Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

6 uur geleden zei Solstice:

Over looks gesproken...

De silencer is binnen.Vond het wel een heel apparaat toen ik hem uit de verpakking haalde. (That's what she said:P)
Maar het staat wel fancy ^_^

Ziet er goed uit, heb je evt wat gedetaileerde foto's van die NT4 , en heeft hij veel speling op de Flash hider ? 

6 uur geleden zei mata:

Netjes hoor. Maar to many grips emoji14.png

instagram.com/mataairsoft

6 uur geleden zei Solstice:

Ja, mee eens.
Ik gebruik de magwellgrip het meest en is meteen een goede plek voor de switch van de peq-box. De angled grip daarentegen doet goed mee voor de kleurstelling en houdt ook wel lekker vast. 
Denk wel dat de angled eraf gaat.

6 uur geleden zei mata:

Voor de coolfactor moet je de C-clamp oefenen he :). Magwel vastpakken is zo 2016 emoji14.png

Persoonlijk vind ik dat er ook nog een Magpul MOE pistol grip op hoort, je zou vooraan ook een Magpul Handstop kunnen plaatsen lijkt me ook wel goed staan op deze replica

Ik heb wss een hele andere smaak dus voor mij zijn er wel meer dingen die ik zou veranderen. Ik run over het algemeen ook niet meer dan een verty grip op mijn Mk18 ook al heb ik de T1, PEQ15 en M300 copy wel (en bij me). Ik zou graag mijn T1 wel willen zero'en gezien dat toch wel echt toegevoegde waarde heeft, de PEQ en M300 is meer looks en zou in CQB nog nuttig kunnen zijn.

3 uur geleden zei AAC:

Ziet er goed uit, heb je evt wat gedetaileerde foto's van die NT4 , en heeft hij veel speling op de Flash hider ? 

Hier een paar close ups. De speling is aan het uiteinde om en nabij 3mm.

U2x1ASA.jpg

j2cClST.jpg

PvIvPWT.jpg

Qqjlw0S.jpg

KW2kCup.jpg

aF20q0j.jpg

uTisZ7z.jpg

fHsa8Fs.jpg

L1Cp5iv.jpg

1LhIH6p.jpg

qvCL5cu.jpg

czmi9b8.jpg

RnID1NC.jpg

4 uur geleden zei AAC:

Persoonlijk vind ik dat er ook nog een Magpul MOE pistol grip op hoort, je zou vooraan ook een Magpul Handstop kunnen plaatsen lijkt me ook wel goed staan op deze replica

Nieuwe grip heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken. Die handstops daarentegen wel. Who knows what the future brings :D 

Mooie fotos ! thx is dat die Big Dragon ?

8 minuten geleden zei Solstice:

Nieuwe grip heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken. Die handstops daarentegen wel. Who knows what the future brings :D 

Denk wel dat een andere grip niet zou misstaan, op jou verder wel up to date replica

Op 3-1-2018 om 09:04 zei Solstice:

Over looks gesproken...

De silencer is binnen.
n7oKmlv.jpg

En zonder
qW31vE3.jpg

Vond het wel een heel apparaat toen ik hem uit de verpakking haalde. (That's what she said:P)
Maar het staat wel fancy ^_^

ziet er goed uit :) misschien je port cover nog in kleur spuiten 

5 uur geleden zei Patje:

ziet er goed uit :) misschien je port cover nog in kleur spuiten 

3 uur geleden zei Solstice:

Dat is ook wel een leuk idee ja. Ik twijfel ook of ik over moet gaan op full tan mags. Dan wordt het misschien wat teveel allemaal...:unsure:

Veronderstel dat jullie de dustcover bedoelen ?  neen ni doen joh heb je straks een Nerf gun look, receiver& parts kun je best één kleur houden

Tan mags zou dan wel miss. leuk staan imo    

Is taiwangun.com een betrouwbare site? Ik zou er enkele zaken willen bestellen voor mijn sa-b13 keymod 10".

- mags: hoe weet ik dat ze passen op mijn aeg? 

- batterij: welke moet ik nemen?

- bipod: welk 1 raad je aan? 

- ik zou onderstaande flashlight willen bestellen, zou deze kunnen gemonteerd worden? Of welk 1 zouden jullie aanraden?

image.jpg

In mijn ogen is taiwangun een zeer betrouwbare shop, al een aantal keren besteld. Zelf gebruik ik nu de battleaxe magazijnen van hun site. passen redelijk goed met weinig tot geen wobble en feeden in mijn replica uitmuntend goed. voor de verdere rest van je vragen kan ik je zo snel niet helpen, heb hier geen tot weinig ervaring mee van hun site.

Haaalo,

Ik breek even in op deze thread, zie al wat bekende namen van een ander forum hier. :) (Small world).
Ben sinds een maandje of 1,5 in het bezit van mn eerste replica, een Specna H-05. Ben er leuk aangekomen vanwege een 20% weekend korting bij de oosterburen.

Heb niet lang gewacht om hem open te trekken, ben van nature een fixer/tweaker. Bouw PC's om naar vrij zware MacOS capable videobakken (werk-tools), klus aan mn Volvo 850 van '96, fix toiletten met lampfitting schroeven en doorgeboorde PET-fles doppen...and so on. :P Geen echte top-tech, maar ook zeker geen twee linker handen, schiet- en klus ervaring met lucht/co2 buksen dus ik had weinig motivatie nodig om ten eerste dat out-of-the-box-katten-gejammer te fixen.

Ow trouwens, voor ik het vergeet...ik las ergens een paar pagina's terug dat iemand over de nwe Specna modellen iets riep over een klein ***-schroefje, weet niet of het nog van belang is...maar het gaat hoogstwaarschijnlijk over deze grappenmaker...mini-torx-borgscrew van de magrelease button. Duurde effe voordat ik er achter was gezien de scratchmarks...Nahja, fyi dus.

hr3Gqnvl.jpg?1

Wat heb ik inmiddels gedaan?

De boel hopeloos geprobeerd te shimmen...maar ik bleef scratch noise houden en het ging echt over 0.1 en dan nog....(Was me door @Rebelattack via een ander forum al ingefluisterd)
Ik vond dat ik het redelijk voor elkaar had, liep en klonk in ieder geval al stukken beter dan uit den doosch.

Anyway,

- Shimpoging / smeren / airseal (die is boven verwachting, standaard enorm goed...wel wat extra siliconen gesmeerd)
- Prometeus 6.03, maple leaf 60º (had ook nog een 50º liggen...) en nub geïnstalleerd.

Naar Com-Bat gereden om de boel te FPSen en eens op de range (beetje extra licht zou fijn zijn) target schieten, kijken wat ik nou had gevogeld...
Resultaten:

- FPS te hoog met een m100 (was een gok nav de m90/m120 die meegeleverd zijn), 380 - 384
- Ares 140 midcap mag gleed ineens niet zo heel soepel meer de receiver in...Uiteindelijk bleek de offset tussen de hop-up en de mag niet helemaal lekker te zijn.
Had ondertussen wel de BB feed-clip (heet dat zo?) van de mag half gesloopt door m iets te enthousiast in de receiver te rammen, lelijke braam erin...daarover later meer....(dag erna gefixt met een dun vijltje)
- Verder liep ie goed, schoot strak op target, was best blij met mn sleutelresultaten...tot dat...ik met een klein roffeltje full auto de mag leeg trok. Haal de mag eruit, hou de replica op zn kant om te dubbelchecken of de kamer leeg is, zit gek genoeg nog een bb in, ik schiet em eruit (dacht ik) terwijl ik het apparaat op zn linkerkant houdt. Refill, reload...motorwhine...en complete lockup.

Hoef vast niet uit te leggen dat de pinion gear rijp voor de sloop was (zag er overigens standaard al niet zo best uit), ter plekke vervangen.

Met een beetje de P in weer naar huis gereden en dezelfde avond nog de GB uit elkaar gehaald. Blijkt: 4-5 tandjes van de spurgear afgestript. Mooi begin. Wellicht toch de boel te strak gezet of een ander euvel, want...en dat zal vast vaker voorkomen...en daarom ben ik ook blij dat ik dat ding vrij snel uit elkaar heb gehaald...dr was het eea niet helemaal lekker geassembleerd (Mag ook niet zeiken voor dat geld, maar toch...een maandag ochtend of vrijdag middag exemplaar is altijd ***), min-kabel te lang en om de motor gewurmd om de boel er toch in te krijgen, dus dat had ik in eerste instantie zo gelaten. Cut-off lever, beetje aan de gammele kant wbt wobble, die verdenk ik ook van de fatal tilt van de sector-gear die de spur wellicht weer... (en mn eigen shim-noobness).

Waarschijnlijk heeft de motor vanaf het begin af aan al niet goed gezeten (scheef wellicht zelfs), want zoals gezegd, die rare kabel toestand en er zat al wear op de pinion gear.

BUoViJwl.jpg

Goed..wordt een lang verhaal zo...haha, maar de tussenstand:

- nieuw setje 18:1 gears erin, CNC meen ik, met losse asjes, boel opnieuw gesteld,
- de m100 omgeruild voor een 95+
- opnieuw gesealed en gesmeerd.
- reshim met 100 doublechecks.
- kabels ingekort zodat ze de motor minder hinderen..maw de min-kabel kan weer gewoon soort van door zn gootje.
- 50º rubber ipv 60º (lipjes van de  60º leken te ver uit te steken, dus haperende doorloop)
- AOE meteen meegenomen, 2 x 2mm ringen geplaatst.

Nah...moment van de waarheid, 7.4 LiPo eraan (stekkers zijn later aan de beurt) en testen...Het klinkt sowiso al veel en veel beter...maarrrrr...nou heb ik in ieder geval in full auto
last van de zgn overspin. De piston reset niet helemaal lekker als ik de trekker loslaat. Kort tikje geven aan de trekker en hij zit weer op zn plek, in single lijkt het allemaal prima te gaan.
Ik heb wat pistonhead posities gemeten door een airduster rietje door de nozzle te steken, en het scheelt hier en daar een paar mm. Maar, ik perfectionist, het hoort niet voor mn gevoel, kan beter. 

Nou lees ik een aantal fixes voor dat euvel, maar wat af valt is de 'stronger spring' optie, want dan zit ik weer met dat FPS verhaal.
En..moet zeggen dat ik weinig zin heb om nu al tandjes van gears te gaan slijpen om de overspin op te lossen (if any hoor). Is er wellicht een andere fix?

Komen we bij de rest van mijn vragen...
- Wat zou (afgezien van crap gear en een shitty shim-job) wellicht de eerste lockup and strip veroorzaakt kúnnen hebben?
Ik verdenk de cut-off lever nog steeds.
- Ik kan nog steeds niet helemaal lekker beoordelen of ik goed heb gesmimmed, want ik krijg de boel niet totaal 'stil'. Boven de luchtplof uit hoor ik nog steeds wel een mja...'whine'. Geen schrapen maar eerder een 'zzzwee'. Ik heb er een filmpje van, wellicht dat een top-tech van hier er eens naar wil kijken/luisteren?
- Wat zou de oorzaak van de overspin kunnen zijn? Er zit nml een soort kogellagertje op de sector voor de tappetplate, die lijkt groter dat dat palletje op de stock-sector. Of moet ik een extra 1mm ring op mn pistonhead lijmen?

Leuke hobby verder hoor. ;)

Thanks alvast!

Full auto maakt nooit complete cycles, hij stopt nadat je de trekker los laat en dat kan dus op elk punt zijn. Alleen semi maakt complete cycles dmv de cut off lever, deze werkt dus niet in full auto, kijk maar naar hoe de selector plate op dit onderdeel drukt in full auto en dan snap je hem wel. 

Shimmen kan je 100% perfect stil krijgen zodat je alleen nog maar de plof van de piston head op de cylinderhead krijgt, maar dit is mij ook nog nooit gelukt, in de buurt wel maar 100% stil nog nooit. Het belangrijkste is dat er niks onnodig (snel) warm wordt,  een zo laag mogelijke current draw en dan zo min mogelijk geluid. Een deel van het weinig geluid komt ook door parts matchen. Als een pinion slecht meshed met de bevel kan je nog zo fantastisch shimmen en amp draws krijgen maar kan het klinken als een dooie kat. Enigste mensen die ik het consistent voor elkaar zie krijgen, zijn mensen op een internationale FB Tech pagina die al jaren (probably 10 of meer) builds doen en dus super veel ervaring hebben. Echter kijk ook eens naar de Umbrella Armory guns, ook super geupgrade guns en de CEO is ook een veteraan qua techen, maar zelfs die hebben een lichte whine en een grote reden dat het waarschijnlijk lijkt dat het veel minder is, is omdat de cycle time vele malen lager is. Zet maar een fimpje erop dan kunnen we je misschien helpen, als het nodig is :).

Een jam kan een probleem ervan zijn, maar dan zou ik eerder verwachten dat de piston het zou begeven en strippen dan een gear, dus mogelijk een combi van dit en het feit dat het gewoon maandag ochtend gears waren. Als je te strak had geshimmed had je wel gemerkt dat de motor (en mogelijk batterij) warm worden en dat er een hoop extra geluid is, plus met bearings zou het relatief lang goed moeten gaan. Ik ben er zowieso niet zo'n fan van want elke keer als ik ze proper heb geshimmed dan wrijven de sector en spur over elkaar waardoor ik de sector hoger moet shimmen en vaak met 0.1mm meer om dit te voorkomen. Heb in mijn eigen ook meteen een stock setje G&G gears gezet.

Zoals ik al aangaf full auto maakt nooit complete cycles en de lobe die de tappetplate engaged is voor feeding niet voor semi :), de bearing erboven zou ervoor moeten zorgen voor een meer smooth beweging, but I doubt that it is super useful.

Ik snap de rare kabelto stand eerlijk gezegd niet helemaal. Ze moeten beide iig naar de achterkant van de grip lopen, waarbij de lange onder de motor door en over de motor heen.

Wat betreft shimmen, soms komt ook een gedeelte van het geluid van de tappetplate die te strak tussen de sector en shell zit. Als in de sector gear te hoog geshimt.

1 uur geleden zei Patje:

om Full auto de cycles af te maken zou je een mosfet kunnen plaatsen.  ASCU of jefftron weet ik dat het zou moeten doen. 

Jefftron werkt ook niet gezien de cut off daar ook de switch niet aanraakt, ASCU mogelijk wel, maar aan de andere kant een keer op semi en je hebt weer een relatief ontspannen veer zolang je geen overspin in semi hebt.

10 minuten geleden zei Rebelattack:

Jefftron werkt ook niet gezien de cut off daar ook de switch niet aanraakt, ASCU mogelijk wel, maar aan de andere kant een keer op semi en je hebt weer een relatief ontspannen veer zolang je geen overspin in semi hebt.

Jawel hoor, bij Jefftron hoef je zelfs geen drop in te hebben om dit voor elkaar te krijgen. Je moet hem namelijk singel een paar keer kalibreren waarna deze de cyclus kent 

3 minuten geleden zei Patje:

Jawel hoor, bij Jefftron hoef je zelfs geen drop in te hebben om dit voor elkaar te krijgen. Je moet hem namelijk singel een paar keer kalibreren waarna deze de cyclus kent 

Ja okey maar dat werkt dan niet met de cut off lever gezien deze niet beweegt in full auto modus en dan gaat het dus op timing en mosfets die met timing werken zullen niet altijd even constant zijn, maar okey je hebt idd gelijk dan zou het iig wel beter werken. Wederom zeg ik wel overspin in full auto is niet erg gezien een trigger pull in semi het al fixed (zolang er geen overspin is).

Goeiemorgen, 

Dank voor de replies, denk dat ik dan wel aardig op weg ben als ik de reacties zo lees. ;) 
Grip/motor/kabels etc, niets wordt warm, totaal niet zelfs.

Dat full auto verhaal dacht ik al, maar ik raakte daar in zekere zin even van in de war zeg maar. 'klopt dat wel?' Maar goed, dat stemmetje in mn hoofd fluisterde al: niks aan de hand, is logisch. Dus waarschijnlijk zat de overspin in mn hoofd. ;)
Ik moet zo even een lantaarnpaal en wat andere zooi ontmantelen, zal vanmiddag filmpje even online gooien ergens.

@mata Ik heb de kabels niet afgeknipt, maar gewoon in de gootjes opgeschoven richting tube, dus ik hoef niet te rewiren. Jij zegt dat ze beiden achterlangs moeten lopen? Heb je misschien ergens een voorbeeld? Tis namelijk een klein gillend drama om die motor erin te prutsen, mn kabelschoentjes zijn inmiddels ook redelijk aan gort (waren ze ook al wbt shrinkwrap). Die wil ik een dezer ook even vervangen.

Ajo!

Edit: 

Ik zit nogal wat kilometers van mijn replica's dus foto's worden wat moeilijker. Normaliter druk je de kabels door de betreffende gaatjes de grip in, 1 voor en 1 achter. De voorste druk je over de bodem van de pistolgrip waar het kabeltje naar binnen komt zodat deze als het ware als een L naar boven loopt tegen de rug van de grip. Uit de weg van de motor gear. Dan de motor er in laten zakken. Kortere kabel op het dichtsbijzijnde punt, lange er over heen naar de verste.

Hoop dat dat een beetje ene beeld schept. Anders moet de rest maar even een foto schieten