Jump to content
AAC

CQBR block2 project (Target illumination kit)

Recommended Posts

Vandaag de "Target illumination kit" geïnstalleerd op m'n CQBR.

De lamp is de Insight M3X tactical illuminator Long version, (ook bekend als de SU-223 uit de SOPMOD kit) en een replica van ELEMENT 

Der is ook een Short Version, maar deze is meer voor pistolen ontworpen, de knoppen achteraan zitten daar anders   

Deze flashlight is degelijk en acuraat (na)-gemaakt uit,  plastic -net als  de originele Insight - , het plastic zou wel wat minder bling-bling mogen zijn.

Binnenin dienen 2 CR123 batterijen geplaats te worden, en achterop de "batt.cap." bevindt zich een keuzeschakelaar, welke verschillende 

standen mogelijk maakt, er is tevens een "Jack" voor de remote switch voorzien, de lamp schuift over de picatiny-rail en een verende "barr"

-die in de groeven van de rail valt- zorgt ervoor dat de lamp zonder tool's kan geplaats worden.

de led-bulb zorgt voor een krachtige lichtbundel ,en de kit bevindt zich tevens een IR-filter, een remote switch , en een stickerset met originele marking's

je vind hem 't goedkoopst bij Ebairsoft voor €33.50 nog net te doen vind ik, in onze contreien vragen ze voor dit ding algauw het dubbele !!!

De Insight dual switch remote is eveneens van ELEMENT , en trouwens ook de enige fabrikant die deze switch- replica maakt !

De remote is ook mooi na-gemaakt, past goed op de picatiny, en de druknoppen voelen degelijk aan, eveneens bij Ebair het schappelijkst !!! 

De AN/PEQ-15 is een goedkope dummy van FMA, deze is slechts tijdelijk en ik heb hem enkel gebruikt voor de juiste afstanden, en de preview

Ik wacht de "soon to be released" LA-5/PEQ-15 van ELEMENT af

Heb er ineens nog 's een andere foregrip op geprobeerd nl een "TANGO DOWN" , van ELEMENT uiteraard   ;)

eveneens een goedkope doch rigide foregrip, met een verwijderbaar paneel om een remote switch in te plaatsen

en onderaan een afschroefbare dop

Omdat het dan al snel een "boeltje" wordt met die kabeltjes, heb ik Rail pannels zelf op maat gemaakt om de "bekabeling" achter weg te werken

Uiteraard hier de "pic's"

Het hele zootje 

kyFCLEf.jpg

De M3X 

lbkilhc.jpg

LjLgu8U.jpg

De dual switch remote

NJp2Obv.jpg

De pannels, op maat gemaakt, en in FOSCO COYOTE gespoten

HVZGydn.jpg

illuminator set

lL2IvGC.jpg