Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Ik gebruik idd "echte" metalen, de Zinc Alloy's die ze gebruiken bij Airsoft (en ten onrechte aluminium noemen vaak) zijn idd booooooooterzacht, en bros, bij Wel  krijgen ze hiervoor de hoofdprijs van mij, daar viel de schroefdraad gewoon uiteen waneer ik met de hand de flashhider los draaide, als was het suikergoed !

Heb trouwens zo'n G&G lower liggen, en ziet er idd best stevig uit, dus naar functionaliteit valt er op een degelijke kunstof receiver niks aan te merken lijkt me

6 uur geleden zei mata:

Prima replica. Alle specnas zijn nagenoeg intern gelijk dus daar is niets mis. De rest is een uiterlijke keus en je kiest voor functies als E&C, SAEC, etc.

Ik zou alleen wel even kijken of ze hem niet in Polen hebben voor je bij Gunfire.pl. scheelt weer wat hard verdiende centjes.

Wat betekent E&C en saec eigenlijk? Sorry maar ik ken er absoluut niets van 🙂 

6 uur geleden zei AAC:

Wat Mata zegt, ff bepalen of de looks belangrijk zijn voor je, want dan hebben ze wel enkele interesante "omhulsels zeg maar".

En verder scheelt Gunfire je wel enkele euro's idd

Wat bedoel je met enkele interessante omhulsels? Greets

15 minuten geleden zei Fredje89:

Wat betekent E&C en saec eigenlijk? Sorry maar ik ken er absoluut niets van 🙂 

E&C = enter & Convert hierbij kan je de spring wisselen zonder de gearbox open te maken (je moet hem hierbij wel uit de replica halen nog)

SAEC met dit systeem kan je de spring wisselen binnen enkele seconden door enkel de stocktube te demonteren, zonder tools. 

14 minuten geleden zei Fredje89:

Wat bedoel je met enkele interessante omhulsels? Greets

Afhankelijk of je een beetje "impresie minded" bent , zitten der tussen de specna's wel enkele modellen die geschikt zijn om een mooie replica van een bestaand model te gaan bouwen

Bedankt voor de snelle reacties 😉 Als jullie nu een model van specna zouden mogen kiezen, welk model zou dit dan worden? En bovenop de kostprijs van de gun zelf, welke kosten komen er nog bij kijken bij de aankoop? Ik bedoel, wat zou ik nog zoal nodig hebben? Greets

26 minuten geleden zei AAC:

Bedoel je dan voor de rest voor de uitrusting ?

De SA-A03 is idd een ideaal model, erg realistisch qua looks, en de ideale AEG lengte qua performance

Ik bedoelde de zaken die rebelattack net opsomde, thanks daarvoor :) ik zal morgen eens naar airsoftshop te poperinge gaan kijken, ik ben benieuwd 😜 al zie ik de sa-a03 wel niet staan bij hen...

Kun je het eens in het echt bekijken ja, goei plan, denk ook evt aan optic's, en wss zul je al snel wat meer range en precisie willen, en dan dien je je barrel en bucking, evt hop up up te graden  

Welke accu zit erbij? De nihm houd het de 1e keer misschien net een skirm vol.(soms ook net niet).. Als er een 1200 mah lipo bij zit verwacht ik ruim tot de pauze maar geen hele dag... Advies 2e accu en in de pauze wisselen... Met een 2000 mah lipo haal je een hele dag

37 minuten geleden zei Patje:

Welke accu zit erbij? De nihm houd het de 1e keer misschien net een skirm vol.(soms ook net niet).. Als er een 1200 mah lipo bij zit verwacht ik ruim tot de pauze maar geen hele dag... Advies 2e accu en in de pauze wisselen... Met een 2000 mah lipo haal je een hele dag

Het is een 1100mAh 9.6V batterij...

Op 30/12/2017 om 18:37 zei Fredje89:

Keuze is gemaakt, het is volgend model geworden: specna arms Sa-b13 keymod 10” . Ik ben benieuwd wat het zal geven hehe. Goeie keuze gemaakt of niet? Greets

Eind februari doe ik al mee met een skirm, spannend! Ik zou graag mijn gun upgraden: wat zou ik het best upgraden? welke red dot en flashlight zouden het best op mijn gun passen? Greets

22 minuten geleden zei stanjojo7:

Fredje zou je het replica willen noemen ipv gun, ook voor jezelf om het aan te wennen. Wordt niet overal gewardeerd om het gun of wapen te noemen want dat is het ook niet. 

Oke geen probleem, bedankt alvast 😉

Hallo, zoals eerder meegedeeld doe ik eind februari reeds mee met een skirm.
Daar ik nog een absolute leek ben had ik graag jullie hulp gekregen betreft het upgraden van mijn replica.
Type= Specna arms SA-B13 Keymod 10''...de middelste ( de zwarte ) op foto is deze van mij!

- Optical aiming device: wat is een echte aanrader? Red dot of scope? Welk één gebruiken jullie?
- Flashlight: wat is het beste of welk één gebruiken jullie?
- Grip ??
- Wat zijn de beste batterijen?
- Welke BB's worden er gebruikt op skirms? Momenteel heb ik BB's 0.25g ...
- Zijn er nog zaken die ik kan aanpassen zowel uiterlijk als innerlijk? Alle hulp is welkom!!

Thanks!!!! :D:lol:

gun.jpg

Batterijen: 7.4V Lipo de 1200 mAh single stick of nun chuck passen beide in de stock die er bij komt.

BB's: zo zwaar mogelijk, .28 zou ik ook proberen, misschien even op de skirm aan iemand vragen of je wat mag lenen.

Ik zou er eerst een keer mee spelen maar de barrel, bucking en nub zijn niet geweldig op de specna's.

Ascesoires zoals dots en lights zijn zeer persoonlijk. De een heeft hem voor de looks, de ander gebruikt hem. Hoe dan ook zijn ze niet noodzakelijk. Ik ben fan van T1 type dots (hoog voor een masker en klein glas dus minimale ghosting e.d.)

.25 BBs is prima met een stock replica, .28 wil als het goed is ook nog wel.

Verder gewoon eerst spelen en dan verzinnen wat je beter wilt. Dan kunnen we je prima sdviseren.

instagram.com/mataairsoft

Ja, mee eens.
Ik gebruik de magwellgrip het meest en is meteen een goede plek voor de switch van de peq-box. De angled grip daarentegen doet goed mee voor de kleurstelling en houdt ook wel lekker vast. 
Denk wel dat de angled eraf gaat.