Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Ging me meer om dat je eerst shimmed op je stock motor en dan later een andere motor er in stopt, hiervoor kan de shimming van bevel naar pinion dan weer niet goed zijn als mede de motor height, daar doelde ik op niet het initiële shimmen en motor height instellen.

Meestal is het dat mensen beginnen met de hop up spullen en dan later de gearbox doen als ze zelf nog nooit eerder hebben geupgrade. 

Meesten die het al vaker hebben gedaan pakken alles in een keer mee om meteen klaar te zijn.

Heb zelf beide setups gehad maple leaf en prommy purple met fire fly, schieten allebei praktisch hetzelfde. In principe zal elke andere flat nub met een G&G green net zo goed als de prommy purple met fire fly nub schieten.

Ik heb zelf ook een SA-A03 maar dan met E&C omdat dat meer dan genoeg is als er iets mis is met mijn FPS zal er vaak meer aan de hand zijn dan de veer. Ik heb hier een SHS HT, G&G 18:1 gear set, SHS V2 CH, CYMA Full metal rack piston, SHS Tipped Cylinder, SHS Pistonhead, SHS Mp5K nozzle en jefftron triggerboard in de gearbox zitten. Barrel is een ZCI (lapped) 6.02 285mm met een R-hop en Lonex kamer. Wss dat ik nog naar een 4/5 cylinder ga en als de R-hop blijft jammen dat ik een tru hop installeer zodat ik fatsoenlijk met mijn main kan spelen ipv alleen maar testen XD.

Hoe je het wend of keert, het geen waar je het meest aan hebt en eigenlijk effectief echt iets aan merkt is de barrelgroep. Dus barrel + bucking + nub. Al het andere is eigenlijk voor wat je mist of wenst aan een replica.

Mosfet is altijd een plus, maar niet perse noodzaak op 7.4v. Qua toekomstige motor zou je ook eens kunnen kijken naar de 22TPA ZCI, mijn favoriet tegenwoordig. Vooral omdat een rof van 30+ mij niet veel doet, maar trigger response wel :). De stock motor vind ik zelf wat meh, maar dat is ook moeilijk te meten als je zelf anders gewent bent.

Eigenlijk zou ik je adviseren te doen zoals ik de meesten aanraad. Speel er mee en vertel ons wat je beter zou willen en er komt genoeg advies :).

10 uur geleden zei xReapzNL:

Patje ik zou zeggen stuur een pb, of laat even weten hoe ik je kan contacteren en wellicht wat skirms meepakken, ben dan ook benieuwd naar de speelvelden de je aanraad in de "omgeving" en welke juist te vermijden? 

Ben wel nieuwsgierig naar de keuzes die jij/jullie hebben gemaakt patje, Praktijk ervaring staat over het algemeen natuurlijk wat hoger dan de theoretische informatie die ik zelf heb opgedaan.

Met ons Team Spelen wij het liefste buiten. wisselen daarbij Velden door heel Nederland & en België af. Indoor pikken we af en toe mee. echte velden waar je niet heen moet gaan ben ik outdoor niet tegen gekomen. indoor zou ik vooral niet te ver reizen. Ik weet niet of je alleen of met een clubje op stap gaat?

kwa barrels heb ik een madbull 6.03 300 mm  Prometheus delta strike 6.2 (280mm) en Edgi 6.01 300 (mm). De Edgi heb ik alleen nooit in een aeg gehad. maar merk toch wel dat dat me beste aankoop is geweest :) bij Bergadi in Duitsland ook nog best te betalen.

kwa bucking heb ik die alleen in de prometheus getest dat waren modify setje, paarse prometheus en als beste daarin een Maple leaf combo.
Maar zelf speel ik met een R hop en daarbij een groene GG. voordeel van de rhop vind ik vooral dat deze niet scheurt in de loop van de tijd.

Als je de hop-up chamber nog gaat vervangen is er maar 1 optie na mij weten de Lonex. (of iemand anders moet iets beters gevonden hebben?)
Heb zelf ook heel lang met prowin gespeeld. Helaas vind mij Wolverine  inferno deze niet leuk.

Speel momenteel over het algemeen met 3 personen, echter niet gemakkelijk aangezien 1 maat in den haag woont en de tweede ( familie lid) nog 17 is waardoor voor hem alles in NL al is uitgesloten volgens mij. wil een kwalitatief goede barrel, de bore size 6.03 of 6.02 maakt mij vrij weinig uit, echter vermijd ik 6.01 momenteel aangezien tot zekere hoogte een stuk gevoeliger is in fouten. prettig kennismaken in ieder geval. het is altijd ideaal wat mensen in de omgeving te leren kennen. 

Speel momenteel over het algemeen met 3 personen, echter niet gemakkelijk aangezien 1 maat in den haag woont en de tweede ( familie lid) nog 17 is waardoor voor hem alles in NL al is uitgesloten volgens mij. wil een kwalitatief goede barrel, de bore size 6.03 of 6.02 maakt mij vrij weinig uit, echter vermijd ik 6.01 momenteel aangezien tot zekere hoogte een stuk gevoeliger is in fouten. prettig kennismaken in ieder geval. het is altijd ideaal wat mensen in de omgeving te leren kennen. 
Verkijk je niet op 6.01, 02, 03 etc. Kwaliteit is belangrijker dan diameter. Een PDI 6.05 is BV beter dan een Madbull 6.03 om maar wat te noemen :).

precies mata! daarom maakt het me ook niet uit, het wordt van hoogwaardig kwaliteit. PDI, ZCI, prommy.. dacht misschien aan een madbull stainless steel niet de gecoate rommel maar voor 20 euro extra gwn beter een high end kopen dan halverwege weer kunnen switchen. 

Het maakt minder uit dan je denkt hoor. De barrel is maar een klein stukje die kan zorgen voor accuratere schoten. De bucking en nub doen hier het meeste voor in combinatie met kwalitatief goede BBs. En dan heb je ook nog de consistentie van de luchtoutput van de gearbox. Dus voor je het überhaupt pas goed verschil kunt merken tussn de high-end barrels ben je al heel wat tijd in de gearbox verder .

Prijzen van barrels staan niet lijnrecht tegenover prestaties. Zolang je maar een stalen barrel neemt, al is het maar om ongewilde vibraties en coatings te vermijden (madbull pythons zijn alu met coating, niet de steelbull). Prometheus is bv een merk wat hier goed verkrijgbaar is en dikke prima en niet veel scheelt met wat daar boven zit. PDI en Edgi zijn super, en begrijp me niet verkeerd, als ik eerder de kennis van nu had dan had ik hoogstwaarschijnlijk geen PDI barrel gehad (ligt te verstoffen trouwens, 300mm voor de liefhebber ). Ondanks de kwaliteit er van.

Ow en uiteindelijk liggen de prestaties van een replica meer aan degene die hem bouwt en gebruikt dan de kosten van de onderdelen :).

Op 11-8-2017 om 11:11 zei mata:

Qua demper ben ik zelf meer van KAC QD of Surefire QD dempers.

Op 11-8-2017 om 12:00 zei Patje:

Ik heb deze demper van Gunfire (40 x 150)

mw3zkloh.jpg

Van de 2 die je hebt vind ok de onderste het mooiste. Vind hem wel wat aan de lange kant in verhouding

Om hier nog even op terug te komen...;)

Omdat ik afgelopen weekend mijn speedloader gesloopt heb, (waar ik niet heel verdrietig om ben) moest ik een nieuwe kopen.
Ik heb toen maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuwe silencer aan te schaffen.
Afgelopen weekend iemand met een QD type silencer gezien en snap wel waarom je er fan van bent @mata.

Vind een silencer heel vet staan altijd maar afgelopen weekend toch een keer zonder gespeeld en dat vond ik ook wel wat hebben.
Daarom heb ik nu de Pirate Arms KAC QD besteld omdat daar ook meteen een flash hider bij zit. Dan kan ik on the fly bepalen of ik met of zonder wil spelen. Hij is 145mm lang, dus 5cm korter dan mijn huidige die inderdaad wel wat lang was @Patje.

De tan versie was helaas niet op voorraad dus even geduld nog. Ik maak uiteraard ff een fotootje als het binnen is.
Heb als speedloader trouwens de Odin M12 speedloader gekozen.

Goeiemiddag,

Ik ben hier volledig nieuw en een absolute leek op vlak van airsoft, echter wil ik mij een airsoft gun aanschaffen.
Na heel wat goeie reacties te hebben gelezen over 'specna arms' ben ik op volgend model gebotst: SA-B12 KeyMod 8" SAEC System
zie volgende link : http://www.airsoftshop.be/nl/specna-arms-sa-b12-keymod-8-saec-system.html

nu had ik graag eens jullie mening gehoord over deze gun, zou dit een goeie koop zijn? Alvast bedankt om mij op de hoogte te houden.
Greets!

Prima replica. Alle specnas zijn nagenoeg intern gelijk dus daar is niets mis. De rest is een uiterlijke keus en je kiest voor functies als E&C, SAEC, etc.

Ik zou alleen wel even kijken of ze hem niet in Polen hebben voor je bij Gunfire.pl. scheelt weer wat hard verdiende centjes.

Wat mata zegt klopt niet meer.
de nieuwe specna arms core moddelen zijn anders van binnen. deze zijn ook goedkoper.. De kwaliteit hiervan heb ik zelf niet getest.

Ik heb zelf een b12 saec. vind het zeker een goede replica. vooral voor een beginner!
het verschil intern is inderdaad in deze prijs klasse allemaal gelijk. 
Voordeel van keymod is dat deze ergonomisch is en de replica iets lichter (al merk je daar niet echt iets van)
nadeel ten opzichte van riss (bv de sa-a03) is dat je een riss adapter nodig hebt om op de zijkant dingen te bevestigen. 

1 minuut geleden zei AAC:

Ja maar die Core modellen hebben ook een plastic receiver he

ik ben er nog niet uit of dat nu echt een nadeel is..
een G&G is ook plastic maar wel echt stevig.. Het pot metaal is ook niet alles...

1 minuut geleden zei AAC:

Naar het functionele toe zal dit wss nie echt problematisch zijn, het oogt wel wa realistischer

ja maar dat komt ook omdat jij hele gave dingen met metaal doet.
gelukkig mogen wij daar hier van mee genieten 

Ik denk dat het gebruikte plastic over het algemeen meer aan kan dan het pot metaal. Over het algemeen kan een polymeer (afhankelijk van welke) wat meer mee geven voordat het breekt dan metaal, terwijl het dezelfde of hoger liggend breekpunt heeft qua kracht. Plus een polymeer kunnen ze veel makkelijker tunen.