Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

ja dat in combinatie dat de 16:1 iets sneller gaat als de 18:1, waardoor je minder snel in een cycle de trigger nog eens indrukt. Ik weet niet welke motor er in de H03 zit? Wat ik trouwens ook wel merkte is het verschil in dit fenomeen tussen volgens mij 2s en 3s lipo's, als in met een 2s had ik ook meer problemen dan met een 3s vanwege de snelheid van de cycle.

PS: @Solsticewaar heb je die kraanringen vandaan die zo perfect de buiten diameter van de cylinder hebben en een mooi groot gat in het midden XD?

Ja precies. Dan is dat punt opgelost in ieder geval. Had het beter gelijk aan Jefftron kunnen vragen. Had wat de- en monteren gescheeld. Nu alleen nog ff naar die selectorplate kijken. Denk dat ik die iets te gretig heb bewerkt met de dremel.

PS: @Solsticewaar heb je die kraanringen vandaan die zo perfect de buiten diameter van de cylinder hebben en een mooi groot gat in het midden XD? Had hem op bewerken staan voor de hele dag kom er pas net achter lol.

Ja het heeft idd met de cycle tijd te maken. Betere verklaring is er niet voor.
De H03 heeft een stock motor. Maar er komt deze of volgende week een 22 tpa in. Stock motor wordt best warm merk ik, terwijl alles helemaal vrij loopt.

Die ringen haal ik hier bij het lokale onderdelenhuis. 50 cent per stuk :D

Moet ik er een paar voor je halen?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

49 minuten geleden zei Solstice:

Ja het heeft idd met de cycle tijd te maken. Betere verklaring is er niet voor.
De H03 heeft een stock motor. Maar er komt deze of volgende week een 22 tpa in. Stock motor wordt best warm merk ik, terwijl alles helemaal vrij loopt.

Die ringen haal ik hier bij het lokale onderdelenhuis. 50 cent per stuk :D

Moet ik er een paar voor je halen?

Ja doe er maar een stuk of 10 en stuur maar op dan maak ik wel wat centjes over XD. Oh en idd met stock motor helemaal is het moeilijk om dat te voorkomen.

Ja dat ging als een malle. Had een kleine drawback afgelopen week toen ik de 16:1 gears wilde inbouwen bij de E&C. Het lager van de bevel gear zit namelijk te hoog in de gearbox waardoor ik de 16:1 bevel niet laag genoeg krijg en de pinion er te strak op zit. Als ik ze maar half laat meshen kan het wel maar dan heeft hij niet genoeg draagvlak naar mijn zin.
Dat lager kan ook niet lager (ja echt) in de gearbox omdat de ene helft van de shell een lemon is. Dus straks bij Pete maar een losse enter&convert gearbox kopen haha.

Heb hem nu maar met de stock gears gehimmed icm de ZCI. Gaat ook prima.

Bedacht me echter vanmiddag tijdens de pauze toen ik de SAI wilde gebruiken dat ik natuurlijk de lower van de B12 kon gebruiken. Super stom dat ik er zo laat pas aan denk. Had me weer wat late uurtjes gescheeld deze week lol.

Maar al met al deden ze het beide super en hebben we weer een top dagje gehad.
Ben ook meteen overtuigd van de meerwaarde van een 3 round burst. Echt super fijn.

Kijk 'em shinen dan

bda0911c2bddbe667af43a5545608001.jpg

Als je meer space wil kan je ook kijken naar de VFC style flat bushings die hij van ZCI heeft, dan is het oppervlak praktisch gelijk aan de GB shell. Zijn dan wel bushings but hey, maar goed om te horen dat het leuk was.

Hmm nou ik heb alles liever in lagers zitten, maar thanks voor de tip.
Ik was eigenlijk toch al voornemens om zo'n enter&convert gearbox aan te schaffen omdat dat veel fijner is wanneer je aan je gearbox werkt, en dat komt nog wel eens voor zullen we maar zeggen.

Ik heb gister ook wel echt gemerkt wat een verschil het maakt als je de boel een beetje op de rit hebt. Heb verschillende keren gehad dat ik mensen outrange. 

38 minuten geleden zei Solstice:

Hmm nou ik heb alles liever in lagers zitten, maar thanks voor de tip.
Ik was eigenlijk toch al voornemens om zo'n enter&convert gearbox aan te schaffen omdat dat veel fijner is wanneer je aan je gearbox werkt, en dat komt nog wel eens voor zullen we maar zeggen.

Ik heb gister ook wel echt gemerkt wat een verschil het maakt als je de boel een beetje op de rit hebt. Heb verschillende keren gehad dat ik mensen outrange. 

Oh ja dat is zeker waar minimaal een QSC hebben is toch wel fijn als je regelmatig het open trekt of een M170 moet installeren voor een DSG :|.

Probeer het even een keer uit met lowers wisselen. Ik heb wel gemerkt dat er nog wel eens een klein beetje verschil zit in de receivers. De een sluit net beter dan de ander.

Maar nou heb je zo'n mooie lange rail met zelfs een grip en dan zie ik je nog dat magazijn vast houden :P. Looking cool matters he ;).

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Lowers uitwisselen kan zonder problemen. Had dat meteen nadat ik hem binnen had al getest. 

Ik stop altijd een inbusschroevendraaier in mijn tas voor het geval dat en die kwam nu van pas.
Tis meer dat ik deze week, terwijl ik druk was om de gearbox van de E&C te shimmen en verder uit te dossen, geen moment heb gedacht aan de mogelijkheid om de lowers uit te wisselen.
Pas gister in de pauze schoot het me te binnen.
Dus toen ff snel gedaan en zo kon ik lekker met burst blijven schieten en de 16:1 gears.

En tja, dat handje op de mag is een soort automatisme. Ik merkte ook aan mezelf dat ik dat steeds deed haha. ik kan het wel hoor:ph34r:
Vond het een beetje raar staan om hem daar vast te houden bij zo'n lang apparaat, dus heb me wel een andere grip proberen aan te leren bij die replica. Maar aan de andere kant maakt het ook geen reet uit, net waar je zin in hebt.

Die handstop werkt ook wel lekker en de covers die ik er ,vooral voor de looks, op had gezet geven je ook echt veel meer grip.

Na mijn eerste skirm met de SA-H03 ben ik twee onderdelen verloren.

oWzE5cb.jpg

1. Het draaiknopje aan de onderkant van je grip. Hiermee kan je handig je motor vast zetten om hem daarna vast te schroeven.
  2. Een klein pinnetje van de stock die de hendel vast houdt. Hierdoor zit hij dus los en kan je de stock niet meer verschuiven of af halen.

@Solstice heeft goeie ideeën om te voorkomen dat ik dit weer kwijt raak en hij kan ook een nieuwe pinnetje fixen voor de stock. Het draaiknopje is wel een ding, omdat ik dit losse onderdeel niet te koop zie. Nu wordt de motor cover ook op zijn plaats gehouden door schroeven, dus is het niet een heel groot probleem.

Op 28-7-2018 om 15:39 zei MattiB:

Ja pittig lang! Dus die is er ook weer af. Ik ben zelf twee meter, dus lengte kan ik wel hebben. ^_^ Ooit een kortere outer barrel is zeker een idee.

Dit idee is dus blijven hangen! Jullie nog dikke tips? Heb al op de bekende fora's een TKG topic geplaatst.

Losse uppers zul je jammer genoeg niet snel vinden. Ze zijn er alleen in hele sets. Er is wel altijd een klein risico dat de receiver sets net niet goed op elkaar passen, zelf al een keer gehad. Maar dat was toen te fixen.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Oh let er ook op trouwens dat je een HK416 hebt dus als je daar een M4 upper op gooit past het wss niet en ziet het er raar uit. Denk dat het makkelijkste nog is om een H0X serie replica in de aanbieding te kopen en dan de tweede lower te gebruiken om iets leuks te bouwens, zoals een Speed, DSG, DMR etc. setup.

Bedacht met net eigenlijk hoe dom mijn opmerking is over dat je moet opletten dat het een andere upper is, kan wel verwachten dat je dit wist so yeah sorry. Iig die receivers zijn wel wat moeilijker te vinden.

Het pinnetje van de stock is bij ons ook al vaker voorgekomen, elke keer maar weer een nieuw paspennetje in zetten. Pas ook op vool je bolt release. Dat pennetje is bij ons ook al eens zoek geraakt. Betreft bij ons een H03