Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Test je ook met andere magazijnen? Want zoals je weet zijn G&G 120s kut met hogere RoFs en zwaardere BBs. Pak een hicap oid.

Hopup al eens gewisseld met die uit je andere replica? Andere buckings werken wel?

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Met de d-day pmag had ik hetzelfde euvel, ken idd de verhalen rond de G&G midcaps. Denk echt dat het bij de bucking zit. Het is namelijk niet dat hij slecht feed, maar dat hij helemaal niet feed. En dan na een schot of 5 komt er een keer een bb uit die max. 15m ver komt. Ik heb nu de green erin en ik heb nu weer gewoon elk schot een bb.
Ik ga er van uit dat ik destijds iets verkeerd heb gedaan tijdens montage waardoor hij niet wil of dat het en melon is. De ML spullen zijn zoveel in de omloop dat de functionaliteit wel bewezen is natuurlijk.
Heb er buiten de stock bucking nog geen andere in gehad, maar zoals gezegd werkt de green wel meteen super.

Ik wilde de hop up wisselen maar dat gaat niet zo 1,2,3 helaas.

De slot waar de hop up in moet vallen is net iets te smal voor de Prowin of SHS hop up.
Officieel is de stock hop up die ik nu gebruik degene die uit de B12 komt. Van de hop up die in de E&C zat was de schroef om het stelwieltje eraf te halen al dol toen ik hem kreeg.
PoiLvWi.jpg?1

Vandaar dat ik nog de stock hop up gebruik. Ga daar nog een keer een projectje van maken.

Heb je geen lonex liggen? Maple Leaf buckings zijn op zich wel bewezen, maar ik gebruik ze zelden.

Het komt er iig op neer dat je alles heb getest en het alleen bij de bucking wissel fout gaat. De droptest moet trouwens wel werken. Het is niet goed als de mag de BB er voor bij moet drukken. Dus haal er nog maar een stukje af.

Eigenlijk moet je het zo zien, als de BB er langs gedrukt moet worden druk je de bucking lip omhoog. Achter BB 1 zitten er nog meer. Dus eigenlijk staat de lip zelden tot nooit goed.

Heb je een tappetplate delayer op de sector gear? Dat wil ook helpen. Ik heb ze er eigenlijk standaard op zitten als de rof de 20 of hoger raakt.

Dat is inderdaad zo ja, zo had ik er nog niet over nagedacht. Heb geen delayer, heb net de gears ingebouwd en de v2. Moet alleen nog ff spelen met de cut of lever. Semi is niet altijd semi...

Heb ook de trigger erin gedaan die ik laatst besteld heb alleen heb ik nu geen safe meer. Dat palletje komt niet ver genoeg bij deze trigger icm de v2. Dus we hebben weer wat te hobbyen deze week.

Ik kan volgens mij met mijn chrono mijn rof meten dus zal eens kijken waar ik op uit kom. Hij klinkt al wel veel lekkerder :D

Maar zo'n delayer is dus aan te raden?

Een delayer kan helpen met feeding. Plaatsen kan sowieso geen kwaad, maar het hoeft niet perse. Het is alleen weer zo'n variabele die je uit kunt sluiten.

Het kan zijn dat je nog een stukje van de cut-off lever moet vijlen om hem maximaal naar onderen te laten gaan om de jefftron goed aan te tikken. Andere keren is het Dr selector plate waar ik een hoekje uit moet halen. Gewoon goed kijken hoe de cut-off lever beweegt en of je kunt zorgen dat deze makkelijker of langer richting de switch kan. Leuk hé Airsoft, je blijft bezig . Maar zonder de problemen leer je jammer genoeg ook niet hoe het allemaal te optimaliseren.

9 uur geleden zei mata:

Een delayer kan helpen met feeding. Plaatsen kan sowieso geen kwaad, maar het hoeft niet perse. Het is alleen weer zo'n variabele die je uit kunt sluiten.
Zal er eens een bestellen een keer. Heeft zo'n ding alleen nut bij een build met hogere rof kan het ook voordelen bieden met std builds? De werking is denk ik dat het de nozzle wat later terug laat gaan de hop up in?

Het kan zijn dat je nog een stukje van de cut-off lever moet vijlen om hem maximaal naar onderen te laten gaan om de jefftron goed aan te tikken.
Hij gaat al wel helemaal naar onder, ik moest aan de andere kant een schuin kantje vijlen aan de zijde van de switch omdat hij niet ver genoeg omhoog kwam om de switch helemaal los te laten.

Andere keren is het de selector plate waar ik een hoekje uit moet halen. Gewoon goed kijken hoe de cut-off lever beweegt en of je kunt zorgen dat deze makkelijker of langer richting de switch kan.
Je zegt 'langer', maakt het ook nog uit hoe lang hij de switch ingedrukt houdt?
Ik kijk altijd met de gearbox uit elkaar hoe de lever beweegt en hij beweegt nu opzich super mooi. Gaat inmiddels precies genoeg omhoog om de switch los te laten en hij gaat ook maximaal naar beneden.
Vind het daarom nog wel wat apart dat hij het niet helemaal goed doet. Zelfde doet zich nu voor bij de H03 van MattiB waar we hem nu ook aan het inbouwen zijn.
Heb ook het idee dat de triggerswitch heel gevoelig is waardoor, zodra je op het juiste punt minimaal met je trigger beweegt, hij heeel snel achter elkaar schiet. Dat je precies op dat dode punt zit zegmaar. Soms als je de trigger los laat bij de H03 schiet hij nog een keer naar mijn idee.

Leuk hé Airsoft, je blijft bezig emoji6.png. Maar zonder de problemen leer je jammer genoeg ook niet hoe het allemaal te optimaliseren.
Ja gek genoeg vind ik het wel leuk :P (Tot op zekere hoogte:ph34r:)
Het is eigenlijk best mooie techniek.

@Solstice: Kijk even in de Jefftron handleiding op pagina 2 plaatje 3. Daar staat wat ik bedoel met de selector plate. Zoals je bij de bovenste helft van het plaatje ziet zie je dat de selector plate niet het gehele gat vrij heeft op semi. Dit is ook zo bij Specna Arms. De laatste keer dat ik met een Jefftron werkte heb ik dat in ieder geval ook moeten doen om semi 100% werkend te krijgen. Het blijft een beetje trial & error aangezien je niet goed kunt ziet op welk punt de selectorplate staat in semi.

Dubbele schoten heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehad, maar ik heb überhaupt maar 1x de nieuwste versie van de jefftron drop-in geïnstalleerd. De oudere versies hadden een iets andere trigger switch welke vooral fragieler was. Het kan misschien te maken hebben met plaatje 5 uit de handleiding, als in dat je trigger niet verder kant doordat deze misschien net iets geblokkeerd word door het uitstekende stukje.

Een delayer is voornamelijk om je magazijnen wat meer 'slack' te geven bij het feeden met een hogere RoF. Het hoeft in de meeste gevallen niet nodig te zijn, maar kan geen kwaad. De nozzle staat alleen iets langer open. Verder heeft het niet echt voordelen.

Airsoft techniek vind ik persoonlijk heerlijk. Ik ben dagelijks in de IT met de meest uiteenlopende en moeilijke problemen bezig. Sleutelen aan gearboxen is voor mij bijna therapie. Geen scherm voor je neus en even lekker met de handen bezig zijn aan een stukje techniek waar een duidelijke logica in zit :).

Aaah inderdaad ja nu begrijp ik dat plaatje eindelijk... Die handleiding is een beetje in wappie Engels dus niet altijd even duidelijk.
Ik druk nu met mijn hand de selector plate naar voren om semi na te bootsen maar het kan natuurlijk makkelijk zijn dat hij ingebouwd in de receiver niet zo ver gaat als dat ik hem handmatig duw.
Matt en ik hebben die plaatjes wel bekeken maar het leek me niet nodig omdat de cut of lever al 'onderin' lag op semi zonder dat extra gat. Maar het is dus maar de vraag of ik hem op de juiste plek houd dan. Guess not.

Wat me wel opvalt is dat bij mij de switch bij Fig. 2 verder ingedrukt is dan op het plaatje. Niet te ver, maar hij is wel nagenoeg vlak ingedrukt. Lijkt me niet perse een probleem, hij gaat gewoon spanningsvrij dicht zonder dat hij klemt.

Weet niet welke versie ik van Rebel heb gehad maar hij is hetzelfde al op de plaatjes van de manual geloof ik.
Ik gok er op dat het door de cut of lever afstelling komt. Bij snel opvolgende semi schoten gooit hij er af en toe een full-auto doorheen.
Trigger loopt wel vrij, zowel de stock als de fancy trigger die er nu in zit.

Ik pleur er wel een keer zo'n delayer in dan. Lijkt me niet de grootste investering. Welke gebruik jij? Als zo'n kreng breekt loopt alles gelijk weer op een hoop...

41 minuten geleden zei mata:

Airsoft techniek vind ik persoonlijk heerlijk

38BlfVp.png?1

Ik vind het tof dat je zo snel zo veel leert en dat er nog echt wel veel extra te leren is. Daarom wil ik alles ook zelf doen, maar zonder AE was ik nergens haha
Paar jaar terug haalde ik met klamme handjes mijn upper van mijn lower. Ik deed nog net niet aan elke bout een stuk tape met waar het vandaan kwam, maar het scheelde niet veel ondanks dat ik lang niet onhandig ben als voormalig automonteur. Nu knal ik een gearbox in een zucht uit elkaar en pleur ik alles op een hoop omdat ik toch wel weet waar het hoort. Da's toch mooi man :lol:

Zoals je het beschrijft moet het haast wel met de selector plate te maken hebben. Vermoedelijk ook omdat deze in de body een klein beetje speling heeft en minimaal iets kan bewegen. Je hebt als het goed is de op een na nieuwste variant van Jefftron. Naar mijn weten is de laatste aanpassing alleen een drupje lijm geweest bij de switches. Iets met extra stevigheid.

It works.

Na de aanpassing van de selector plate deed hij het goed in de B12 alleen had toch af en toe wat raars in zich…
Had hem ingesteld op safe-semi-semi² en zodra hij dan op semi² stond, stond de piston na 10 schoten altijd in de meest achterste stand (dus de veer maximaal gecomprimeerd). Waar dit aan te wijten is? Geen idee.

Verder vond ik hem in de gewone semi stand niet heel overtuigend qua snelheid en respons. Als ik bijvoorbeeld 10 snelle schoten deed haalde hij er in mijn beleving maar 8 of 9. Als ik heel netjes om en om de trekker overhaalde pakte hij ze wel allemaal, maar niet altijd volledige cycles.

Heb hem toen aan de kant gegooid en ben verder gegaan met de H03 van @MattiB, want dat schoot ook nog niet echt op. Die had ook nog een beetje kuren na de aanpassing van de selector plate. Beetje zitten dimdammen wat de oorzaak zou kunnen zijn en al lezend door de manual kwamen we bij de active break optie uit. Ik wilde eens proberen om dat uit te zetten maar had hem inmiddels alweer half uit elkaar dus heb ik het bij de mijne geprobeerd. En waarempel; het werkt als een tiet.
Wel apart want je zou zeggen dat hij het beter zou moeten doen met AB lijkt me aangezien het zo’n fancy optie is.

Nu bij de H03 nog ff hetzelfde trucje doen alleen was de trigger ook niet helemaal in orde. Registreerde maar 9 van de 11 triggerpulls of soms maar 6. Boel weer losgehaald en toen zag ik dat door de speling op de trigger de switch soms niet wordt geraakt.

Zodra je tijdens het schieten de trigger naar links duwt gaat hij in de GB om de triggerswitch heen. En als je in een heftige bb-war zit trek je waarschijnlijk op allerlei manieren aan de trekker. Het was dan ook zo dat als ik de trigger, naar links duwend, bediende en dan aangetrokken hield; ik kon schieten door hem van links naar rechts te bewegen ipv. van voor naar achter.

Ga de trigger vanavond even proberen te shimmen en zo de speling er wat uit te halen. De shimms voor de gears passen ook op de as van de trigger namelijk.
We laten ook nog ff een trigger bij Pete vandaan mee komen aangezien die bij mij goed werkt. Ik hoop dat hij het na de trigger aanpassing ook goed doet. Heb voorlopig wel weer genoeg de binnenkant van de GB gezien.

Bijna goed... Alleen toch nog een enkele keer full auto tijdens de semi schoten. 

Hierboven de beweging van de cut off lever. Dit is met de selectorplate op de semi stand. Lijkt me goed zo toch? Of mis ik iets?

Volg je wel de handleiding en de 4-5 keer schieten in semi voordat je andere dingen doet? Ik heb dit ook wel eens gehad maar als ik gewoon even een aantal schoten in semi deed dan had hij de timing wel goed en had ik eigenlijk nooit last van FA in semi. Idd het ziet er gewoon naar behoren uit.

2 uur geleden zei Solstice:

Jep. Hij doet het bij rustig schieten prima, maar zodra ik heel snel schiet is er ergens een punt dat hij full auto blijft schieten als je de trekker daar houdt.

Mmmm, ja ik weet dus niet goed hoe erg jij de trigger spammed :P, maar mijn trigger finger had hier geen last van XD. Ik ben dan ook wel nog enigszins conservatief qua spammen, dus mogelijk dat de jefftron het gewoon niet bij houd of niet laag genoeg komt? Ik heb er dus zelf niet last van gehad. Ik merkte wel vaak dat hoog of laag op de trigger duwen wel invloed kon hebben.

Ik denk dat ik hem wel redelijk spam maar dat moet hij toch wel kunnen hebben denk ik. Het is niet zozeer mijn speelstijl maar moet wel testen wat hij doet, en dat klopt niet helemaal heb ik het idee..

Hier op film mijn spam

Ik heb net weer een gearbox met een jeffie. VFC met 16:1 gears en een HT motor. Zal komende week even proberen te kijken wat wel en niet lukt. Maar je kunt sowieso niet zo super extreem spammen als met een Titan oid.

Hmm, het is wel wat mata zegt je kunt niet goed spammen met die jefftrons zoals op een BTC of GATE titan, heb zelf ook wel eens gehad dat ik in semi opeens 3rd burst had maar dat kwam maar af en toe voor en als ik echt goed spamde zoals jij doet, maar ik spam meer tussen het rustig schieten in het filmpje en het sneller schieten. Het is tbh voor mij best lang geleden dat ik met die jefftron had gespeeld, er zit toch wel 2 maanden tussen dat ik hem naar je op stuurde en dat ik hem voor het laatst had gebruikt.

Als ik het me goed herinner was de double tap prima. Maar volgens mij was er in de daarop volgende schoten wel ergens onderbreking.

BTW @Solstice welke trigger gebruik je? Misschien heeft het mogelijk te maken met hoe deze reset op de switch voor de trekker? Heb ook gehad dat als ik hem niet goed los liet dat hij dan half cyclede. NVM I am actually retarded had kunnen zien dat de stock trigger er in zat.

Just to be clear, dit gaat om de H03 van @MattiB, mijn B12 staat op die stoel op het 2e filmpje. In de B12 zit de Jefftron van @Rebelattack en die werkt nu prima. Heel af en toe wil hij ook wel eens full auto gaan maar dat is niet belangrijk genoeg voor me om hem weer los te halen.

Ik gebruik zelf de cnc trigger van ak2m4. Die werkt goed, maar heb niet het idee dat het echt daar mee te maken heeft. Misschien vragen we inderdaad wel teveel van de Jefftron. Al gaat het bij mij (logischerwijs) wel aanzienlijk sneller dan bij de H03 met stock gears. Weet niet of je, doordat je met 18:1 een langere cycle hebt, daardoor ook minder snel de trigger effectief kunt bedienen. Zeg maar doordat het langer duurt voor hij rond is, het spammen een nog negatiever effect heeft dan bij mij met 16:1.

Ik denk ook dat ik de selectorplate nog iets moet aanpassen bij de H03, want toen we hem gister helemaal in elkaar hadden gezet deed de burst en full auto het ook niet altijd lekker.
Komt volgens mij doordat wanneer je de bout in de stock tube aandraait, hij de gearbox net iets verder naar achter trekt en daarmee de positie van de selectorplate verandert en iets meer naar voren drukt. Ga daar nu ff naar kijken want misschien heb ik dan met de dremel net iets te veel weggehaald van de selectorplate waardoor hij de selectorplate niet ver genoeg naar achteren trekt. Is eigenlijk de enige logische verklaring die ik nu kan verzinnen.

Edit: Jefftron zegt dat het komt omdat de trekker al wordt overgehaald tijdens een cycle en de cut off lever op dat moment nog omhoog staat. Hij registreert dat dan als full auto waarbij de lever altijd omhoog staat. Dus het komt er zoals jullie al zeiden op neer dat de Jefftron niet bestand is tegen maximale triggerspam.

De B12 momenteel: