Jump to content
Airsoft Elite
Gryphon

[AEG] Ares Amoeba AM-013 Honey Badger

Recommended Posts

Toen ik de AAC Honey Badger voor het eerst zag in dit videootje van FPS Russia was ik verliefd. Kon niet wachten tot hier een airsoft replica van zou komen en eerder dit jaar werden mijn gebeden verhoord door Ares. Nou is Ares misschien niet het meest betrouwbare merk, maar met hun Amoeba lijn hebben ze een goede beurt gemaakt.

Toen ik de foto deelde met ons team was het liefde op het eerste gezicht en dus gingen we eens kijken wat voor prijsje we konden krijgen als we direct voor het hele team bestelden. Uiteindelijk had Graziani een mooie prijs en werd de order geplaatst bij de Ares fabriek. Een paar weken later lagen er 14 verse, built-to-order Honey Badgers op ons te wachten.

Plaatjes met dank aan Leejoow:

Gp84Kis.jpg

c5mqcMu.jpg

E3E0XY9.jpg

Door de micro switch trigger, verstevigde gears en piston met enkel metalen tanden is de AM-013 stock al klaar voor een 11.1v LiPo, maar omdat we de kracht nog met ±80 FPS wilde opvoeren (schoot stock ±280 FPS) hebben de meesten van ons er een SHS of Lonex A2 high-torque motor en een M100 of M110 veer in zitten. Mijn spullen zijn nog onderweg, maar hopelijk binnen voor mijn eerste CQB skirm a.s. zondag.

De enige échte issue met de Honey Badger is de batterijruimte. Ares heeft bedacht dat de batterij wel in de (zeer korte) stock kon, maar die afmetingen zijn zo beperkt dat het vinden van passende 11.1v LiPo's nog een uitdaging is gebleken. Ik zal in deze post ook even een lijstje bijhouden van de (11.1v) batterijen die passen.

Uiteindelijk wil ik er zelf nog een Orga Magnus wide bore barrel in plaatsen met een Firefly Namazu flat hop. Volgens een medewerker van Orga gaf dit echter double-feed problemen bij de Honey Badger, dus dat moet ik nog even uitzoeken. Later meer!

Hier nog een kiekje van mijn AM-013 met Magpul angled fore-grip. Holosun T1 en UltraFire tactical light zijn onderweg (thanks Flash!).

rx1byEi.jpg

Compatible 7.4v accu's

Compatible 11.1v accu's

Lonex en Prometheus (a.k.a. Prommy) zijn de betere merken wat upgrade parts betreft. SHS gaat in de praktijk misschien net zo lang mee, maar van Lonex en Prommy weten we inmiddels zeker dat het goed spul is :) Met SHS ben je wel een tientje goedkoper uit, geloof ik.

Haha, nice. Uitgebreider verslag volgt nog. Zal ook nog wat foto's posten zodra de lamp en T1 erop zitten :)

Super. Hij is niet goedkoop maar betaalbaarder dan de ICS PAR MK3 CQB die ik eerder vandaag postte. Ja hoe meer foto's hoe beter, vooral in-action foto's zijn gewild!

@Gryphon, weet jij het verschil tussen de Amoeba M4/M16 140rd AEG Magazine

ares-am4-140-5-bk_1_mark.jpg

en de Amoeba M4/M16 140rd AEG Sport Line Magazine, afgezien van de "See Through Window" feature van de bovenstaande magazine?

ares-am4-140-s-v-bk_1_mark.jpg

Het prijsverschil op ehobbyasia voor deze 5pcs set is aanzienlijk. $63 voor de See Through Window set tegenover $28 voor de Sport Line set.

Wat is nu het verschil tussen de programmer en die dat jij hebt (of is dit de programmer, zie link) en wat valt er dan te programeren aan? De burst ofzo? 

Ziet er wel vet uit man!  :wub:

http://www.airsoft-freaks.com/producten/airsoft-replica/ares-amoeba-013/

Dit is de programmer en dit koppel je (eenmalig) tussen de AM-013 en je batterij.

programmer_a_enlarge.png

En je kan er het volgende meer instellen:

1) Changing fire mode system

1. Safe, Semi Auto, Full Auto

2. Safe, Semi Auto, 3rd Burst

3. Safe, 3rd Burst, Full Auto

4. Safe, Semi Auto, Semi Auto

2) Lipo battery protection

1. Two cells mode(Lipo 7.4V)

2. Three cells(Lipo 11.1V)

M.a.w. Je kan er verschillende configuraties voorde fire mode selector mee instellen. Misschien wil je alleen maar Safe, Semi en Semi instellen zodat je nooit per ongeluk Full Auto kan schieten in CQB. Daarnaast kan je de type batterij instellen, stukje bescherming zodat hij je batterij niet helemaal leeg trekt en de boel permanent beschadigd. De replica stopt met werken als de voltage lager is dan 6.2v of 9.3v.

Toen ik de AAC Honey Badger voor het eerst zag in dit videootje van FPS Russia was ik verliefd. Kon niet wachten tot hier een airsoft replica van zou komen en eerder dit jaar werden mijn gebeden verhoord door Ares. Nou is Ares misschien niet het meest betrouwbare merk, maar met hun Amoeba lijn hebben ze een goede beurt gemaakt.

Door de micro switch trigger, verstevigde gears en piston met enkel metalen tanden is de AM-013 stock al klaar voor een 11.1v LiPo, maar omdat we de kracht nog met ±80 FPS wilde opvoeren (schoot stock ±280 FPS) hebben de meesten van ons er een SHS of Lonex A2 high-torque motor en een M100 of M110 veer in zitten. Mijn spullen zijn nog onderweg, maar hopelijk binnen voor mijn eerste CQB skirm a.s. zondag.

De enige échte issue met de Honey Badger is de batterijruimte. Ares heeft bedacht dat de batterij wel in de (zeer korte) stock kon, maar die afmetingen zijn zo beperkt dat het vinden van passende 11.1v LiPo's nog een uitdaging is gebleken. Ik zal in deze post ook even een lijstje bijhouden van de (11.1v) batterijen die passen.

Uiteindelijk wil ik er zelf nog een Orga Magnus wide bore barrel in plaatsen met een Firefly Namazu flat hop. Volgens een medewerker van Orga gaf dit echter double-feed problemen bij de Honey Badger, dus dat moet ik nog even uitzoeken. Later meer!

Hier nog een kiekje van mijn AM-013 met Magpul angled fore-grip. Holosun T1 en UltraFire tactical light zijn onderweg (thanks Flash!).

Haha, nice. Uitgebreider verslag volgt nog. Zal ook nog wat foto's posten zodra de lamp en T1 erop zitten :)

Je gaat Sam hier toch niet op loslaten he Gryph ?   :huh:

Zo! Vandaag weer wat kadootjes gekregen van de postbode. Eens kijken hoe zo'n lichtje nou bevalt. De Holosun T1 is werkelijk schitterend qua vorm, afwerking en helderheid, en kleurt ook nog eens fantastisch bij de upper receiver van de HB.

De Ares Amoeba spring guide (gelagerd) en 2 springs (M100 en M110) zijn ook binnen. Nu nog wachten op die verdomde UPS/douane voor m'n batterijen, anders heb ik er zondag nog steeds niks aan...

KW0mA1y.jpg

lXUsUAm.jpg

swWLYqf.jpg

lYieadP.jpg

Zo! Vandaag weer wat kadootjes gekregen van de postbode. Eens kijken hoe zo'n lichtje nou bevalt. De Holosun T1 is werkelijk schitterend qua vorm, afwerking en helderheid, en kleurt ook nog eens fantastisch bij de upper receiver van de HB.

De Ares Amoeba spring guide (gelagerd) en 2 springs (M100 en M110) zijn ook binnen. Nu nog wachten op die verdomde UPS/douane voor m'n batterijen, anders heb ik er zondag nog steeds niks aan...

Mooi ding die HoloSun! Hoe is de hoogte van de AR height lower 1/3 mount?  En weet jij het verschil tussen de HS403A, HS403D en HS403G?

@tvb Afstand tot de rail is prima zo! Heb niet het idee dat ie zó hoog boven zweeft dat het veel invloed heeft op je zero, maar wel hoog genoeg om makkelijk te kunnen richten met een facemask voor. Prima dus :) Verschil tussen die typenummers kan ik je helaas ook niet vertellen. Ik heb de foto's even uit je quote gehaald trouwens, anders word deze pagina zo lang.

@Huurpaard Merci!

@tvb Afstand tot de rail is prima zo! Heb niet het idee dat ie zó hoog boven zweeft dat het veel invloed heeft op je zero, maar wel hoog genoeg om makkelijk te kunnen richten met een facemask voor. Prima dus :) Verschil tussen die typenummers kan ik je helaas ook niet vertellen. Ik heb de foto's even uit je quote gehaald trouwens, anders word deze pagina zo lang.

Super, goed om te weten. Ik vind hem er erg strak uitzien! Geen probleem, het zou trouwens fijn zijn als het forum automatisch thumbnails genegeerd van grote afbeeldingen zodat een pagina met veel afbeeldingen niet zo zwaar is om te laden.

@aac Hahaha, nee hoor. Ben zelfs in gereedschap aan het investeren om mezelf er (eindelijk) eens wat handiger mee te maken. Deze upgraden we helemaal zelf! * kraakt vingers *

:D Gryphon goes gunsmitting,  schitterend  :D 

Trouwens mooie keuze Gryphon (en ook alle spartans  ;))  die Ares AMOEBA Honeybadger .

Om eerlijk te zijn, kende ik hem niet echt, teminste het verhaal der achter,  Gryphon z'n topic inspireerde me om deze HB s beter te bestuderen

Sta mij toe mijn bevinden met jullie te delen, 

De Advanced Armament Company  HoneyBadger,  is ontwikkeld om aan de vraag van bepaalde US SOF units te voldoen.

Dit debat was onstaan  tijdens&na de Somalie campaign van rond de jaren '90,  waarbij  US SOF units geconfronteerd werden met

Somalische strijders welke opgepept waren door "Khat" (een plaatselijke drug)  waardoor de .223  strijders niet afdoende bleek  te kunnen uitschakelen !

De "Special Forces"  wilden een "CQB signatured weapon" met meer "stopping power" en/of prestaties van een AR  

En met vergelijkbare ballistische capaciteiten van de 7.62x39(-AK47) tevens moest de nieuwe ammo in de standaard STANAG mags passen en met behoud van capaciteit.  !

AAC ontwikkelde daarop de .300 AAC Blackout  tesamen met de Honeybadger,

kort  samengevat een subsonische patroon , welke in combinatie met een suppressor , stiller is dan supersonische ammo zoals de 5.56mm.

Maar meer "Stopping Power" heeft dan de 9mm of andere CQB ammo's, en tevens toch nog z'n "Armour Piercing" capaciteiten behoud.

Der zijn twee versies is een lichte en een zware , waarbij de een sneller en de ander trager is kwestie van "mission adaption"

Zoals gezegd probeerden Amerikanen al eerder om 7.62X39' ers met hun M16/M4's te verschieten, maar tot voor de HB zonder echt succes.

De AAC HoneyBadger is ontworpen rond een classieke COLT AR15/M16 receiver , waardoor hij "vertrouwd" aanvoelt voor gebruikers die de M16/M4 gewend zijn. 

En daardoor niet opnieuw andere controls en handlings moeten aanleren.

Hij is "full time suppressed", en ultra compact designed,  de suppressor komt bijna gelijk met de free float rail , en de stock is ook heel compact  

Zo ik hoop dat het een beetje interessant/leerzaam was (en niet in slaap gevallen) ?

Spartans,  Jullie hebben mij fan gemaakt van deze HB  :)

PS: gaan jullie nu ook een uniforme -en even origineel als de HB-  "loadout" samen kiezen? zou ik tenminste voorstellen, moest ik DS zijn, lijkt me "Awesome"  ;)

Mooi verhaal AAC! Ik moet bekennen dat ik me nog niet eens in de achtergrond had verdiept, maar al verkocht was op het uiterlijk. Leuk om te lezen dit :D

Wat betreft loadout: We hebben er allemaal een T1 op zitten maar verder is iedereen vrij zijn HB naar smaak aan te kleden. Wat kleding betreft hebben we maar één afspraak en dat is: zwart shirt en broek in camo naar keuze. Ik heb nu een OD plate carrier, anderen tan of zwart. Zou mooi zijn als we daar op termijn ook wat meer uniformiteit in krijgen, maar deze hobby te duur om ook nog van iedereen te verlangen allemaal nieuwe kleding te kopen. Wat niet wil zeggen dat ik er niet eens over na kan denken :)

En waar staat jouw AAC voor AAC ?

Ik neem aan geen Advanced Armament  Company  :D 

Loadouts lijken aardig op elkaar, veel T1, (ik heb met Kojak bv de Bushnell), flink aantal tactical lights & angled grips erop.

En o ja, flink aantal Dye i4's.

Misschien even foto maken zaterdag Gryphon.

Mooi verhaal AAC! Ik moet bekennen dat ik me nog niet eens in de achtergrond had verdiept, maar al verkocht was op het uiterlijk. Leuk om te lezen dit :D

Wat betreft loadout: We hebben er allemaal een T1 op zitten maar verder is iedereen vrij zijn HB naar smaak aan te kleden. Wat kleding betreft hebben we maar één afspraak en dat is: zwart shirt en broek in camo naar keuze. Ik heb nu een OD plate carrier, anderen tan of zwart. Zou mooi zijn als we daar op termijn ook wat meer uniformiteit in krijgen, maar deze hobby te duur om ook nog van iedereen te verlangen allemaal nieuwe kleding te kopen. Wat niet wil zeggen dat ik er niet eens over na kan denken :)

En waar staat jouw AAC voor AAC ?

Ik neem aan geen Advanced Armament  Company  :D 

Loadouts lijken aardig op elkaar, veel T1, (ik heb met Kojak bv de Bushnell), flink aantal tactical lights & angled grips erop.

En o ja, flink aantal Dye i4's.

Misschien even foto maken zaterdag Gryphon.

Zag gisteren ook voor 't eerst dat jullie "Spartans" een eigen site hebben, wel cool  met die introstem  :D

Is het  eigenlijk gebruikelijk bij "gewone"Airsofteams , dat er collectief een bepaald model replica afgesproken wordt ?

'T zou bijzonder cool zijn  als jullie dit initiatief zouden verderzetten , en ook nog collectief secundary's , en rest van jullie loadout zouden samenstellen (op termijn uiteraard  ;) )