Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Ja, mijn ascu was overleden, en de mogelijkheden op een titan zijn ook wat uitgebreider
Ik zal je eerlijk zeggen dat de Titan best leuk is qua opties, maar voor de meeste builds is de basic variant al prima. Het enige wat ik echt mis is een hard stop. Een punt dat je trigger niet verder gaat. In dat opzicht vind iets als een ascu fijner omdat je voelt wanneer je schiet.

instagram.com/gw_mata - facebook.com/mataairsoft

Ik mis de hard stop heel erg. Dus heb nu zo'n Maxx model trigger liggen die ik nog in wil bouwen. Als het goed is kun je daar goed de travel mee instellen.

Klein vraagje,

wat is een goede begin replica?

Ik heb zo'n 400euro voor alleen de replica en een replica koffer, de rest heb ik al.

Zelf kijk ik naar de vfc avalon serie, de modify xtc cqb, een specna arms en dan laten upgraden door com-bat geldermalsen.
of de best nieuwe CENTAUR A CARBINE AT-CT03 [ARCTURUS] http://www.taiwangun.com/en/electric/centaur-a-carbine-at-ct03-arcturus?from=listing&campaign-id=19

Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.

MVG,

Thomas Krop

P.S. weet niet of dit het goede topic hiervoor is maar ziet er aardig actief uit.

Klein vraagje,

wat is een goede begin replica?

Ik heb zo'n 400euro voor alleen de replica en een replica koffer, de rest heb ik al.

Zelf kijk ik naar de vfc avalon serie, de modify xtc cqb, een specna arms en dan laten upgraden door com-bat geldermalsen.

of de best nieuwe CENTAUR A CARBINE AT-CT03 [ARCTURUS] http://www.taiwangun.com/en/electric/centaur-a-carbine-at-ct03-arcturus?from=listing&campaign-id=19

Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.

MVG,

Thomas Krop

P.S. weet niet of dit het goede topic hiervoor is maar ziet er aardig actief uit.

Hallo Thomas, dit is niet helemaal het goede topic, maar niet erg hoor. Een mod verplaatst hem wel even een keer.

Zowel de VFC Avalon en Specnas kan ik je beide wel aanraden, maar om eerlijk te zijn vooral als je zelf wat handiger bent. Laten upgraden bij een shop is altijd duurder en niet altijd in alle gevallen even goed.

Extern zijn VFC replica's beter, intern zijn bij beide wat aanpassingen nodig. Ik zal hier ook meteen even schaamteloos zeggen dat ik nog een VFC Avalon Calibur Carbine heb liggen die een nieuw baasje zoekt, en als techneut kan ik nagenoeg alles doen wat je maar aan een replica geüpgrade zou willen hebben. Als je daar oren naar hebt, stuur me even een PM.

(De Lange arcturus replica heb ik trouwens ook, ook in de verkoop :P)

Vwb de cqb M4... Het is niet per definitie een keiharde cqb replica maar kleiner dan dit wil ik niet omdat die korte dingetjes echt gruwelijk lelijk zijn. En dat is geen mening maar een feit🤣😝

Er kwam laatst een Specna Arms V39 op mijn pad. Werd verkocht onder stocktube en stock dus hij ging voor een mooi prijsje weg. Heb daarna een stocktube en PTS grip besteld. De oude stock van de V40 had ik nog dus die kon er mooi op.

Na binnenkomst de kinders even op de foto gezet.
Vlnr: Specna B12, Specna V39 en E&C V40 (De oplettende kijkers onder ons zien ook een nieuwe kijker op de V40. Theta Optics 1.5-5x40)
OPkkoAz.jpg

Het is dus de middenmaat van de 3 SAI GRY uitvoeringen die E&C/Specna hebben uitgebracht geworden. Je hebt de V38 11,5", V39 13,5" en V40 16,5".
Ik had al de 16,5" van E&C (V40) maar de kortere 13,5" versie trok me ook wel. Het is niet dat de 16,5" me te lang is maar vind de korte ook erg mooi.
Daarnaast zocht ik toen ik de E&C kocht in eerste instantie naar een de Specna uitvoering alleen kon ik die niet vinden. Uiteraard een maandje na aankoop kwam ik ze wel tegen, zul je net zien...

Ik kwam er ook na aankoop pas achter dat ze geen qsc gearbox hebben bij E&C (In deze replica althans). Had ik van te voren uit moeten zoeken maar dat vond ik wel jammer. Had al een nieuwe complete gearbox bij Pete in mijn mandje staan tot de V39 voorbij kwam, dat was een beetje de oplossing voor alle 'problemen'.
Ik kon namelijk geen 16:1 gear set in de E&C gearbox doen omdat het lager van de bevel gear te hoog ligt en niet dieper kan. Zodra ik die gear set erin doe zit te motor veel te strak. Ook dat was een reden dat ik een andere gearbox wilde plaatsen.
Zit nog een beetje te kijken of ik iets degelijks kan verzinnen met uppers wisselen zodat het ook nog een beetje toont. 2 half tan replica's en grijs mengt niet zo lekker. Denk dat ik de V39 en V40 op elkaar ga afstemmen zodat die gewisseld kunnen worden. Zal dan de V40 ook grijs maken, maar dan wel effen.

Heb hem vrijwel gelijk uit elkaar getrokken om hem grijs te spuiten.

7A9jgGx.jpg

z1auvSl.jpg

mr3bQWn.jpg

IGEyGRK.jpg

zMV5uRH.jpg

Ze hadden bij de verfwinkel maar 1 soort mat grijs welke eigenlijk een tint te licht was maar aangezien ik graag verder wilde heb ik die gewoon gekocht en dan zou ik hem daarna altijd nog kunnen weatheren met AAC's pastelstift/alcohol methode.
Hij kwam er na het spuiten zo uit te zien.

Xq9ndsk.jpg
M1xqJ6G.jpg

Zoals ik al verwacht had werd hij te licht naar mijn zin dus heb ik wat pastelstiften besteld, te weten zwart, donkerblauw en één of andere moeilijke grijstint wat zilver bleek te zijn.
Had eigenlijk alleen zwart nodig maar die andere er voor de leuk bij gedaan.
Toen ik aan de slag ging was ik bang dat de alcohol gelijk de verf zou aantasten en ik het er af zou vegen met de kwast. Dat bleek mee te vallen want het resultaat was dat de pastel direct vast zat in de verf en niet echt meer weggehaald kon worden.
Toen heb ik het idee voor de subtiele zwarte randjes achterwege gelaten en iets anders bedacht. Toen kwamen de 2 extra kleuren die ik besteld had goed uit.

Het resultaat:

bPasKGm.jpg

tFluGUE.jpg

VPPdImz.jpg

Niet perse wat ik voor ogen had maar wel erg tevreden met de uitkomst. Heb er nog een paar laagjes haarlak overheen gespoten zodat hij niet meer afgeeft.
En zo blijven we bezig.

tl;dr: Specna Arms V39. Mand.

Thanks 😊

Vwb die bevel, is die niet zwakker dan een SHS setje? Want een tijdje geleden is er een tand van een standaard gear af komen zetten en die zat bijna in mijn motor.
Dus mijn gevoel zegt dat die troep eruit moet...

13 uur geleden zei Solstice:

Thanks 😊

Vwb die bevel, is die niet zwakker dan een SHS setje? Want een tijdje geleden is er een tand van een standaard gear af komen zetten en die zat bijna in mijn motor.
Dus mijn gevoel zegt dat die troep eruit moet...

Oh ja haha meestal trekken ze wel de standaard dingen zoals een andere motor enz, maar bij mijn eigen builds houd ik ze er ook niet lang in. Dus durf zelf ook niet te zeggen hoe goed ze het volhouden XD. Anders toch een ZCI bevel of een ander merk proberen :|.

Hmm oke. Ik wil eigenlijk de DDAY Pmags maar die zijn bij taiwangun niet op voorraad momenteel.

Deze midcaps van Castellan zijn qua uiterlijk identiek. Denk dat ik dan toch maar voor deze ga mits hier ook matige ervaringen mee zijn.
http://www.taiwangun.com/en/aeg-mid-cap/120rd-polymer-mid-cap-magazine-for-m4-ar-15-series-black-castellan-2

2 minuten geleden zei Solstice:

Hmm oke. Ik wil eigenlijk de DDAY Pmags maar die zijn bij taiwangun niet op voorraad momenteel.

Deze midcaps van Castellan zijn qua uiterlijk identiek. Denk dat ik dan toch maar voor deze ga mits hier ook matige ervaringen mee zijn.
http://www.taiwangun.com/en/aeg-mid-cap/120rd-polymer-mid-cap-magazine-for-m4-ar-15-series-black-castellan-2

Die zijn volgens mij hetzelfde. Maar ik heb er straks ook 5 of 6 over. Moet toch naar andere magazijnen ivm de MTW.

Vorige week een Specna B14 in onderdelen op de kop getikt waar het een en ander mee mis scheen te zijn.
Gearbox los gehaald en de veer van de trigger bleek gebroken en de tanden van de piston afgepeld door de gears. Er viel ook nog een lager uit de gearbox dus die zijn ook vervangen.

Moest alleen ff wachten op de lagers maar had verder alles liggen dus hij zat zo weer in elkaar.
De body had best wat slijtage en lelijke plekken dus heb hem ook meteen gespoten. Aangezien de V39 wel lekker gelukt was, en ik nog spullen over had, heb ik hem op dezelfde manier bewerkt.

cEQCTgw.jpg

PVjB7Cw.jpg

Met de kwast erover:

YKegdQG.jpg

En nu alles in elkaar zitten. Even snel een red dot en grip erop voor de looks en voilà:

CoviPt6.jpg

3iBRQOK.jpg

V6P0TOj.jpg

ckzEiBO.jpg

vp9rmdx.jpg

zXUBTR9.jpg

Hij gaat nu weer de verkoop in. Ga vaker van dit soort oplap-projectjes doen heb ik besloten. Wel leuk tijdverdrijf.

Ik had een specna SA H02 gekocht vanwege must have HK416, maar de eerste keer uit elkaar halen en skirm was een drama. Ik was op zaterdag bezig met de veer vervangen, waarvoor ik bij de QC spring guide moest. Uit elkaar halen ging helemaal prima, maar toen ik de pistol grip erop wilde zetten draaide ik de draad van de gearbox dol met echt minimale kracht. Goed met een overleeft hij het een skirm wel, desondanks ontzettend K. Tweede euvel kwam later omdat ik toch nog 3 keer nodig had voordat de FPS goed zat heb ik de body pin er een paar keer uit getikt en deze was dus bij de laatste (3de keer) al volledig scheef. Uiteindelijk zat hij in elkaar en met 350 FPS kon er iig geskirmd worden.

Zondag de dag van de skirm, het begint met de intro te laten zien waar de hop up zit, trek aan de charging handle, hele veer rekt uit, plaatje dat de dust cover moet laten vallen breekt af, later ben ik ook nog de charging handle kwijt geraakt. Daar eindigt het dan ook niet. Om nu de hop up af te stellen moest ik de upper en lower van elkaar halen en bij de HK416 zit er self retaining pinnen in, maar niet voor lang want na 3 keer op deze dag was dat bij de front pin kapot. 

Gelukkig bleef het daar bij 😐 en heb ik de shell niet open gemaakt dus is er nog kans op garantie, maar al met al is dit me eerste keer slechte ervaring met specna. 

Ach ja iig is mijn mooie Geiselle SMR kopie binnen gekomen en kan ik daar naar kijken :).

Lw3QqDC.jpg?1