Jump to content
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

Ook f een fotootje van mijn HB 014 :)

Wat ik er aan heb geüpgrade :

Prowin met tracer

Madbull 6.03 stainless

Shs Alu nozzle

Element T1

R-hop

G&g green bucking

Geshimd

AOE

Dean stekkers

Ares springguide

post-945-0-76867400-1458773025_thumb.jpeg

@ Archid

Heb je al geprobeerd bij de T1 om het moertje aan te draaien van het scharnier? Ik had dit probleem in eerste instantie ook bij die T1 maar door met het bijgeleverde sleuteltje het scharnier vast te zetten, klem je de T1 ook wat meer op de rail.

@ Archid

Heb je al geprobeerd bij de T1 om het moertje aan te draaien van het scharnier? Ik had dit probleem in eerste instantie ook bij die T1 maar door met het bijgeleverde sleuteltje het scharnier vast te zetten, klem je de T1 ook wat meer op de rail.

Ik heb een klein beetje geveild en daarna inderdaad die schroef aangedraaid van de klem, nu zit hij als een huis :)

Tecpeople even een vraagje.
Voor ik men vraag stel even mijn specs :

• Ares amoeba 013
  • Groene G&G bucking
  • SHS pink/purple alu. nozzle
  • Prowin Hop up
  • Element m110 spring

Voor de rest is alles orgineel. Nu echter op de FPS meter haal ik maar 225 FPS wat ik zeer eigenaardig vind. Ik vermoed een airleak ergens? Misschien de nozzle te kort ? Spring te zwak? 

Opmerkingen en suggesties zijn welkom.

Groeten,

Jimmy

Tecpeople even een vraagje.

Voor ik men vraag stel even mijn specs :

• Ares amoeba 013
  • Groene G&G bucking
  • SHS pink/purple alu. nozzle
  • Prowin Hop up
  • Element m110 spring
Voor de rest is alles orgineel. Nu echter op de FPS meter haal ik maar 225 FPS wat ik zeer eigenaardig vind. Ik vermoed een airleak ergens? Misschien de nozzle te kort ? Spring te zwak? 

Opmerkingen en suggesties zijn welkom.

Groeten,

Jimmy

Er zit een lek. M100 haal ik 350 mee. Ik heb de meeste winst gehaald met een andere nozzle. Een simpele plastic m4 nozzle met een o-ring. Die SHS heb ik ook gezien. Was de m4 variant niet rood? Ik weet niet of ze specifieke kleuren hebben, maar check ff of je wel de m4 variant hebt.

Als je dan toch de gearbox open hebt ook de kring van de pistonhead een beetje oprekken en smeren. Plus wat Silicon en vet rondom de cylinderhead zodat de nozzle niet droog is.

Zou dan de O-ring lekker vervangen ipv oprekken. Als je hem moet oprekken kan je dalijk aan de gang lijven omdat hij weer krimpt met de tijd. 

De nozzle in je link is in elk geval degene die je moet hebben (zijn 2 M4 versies van SHS en je moet de TZ0034 hebben).

Check in elk geval de sealing van je bucking, en kijk of het helpt om met kleine O-ringen de Hop unit strak tegen de gearbox te duwen. (http://www.wingsdump.nl/rubber-o-ringen-5-x-1-mm-6-stuks?keyword=O&category_id=176&description=1&model=1)

Voor zij die het ook leuk zouden vinden om langere batterijen te steken is er een oplossing. Ik heb via shapeways een "batterij extender" besteld. Vandaag toegekomen, ziet er best leuk uit maar het balangrijkste is dat ik nu grotere en zwaardere lipos kan gebruiken. Hier heb ik ook reeds de "Barrel stabalizer unit" gekocht. Werkt echt zoals ze zeiden. Alles is 3D printed en behoorlijke kwaliteit!

http://www.imgur.com/a/jsWcn

https://www.shapeways.com/shops/airtech

Op mijn HB de silencer verlengd, steekt nu een Madbull 363 6.03 in, en direct de gehele silencer gevuld met geluidsisolatie. Het doet niet veel in de zin van dempen, maar reduceert wel de trillingen op de barrel omdat hij niet vrij meer zweeft in de demper. De vuurdoop was direct een weekeind skirm in Gasselte afgelopen 14/15 mei, en hij schoot heerlijk, ver en strak.

Ik kan de verlenging ook voor anderen regelen, kom dan even via PB. Onderstaande foto's laten zien hoe het gedaan is. Het is niet omkeerbaar, maar wel gedaan met aluminium dus een lekker licht gewicht eraan.

20160526_155809_zps0wnrtzcd.jpg

48f769dc-db15-4416-91b2-4715a7e38f26_zps

IMG-20160526-WA0006_zps57u5na9r.jpeg

IMG-20160419-WA0007_zpsjref7qew.jpeg

Gisterenavond was dat toch het moment.

Ik heb een Ares Amoeba AM-14 besteld! 

Deze stond al een langere tijd bovenaan mijn verlanglijstje, en af en toe moet je jezelf een cadeautje geven.

Na veel uitzoeken heb ik hem uiteindelijk besteld bij een Italiaanse webshop (San marino) genaamd softair Rastelli (www.softairrastelli.com)

Hier scheelde het mij ruim €100,00 ten opzichte van de bekende franse webshops, en betaal je maar €10,50 verzendkosten! (safara airsoft is €25,00)

Het pakket word als het goed is nu helemaal klaar gemaakt voor vertrek, en met een beetje geluk kan ik eind deze week de prestaties van mijn nieuwe aanwinst checken!

Zodra ik hem binnen heb, ga ik proberen hem zo goed mogelijk te testen (gaat lastig met een achtertuin van maar 7 meter diep)

Ik las wel dat er standaard al een 6.03mm innerbarrel is geinstalleerd, ben verder heel benieuwd welke updates jullie mij nog zouden aanraden.

Deze stond al een langere tijd bovenaan mijn verlanglijstje, en af en toe moet je jezelf een cadeautje geven.

Na veel uitzoeken heb ik hem uiteindelijk besteld bij een Italiaanse webshop (San marino) genaamd softair Rastelli (www.softairrastelli.com)

Hier scheelde het mij ruim €100,00 ten opzichte van de bekende franse webshops, en betaal je maar €10,50 verzendkosten! (safara airsoft is €25,00)

Het pakket word als het goed is nu helemaal klaar gemaakt voor vertrek, en met een beetje geluk kan ik eind deze week de prestaties van mijn nieuwe aanwinst checken!

Zodra ik hem binnen heb, ga ik proberen hem zo goed mogelijk te testen (gaat lastig met een achtertuin van maar 7 meter diep)

Ik las wel dat er standaard al een 6.03mm innerbarrel is geinstalleerd, ben verder heel benieuwd welke updates jullie mij nog zouden aanraden.

Upgrades die veel worden gedaan: Prowin hopup, Flathop (G&G Green of Purple prometheus bucking), Hogere kwaliteit inner barrel. (zijn genoeg tutorials online te vinden over flathops)

Opzich heb je hieraan voldoende om vooruit mee te gaan.

En om de levensduur te verlengen kan je de gearbox ook shimmen en opnieuw invetten, shimmen doen ze namelijk niet vanuit de fabriek.

En ook de AoE (Angle of Engagement) aanpassen zodat je gears in lijn staat met je piston en onnodige slijtage te voorkomen. (genoeg tutorials online)

Daarna zou je eventueel nog kunnen kijken naar de compressie, de standaard air nozzle sealed namelijk niet goed omdat er geen o-ring inzit dus je kan voor een paar euro een goeie air nozzle aanschaffen met o-ring (ik gebruik er zelf een van SHS).

En dan nog even terug te komen op de inner barrel.

Het klopt dat er standaard een 6.03 inzit wat natuurlijk prachtig is, enige probleem is dat de barrel een zwarte coating heeft wat na verloop van tijd gaat slijten en daarna met je precisie gaat kloten.

Vandaar dus ook de inner barrel upgrade zoals ik eerder vernoemd had.

En als je de iron sights wil gebruiken zou ik daar ook andere voor in de plaats gebruiken, ik heb ze zelf op dag 1 al vervangen met flip up MBUS sights dus heb er zelf geen ervaring mee.

Maar de sights van een maat van mij hadden het op de 1e speeldag al begeven, en buiten dat zijn ze ook niet af te stellen.

Misschien is het ook nog handig om een m4/m16 bodypin met schroefdraad aan te schaffen want mijn bodypin viel er na een aantal weken tijdens een game al uit (zijn ook maar een paar euro).

Maar over het algemeen zeggen ze altijd: Run it until it breaks :D.

Tenzij je echt heel graag er mee wilt knutselen (at own risk)

Ik heb afgelopen zondag ook de AM-014 besteld bij dezelfde shop!

Ben zo benieuwd en zit echt elk uur op de track & trace te kijken waar hij uithangt :)

Zal direct foto's plaatsen als alles binnen is.

Word nu al duizelig van alles wat Huglife roept dus ik ga maar Run till it breaks uitproberen :)

Vooral het shimmen enzo  :blink:

Misschien als ik meer ervaring heb dat ik het een en ander wil aanpassen/upgraden maar ga het lekker allemaal uitvinden.

Oh die kende ik nog niet! Tx gelijk besteld. Just in case :)

Te vroeg gejuigd.. ze nemen mn shipping method niet aan..en om nou 30 dollar verzendkosten te betalen..

En toch gelukt! :D

Inmiddels de spring guide besteld.

Prowin hopup chamber, prommy purple nub en namazu firefly nub ga ik morgen denk ik even bestellen.

Dit omdat ik me vooral nog afvraag hoe lastig het is om de amoeba te flathoppen, heb wel een filmpje gezien.

Maar mensen die dit dag in dag uit doen, zijn vaak ook sterren in iets heel makkelijk laten lijken.

Mijn vraag aan jullie is:

Hoe lastig is het om de namazu firefly nub aan te brengen in de amoeba met gewoon nog de stock barrel?

Heb nu het volgende winkelwagentje klaarstaan om te bestellen:

http://www.airsoftsh...op-up-unit.html Prowin CNC hop up unit

http://www.airsoftshop.be/en/firefly-namazu-flat-hop-nub-roller-bar-soft.htmlNamazu flathop nub

http://www.airsoftshop.be/en/prometheus-air-seal-hop-up-rubber-soft-type.htmlPrommy purple bucking

http://www.airsoftshop.be/en/madbull-spring-m100.html?id=3009696Madbull M100 spring

Vergeet ik verder nog iets?

Spring guide heb ik gisteren al besteld.

Ik heb afgelopen zondag ook de AM-014 besteld bij dezelfde shop!

Ben zo benieuwd en zit echt elk uur op de track & trace te kijken waar hij uithangt :)

Zal direct foto's plaatsen als alles binnen is.

Word nu al duizelig van alles wat Huglife roept dus ik ga maar Run till it breaks uitproberen :)

Vooral het shimmen enzo  :blink:

Misschien als ik meer ervaring heb dat ik het een en ander wil aanpassen/upgraden maar ga het lekker allemaal uitvinden.

Ik ben heel benieuwd of je je bestelling al hebt ontvangen?

Die van mij staat nog steeds op transit vanuit Italie sinds donderdag.