Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Omdat de rail nog even op zich laat wachten heb ik de orginele rail maar even gemonteerd. Nut die erbij zat was 0,4mm te groot (for the record; dat was vooraf bekend) dus die heb ik op mijn werk af laten draaien en nu past het helemaal super.

Gearbox heeft Pete voorzien van nieuwe spulletjes, AoE aangepast en heb hem geshimmed. Heb nu voor het eerst ook de grip iets (te ver🤫) afgeschuurd zodat de body geen effect heeft op de uitlijning van de motor. Loopt mooi soepel nu.
Ga een stukje zwart touw door de groef leggen om het wat op te vullen en zodat er geen zand in kan komen.

Thanks @Rebelattack voor jouw aandeel in dit project!!🙌

Het is zo qua grip en stock geen 100% koosjere 416 maar it'll do the trick. Morgen wordt als het goed is een nieuwe SMR opgestuurd...

IRN4DvM.jpg

WHwXjM2.jpg

19 uur geleden zei Solstice:

Het is zo qua grip en stock geen 100% koosjere 416 maar it'll do the trick.

Je kan er zo best ook een mooie "2010" versie van maken hoor. 

Vind die standaard look zoals je hem nu vaak ziet persoonlijk ook niet mooi dus hij zou er sowieso zoals dit uit gaan zien. Moet straks met die nieuwe rail nog even kijken wat er verder evt. nog voor tan kleurige accessoires op komen en hoe hij er dan uit komt te zien. Maar de basis is er in ieder geval :) 

[sarcasm] Leuk die wellus/nietus verhalen met die shop die de handguard verstuurd heeft.. [/sarcasm]

Komt al tijden niet verder maar blijft volhouden dat hij onderweg is..

Zelfs een of ander certificaat geregeld dat het echt op het vliegtuig gegaan zou zijn.

Had nog wat anders besteld bij hem en dat was razend snel binnen. Dat pakket heeft 1 laatste update meer gehad in de tracking dan deze, namelijk dat het op het vliegtuig is gegaan. 
Probeer hem te overtuigen een nieuwe op te sturen als ik die rail segments ga bestellen maar hij wil nog niet happen helaas.
In het ergste geval moet ik nog tot 16-05 wachten voor ik officieel een dispute mag openen hiervoor.

#kak!

23 minuten geleden zei Solstice:

[sarcasm] Leuk die wellus/nietus verhalen met die shop die de handguard verstuurd heeft.. [/sarcasm]

rlgMy9P.jpg

Komt al tijden niet verder maar blijft volhouden dat hij onderweg is..

Zelfs een of ander certificaat geregeld dat het echt op het vliegtuig gegaan zou zijn.
QKzuY9T.jpg

Had nog wat anders besteld bij hem en dat was razend snel binnen. Dat pakket heeft 1 laatste update meer gehad in de tracking dan deze, namelijk dat het op het vliegtuig is gegaan. 
Probeer hem te overtuigen een nieuwe op te sturen als ik die rail segments ga bestellen maar hij wil nog niet happen helaas.
In het ergste geval moet ik nog tot 16-05 wachten voor ik officieel een dispute mag openen hiervoor.

#kak!

Heb nog even geduld. Ik heb ook zulke gaten in de tracking. Niets raars aan. 

Vind het gewoon zo vreemd dat dat andere pakket en wel heel snel was. Was exact dezelfde shipping methode. Heb een tijdje geleden zo'n zelfde geintje meegemaakt en dat was toen gewoon echt kwijt.
Maar idd we wachten af, veel meer kan ik toch niet doen. Zit er ook niet echt om verlegen maar vind het gewoon irritant 😅

Tof om te zien dat jullie zo actief bezig zijn met het modificeren van SA replica's! 

Heb al een boel gelezen in het topic en besloten mij ook aan te melden om hierin mee te kunnen doen.

Momenteel in het bezit van een SA-A01 met een aantal upgrades :) 

(die scope is eigenlijk voor mijn aankomende sniper, maar kon het niet laten hem er even op te zetten 😇)

Oagu3Vp.jpg

Weer een Specna broeder erbij, altijd goed!
Wat voor upgrades heb je er al in zitten? En heb je nog meer op het oog om te upgraden?

Tja zo'n scope is vaak een beetje overkill op een assault replica inderdaad. Al geldt dat overigens ook voor sommige snipers, die komen soms niet veel verder dan een goed geüpgrade assault replica :P

4 hours ago, Solstice said:

Weer een Specna broeder erbij, altijd goed!
Wat voor upgrades heb je er al in zitten? En heb je nog meer op het oog om te upgraden?

Tja zo'n scope is vaak een beetje overkill op een assault replica inderdaad. Al geldt dat overigens ook voor sommige snipers, die komen soms niet veel verder dan een goed geüpgrade assault replica :P

Op dit moment zit het volgende erin: 

• Leviathan V2 mosfet
  • 6.03 310mm precision barrel
  • Macaron Flat hop 60 + bijhorende nub
  • Uiteraard is de gearbox geshimmed
  • En de AoE is aangepast

Op de upgrade lijst staan verder nog

• Prowin Hop Up
  • Piston met stalen tanden
  • 13:1 tandwiel setje
  • High Torque motor
  • Cilinder + cilinderkop aanpassen met demping en zodat ik de juiste verhouding krijg tussen cilinder en barrel.

Nog geen skirm mee gespeeld haha 🙈

De scope gaat er uiteraard weer af, heb je helemaal niks aan. Maar kon het niet laten hem even te passen. 

Er komt gewoon een red dot op voorlopig. 

sAfitWp.jpg?1

wS7zoXG.jpg

Shitty pictures, maar eerste look van een URGI kopie rail, dit is een "goedkope" china clone van shootercbgear, ondanks dat zit hij perfect en ziet het er goed uit. Echter voor dezelfde prijs heb je een HAO op hun eigen site (100 dollar), welke er nog beter uitziet. Ik ga die ook uitproberen, wanneer deze in ongeveer een maand weer beschikbaar is. Dit was een tijdelijke look, ga het op een andere replica zetten dus zal de foto's van deze plaatsen wanneer hij klaar is en dan beter XD.

2 uur geleden zei Solstice:

Dit weekend ga ik hem erop schroeven :D

Moet wel ff alle draadbusjes voorzien van een drupje Loctite, alles zit er los in zo'n beetje. 

Klopt had ik ook, heb het nog niet gedaan, maar voor ik ga skirmen doe ik het wel gezien ik die zeker niet wil kwijt raken.

Platte schroevendraaier werkt idd prima. 

Enige waar ik nu nog  een beetje mee zit te pielen is om de smr strak passend te krijgen.
Houd nu 2mm speling over waarin hij vrij heen en weer kan schuiven.

Hoe hebben jullie dat gedaan? @Rebelattack, jij hebt volgens mij niet de moer gebruikt die bij de smr kwam of wel? Had dat hier mee te maken soms?

Ik moet er redelijk wat shimms in zetten om de moer niet tegen dat rondje boven de draad aan te laten lopen. Als hij die raakt trekt de moer naar onder en zou de boel scheef gaan staan.
Ik kan het wel weghalen met de dremel maar weet niet of ik daar goed aan doe.

HI0CR5M.jpg

Edit:
Met de speling die hij heeft kan de nut net buiten de rail komen en kan ik hem natuurlijk nooit strak trekken. 
dan maar weer even wat modificeren.

d70oIt5.jpg