Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Dat is wat minder inderdaad. Zoiets had ik laatst ook. 11.1 lipo op een 13:1 tandwielset, volmetalen piston teeth. Was de pistonhead losgelopen. En helemaal kapot geslagen door de piston. Hele stukken tussen mn gears. Gelukkig was de net aangeschafde gate titan nog heel :P

38 minuten geleden zei Neejoh:

Gisteren de kraanschijven opgehaald en geplaatst. Diameter was alleen nét te groot, waardoor de o-ring om de cylinderhead geen goede airseal meer had. Na wat schuurwerk paste hij een stuk beter en de AoE is niet perfect maar wel netjes. Laatste tandje van de piston gevijld en alles weer in elkaar gezet. Vanmorgen even een FPS test gedaan, wat niet geweldig afliep, to say the least :o 

XU3vNe5_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&f

Snap niet hoe ik niet gezien heb dat de piston buitenspoors liep, heel idioot. Gisteravond toch wat te gehaast in elkaar gezet voor ik weg moest. 

Hoe dan ook tijd voor nieuwe gears én piston I guess :huh:

Dat is wel frappant inderdaad. Zat de piston wel goed in de glij-sleuven? In principe kan hij nergens heen als de shells goed op elkaar zitten.
De sector gear zou ook niet zo ver moeten kunnen schuiven in de gearbox. Dan is het echt wel tijd om te shimmen haha.
Zat er soms iets tussen de shells toen je hem in elkaar zette? Dan heeft het binnenin wel wat extra ruimte wat dit zou kunnen verklaren.

"Diameter was alleen nét te groot, waardoor de o-ring om de cylinderhead geen goede airseal meer had", dit stukje snap ik ook niet helemaal eerlijk gezegd.
Je cylinder wordt niet ineens groter toch? Lijkt me niet dat zo'n ringetje het staal van je cylinder oprekt ;) Of hoe bedoelde je het?

Wel zuur als zoiets gebeurt. Maarja, you win some, you lose some.

Normaal ben ik een heel precieze werker, dus dit valt me wel tegen van mezelf haha. Maar inderdaad, win some...

Toen ik hem openhaalde was hij inderdaad niet meer in de sporen maar licht gedraaid. Hij is verder goed geshimd, sector zat gewoon netjes strak op zn plek. Kan me niet herinneren dat het anders voelde of zat tijdens het dichten der box :P Ga er vanaf nu natuurlijk nog even extra naar kijken voortaan.

Wat betreft de ring, daar heb je een punt. Heel raar. Het was écht proppen met gevaar voor vinger en nagel zeg maar. Zelfs toen hij er in zat stond hij naar binnen onder spanning, en de airseal was.... waardeloos. Na bijschuren ging hij strak maar normaal de cylinder in en was de airseal ook weer perfect. Prima, want hij dient alleen als spacer en de airseal moet tenslotte komen van de o-ring.

Nu op zoek naar een piston, de SHS gears en een m100 veer want volgend weekend moeten we weer aan de bak B)

Wat betreft de cylinderhead en de ring.Je hebt nog een stock cylinder en cylinderhead? (Zag het niet in je lijstje)
In dat geval moet je sowieso niet puur vertrouwen op de oring om de cylinderhead. Ik wikkel er meestal wat teflon tape om heen.

En wat betreft shimming, zeg niet te snel dat die goed is, shimmen kan altijd beter :).

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Stock cylinder en head inderdaad. Heb ook niet de illusie dat de shimming zo goed is als van iemand als jij, maar zeker niet zo slecht dat de sector gear links en rechts naast de piston rail springt :P  Althans, dat begreep ik uit Solstice z’n opmerking (correct me if I’m wrong).

Beschikbaarheid van materiaal in NL shops valt me toch wel tegen zeg! Hele middag al op zoek naar een goede combinatie maar heb het nog niet gevonden. Er zijn zo veel merken en zo’n prijsverschil, moeilijk om daar kaas van te maken.

Wat is jullie advies? Ik denk dan nu aan een SHS 16:1 gear set met een SHS 3 stalen tanden en een random non-lineair m100 spring. Tips? 

Stock cylinder en head inderdaad. Heb ook niet de illusie dat de shimming zo goed is als van iemand als jij, maar zeker niet zo slecht dat de sector gear links en rechts naast de piston rail springt   Althans, dat begreep ik uit Solstice z’n opmerking (correct me if I’m wrong).
Beschikbaarheid van materiaal in NL shops valt me toch wel tegen zeg! Hele middag al op zoek naar een goede combinatie maar heb het nog niet gevonden. Er zijn zo veel merken en zo’n prijsverschil, moeilijk om daar kaas van te maken.
Wat is jullie advies? Ik denk dan nu aan een SHS 16:1 gear set met een SHS 3 stalen tanden en een random non-lineair m100 spring. Tips? 

Klopt zo bedoelde ik hem. Just saying, niet omdat jij niet kunt shimmen uiteraard :D

@Solstice Figured as much ;)

@Rebelattack oh? Zag vandaag nog op zn website een bericht dat hij dat nu niet deed, toeval dat hij sinds vandaag weer verstuurd. Dan ga ik daar zeker nog even kijken, thnx voor de tip.

[edit] Nice, lees het bericht van 3 uur geleden net op Facebook! Timing ten top. Zal alleen wel niet voor ‘t weekend binnen zijn, but hey...

Edited by Neejoh

Kleine tip, plan vooruit met de upgrades. Scheelt vaak aardig wat dan het hier in NL bij shops last minute te moeten halen .

Wat was je nou nog nodig? Misschien heb ik nog wat liggen.

Hmm, kreeg berichtje van hem dat de SHS gears toch niet meer op voorraad zijn dus hij stuurt ZCI 16:1 gears op. Zelfde prijsklasse, hoop dat deze gears on par zijn met SHS?

Ligt eraan, meestal betaal ik rond de 7 euro voor de kleinere orders (en 4 euro voor de hele kleine) en alleen 15 pond voor de grotere, maar dat is dan gauw 200 pond aan parts, plus dan heb je wel insurance op je pakket.

Nou ik heb weer een kleine shopping spree gehad. 
Eindelijk tijd gemaakt om mijn winkelwagen bij AK2M4 te bestellen, waren gloeiende gloeiende die ZCI HT-motors wederom out of stock.. Echt een uur voor ik bestelde keek ik nog en waren ze nog op voorraad.. #FuckMyLife

Maar goed, volgende keer dan maar. Heb nu verder wel alle upgrade parts voor de E&C gearbox op de nozzle na. ZCI barrel er ook bij gedaan dus heb nu beide replicas voorzien van een ZCI, waarvan één gelapped door @Rebelattack.
Op aanraden van monsieur Rebel ook voor beide replicas een CYMA full metal rack piston erbij gedaan.
Daarnaast wilde ik graag de veer vervangen aangezien de huidige inmiddels al wat oud is en het niet echt een topkwaliteit exemplaar was. Daarnaast zat daar ook een blauwe coating op. Ik zeg bewust 'zat' want een groot deel van die coating zit momenteel in de gearbox 
Heb nu een Guarder SP100 genomen, naar wat ik lees is dat een prima veer. 

Verder de PTS EPG grip besteld voor de B12, kijken of die minder whine geeft dan de €5 kloon van Taiwangun. Hij voelt in iedergeval al een stuk beter aan qua materiaal.

Ik moest nog een horloge hebben voor tijdens het skirmen dus op Ali wat namaak G-shock's gekocht. Waarvan er één kapot geleverd werd, het blijft toch Ali hè haha:P

VVHe3a8.jpg

Heb nu bij Ali ook een 1-4x20 scope besteld met QD-mount voor de E&C, een Element M2 red dot, M-LOK hand stop en een vertical grip.

Allemaal geen top spul maar voor hoe ik het gebruik werkt het. 
'Whatever floats your boat' zullen we maar zeggen.

xN8SGjH.jpg
0QJF9u8.jpg
Sv1dK4I.jpg
QyDEagC.jpg
hLhtI4n.jpg

Even geleden ook nog 2 zakken 0.30 Specna bb's gekocht om dat eens uit te proberen. Heb alleen nog thuis getest maar bevalt goed tot nu toe.

Goed. Tot zover dit in hoeverre het interessant is. Maar anders is het hier ook zo stil he ;)

Dan nog even over die veer;
Mijn huidige heeft wel eens een afwijking qua fps, constant 336 en dan ineens 294 Ik weet niet goed waar dat aan ligt maar dat heeft misschien te maken met het punt waarop de gearbox stopt?

Ik mijn ogen zou de gearbox cycle moeten stoppen als de zuiger voorin staat. Dus de veer van spanning af en de sector gear staat dan klaar tegen de piston om een nieuwe slag te maken. 
In de praktijk is dit niet altijd zo volgens mij. Is dat dan overspin?

Bij full auto heb ik het idee dat het nog meer willekeur is waar hij stopt en dan vooral bij korte salvo's. Als je single probeert te schieten op full auto merk ik dat hij daar een hekel aan heeft.
Is dit iets waar ik wat mee aan moet of heeft iedereen dat?

Full auto stopt kort nadat jij de trekker los laat, er is geen detectie en stopt dus onregelmatig, dat is inherent aan het design van de GB, maar het maak ook niet echt uit. In semi trekt hij de stroom wel consistent van de motor af op hetzelfde punt, echter is het niet per definitie dat de motor dan al direct geen stroom meer krijgt en draaien de gears en motor nog dus stopt het ook niet per definitie, meestal heb je daardoor wat lichte overspin, soms wat erger afhankelijk van je setup maar het is eigenlijk nooit erg, zolang je maar geen 2rd burst krijgt.

Aan dit hele verhaal hoef je niet echt iets te doen, het is in principe niet erg, maar je kan er wel iets aan doen als je dat wilt, een motor met neodymium magneten helpt bijvoorbeeld en zo ook een mosfet. Een mosfet schakelt sneller en dus ook de motor en de neodymium magneten remmen het zaakje sneller af, daarbij wordt semi schieten in full auto dan ook beter te doen, maar ook moeilijker omdat je sneller een burst schiet.

Het FPS stukje dat ligt hier trouwens niet aan, de FPS wordt niet beïnvloed door overspin.

PS: Ik had 2 22TPA motoren besteld maar heb er nog geen gebruikt dus als je er een wilt, laat maar weten XD.

40 minuten geleden zei Rebelattack:

Full auto stopt kort nadat jij de trekker los laat, er is geen detectie en stopt dus onregelmatig, dat is inherent aan het design van de GB, maar het maak ook niet echt uit. In semi trekt hij de stroom wel consistent van de motor af op hetzelfde punt, echter is het niet per definitie dat de motor dan al direct geen stroom meer krijgt en draaien de gears en motor nog dus stopt het ook niet per definitie, meestal heb je daardoor wat lichte overspin, soms wat erger afhankelijk van je setup maar het is eigenlijk nooit erg, zolang je maar geen 2rd burst krijgt.

Makes sense. Het is alleen dat als ik aan het fps'en ben, ik precies kan horen wanneer hij lager uit gaat vallen voor het op het scherm verschijnt. Dacht dat dat te wijten kon zijn aan de positie waarop de piston de vorige cycle tot stilstand is gekomen.

Aan dit hele verhaal hoef je niet echt iets te doen, het is in principe niet erg, maar je kan er wel iets aan doen als je dat wilt, een motor met neodymium magneten helpt bijvoorbeeld en zo ook een mosfet. Een mosfet schakelt sneller en dus ook de motor en de neodymium magneten remmen het zaakje sneller af, daarbij wordt semi schieten in full auto dan ook beter te doen, maar ook moeilijker omdat je sneller een burst schiet.

Het FPS stukje dat ligt hier trouwens niet aan, de FPS wordt niet beïnvloed door overspin.

Mosfet heb ik al, dus dan zou alleen een betere motor nog moeten worden toegevoegd aan de huidige ingrediënten van mijn buks. Dus met andere woorden.... 

PS: Ik had 2 22TPA motoren besteld maar heb er nog geen gebruikt dus als je er een wilt, laat maar weten XD.

YES PLEASE! Ik pm je even.

Klinkt als net geen perfecte seal bij de piston head of Nozzle. Heb momenteel een sr25 liggen waar je het duidelijk hoort wanneer de fps lager is. Ik ga er dan even van uit dat de hopup goed tegen de gearbox zit. In sommige gevallen is het ook de Bucking.

Dat zou dan in de bucking moeten zitten denk ik. Heb de nozzle nu exact in het midden staan sinds mijn laatste tweak.
Misschien heeft het te maken met de Prom Blue die er nu in zit. Beetje gemengde verhalen over die bucking.
Als het blijft nadat hij weer in elkaar zit straks ga ik de Maple Leaf set van mijn andere replica erin zetten, kijken wat hij dan doet.

Ik denk dat ik iets meer moet vervangen dan alleen de bucking...
Ik heb een vaag vermoeden dat ik gister mijn mosfet heb gesloopt.

Hij stelde niet veel voor dus veel viel er niet te slopen maar het is toch gelukt.
Ga het vanavond even nameten, multimeter lag bij mijn ouders.. Heb nu onderstaande Jefftron Micro.

mikro-mosfet-gen2-oba-1200x1200.jpg.515eccf74f9476a77aeb8b2ca597edc2.jpg

Ik weet het nog niet zeker maar het vermoeden is sterk dus wil ik alvast informatie gaan inwinnen voor een nieuwe.
Wil sowieso nog een mosfet voor mijn andere replica, dus twee vliegen in een klap.

In mijn Google zoektocht kom ik voornamelijk de Jefftron drop-in v2, ASCU (niet helemaal duidelijk welke Gen.) en Gate Titan tegen.

Allemaal met hun eigen perks en kenmerken (en prijs:o) maar ik ben vooral benieuwd wat jullie gebruiken.
Ik hoef niet perse een burst in te kunnen stellen maar als het er wel op zit is het prima. Zijn die dure nou ook echt beter of is het vooral een gimmick om met je Gate Titan je ROF aan te passen?

Ik vind persoonlijk een Titan te veel van het goede. Zelf ben ik wel meer een fan van drop-in, al is het maar om naar mijn mening een fijnere trigger pull en reset te hebben met bv een microswitch of welk type sensor men ook gebruikt tov standaard trigger contacten. Al is dat ook een beetje gewenning.

Mosfets welke ik geïnstalleerd heb en gebruikt:
- Gate Titan
- Jefftron V2 drop-in (Let op, een rof boven de 25 werkt soms wel, soms niet goed met deze. Plus gebruikt wel nog steeds een cut-off lever)
- Grizzly MSJ, werkt met magneten. Momenteel de fet welke in mijn main zit en doet het goed mits de installatie in 1x lukt. Ik ga er van uit dat ik een lemon had aangezien ik uiteindelijk een gat in een gear heb moeten boren voor de magneet.
- ASCU gen 3 en 4, de 5 zal niet veel anders zijn. Werkt gewoon prima.
- Perun, qua specs vergelijkbaar met een BTC spectre. Nog niet gehad maar ook nog geen negatieve dingen over gehoord (ook weinig positief trouwens, niet zo populair nog :P)

Genoeg keus in ieder geval. Nou moet ik wel zeggen dat de gate Titan gewoon aardig compleet is, goed gedocumenteerd en je hebt wat opties bij troubleshooting. Maar persoonlijk vind ik het de kosten nog steeds niet waard. Plus wat ik bij zo'n dure Mosfet mis is live stats en troubleshooting met bv je telefoon.

Mooi lijstje thanks! :D

Opzich ziet de Grizzly PSJ er niet slecht uit en heeft ook een mooi prijsje.
https://www.grizzlyairsoft.com/en/psj-m2-retro-arms-gen-4-wires-to-the-stock-p146

Wat je zegt over de trigger contacten deel ik wel. Ik heb nu nog de std contacten en zat daar gister nog eens goed naar te kijken.
Als je de trekker overhaalt maak je op een gegeven moment contact maar dan kun je alsnog een stukje verder de contacten in duwen, dat staat me niet aan. Wil gewoon korte slagen maken; contact ja of nee, niet 'contact maken' of 'heeel erg contact maken'.

Zie dat je met de PSJ de trigger response zelf kunt beïnvloeden door de plaatsing van een magneet. Enige waar ik bang voor zou zijn is dat de diverse magneten los laten en door de gearbox vliegen. Verder ben ik er best wel van gecharmeerd.

Vind het ook wel fijn dat er nog steeds een mechanische safety is. Las ook al over mensen met een elektronische safety waarbij hij ineens uit zichzelf begint te schieten. Dat moet ik niet hebben.