Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Ze hebben van die sticks van Tamiya (modelbouwshop) maar daar heb ik nog niet mee gewerkt.

De klassieke methode doe je met zacht pastelkrijt (Action bv) en alcohol van bij de apotheek (kost allebei 2 x niks)

Je maakt een poeierke door de kleuren naar keuze te mixen, de alcohol is het vloeimedium, je doopt een penseel afwisselend in de alcohol, en dan in de poeder, vervolgens begin je je replica in de hoekjes in te pappen,  de alcohol verdampt snel en de poeder blijft dan in de hoekjes plakken, het overtollige veeg je gewoon weg met een doekje , het is gewoon een beetje zoeken in het begin, maar je hebt dat snel gevonden, echt niet moeilijk, en -ik vind- een mooi realistisch resultaat , veel beter dan ze vaak doen met verf. 

Modelbouw heeft idd kant en klare poeders voor weathering of om werkelijk dik zand op een track te smeren, weet niet of dat hier super geschikt voor is, gezien je het dan vaak met vernis zorgt dat het blijft zitten en je het dan alsnog zo min mogelijk aanraakt.

Op 21-10-2018 om 19:23 zei AAC:

Ze hebben van die sticks van Tamiya (modelbouwshop) maar daar heb ik nog niet mee gewerkt.

De klassieke methode doe je met zacht pastelkrijt (Action bv) en alcohol van bij de apotheek (kost allebei 2 x niks)

Je maakt een poeierke door de kleuren naar keuze te mixen, de alcohol is het vloeimedium, je doopt een penseel afwisselend in de alcohol, en dan in de poeder, vervolgens begin je je replica in de hoekjes in te pappen,  de alcohol verdampt snel en de poeder blijft dan in de hoekjes plakken, het overtollige veeg je gewoon weg met een doekje , het is gewoon een beetje zoeken in het begin, maar je hebt dat snel gevonden, echt niet moeilijk, en -ik vind- een mooi realistisch resultaat , veel beter dan ze vaak doen met verf. 

Goede tip! Ik heb 2 pastelstiftjes besteld en wat alcohol. Ga komend weekend eens aan het hobby'en.

24 minuten geleden zei Solstice:

Nice. Hoe heb je dat nu gedaan dan?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

E&C outer barrel, oftewel specna, wist dat die op me eerste mk18 er ook beter uit zag, deze zit zelfs nog iets beter. In principe als je er .2 inch vanaf haalt heb je de perfecte lengte.

Ben benieuwd naar het resultaat 
Eerste probeersel. Morgen weer verder.
Best snel resultaat op deze manier, werkt goed.
Heb 2 sticks die ik een beetje meng tot een bepaalde kleur en dan lekker pappen. In principe kunnen alle randjes en hoekjes gedaan worden toch? Alles waar normaal gesproken zand en vuil zou komen te zitten?

Ik wil alleen de lower, upper en de red dot doen. Verder heeft het weinig toegevoegde waarde denk ik. 433a23228a82f0826ad2a656f3d41080.jpg34dd47da9a8680547ad049a7ac1e7545.jpg6d982216b83b4bdce0d8d9fae7388171.jpg

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Ziet er goed uit he !

En in principe hoort stof het over de gehele replica te zitten he, tenzij je je  "wapen" zou schoonmaken behalve de  receiver, en red-dot ;)

Doe je niks aan die USMC logo ?

Resultaat voor nu. Laat het ff zo en kijk hoe hij bij-slijt door gebruik. Heb nog genoeg over dus kan hem zo weer bijwerken.
Officieel is hij iets te 'smerig' denk ik zoals het er nu uit ziet.

Voor:
XENaWPS.jpg

Na:
u0oj3k2.jpg

Voor:
axWqGCn.jpg

Na:
v8ixr45.jpg

VCAURQE.jpg
qiSkAns.jpg

Op 26-10-2018 om 21:01 zei AAC:

Doe je niks aan die USMC logo ?

Wil hem er wel afhalen maar weet nog niet precies hoe. Even een keer testen of het met thinner gaat, anders maar schuren ofzo.
Heb achter die skull ook moeten schuren en krabben om de lijm en tekeningen weg te halen.

LOL,  nu lijkt het wel een beetje of hij net opgegraven is ja :P

Maar je kan hem makkelijk wat meer schoonmaken he, dat logo is gelaserd en ligt dieper, kan je dus niet weghalen , op de magwel van m'n LVOA stond zo'n "bonefrog" en die heb ik dan overspoten met mat zwart , het reliëf blijft wel wat zichtbaar, maar valt wel veel minder op, dan dat schreeuwerig wit .

Je replica is momenteel miss. niet 100% MK18-koosjer, maar ziet er wel heel realistisch uit vind ik , meer zoals je tegenwoordig vaak bij civiele tactical shooters ziet,  een combinatie van "standard military issue", en "of the shelf" persoonlijk gekozen accessoires . 

Als je geld teveel hebt kan je ook een lege receiver kopen bij entrepot of airsoftpro. Ziet er cool uit, maar idd wel heel stoffig :). Ik vond de eerste iteratie dan net wat toffer, ben zelf altijd wel meer fan van de lichte weathering op alles dan de hele zware. AAC had dat ook al een keer eerder gezegd, over het algemeen houden ze hun spullen aardig schoon.

LOL,  nu lijkt het wel een beetje of hij net opgegraven is ja 

Maar je kan hem makkelijk wat meer schoonmaken he.

Ja hoe meer ik er nu naar kijk, hoe minder het resultaat me aanstaat. Het gaat nu meer een post apocalyptische kant op, maar inderdaad het is er zo weer af.

Dat logo is gelaserd en ligt dieper, kan je dus niet weghalen , op de magwel van m'n LVOA stond zo'n "bonefrog" en die heb ik dan overspoten met mat zwart , het reliëf blijft wel wat zichtbaar, maar valt wel veel minder op, dan dat schreeuwerig wit .

Die NATO tekst is er op gedrukt zo lijkt het. De letters liggen in ieder geval op het materiaal. Dus krijg het er links of rechtsom wel af.

Je replica is momenteel miss. niet 100% MK18-koosjer, maar ziet er wel heel realistisch uit vind ik , meer zoals je tegenwoordig vaak bij civiele tactical shooters ziet,  een combinatie van "standard military issue", en "of the shelf" persoonlijk gekozen accessoires . 

Thanks! Vind hem zelf ook wel leuk ogen nu. Misschien alleen nog een keer een kleinere lamp erop.

Op 26-10-2018 om 19:49 zei Solstice:
{C}<!--url%7B0%7D--> 

Hier zit er echt tof uit Solstice. Als je hem kan terugbrengen naar deze staat, dan is hij top

Edit: krijg de eerste foto niet geciteerd

Heb sinds kort problemen met mijn ASCU in m'n Specna Arms. 

Wanneer ik de switch op Auto zet, geeft hij noch een burst, noch full auto. Enkel single shots dus. Af en toe zit er wel een burst tussen, maar dit zijn vaak maar 2 BB's. Wat zou dit kunnen zijn? 

Grtz

3 uur geleden zei mata:

Cut-off lever welke niet laag genoeg komt voor de switch waarschijnlijk

instagram.com/gw_mata - facebook.com/mataairsoft

Mata, bedankt voor je antwoord. Ik ben echter nog niet echt handig met het repareren van replica's. Is dit makkelijk uit te voeren? Heb je wat tips? 

Alvast bedankt!

Uhm, het is wel wat knutselwerk want het kan aan verschillende kanten fout zitten. Uit welke regio kom je?

Dat is wel het onderdeel waar het vaak fout gaat ja en een prima uitleg van wat het doet. Let alleen wel dat een ascu die hendel iets anders gebruikt. Er boven zit een schakelaar die bij elke cycle omhoog gedrukt wordt, een soort van teller zeg maar. Op single stopt ie dus in principe bij 1 cycle en bij burst na 3.

Soms heb je het probleem dat de hendel niet hoog genoeg komt en andere keren niet laag genoeg.

Als.je het voor je hebt zie je wel hoe het werkt door de sector gear te draaien. Al geeft het met de hand iets minder momentum. Ik heb ASCUs gezien waar bij de switch of een beetje vast zat, dus niet goed naar beneden veerde. Maar ook cut-off levers die door slijtage niet meer hoog genoeg kwamen.

26 minuten geleden zei mata:

Dat is wel het onderdeel waar het vaak fout gaat ja en een prima uitleg van wat het doet. Let alleen wel dat een ascu die hendel iets anders gebruikt. Er boven zit een schakelaar die bij elke cycle omhoog gedrukt wordt, een soort van teller zeg maar. Op single stopt ie dus in principe bij 1 cycle en bij burst na 3.

Soms heb je het probleem dat de hendel niet hoog genoeg komt en andere keren niet laag genoeg.

Als.je het voor je hebt zie je wel hoe het werkt door de sector gear te draaien. Al geeft het met de hand iets minder momentum. Ik heb ASCUs gezien waar bij de switch of een beetje vast zat, dus niet goed naar beneden veerde. Maar ook cut-off levers die door slijtage niet meer hoog genoeg kwamen.

Ok thanks! Doe hem morgen eens open.