Jump to content
Robske79

Show your custom paintjob

Recommended Posts

Kon het weer niet laten! :P

Was bij Airsoft Midden Nederland om een bipod te halen en ik zag de bussen Fosco al weer lonken naar me!

Daarnaast heb ik bij de lokale knutselkut matte lak gehaald van LeFranc & Bourgeois, 16,75 per flesje maar véél beter dan Fosco lak.

HiB4HP.png

Misschien dat ik em nog wat touch-ups geef maar ik hou het liever simpel.

Ben niet zo van de kniekous stencils :P

Mooi werk

wil je wat meer in detail vertellen hoe je dit resultaat bereikt heb ?

RAL desert voor de highlights, DDR green en Mud brown voor de middentonen.

Met een sponsje de camos gestippeld (misschien voeg ik er later wat meer bij toe).

2 laklagen en violah.

Heb me laten inspireren door Duitse tanks uit 1944/45. :D

Ziet er nice uit! Vind dat zo ook wel mooi inderdaad, soms wordt t nogwel eens overduidelijk stencilcamo, dit oogt veel natuurlijker.

Ik ben ook weer klaar voor nu:

Bij deze de beloofde foto's van mijn G&G CM18 Mod1

Stockfoto zoals ik hem in december binnen kreeg:
gg_cm18_mod1-dst.jpg

Gedaan:
[*]Outer barrel zilver gespoten
[*]Speed trigger
[*]Alle body parts zwart gespoten (expres over het tan heen zodat je mooie slijtage plekken krijgt met de tijd)
[*]Angled foregrip
[*]Speedtrigger
[*]Surpressor
[*]Lamp met pressurepad
[*]Strike Systems red-dot

En zoals hij er nu bij ligt:
PQY0DuGl.jpg
hGutMTfl.jpg
lqynLMDl.jpg
bDRS3qTl.jpg
Qwk58cDl.jpg
Ts4luvkl.jpg
zJxvTSfl.jpg
a5KO9eJl.jpg
JJD3xUol.jpg

Buitenwerk is nu helemaal klaar, to do still:
[*]Nieuwe hopup unit en innerbarrel (Lonex Hopup met R-Hop, barrel nog geen idee, zit standaard 275mm in, kan ik nergens vinden, eens passen of een 280 ook gaat)
[*]Nieuwe ACOG kijker erop, deze vind ik niet mooi..

Dit is mijn work in progress. Ik probeerde een beetje het ATACS-FG patroon na te maken. Verder ben ik nog even aan het twijfelen of ik het eerst zo laat, mijn scope misschien nog mee spuit of gewoon alles maar doe.

20150319_075232.jpg

20150319_075238.jpg

20150319_075246.jpg

Ik heb dit gedaan met 3 spuitbussen van Fosco. Als basislaag Desert, met daar over heen heel lichtjes groen spuiten, dit was Army Green. Sommige stukken heel licht spuiten, andere weer iets dikker. Eigenlijk moet hier nog wat feller groen in (doh, de FG in ATACS is foilage green :P). Daarna een klein beetje Mud Brown.

Ik heb ook nog een magazijn in dezelfde kleur staan en dit staat best stoer in zijn geheel, alleen even vergeten foto van te maken. En ik ben even benieuwd hoe deze gaat slijten, hij ziet er nu nog niet echt gebruikt uit :P.

Mooi gedaan! Beter ook nu je hem verbeterd hebt. Waarom heb je bepaalde delen zwart gelaten?

Voor de barrel niet echt een specifieke reden, vond em wel gaaf zo.

De motorgrip heb ik expres zo gelaten omdat m'n handschoen er toch eroverheen valt, misschien tik ik ergens nog een OD versie van zo'n grip op de kop.

Voor de totale look ofzo :P

~~

Mata, great job!

Subtiel  :D

Als je nog een goeie groentint nodig hebt kun je misschien DDR green is checken van Fosco, is wat lichter en past best goed in ons klimaatje!

Basis kleur aanbrengen, in mijn geval de good ol' Fosco DDR groen en daarna met een sponsje je extra kleuren aanbrengen (mat zwart en RAL desert).

Hoe ruwer je spons is, des te ruwer je patronen worden.

Daarna een paar laagjes lak en klaar is kees!

Kan allemaal binnen een dagje als je verf een beetje snel droogt, dus ideaal als je de dag voor een skirm nog wat tijd over hebt.

~~

Picca andere kant:

hFe9hn.png

PS: Probeer wat anders dan Fosco lak, prima spul maar je kan beter bij je lokale knutselmuts kijken voor een wat duurder merk.

Daar heb je zowieso kwaliteit voor terug, ik heb voor dit projectje Winsor & Newton Matt Varnish gebruikt.