Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

4 minuten geleden zei Rebelattack:

Je moet alleen wel de non retro arms versie hebben en als je goed overweg kan met een soldeer bout dan is de OEM versie ook nog een optie.

Ohja iets te snel gekeken, moet deze zijn dan right?

Had de OEM ook zien staan inderdaad. Ik kan prima overweg met een soldeerbout maar vind het ook wel lekker als de wiring al klaar is. Gemak dient de mens ;) 

De magneten op de trigger en selector plate zitten bij mij vastgelijmd en zijn nog geen mm verschoven na een stuk of 4 skirms. Daar ben ik ook niet bang voor aangezien het niets te lijden heeft. Op de gear blijft het ook prima zitten, helemaal met een druppel lijm. Maar zoals ik zei een PSJ kan mogelijk wat meer tijd kosten op de plaatsen.

Als ik nog een plaatje kan vinden zal ik je even laten zien wat ik met een gear heb moeten doen om het werkend te krijgen. Maar volgens mij en ook Grizzly is dit een uitzondersgeval.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Welk soort lijm heb je hier voor gebruikt als ik vragen mag? Ik heb secondelijm en modelbouwlijm in de la liggen, beide soms wat wisselend in de mate van houvast om het maar zo te noemen.

Extra tijd om te plaatsen vind ik geen probleem, als het dan maar goed werkt heb ik er geen moeite mee. Ben idd benieuwd naar je aanpassing.

De grootste aanpassing was dat ik de magneet niet goed kreeg aan mijn cut-off cam zoals beschreven staat. Waar het magneetje ligt op de hoek van 12:1 is de plek waarbij de sensor het bij mij pas deed. Daar heb ik uiteindelijke een gaatje geboord en de magneet in gelijmd (Secondenlijm van Loctite volgensmij). Volgens Grizzly hadden ze dit nog nooit hoeven doen icm SHS en Specna Arms, dus hopelijk was het dus echt een uitzonderlijk geval. Verder gewoon een magneet op de trigger, stelde niet zo veel voor maar heb naderhand de magneet nog iets anders geplaatst om de activatie iets beter te krijgen voor mezelf. En een magneetje op de selector plate. De plate welke zij gebruiken van Retro Arms is te dik voor een Specna gearbox, dus ik heb zelf een klein gleufje gemaakt en deze ook daar gelijmd. Op de selectorplate moest ik hem zo lijmen dat deze net over de rand heen stak, anders had ik geen full auto. Klinkt allemaal heel spannend, maar het wees zich eigenlijk wel vanzelf. Plus ik betaal liever minder dan de helft dan wat je voor een titan betaald als het mij maar een beetje werk kost. En de functies die ik nodig had zaten er in, active breaking/cycle sensor/single only.

NzOap0R.jpg

Ho wacht, er staat ineens een heel bericht. Had nog ff moeten refreshen denk ik ;)

Maar was de voeler in de mosfet niet ver genoeg naar je sector gear toe dat je deze aanpassing moest doen?
Neem aan dat dat nokje van een std sector gear en de jouwe niet veel zou moeten schelen. Wel apart inderdaad.
Ik denk wel dat dit hem gaat worden voor mij. Ben er wel content mee.

En dan nog iets, waarom heb je 2 tanden van je gear afgehaald? Heeft dat met AoE te maken?

Geen idee of het de voeler was of niet. Heb het uiteindelijk werkend gemaakt als in ik had asap een draaiende replica nodig :P. Ik vermoed dat het een combi was van een dunner cut-off cam en de sensor niet ver genoeg naar binnen.

Ik mis 2 tandjes omdat deze gearset geshortstroked is. Anders kreeg ik last van PME omdat de cycles te snel gingen. Dus 2 tandjes er af, M120 er in en gaan met die banaan. Het is een korte replica met een 220mm loop dus heb dan nog genoeg cylindervolume over.

Oke, ik dacht dat in eerste instantie ook maar dacht daarna dat je dan die tandjes van de andere kant moest halen zodat hij eerder de piston los niet. Maar in dit geval is het net andersom.

Hopen dat de mijne straks wel normaal is ;) 

4 uur geleden zei Solstice:

Oke, ik dacht dat in eerste instantie ook maar dacht daarna dat je dan die tandjes van de andere kant moest halen zodat hij eerder de piston los niet. Maar in dit geval is het net andersom.

Hopen dat de mijne straks wel normaal is ;) 

Je haalt juist aan de pick up kant tanden weg zodat je geen feeding issues krijgt, als je hem aan de release kant weg haalt heb je dat de piston eerder wordt los gelaten dan voorheen en omdat de timing voor feeden hetzelfde blijft kan je dan feeding issues krijgen, daarom haal je het dus aan de pick up zijde weg.

Dan mijn spanningsprobleem;

Toen ik gister mijn gearbox erbij pakte, zette mijn vinger aan de trekker en dacht aan de opmerking die ik gister maakte: "Als je de trekker overhaalt maak je op een gegeven moment contact maar dan kun je alsnog een stukje verder de contacten in duwen, dat staat me niet aan. Wil gewoon korte slagen maken; contact ja of nee, niet 'contact maken' of 'heeel erg contact maken'."

Dus ik haal de trekker een paar keer over en merk dat dit heel soepel gaat. Geen 'contact maken en verder duwen' zoals eerder.
Daar gaat dus iets mis. Heb hem los gehaald en zag het volgende:

Check het bovenste lipje van de trekker:
qvXQ2Oa.jpg

3QhIrze.jpg

Het hoort zo te zitten:
Gpdy6aj.jpg

Het contactpuntje wat heen en weer glijdt was dus op de trekker komen te liggen. Zodra je hem nu overhaalt neemt hij het contactpuntje niet mee en doet hij dus niets.
Ik heb de boel weer op zijn plek gezet en de GB terug in elkaar gezet. Na 1x schieten klapt hij er gelijk weer bovenop en is de trekker weer loos.
Ik had net een andere trekker erin gezet dus die er maar weer uitgehaald om te testen met de std trekker. Dat nokje lijkt net iets hoger dus verwacht daar geen moeilijkheden meer mee verder. Ga me daar later nog wel een keer over buigen hoe ik dat wel werkbaar kan krijgen. Niet echt prio. 

Dan punt 2. 

Omdat ik via Rebel een ZCI 22 TPA gekocht heb en schoot ik op het moment sowieso niet meer dan 1x semi om te kijken of alles een beetje loopt. Dat liep gister en zondag dus niet best omdat dat trekkercontactje na 1 schot verkeerd kwam te liggen.

Wat ook niet zo lekker loopt is de motor zelf zodra hij gemonteerd is. 
Ik heb naast de motor ook een nieuwe PTS pistol grip en het kost me behoorlijk wat moeite om het bodemplaatje te monteren zodra de motor erin zit.
Ik moet hem echt een stukje omduwen om hem erin te krijgen. Dit resulteert in een motor die er naar mijn mening heel scheef in zit
Dit zorgt ervoor dat je hoort dat de motor niet vrij loopt, hij moet (te) veel moeite doen om rond te komen. Denk dat het asje naar de pinion net iets gebogen zit. Je ziet ook dat hij niet lekker door het gat gaat:

i3whvCl.jpg

i3whvCl.jpg

Dat valt me een beetje tegen omdat ik begreep dat juist deze grip wordt gezien als een grip die je motor angle goed houdt. Right @Rebelattack!?
Het stomme is dat ik met de imitatie van Taiwangun makkelijker mijn motor monteer dan met deze. 
Ik kan hem gewoon normaal induwen tot de veer volledig is ingedrukt als ik wil en hij beweegt gewoon vrij in de grip.
Als ik de draden niet aansluit, maar wel in de grip heb zitten, gaat het ook moeizaam.

Ik moet nog testen om de grip in elkaar te schroeven zonder motor om te kijken of de grip goed is en alleen de motor in de losse grip.
Kijken hoe de hoek dan is als ik de bodemplaat aansluit.

Voor de oplettende kijker, ja ik heb idd mijn + en - draad van de motor door hetzelfde gat de grip in. Dit heb ik toevallig gister net gedaan.
De draad die eerder langs de signaal draden liep kwam altijd in gevecht met de pinion zodra ik de motor eruit wilde halen. Heb hem maar even omgelegd voordat hij door is. Dit staat echter los van bovenstaand verhaal over de motor. Die klacht was daarvoor al in dezelfde mate aanwezig.

Het eerste probleem heb ik ook last van gehad met straight triggers waar de nok die de trigger trolley pushed onder de trigger trolley schiet en het dus na 1 schot niet meer werkt. mbt tot het tweede probleem, ik heb zelf dus ook de EPG-C en EPG en heb beide geïnstalleerd en prima werkend gekregen, voor de rest heb ik de grips ook gechecked met de Maekkiii motor angle checker en daar had ik ook gewoon perfecte allignment dus ik weet ook niet goed wat hier precies aan de hand is. Ik heb na volgende week donderdag weer uitgebreid tijd voor airsoft en techen en ik moet mijn EPG-C toch nog ombouwen naar een 22 TPA motor dus ik zal dan het nog wel eens extra checken en wat foto's maken. Als je van de EPG-C grip af zou willen dan zou ik hem nog willen vind de beavertail op mijn EPG niet fijn dus ga die denk ik toch nog vervangen.

PS: In  mijn EPG-C grip build heb ik ook gewoon 2 draden aan een kant erdoorheen, veel makkelijker in een dual gate setup.

Nou ik ben er al wel achter dat de motor prima zit in de grip zonder draden erbij. Ik heb aan de voorkant veel ruimte over en achterin, waar ze nu liepen, bijna niets. Daar ging het mis.

Als ik vandaag of morgen weer tijd heb ga ik de draden omleggen naar de voorzijde van de grip. Moet ze daarvoor alleen even verlengen.

Dus ik denk dat het daarmee goed moet komen. Vind het wel een mooie grip dus wil hem er graag op zetten.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Ik heb de draden ooit vast gelijmt zodat ze niet in de weg gingen zitten. (Schoten steeds omhoog.) Weet nog dat ik de knijpers van de kerstkaarten gebruikt heb om alles een nachtje te laten uitharden. Weet alleen niet of dat een oplossing is

1 uur geleden zei Solstice:

Nou ik ben er al wel achter dat de motor prima zit in de grip zonder draden erbij. Ik heb aan de voorkant veel ruimte over en achterin, waar ze nu liepen, bijna niets. Daar ging het mis.

Als ik vandaag of morgen weer tijd heb ga ik de draden omleggen naar de voorzijde van de grip. Moet ze daarvoor alleen even verlengen.

Dus ik denk dat het daarmee goed moet komen. Vind het wel een mooie grip dus wil hem er graag op zetten.

Oh yeah, uhm ene kant heb je extra ruimte, dus je moet even nadat ze de grip in komen naar de andere kant halen en dan onderaan eentje weer terug.

1 uur geleden zei Patje:

Ik heb de draden ooit vast gelijmt zodat ze niet in de weg gingen zitten. (Schoten steeds omhoog.) Weet nog dat ik de knijpers van de kerstkaarten gebruikt heb om alles een nachtje te laten uitharden. Weet alleen niet of dat een oplossing is

Kan ook, sommige maken ook een uitsparing in de shell rondom de pinion zodat de draden buiten de gearbox hangen.

Oh yeah, uhm ene kant heb je extra ruimte, dus je moet even nadat ze de grip in komen naar de andere kant halen en dan onderaan eentje weer terug.
Komt hij nu mee

Haha nee, no sweat. Vanavond ff fiksen.
Grip is idd ruimer dan de stock grip.

2 minuten geleden zei Solstice:

Komt hij nu mee emoji28.pngemoji23.png

Haha nee, no sweat. Vanavond ff fiksen.
Grip is idd ruimer dan de stock grip.

Sorry :(, ik heb er toen alleen naar gekeken maar niet beide geprobeerd, omdat bij de stock grip heb je ook altijd een ruimere kant en daar wire ik het ook altijd langs.

Alles inmiddels gemonteerd en dik voor elkaar. Had even feeding issues, lees; geen enkele bb door de barrel.
Blauwe prommy eruit en niks meer aan de hand, dat ding gelijk weggegooid.

Nu een steady 349 fps, van de week even afstellen. Moet eigenlijk ook opnieuw shimmen maar kan er nog ff geen zin in krijgen...

Hey niet opnieuw shimmen willen heb ik regelmatig. Gewoon lekker gaan met die banaan :). Soms lost het zich vanzelf op en anders gewoon even de brushes van de motor in de gaten houden :).

Ik wil alleen shimmen voor het beetje whine die ik nu nog hoor. De motor zit nu keurig spanningsvrij gemonteerd.
Lijkt me heel vet om alle whine eruit te kunnen shimmen zodat het een naaimachientje wordt. Maar nu net alles weer in elkaar zit heb ik nog niet echt zin om het weer uit elkaar te gooien...

Ik moet eerlijk zeggen dat het een hele build up is naar heel weinig. Maar misschien voornamelijk omdat licenties mij niet veel doen. De verbetingen in de gearbox zijn leuk, maar die breng je zelf voor niet al te veel ook aan. De barrel is een leuke gimmick, maar de oude barrel is ook super als je hem lapt. En zoals iedereen hier wel weet, de diameter zegt helemaal niets over een barrel.

De prijs is nog niet bekend, maar ik ben wat skeptisch. Er zal vast wat betaald moeten worden voor de licentie, maar ik acht de kans klein dat de meerprijs de upgrades waard zijn.

Precies wat ik ook denk.
Ik had verwacht dat er gelijk een hele reeks aan nieuwe modellen klaar zouden staan. Waaronder misschien zelfs de AK's waar ik wat van voorbij zag komen. Maar die vallen niet onder Rock River Arms geloof ik. Naja, voorlopig maar lekker een 'oud' model kopen en die zelf upgraden.

Volgens mij komen er veel meer modellen maar is dit wat ze vooralsnog alleen laten zien, als er nog coole modellen van rock river arms tussen zitten wil ik het nog wel eens overwegen om er een te kopen voor de externals, maar zoal mata het al zegt ondanks de interne upgrades zou ik deze daar niet voor kopen. Handig voor nieuwe spelers die een replica willen die dan qua GB al redelijk goed is, maar voor mensen die upgraden niet echt interessant. Hoop eigenlijk dat ze een 7.62 of AR-47 model gaan uitbrengen maar dat zal wel niet vanwege dat vooral de AR-47 een stuk complexer is.

Ak's waren idd niet gepland om te releasen met edge, maar zien er wel interessant uit, ligt alleen ook daar of ze werkelijk interessant zijn gezien ze een directe competitor zijn van CYMA die al goede Ak's maken zowel extern en intern, ik bedoel stock CYMA ak's komen met 22 TPA neodymium motoren (iets zwakkere magneten).