Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

vA3hY7P.jpg?1

Geen specna arms, maar een ICS Split die ik 2de hands heb overgekocht voor 175, hier zat een titan v2 in. Ja dat lees je goed zat :P, heb hem eruit gehaald en ga deze mooie in me Specna Mk18 stoppen, de ICS Split gaat door naar mata gezien ik een paar dagen ervoor dezelfde ICS nieuw heb gekocht voor 175 euro (met 30% korting) XD. Iig nu wel een heel ziek stukje techniek in me hoofd Specna arms.

Op 28-7-2018 om 14:09 zei MattiB:

De high cap die erbij zat is ook redelijk uniek. Je moet hem opdraaien met een vlindersleutel. Niet echt handig in het veld lijkt mij. Maar moet dit nog even testen of je hem verder kan opdraaien dan een andere high cap.

Solstice had nog een aantal magazines meegenomen, waarvan er vele afvielen. De DDAY kreeg je met een bepaalde beweging en mooi klikkend in. Dus die staan nu ook in mijn winkelwagentje van Taiwangun.

71b1a291f78e3508dc140283425fe0c4.jpg

Deze magazijnen zijn inderdaad uniek, al zit er nog steeds een normale high cap met wiel in, alleen is de shell van het magazijn groter, dus wat je kan doen (wat ik ook heb gedaan) is de onderkant van het magazijn eraf slijpen, dat get draaiwieltje gewoon weer zichtbaar en draaibaar is. Pas alleen op met scherpe randjes als je dit doet

46 minuten geleden zei MattiB:

Dat is ook een idee! Zag het draaiwieltje ook zitten, maar die zit inderdaad aardig diep. Toch een beetje gek van Specna Arms.

Hebben ze hoogst waarschijnlijk gekopieerd van VFC, ik heb de HK416 van VFC met trades en die komen ook met dit mechaniek. Als je mid caps in deze stanag style wil die goed passen dan raad ik de CYMA mid caps aan.

Wil ik de Jefftron V2 van Rebel inbouwen zie ik dit. Tandje weg van de spirituele gear, kwam hem tegen in een van de vents van de motor. Blij dat hij er niet in is gevallen. Engeltje op mijn schouder

Ben wel benieuwd waar het door komt, lijkt me niet de meest voor de hand liggende plek waar je een tand verliest.

Nieuwe gears dus. Ik heb een hogere rof altijd wel uitnodigend gevonden, wat voor gear set raden jullie aan?

13:1 is altijd wel lekker vlot hè? Weet niet of je zomaar alles erin kunt steken. Gears zijn momenteel het enige wat ik nog moet upgraden aan de gearbox

d3f86637dab483df41de2f4c9e39a262.jpg4a42ccca54e96f423cedfeec9ba4a54c.jpg

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Met 18:1 zit je 11.1 al rond de 22rps. Ik heb hem zelf al eens met 16:1 mishandeld en dat is goed gegaan voor zolang ik de replica had. Als ik het me goed herinner zat ik daar mee rond de 28 rps. Lagere ratio's kan ik niet aanraden met een jefftron.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Dan ga ik er denk ik maar gewoon 18:1 in zetten. Even een fatsoenlijk merk opzoeken en een shop die snel kan leveren.
Iemand zegt Titan gears. Doen, of gewoon ZCI?

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Nee geen link helaas, iemand noemde het in een of andere WhatsAppgroep. Kan op Google ook niets vinden.
Ik ga dan ook gewoon voor de SHS en bestel gelijk een 22 TPA mee voor de E&C.

Speel je nou op 11.1 of 7.4? Want als je 7.4 gebruikt kun je wel degelijk een lager ratio gebruiken.

In theorie, maar ik wil wel graag dat het gelijk werkt zonder al teveel gedoe. Who doesn't.
Maar 16:1 lijkt me dan een prima middenweg.

Als je overstapt naar 11.1, gaat dan je rof ook gelijk omhoog? Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in 'voordelen' van 11.1 lipo's.

Want kun je zomaar naar 11.1 lipo's? Als je alles stock hebt is het geen goed idee, dat weet ik wel. Maar zoals in mijn geval heb ik alles nu al wel zo'n beetje geupgrade, wat gaat het mij bieden om te switchen?

Stel ik steek er nu een 11.1 in, met een 18:1 set, is dat te doen voor de V2? En met 16:1?
Waar zit het probleem bij de V2 dat hij het niet trekt? Houdt hij het dan niet bij ofzo?

"Every replica can take a 7.4v lipo. If it can't take a 7.4v lipo, it can't take a 9.6v nimh. And if it can't take a 9.6v nimh, it's a piece of shit. There's no magical lipo fairy that jumps into your gearbox and starts fucking shit up when you plug in a lipo."
                                                                                                                              - Rebel

11.1 is een hoger voltage. Dus de motor loopt een stuk harder. Dit geeft dus hardere klappen op de piston, AoE is dus belangrijk, shimming is belangrijk want de gears lopen harder. De rof en trigger response gaan omhoog. Ik ben een response addict, dus alle beetjes helpen. Is het voor jou prima zoals het is met 7.4 dan zou ik daar lekker bij blijven. Geeft een stukje minder stress op de gearbox en parts. De gearset zijn eigenlijk alleen sneller, minder rotaties voor een cycle. Ik weet niet zeker waarom het limiet van jefftron er is, maar hij specificeert max 25rps. In theorie zou je met 11.1, 22tpa motor en 16:1 bv op 23rps zitten. 18:1 18rps en 13:1 30rps. Met 7.4 ligt dat sowieso dus nog een stukje lager (heb er jammer genoeg geen lijstje van).

Met een 16tps motor (shs) is het 18:1 24rps, 16:1 28rps en 13:1 35rps

Dan denk ik dat ik nu nog ff bij 7,4V blijf en de 16:1 gears bestel. Dan kan ik later altijd nog naar 11.1 met mijn huidige setup. Ik heb alle nodige stappen al genomen verder.

Merk nu met de laatste aanpassingen al een stuk betere response en als zo de v2 erin zit moet het nog wat vlotter lopen dan met de std contacts (met losse fet ervoor) lijkt me.

Haha, dan weet ik dat. Had vantevoren een specna met ingebouwde ascu door gunfire, werkte wel, maar sloopte hem met ombouwen van de gearbox. Toen maar gewoon een titan aangeschaft en ingebouwd. Koste me wat moeite maar werkt super. Met 7.4v lipo en een cqb speedtrigger is de trigger response top. Op t moment ligt ie alleen weer open, schoot mn bbs maar 2 meter ver. Oorzaak scheur in de bucking. Dus die mogen we ook weer vervangen.

Jefftron is super voor een goede prijs. Een Titan is gewoon 2x zo duur. Dus ja dat mag ook wel wat meer kunnen, maar om eerlijk te zijn vind ik ze alsnog te duur, al is het nu iets beter met de basic setjes.

Als je je trigger response nu al fijn vind moet je voor de grap een replica van mij proberen ;)

Je kunt eigenlijk het zien als dat een 11.1V 50% sneller is of dat een 7.4V 33% langzamer is dan een 11.1V, 18:1 met 16 TPA zit op de 25 RPS, met een 7.4V op een 22 TPA en 13:1 zal de jefftron het wel doen. Het is natuurlijk ook geen hard cut off maar mogelijk dat bij te hoge RPS het ding niet snel genoeg kan schakelen en je dus teveel overspin krijgt resulterend in dubbel schoten. Bij mij cyclede de jefftron super op 18:1 met een 16 TPA en 11.1V en zonder AB maakte hij steeds zeer consistente cycles.

Railcovers binnen gekregen :wub:

oRxmHzj.jpg 

Inmiddels een ZCI barrel en cylinder upgrade gehad. Maple leaf setje kreeg ik niet lekker werkend dus heb er nu een G&G green met namazu in zitten. Zelfs na de lip van de ML te hebben ingekort kreeg ik maar af en toe bb's.
Volgende week nieuwe kabelset met mosfet inbouwen die uit mijn B12 komt en een ZCI 22 TPA erin. Ohja en er komt van de week ook nog een nieuwe QD style scopemount op die je altijd ziet bij deze scopes.

Wat heb je geprobeerd uit te sluiten met de feeding?

- droptest lukt?
- nozzle gaat wel volledig naar achter?
- nozzle uitlijning recht?
- welke magazijnen?
- welke BBs?
- welke hopup?

10 uur geleden zei mata:

Wat heb je geprobeerd uit te sluiten met de feeding?

- droptest lukt?
Ze bleven nog wel net hangen maar dat was zo weinig dat de veer van de midcap hem er wel doorheen moet drukken.
Dat deed hij ook wel naar mijn idee, want je hoorde dat er wel een bb zat alleen reageerde hij bij elk schot alsof de hop helemaal dicht stond. 

- nozzle gaat wel volledig naar achter?
- nozzle uitlijning recht?
Nozzle beweegt goed en de uitlijning is door de stelschoef die ik erin heb gedraaid ook 100% nu. Met de G&G waren alle problemen ook direct verholpen.

- welke magazijnen?
G&G midcap

- welke BBs?
Specna Arms .30

- welke hopup?
Stock hop up

Het zit hem dus echt in de bucking. Had vanaf het eerste moment al een beetje struggles. Wie weet heb ik een melon, bij MattiB (en vele anderen) werkt hij wel super.
Misschien moet ik de lips nog korter maken, maar dat ga ik dan wel een keer doen als de G&G weer vervangen moet worden.