Jump to content
Crusader

Gun raden ....

Recommended Posts

Goei topic Crus, mooi zo zulke intiatieven maken het wel boeiend    :) (kunnen we wa winnen ?)

leuk zoekertje

Dat is de de nieuwste versie van de AEK 971 (5.45x39mm) tegenwoordig ook beter bekend alse de A545 of 6P67

Het oorspronkelijk design dateert van de 80s maar raakte destijds niet door de testen voor het leger.

Werdt wel in beperkte mate in gebruik genomen door politie, en veiligheidsdiensten.

Sinds 2013 is hij terug vanonder het stof genomen, en gemodifieerd , en dingt hij terug mee in de "Ratnik" trials

als mogelijke opvolger van de AK74, een andere kandidaat is deze  AN90 maar de A545 zou lichter zijn , en makkelijker te produceren.

der bestaat ook een 5.56mm (AEK972) en een 7.62mm (AEK973) versie

vertoont ook sterke gelijkenissen met  GALIL ACE van respectievelijk IWI , een enhanced GALIL, en op zijn beurt een enhanced AK zeg maar

de ACE kent een groeiende populariteit, en meerdere landen overwegen hem of gebruiken hem al als vervanger van de AK

heu  "bron volgt als er wat suggesties zijn:blink:

is dit "de bron" ? trouwens ?  ;) 

BAM inderdaad AAC rules, ik had wat meer van onze verzamelaars verwacht.

Denk je wat leuks te starten en wat huiswerk mee te geven ...  :D  :D

Nu kom natuurlijk de aap uit de mouw, ik ben absoluut geen wapen kenner, gewoon een IT-er die airsoft speelt.

Mijn bron:

In engels wat meer facts:   http://en.wikipedia.org/wiki/CZ-805_BREN

Maar ja ik ben een valsspeler, en dit is niet gebaseerd op enige wapen kennis mijnerzijds.