Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Tijdje terug een G27 ergo grip gemonteerd en ondanks dat hij lekker in de hand ligt is het best een groot ding die aan je lower hangt. Ik wilde toch liever voor een wat handzamere grip gaan en ben @AAC zijn advies gevolgd voor een Magpul moe grip.

cibLkuL.jpg

A1AHsM0m.jpg

Daarnaast speel al even met de gedachte om een andere motor te monteren.
In de beginpost staat de SHS High Torque maar de gekoppelde link bestaat niet meer in die shop helaas. 

Met de nieuwe grip gemonteerd zingt de gearbox behoorlijk. De stelschroef voor de motorhoogte heb ik al mee gespeeld maar krijg hem niet stil genoeg naar mijn zin. De rest van de gearbox is geshimmed dus je zou zeggen dat het puur de motorhoogte is. Moet er wel bij zeggen dat hij daarvoor ook niet geruisloos was.
Zou dat puur met het shimmen te maken hebben of kan het ook aan de std motor en std gears liggen?

Wat ik zou willen is een 'snappy' trigger response en (waarschijnlijk automatisch) een tikkie hogere rof. Ik hoef geen laserstralen van bb's te schieten zegmaar.

Liefst wil ik het allemaal een beetje goedkoop houden, wie niet, maar als de gears onderdeel zijn van het zingerige geluid dan moeten die misschien meteen mee vervangen worden.
Ik moet er nu toch mee aan de gang en wil het dan liever goed(koop^_^) doen.

Maar wat voor motor moet ik, high torque of high speed? En wat zou ik dan nog meer moeten vervangen?
In de beginpost staat een high torque motor aangeraden. Ik lees over high torque dat je er zwaardere veren mee kunt trekken maar dat lijkt me in Nederland niet heel belangrijk omdat je toch vrij gemakkelijk aan de 360 fps zit? Dan zou je zeggen dat en high speed geschikter is of heb ik dat mis?

In mijn ervaring is High Torque > High Speed. Heel simpel door de bocht genomen, High Torque gaat van 0 - 100 in 4 seconden, maar heeft een topsnelheid van 140, High Speed gaat van 0-100 in 8 seconden, maar heeft een topsnelheid van 180. En ik vind response > rof :). Eigenlijk is het hele speed/torque verhaal wat anders geworden sinds de neodynium magneten. Ik zie eigenlijk geen reden meer om voor speed te kiezen. Net als met gears, torque gears zorgen voor een betere krachtoverbrengen van de motor naar de piston om een sterke veer te trekken, maar de neo motoren zijn zo sterk dat torque gears eigenlijk nooit meer nodig zijn. Mocht je wel gears gaan vervangen, ga dan voor speed (12:1 - 16:1 icm een High Torque motor; kleine kanttekening, snelle gears met een hele rappe motor kan voor PME zorgen).

Shimming gaat zelden in 1x goed en perfect, dus grote kans dat daar nog winst te halen valt. 9 van de 10 keer zit de bevel toch net te hoog of te laag.

Heel vroeger haalde ik de SHS motoren nog wel eens bij Airsoftpeak, maar de link werkt niet meer nee. Probeer deze eens in de UK:
SHS (RA) 16TPA (is eigenlijk meer een gebalanceerde motor, een goede alleskunner)
ZCI 22TPA (meer torque, iets minder speed, ik gebruik momenteel deze het meeste aangezien. Dit houd mijn sproeicapaciteiten nog enigszins 'normaal',  mocht ik al de switch naar full auto weten te vinden)

Airsoftpeak levert ook imitatie SHS. Dus als ik nog zou bestaan zou ik daar niet bestellen. 

www.ak2m4.co.uk levert leuke dingen

ik vind zelf High Torque beter. is sneller op gang. 

45 minuten geleden zei mata:

In mijn ervaring is High Torque > High Speed. Heel simpel door de bocht genomen, High Torque gaat van 0 - 100 in 4 seconden, maar heeft een topsnelheid van 140, High Speed gaat van 0-100 in 8 seconden, maar heeft een topsnelheid van 180. En ik vind response > rof :).

Thanks. Duidelijk verhaal! Ik ben meer een 0-100 kinda guy.
Horsepower sells cars, torque wins races zeg ik altijd.

Citaat

Eigenlijk is het hele speed/torque verhaal wat anders geworden sinds de neodynium magneten. Ik zie eigenlijk geen reden meer om voor speed te kiezen. Net als met gears, torque gears zorgen voor een betere krachtoverbrengen van de motor naar de piston om een sterke veer te trekken, maar de neo motoren zijn zo sterk dat torque gears eigenlijk nooit meer nodig zijn. Mocht je wel gears gaan vervangen, ga dan voor speed (12:1 - 16:1 icm een High Torque motor; kleine kanttekening, snelle gears met een hele rappe motor kan voor PME zorgen).

Dus in theorie zou ik mijn huidige gears kunnen laten zitten? Hoef geen mega resultaten of PME situaties.

Citaat

SHS (RA) 16TPA (is eigenlijk meer een gebalanceerde motor, een goede alleskunner)
ZCI 22TPA (meer torque, iets minder speed, ik gebruik momenteel deze het meeste aangezien. Dit houd mijn sproeicapaciteiten nog enigszins 'normaal',  mocht ik al de switch naar full auto weten te vinden)

Dan denk ik dat ik eerder voor de ZCI zou gaan mits die compatible is met mijn huidige gears.

Ten eerste de oude PTS MOE grips hun motor angle zijn vaak niet goed en daardoor zul je altijd het gezing blijven houden ook al is motor height perfect en de motor height perfect en interfereert de motor grip niet met de lower (wat ook nog wel eens een issue kan zijn), daarom gebruiken mensen tegenwoordig de PTS EPG(-C) grips welke volgens veel "techs" wel een perfecte angle heeft. Wilde een ten tweede maken, maar heb niks toe te voegen op wat mata heeft gezegd lol.

2 uur geleden zei mata:

ZCI werkt prima met de stock 18:1 gears. Geeft je meteen een leukere trigger response. Een mosfet had je toch al? Dat helpt namelijk ook.

Klopt er zit een mosfet in ja. Volgens mij de simpelste en kleinste die er is maar hij zit er in 

1 uur geleden zei Rebelattack:

Ten eerste de oude PTS MOE grips hun motor angle zijn vaak niet goed en daardoor zul je altijd het gezing blijven houden ook al is motor height perfect en de motor height perfect en interfereert de motor grip niet met de lower (wat ook nog wel eens een issue kan zijn), daarom gebruiken mensen tegenwoordig de PTS EPG(-C) grips welke volgens veel "techs" wel een perfecte angle heeft. Wilde een ten tweede maken, maar heb niks toe te voegen op wat mata heeft gezegd lol.

Oke, dat is ook irritant.. Dan moet ik toch ff een PTS grip aanschaffen denk ik. Thanks voor de tip.

Ik bedoelde shimming en motor height lol en niet 2 keer motor height, je kan ook de huidige shimmen dat hij goed werkt zijn wel tutorials op youtube van, maar wss is een epg halen makkelijker, heb zelf de epg-c en ben er vooralsnog heel blij mee.

Ik bedoelde shimming en motor height lol en niet 2 keer motor height, je kan ook de huidige shimmen dat hij goed werkt zijn wel tutorials op youtube van, maar wss is een epg halen makkelijker, heb zelf de epg-c en ben er vooralsnog heel blij mee.
Ja zat ik ook aan te denken maar als hij dan zingt blijf ik me voor altijd afvragen of het aan de grip ligt of niet.
Of ik moet hem gewoon helemaal vol laten lopen met dik vet. Dan hoor je ook niks meer

Een specna kun je nagenoeg stil krijgen met de stock grip. Dus dat zou je check kunnen zijn. Een van mijn oude specnas met dezelfde grip als jij nu hebt (zijn er natuurlijk van verschillende merken) was zo goed als stil.

Ik zou gewoon de motor halen, checken of het zo beter word (evt ook met stock grip). Zo niet, opnieuw proberen te shimmen. Er zijn nog meer variabelen met shimming en het eventuele m Shen van gears, maar daar word het wel heel ingewikkeld van. Zolang het geluid maar niet te schel wordt, dat is geen goed teken.

instagram.com/mataairsoft - facebook.com/mataairsoft

Oke, dan ga ik gewoon weer een poosje fijn aan het knutselen denk ik...

Maar zo stil als die van Rebel hieronder, is dat puur de shimming en motor of heeft dat nog met andere dingen te maken?

Op 16-3-2018 om 15:32 zei Rebelattack:

Dat is gewoon pure mazzel :P.

Nee, die is gewoon goed gelukt, maar dit is ook niet de eerste replica die Rebel geshimmed heeft. We testen ook vaak op 7.4, want de snelle builds zijn vaak zo vlot dat het geluid niet altijd goed te horen is op 11.1 en dan lijkt het goed op 11.1, maar hoor je wel degelijk wat gefluit op 7.4.

Well it wasn't even perfect en daarbij die cycled ie zo snel op de 11.1V dat je het niet hoort en de camera is shite dus hij pikt nog zelfs geluid op wat er niet is. Ik had hem te strak geshimmed op de spur door de bushings dus nu loopt hij nog eens efficiënter ook. Ik heb ook video's gezien van mensen die hem zo shimmen dat het enigste wat je hoort is de piston die erop klapt en dat ook consistent kunnen doen in allerlei builds.

Neem vooral de tijd, zoek een goede tutorial op die de bevel to pinion shimming goed uitlegt en soms moet je een beetje kutten met 0.1mm veranderen om te kijken of het beter klinkt. I wish it was an exact science.

Ja het was de vorige keer ook 100x de gearbox in elkaar zetten en uit elkaar halen. Dacht dat het wel redelijk gelukt was toen. Had het toen ff moeten opnemen. Dit keer maar ff doen dan.

Zal Ak2M4 eens vragen wanneer hij de motor weer in stock heeft.

@solstice, heb net ook de EPG binnen via AK2M4 in het zwart en lijkt iig geen off set te hebben dat de receiver druk zet op de pistol grip waardoor de motor angle/height verpest wordt. 20 euro en dan heb je een super mooie en fijne grip IMO.

Nice. Ik zag op Facebook al dat hij ze had inderdaad. Vroeg of hij ook een Tan versie had maar zover was het helaas nog niet.
Was leuk geweest, half april krijgt hij de motor binnen en had die grip dan wel mee willen bestellen.
Een zwarte bestellen en dan overspuiten zou ook nog kunnen natuurlijk. Weet alleen niet of het dan heel snel afbladdert. Een beetje slijtage is niet erg en misschien zelfs wel vet maar als er hele schilfers af gaan komen ziet het er niet uit.

Denk dat als je het goed spuit en dan een varnish erop gooit het wel lang blijft zitten, zeker omdat het plastic is, maar gok dat de zweet en natuurlijke vetten op de hand uiteindelijk het wel eraf laat komen, maar een weathered look is wel cool. Powair6 had nog de tan kleurige in stock toen ik hem daar bestelde.

Ik haal net m'n replica uit elkaar en zie slijtage op mijn nozzle
dOXCbNE.jpg

Het zit maar aan één kant dus iets zit scheef.

Hij zit wel mooi in het midden van de GB
tjgKjQw.jpg

Zou dit oorzaak kunnen zijn van de lage fps waar ik niet echt een antwoord op kon vinden...
Als ik van bovenaf in de receiver kijk zie ik wel dat de GB iets naar de kant van de slijtage staat gericht.

Hoe krijg ik hem weer netjes in het midden? Forceren lijkt me misschien niet de beste oplossing?

Je gearbox of je upper zit scheef. Dat laatste zie ik soms als er een spleet tussen de upper en lower zit door speling op de schroefgaten.

Waarschijnlijk kun je het oplossen met de pistol grip schroeven. Zoek het channel van Wolverine Airsoft eens op en kijk naar de allignement video hoe je het kunt checken en kunt fixen.

Er zit wel een kleine spleet aan de voorzijde tussen de lower en upper. Echter zitten de bouten nog heel strak in de gaten en kan ik de receivers niet ten opzichte van elkaar bewegen.

De gearbox wijkt wel net iets af naar links. Dat is ook de kant met de slijtage. Heb geprobeerd er een foto van te maken maar als je hem niet exact recht houdt klopt de foto al niet. Het lijkt dan al snel erger of niet aanwezig.
Zal morgen de video even kijken.

0e730e12235c9bee14427f7342905216.jpg

Edit:

Vanmorgen even de upper gemonteerd en een innerbarrel er vanaf de muzzle ingestoken en dan zie je ook dat de nozzle net iets afwijkt van het midden. Al met al een duidelijk verhaal dus.

Ik heb de video gekeken en daar hebben ze het over stelschroeven in de GB draaien om hem te richten.
Nu ziet mijn GB er net iets anders uit dan die van hen dus ik draai een stelschoefje in de lower. Zie in de GB verder niet echt een mogelijkheid om iets door te boren en een stelschroef te plaatsen.
Er zit een verdikking boven het slot van de mag release. Net genoeg vlees voor een M3 of M4 stelschroef, beetje loctite eraan en dat zou het moeten doen.
Ben benieuwd of dit wat gaat doen met mijn fps.