Jump to content
Airsoft Elite
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

@Gryphon volgens mij moet deze 11.1v en 2500mAh Lipo ook werken en passen. Als ik het goed heb zijn de afmetingen van de battery compartment van de AM-013 70x42x17mm maar loopt deze schuin af en dus is hij hoger?

Deze batterij zou de volgende afmetingen 65x33x32mm moeten hebben, wat denk jij of is hij dan te hoog?

2500-mAH-20C-Li-Po-Upgrade-Powerful-font

Zo! Vandaag voor het eerst m'n Honey Badger gebruikt. Het begon al goed: hij chrono'de op 354 FPS! Dit na installatie van de Amoeba spring guide en een Guarder SP110 spring. Nu had ik er ook een Lonex A2 motor in gestoken die meteen wat problemen gaf. Ik kreeg 'm niet goed afgesteld waardoor hij heel snel óf blokkeerde, of vrij draaide. Vreemd genoeg moest ik de Honey Badger (die een soort ingebouwde mosfet heeft) een paar keer resetten met de Electronic Fire Control System programmer voordat de motor weer liep. Dat blokkeren gebeurde twee keer vandaag, maar heb er verder prima mee kunnen schieten. Aan de slijtage op de pinion gear te zien grijpt de pinion niet helemaal in de bevel gear, dus kwestie van even die bevel gear shimmen.

De prestaties van de HB waren echt belachelijk goed. De hop was heel consistent (.30g) en de groupings lekker strak. Het is jammer dat ik er niet aan toe kwam om m'n T1 even rustig te zero'en, maar ook zonder was die HB echt een kleine killer en door z'n gewicht uitstekend geschikt voor CQB.

Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de Ares Amoeba high-caps echt héél beroerd feeden. Na een schot of 10 duwt de follower de BB's al niet meer naar boven en zelfs niet als deze net helemaal opgewonden is. Even een klap tegen het magazijn geven helpt, maar die onbetrouwbaarheid is natuurlijk super kut.

Zal binnenkort wat foto's maken van de gearbox als ik de boel ga shimmen met onze team tech :)

Zo! Vandaag voor het eerst m'n Honey Badger gebruikt. Het begon al goed: hij chrono'de op 354 FPS! Dit na installatie van de Amoeba spring guide en een Guarder SP110 spring. Nu had ik er ook een Lonex A2 motor in gestoken die meteen wat problemen gaf. Ik kreeg 'm niet goed afgesteld waardoor hij heel snel óf blokkeerde, of vrij draaide. Vreemd genoeg moest ik de Honey Badger (die een soort ingebouwde mosfet heeft) een paar keer resetten met de Electronic Fire Control System programmer voordat de motor weer liep. Dat blokkeren gebeurde twee keer vandaag, maar heb er verder prima mee kunnen schieten. Aan de slijtage op de pinion gear te zien grijpt de pinion niet helemaal in de bevel gear, dus kwestie van even die bevel gear shimmen.

Waarom heb je er direct een andere motor in gestoken?

Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de Ares Amoeba high-caps echt héél beroerd feeden. Na een schot of 10 duwt de follower de BB's al niet meer naar boven en zelfs niet als deze net helemaal opgewonden is. Even een klap tegen het magazijn geven helpt, maar die onbetrouwbaarheid is natuurlijk super kut.

Waarom speel je niet met midcaps?

@tvb Die batterijen kun je allebei op je buik schrijven ;) Veel te dik!

En deze dan?

@tvb Die Lonex A2 motor was omdat er een sterkere veer in ging die iets meer power nodig had. Leejoow's stock motor liep na 10 minuten namelijk vast nadat hij er een  (sterkere) M105 in had gedaan. Gewaarschuwd mens telt voor twee, dus besloot 'm meteen maar te vervangen.

Mid-caps, tja... Ik jaag er zelfs op semi in een paar minuten een high-cap doorheen. Zou RSI krijgen van het reloaden met mid-caps ;) Bovendien is het met full-auto helemaal geen doen.

@tvb Die batterijen kun je allebei op je buik schrijven ;) Veel te dik!

Die dus ook niet ;) De behuizing is lastig te meten omdat er een soort geleiders voor de stock doorheen lopen. Zal binnenkort een poging doen om wat betere afmetingen te posten dan die Ares zelf geeft. (Als je batterij smaller is, mag-ie namelijk iets hoger zijn dan Ares opgeeft.)

Dat was me het dagje wel - CQB bij Paintballworld in Arnhem met Los Spartanos Hollandese. 

De Badger voor 't eerst in het wild losgelaten. Stock chrono was rond de 280 fps, heb na de middag met hulp van Leo een Madbull m110 ingeprikt - binnen 3 minuten geregeld. Daarna steady rond de 350 fps, met deze lipo: http://www.airsofteire.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=1582&option=com_virtuemart&Itemid=26&vmcchk=1&Itemid=26

de hele dag op semi-auto gespeeld, geen oververhitting, alleen een superwendbare,  lichte, ubersexy honey badger. M'n VFC 416 gaat vanaf nu alleen nog mee als backup;)

Nope, tot nu toe alles stock behalve de spring, dat laat ik denk ik zo tot er iets vastloopt. 

Ok, thanks. van 280fps, naar 350fps met alleen het swappen van een spring is echt relaxed. En het swappen is dus ook nog eens peanuts!

Jup. Klusje van 2 minuten met een (lange) maatje 3 en maatje 6 imbussleutel.

Maar het swappen van de motor heeft jouw gelijk problemen gegeven, terwijl het bij Jack_Frost prima met de stock motor en een 110 spring werkt?

Yup. En je volgende vraag is waarschijnlijk waarom ik 'm dan heb geswapped. Dat is omdat ik een 11.1v accu gebruik i.p.v. 7.4v. Dat hogere voltage zorgt voor een hogere ROF. Die hoge ROF, in combinatie met een M110 veer, kan de stock motor schijnbaar niet aan. Daarom liep die van Leejoow binnen 10 minuten vast.

Mijn motor liep vast omdat de pinion gear op de Lonex A2 motor nét niet goed in de bevel gear grijpt. Zie Google plaatjes hieronder:

IMG_2886.jpg

Bevel-To-Pinion.gif

Er moeten bij mij dus nog 1 of 2 ringetjes (shims) onder de bevel gear zodat-ie hoog genoeg ligt om goed in de pinion gear te grijpen.

Aaah het is me duidelijk, ik had niet goed gezien dat @Jack_Frost met een 7.4v battery werkte. Helder!
Ik moest even onderstaande afbeelding googlen om de termen duidelijk te krijgen:

bevel.gif

En als ik het goed begrijp dan sluit de Pinion Gear niet helemaal aan aan de binnenkant van de Bevel Gear, waardoor hij niet goed oppakt? Klopt dit?

Ik heb een vraagje aangezien de hb dezelfde gearbox heeft als de ares scar die ik op het oog heb . De oudere modellen hadden nog niet het efc sÿsteem . Maar in de toekomst willen ze dit systeem in al hun replicas stoppen . Maar nu mijn vraag hoe is de gearbox is die een beetje degelijk ? Kwa kwaliteit ?

Wat mijn voorkeur had was de ingebouwde mosfet en het snel verwisselen van de spring . Maar van de hb vind ik veel reviews maar van hun nieuwe scar niks eentje van een scar h in het duits das het enige . Vandaar mijn vraag .

Zo'n beetje ALLES in de gearbox is reinforced :) De tandwielen zijn van gehard staal en de zuiger heeft alleen maar stalen tanden. Je moet dus flink je best doen om dat ding kapot te krijgen. Heb er pas een game mee gespeeld maar verheug me al enorm op de volgende skirm. Zalig apparaat.

@tvb Dat wordt morgen of overmorgen dan. Het is lastig omdat het compartiment een soort schuin dak heeft. Hoe smaller je batterij, hoe hoger hij dus kan zijn. Ik zal even wat afmetingen posten zodra ik eraan toe kom, maar dan moet je zelf even met de stelling van pythagoras aan de slag ;)