld dit vast solderen?

Vast solderen kan maar dat zorgt ervoor dat je ontzettend veel werk krijgt als je iets moet vervangen in de gearbox, wat je ook kan doen is de connector met een tang wat strakker om de connector van de motor te drukken zodat hij minder snel los komt.

RIP Ares Amoeba AM-013 Honey Badger.

Lokatie:

Balls & Arrows

Omstandigheden:

Zeer veel regen, doorlopend, onderbroek nat type weer

Omschrijving: 

Het leek op de trekker bleef hangen, bij bleef in full-auto schieten.

Begon te roken, motor - handgrip werd heeeeel heet.

Ik raakte in lichte paniek, shit 11.4 lipo die zo gaat ontploffen.

Lipo begon te sissen, rustig blijven.

Swing ontkoppen, replica wegooien een rustig blijven kijken.

Was alleen rook ontwikkeling, lipo gesmolten, erg chemische geur.

Lipo als een harmonica uit elkaar.

Zie foto's voor resultaat.

Getuigen:

Ja, aanwezige Spartans

9fVfgSbh.jpg

iaE6cTgh.jpg

Heb hem nu nog voor de onderdelen, zoals de pro-win, precision barrel, M4 mags etc.

Inmiddels een nieuwe replica gekocht, ASG scorpion, top ding !

Zie hier aankoopp recentie http://airsoftelite.nl/topic/1504-uk-patrolbase/Patrolbase.

RIP Ares Amoeba AM-013 Honey Badger.

Lokatie:

Balls & Arrows

Omstandigheden:

Zeer veel regen, doorlopend, onderbroek nat type weer

Omschrijving:

Het leek op de trekker bleef hangen, bij bleef in full-auto schieten.

Begon te roken, motor - handgrip werd heeeeel heet.

Ik raakte in lichte paniek, shit 11.4 lipo die zo gaat ontploffen.

Lipo begon te sissen, rustig blijven.

Swing ontkoppen, replica wegooien een rustig blijven kijken.

Was alleen rook ontwikkeling, lipo gesmolten, erg chemische geur.

Lipo als een harmonica uit elkaar.

Zie foto's voor resultaat.

Getuigen:

Ja, aanwezige Spartans

9fVfgSbh.jpg

iaE6cTgh.jpg

Heb hem nu nog voor de onderdelen, zoals de pro-win, precision barrel, M4 mags etc.

Inmiddels een nieuwe replica gekocht, ASG scorpion, top ding !

Zie hier aankoopp recentie http://airsoftelite.nl/topic/1504-uk-patrolbase/Patrolbase.

beetje simpele vraag misschien maar...is dit bij je vezekering te verhalen? Als je bijvoorbeeld een reisverzekering ervoor zou gebruiken? Bedoel je bent een dagje weg van huis en loopt schade op aan je eigendom.... 😇

beetje simpele vraag misschien maar...is dit bij je vezekering te verhalen? Als je bijvoorbeeld een reisverzekering ervoor zou gebruiken? Bedoel je bent een dagje weg van huis en loopt schade op aan je eigendom....

Zal me zo wel ff voorstellen in het daarvoor benoemde topic.

Geef je meer kans op een buiten de deurverzekering dan een reisverzekering. Omdat er voor een reisverzekering een boeking gedaan moet zijn. Dit weet ik toevallig daar mijn vriendin werkzaam is bij een "grote" verzekeraar.

En dan heb ik het eventueel nog niet over de uitsluitende bepalingen.

Maar wel handig dit ff na te checken in je polisvoorwaarden/dekkingen.

Heb zelf een doorlopende reisverzekering waar ik vanalles op kan verhalen. Weet alleen niet of dit gedekt gaat worden ivm de staat van de replica (lees aangepast/gemodificeerd). Er zal dan waarschijnlijk gezegd gaan worden dat je zelf iets niet goed hebt gedaan. Maar het blijft zuur 😣

Bedankt voor de tip mannen.

Eerlijk gezegd nog niet aan gedacht.

Ga ik uitzoeken.

Niet geschoten is altijd mis.

Heb een keer een smakker gemaakt met wintersport en toen was mijn Drift camera kaputt. Ingediend en volledig vergoed gekregen...no questions asked. (Afgezien van een reperatiebon :P)

Heb een keer een smakker gemaakt met wintersport en toen was mijn Drift camera kaputt. Ingediend en volledig vergoed gekregen...no questions asked. (Afgezien van een reperatiebon :P)

Die smakker maakte je zoals je al zegt op een wintersport(vakantie) is dus een geboekte reis :P. Daarom sluit je ook een reisverzekering af als je op vakantie gaat :).

Dit is een ongelukje op een (dag)uitje. Vaak niet specifiek geboekt en daarmee dus geen dekking op je reisverzekering (doorlopend?). Daarom is de kans groter dat je het op je "buiten de deur" verzekering kan verhalen mocht je die hebben natuurlijk.

Mits hier niet allerlei bepalingen op van toepassing zijn. Maar dit wil per verzekeringsmaatschappij nog wel eens verschillen.

Dat jij Driftcamera vergoed kreeg en no questions asked is ook omdat dit aannemelijk is op een wintersportvakantie. Zeker als je deze claimt op je reisverzekering.

Die smakker maakte je zoals je al zegt op een wintersport(vakantie) is dus een geboekte reis :P. Daarom sluit je ook een reisverzekering af als je op vakantie gaat :).

Dit is een ongelukje op een (dag)uitje. Vaak niet specifiek geboekt en daarmee dus geen dekking op je reisverzekering (doorlopend?). Daarom is de kans groter dat je het op je "buiten de deur" verzekering kan verhalen mocht je die hebben natuurlijk.

Mits hier niet allerlei bepalingen op van toepassing zijn. Maar dit wil per verzekeringsmaatschappij nog wel eens verschillen.

Dat jij Driftcamera vergoed kreeg en no questions asked is ook omdat dit aannemelijk is op een wintersportvakantie. Zeker als je deze claimt op je reisverzekering.

Nee joh wat jij zegt staat buiten kijf, maar ik kan me iets heugen van de voorwaarden dat dagjes uit (geboekt of niet) ook mee geteld worden. Maar wat je zegt het zal wel aan voorwaarden gebonden zijn...

Aangezien ik vaak in het buitenland verblijf en ook regelmatig voor mijn plezier de grens oversteek heb ik inderdaad een doorlopende reisverzekering. Ik hoef niks van boeking of wat dan ook door te geven. Sterker nog tijdens het boodschappen doen hier vlak over de grens is de tas van mijn vrouw gestolen met m8jn camera en telefoon erin. Dit werd gewoon vergoed door onze reisverzekering.

Maar om er geen verzekeringstopic van te maken die scorpion is ook erg gaaf.

Prowin hopup, inner barrel en een goeie bucking?

Innerbarrel is stnd toch al een 6.03?

Zelf al wat opgezocht en ik wou volgende mschn doen

M110 spring

Spring guide

Gearbox shimmen

En dan mschn 1 van jou dingen erbij?

En wat is een goede bucking?

M110 spring

Hoeveel fps schiet hij nu ?

Spring guide

Wat wil je hiermee bedoelen , een guide met ball bearings ? 

Gearbox shimmen

Is altijd bevorderlijk tbv algemene fuctionaliteit, consistentie, geluid

Tegenwoordig zal men je hiervoor een modify Flathop, of Maple leaf concave gaan aanraden denk tbv een grotere range

Innerbarrel is stnd toch al een 6.03?

Zelf al wat opgezocht en ik wou volgende mschn doen

M110 spring

Spring guide

Gearbox shimmen

is std idd al een 6.03 maar een hogere kwaliteit barrel zal ook beter gepolijst zijn en zal je ook betere resultaten geven.

En daarnaast als je een barrel erin steekt die ook nog eens van staal is zullen er minder trillingen in je barrel komen en staal buigt minder makkelijk dan een koperen of aluminium barrel.

Let er wel op dat de spring guide voor ARES specifiek gemaakt zijn voor ARES replica's dus houd daar rekening mee.

En volgens mij zijn die ARES spring guides ook niet zo 1,2,3 te verkrijgen bij nederlandse shops (tenzij je mazzel heb), dus dat wordt waarschijnlijk importeren.

Voor zover ik weet zijn de Purple prometheus en G&G green bucking nog steeds de favorieten voor AEG's.

Je zou eventueel ook naar een Flathop kunnen kijken als je een beetje handig bent.

En de onderdelen die je zelf hebt opgenoemd zijn bij elkaar zo'n €15 (zonder de spring guide)

Met spring guide zal je rond de €30 uitkomen

Dus houd je nog steeds geld over voor upgrades. (als je die volle €100 wilt spenderen)

Goeie inner barrel +- €40

Bucking +- €10-15

Prowin hopup €35

Als die replica nieuw is zou ik tbh even wachten met hem open te doen kwestie van garantie enzo. En dan zou ik verder nog steeds van de gearbox afblijven tot er effectief iets in de soep draait. Ik zou gewoon een goede bucking en hop up kopen en evt een goede lipo.

Ja gewoon uit de gearbox blijven mss wel even de motorhoogte regelen indien nodig (check of er geen zegel op zit voor je verdraait). Met 7.4's zit je goed als je vind dat je trigger respons niet adequaat is kan je naar 11.1 gaan maar dat raad ik af op stock internals. Hoewel er budget overblijft op deze manier voor een barrel raad ik je aan niet voor een barrel rond de 40 te gaan, deze zijn het niet waard en je slechts een marginale verbetering geven. Koop op zn minst een prometheus.

Ja als ik de barrel ging veranderen ging ik zowiezo voor een prom.

forums enzo zijn echt top maar je hoort verschillende dingen :D

Ondertussen al een ares spring guide besteld en een m110 spring, dan al even testen wat verschil dat geeft.

Dan uitkijken naar een barrel, bucking en iets voor de hup oid?

Ja gewoon uit de gearbox blijven mss wel even de motorhoogte regelen indien nodig (check of er geen zegel op zit voor je verdraait). Met 7.4's zit je goed als je vind dat je trigger respons niet adequaat is kan je naar 11.1 gaan maar dat raad ik af op stock internals. Hoewel er budget overblijft op deze manier voor een barrel raad ik je aan niet voor een barrel rond de 40 te gaan, deze zijn het niet waard en je slechts een marginale verbetering geven. Koop op zn minst een prometheus.

eDGi>PDI>Prometheus. Prometheus heeft de slechtste afwerking maar is nog steeds wel duurder als een PDI barrel. Betekent dat ze niet slecht zijn maar PDI en eDGi zijn gewoon beter. Daarnaast kan je ook gewoon een ZCI barrel halen, die lappen en dan is die gelijk aan of beter dan alle drie de merken.

Ja als ik de barrel ging veranderen ging ik zowiezo voor een prom.

forums enzo zijn echt top maar je hoort verschillende dingen :D

Ondertussen al een ares spring guide besteld en een m110 spring, dan al even testen wat verschil dat geeft.

Dan uitkijken naar een barrel, bucking en iets voor de hup oid?

Met een M110 spring ga je dus wel over de 360 FPS heen dat weet je he? 

Qua barrel zou ik er eentje kiezen uit het rijtje hierboven zolang je niet van plan bent om er werk aan te besteden om een barrel te lappen. Bucking kan je kiezen voor een setje maple leaf bucking en nub, prometheus bucking en nub, Tru-hop bucking en nub of een prommy purple of G&G green bucking icm een Namazu firefly nub. De beste resultaten voor het minste is toch wel het maple leaf setje, de tru-hop is een klein beetje werk maar resulteert ook in hele goede resultaten, dat kan @mata wel beamen en een flat hop met een namazu firefly nub werkt ook gewoon goed. Hop up chamber moet je alleen doen als de originele bagger is, maar ik heb zelf geen ARES HB dus weet de kwaliteit er niet van.

eDGi>PDI>Prometheus. Prometheus heeft de slechtste afwerking maar is nog steeds wel duurder als een PDI barrel. Betekent dat ze niet slecht zijn maar PDI en eDGi zijn gewoon beter. Daarnaast kan je ook gewoon een ZCI barrel halen, die lappen en dan is die gelijk aan of beter dan alle drie de merken.

Met een M110 spring ga je dus wel over de 360 FPS heen dat weet je he?

Qua barrel zou ik er eentje kiezen uit het rijtje hierboven zolang je niet van plan bent om er werk aan te besteden om een barrel te lappen. Bucking kan je kiezen voor een setje maple leaf bucking en nub, prometheus bucking en nub, Tru-hop bucking en nub of een prommy purple of G&G green bucking icm een Namazu firefly nub. De beste resultaten voor het minste is toch wel het maple leaf setje, de tru-hop is een klein beetje werk maar resulteert ook in hele goede resultaten, dat kan @mata wel beamen en een flat hop met een namazu firefly nub werkt ook gewoon goed. Hop up chamber moet je alleen doen als de originele bagger is, maar ik heb zelf geen ARES HB dus weet de kwaliteit er niet van.

Mooi woordje uitleg!

Maar moest het wel 3x lezen, maar komt gewoon doordat ik vrij noob ben in het upgraden enzo!

Altijd met stnd replicas gespeeld!

En dat 'lappen' van een barrel lanje dat zelf?

Mooi woordje uitleg!

Maar moest het wel 3x lezen, maar komt gewoon doordat ik vrij noob ben in het upgraden enzo!

Altijd met stnd replicas gespeeld!

En dat 'lappen' van een barrel lanje dat zelf?

Ik zie dat mijn zinsopbouw nou ook niet optimaal is. Het lappen van een barrel houdt in dat je met een soort heel fijn schuurpapier langs de binnenkant van de barrel gaat en hiermee de barrel polijst zodat het een consistent gelijk oppervlak en diameter heeft. Dit kan je zelf doen maar kost best wat tijd, geduld en natuurlijk wat centen. Als je slechts er één barrel mee doet, dan is dit het niet echt waard, maar naarmate je er meer lapped dan haal je pas echt het geld uit een barrel lapping kit.