Jump to content
Airsoft Elite
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

Ooohhh yeahhh! De Amoeba is besteld! Ik kan niet wachten :)

Top! Ik kom snel een keer bij je kijken :)

Die AAC Honeybadger is wel echt een vette gun zeg!

Waar heb je hem besteld?

Edited by MikVis

De magazijnen zien er gaaf uit, wel wat aan de prijs, maar zijn het overwegen waard :).

Ik moet hem nog testen (lipo is nog onderweg) maar Gryphon melde dat de High-Caps niet zo goed feeden. Ik vind ook dat er aardig wat wobble aanwezig is als je de mag vast houdt. Geen idee of dat 'normal' is.. 

Erg mooi apparaat! ben op zoek naar mijn eerste AA,. Zou deze ook geschikt voor een woodland skirm? Zoek een AA waarmee ik enigzins allround ben. 

Ja imo wel als je minimaal een sterkere spring gebruikt.

De lengte van een AA heeft weinig invloed op de afstand waarop je wilt schieten. Dit komt vooral neer op de interne onderdelen. De meeste degelijke AAs halen ca 40 meter. Met wat aanpassingen kun je in theorie tot ca 80 meter gaan. De HB is wellicht wat korter dan mijn M4, maar zal evengoed mij er uit kunnen schieten op afstand. Let alleen op dat je een AA uitzoekt die vooral standaard onderdelen hebben dienje makkelijk kunt vervangen.

Zondag tweede skirm met de HB in Arnhem.

Nu met nieuwe Madbull 6.03 BLACK PYTHON II BARREL en een Madbull hopup bucking ik nog had liggen.

Weer private? Ik zou anders wel mee willen doen.. maar dan moet ik wel even goggles lenen want dat kreng is nog steeds niet binnen.

overigens Awol, een secondary schiet ook zo 40m en heeft een aanzienlijk kortere barrel dan een M4. De internals en de upgrade mogelijkheden zijn bij Airsoft het belangrijkste. Los van het uiterlijk uiteraard.

overigens Awol, een secondary schiet ook zo 40m en heeft een aanzienlijk kortere barrel dan een M4. De internals en de upgrade mogelijkheden zijn bij Airsoft het belangrijkste. Los van het uiterlijk uiteraard.

Snap ik nu beter, mag je dan stellen dat een AA op basis van een M4 met een korte(re) loop en goede internels een goede keus zou zijn voor zowel CQB als een buiten skirm in meer open terrein?

Voordeel van een korte loop bij CQB is dan de wendbaarheid en met de goede spring, gearbox en motor combinatie kun je bv ook een woodlandskirm spelen?

Geldt dus ook voor deze HB?

En afgaand op de ervaringen van gebruikers in dit topic zou een betere spring samen met een 2 cellen lipo al voldoende zijn.....

Zondag tweede skirm met de HB in Arnhem.

Nu weet ik ook waarom het zondag alweer vol zit... de Dutch Spartans komen vast weer met 17 man!  ;)

Kan ik een verzoekje indienen om een berichtje te krijgen als je jullie weer eens naar Arnhem komen? Ik wil graag eens met jullie meespelen.

Ik ben bang dat ik mijn HB naar de haaien heb geholpen :( Ik heb gisteren de Tamiya connector vervangen met een XT60. Helaas met mijn domme kop niet goed opgelet wat de + en de - was en daarbij de XT60 verkeerd om gesoldeerd. Toen ik de lipo aansloot begon de HB heel lichtjes te roken waarop ik uiteraard direct de lipo heb ontkoppeld. Met de tranen in de ogen ging ik er vanuit dat hij gefrituurd was en heb ik toch de boel omgedraaid om te controleren of hij het nog deed. Tot mijn verbazing werkte hij nog wel. Maar omdat ik geen ervaring heb met hoe de trigger moet reageren vraag ik me af of het volgende filmpje normaal gedrag is. Elke oneven trigger pul zorgt voor lucht verplaatsing. Dus ik moet twee keer de trigger overhalen om een bb te kunnen schieten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Daarbij lijkt ook full auto het niet te doen, ook die schiet semi. (nu kan dit waarschijnlijk hersteld worden met de programmer maar ik ben bang dat er meer stuk is..) 

https://www.youtube.com/watch?v=PNrrdqc_rDM

Hmm ik heb in ieder geval 1 kabel gevonden die mijn actie niet zo leuk vond. Bij nader inspectie brak hij direct doormidden, dus die was helemaal versteend.

qell752l.png

pWOqJn1l.png

Nu heb ik zelf alleen geen zwak stroom kabeltjes liggen, waar haal ik die vandaan?

Ok! Dat draadje was dus het probleem.. nu is het volgens mij wel een hitte bestendig stroomkabel (staat 180c op) en die heb ik niet. Ik hem hem dus vervangen voor 0,5mm dubbelsnoer gestript tot een ader. Zie hier het resultaat.

http://youtu.be/vbMpLfErgeE

Ik moet die kabel dus nog een keer vervangen, gelijk nieuwe krimpkousen plaatsen want die had ik ook niet. Eens zien waar ik dit kan kopen. Conrad?

@Gryphon, nu ik eindelijk de HB kan gebruiken merkte ik eigenlijk vrijwel direct dat de standaard high cap magazine inderdaad bizar slecht feed. Wat me ook direct opvalt is dat er enorm veel wobble aanwezig is als de magazine geladen is. Ik had dan ook een groot vermoeden dat hier het probleem van het slechte feeden zat en heb daarom 3/4 rondjes electrical tape eromheen geplakt waardoor de wobble zo goed als weg is. Met als resultaat dat het slechte feeden voor 99% weg is. Jee!

PPGBXEel.png

Xr93SGhl.png

Weet niet of het helpt maar anders een zekering er tussen solderen. Bij mij zit ie er standaard tussen. Wel balen dat het gebeurt is, maar gelukkig werkt het weer allemaal.

Er zit standaard een mosfet in de HB. Ik vermoed dat dit ding m'n redding is geweest.

Hi Tvb,

Je bent niet de enige die loopt te kloten met lipo's.

Ik heb afgelopen donderdag de balancer van mijn Imax opgeblazen  :blink:  :blink:

Ik heb overigens ook alles omgezet naar xt60, zijn wel wat groot, maar zo stevig als een kogel.

Over die tape, ja eigenlijk the famous russian blue tape gebruiken  :D

Maar ja de HB is geen AK