Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Zo, na eindelijk weer eens de kans gehad om mijn replica voor de dag te halen en te openen, het probleempje met mijn maxmodel hopup en nieuwe precision barrel gevonden. Nadat ik hier veel gelezen had over airsealing maar eens een beetje molykote op mn bucking gesmeerd. (Op het werk gebruiken we dit om luchtcilinders mee te dichten) en nu schiet ik weer mooi 350 ipv 320. Nu nog even de range testen.

Nu is mijn vraag, hoeveel meter zal ik ongeveer halen met een precision barrel en .3 bbs?

Mini update, ik heb gister de boel weer in elkaar gezet omdat ik even wilde testen hoeveel fps ik nu zou halen.

Gewoon even voor het geval er voorheen toch iets niet goed zou hebben gezeten.

Kwam op 290 fps. Ga nu de andere piston proberen.

Ik moet de andere piston nog steeds monteren. Denk dat het komend weekend wordt of ergens achterin de week.

Het scheelt inderdaad niet veel meer inderdaad voordat ik er klaar mee ben haha.

Gister heb ik een andere piston gemonteerd en ging toen naar maximaal 335 fps. Ik had net daarvoor nog even getest en zat toen op 300.

Als ik mijn mag een beetje naar me toe trok kreeg ik de hoogste waardes uit de test. Dus wanneer de hop up chamber iets van de gearbox werd afgeduwd.

Wat kan ik daar uit opmaken? Opzich vind ik de fps nu wel acceptabel maar toch lijkt het of er iets niet helemaal in orde is.

Over de piston;

Ik had deze nog liggen Piston + Head.

CUFk5WCh.png vSXt4DPh.png

Daarmee haar ik dus een hogere fps dan deze combi (stalen tanden):

ZG67T10h.jpg

Ik heb de rode niet gewogen maar de stock piston is 21 gram en de paarse hierboven (ja hij is echt paars.. :huh: ) 26 gram.

Kan die paar gram invloed hebben? Of zou het toch kunnen dat hij blijft steken zoals MrKnown zei?

Ik zie namelijk op de achterkant van de piston een klein stukje materiaal wat daar niet hoort. Dat duidt wel op slijtage. 

Kan zijn omdat hij nieuw is maar kan ook komen doordat hij ergens blijft steken.  Het materiaal zit aan de achterkant dus stroomt het op tijdens de compressieslag. 

qO8moOE.jpg

Het werkt dus wel beter maar nog steeds niet helemaal 100 procent. ik vind het wel jammer van de goede piston die ik nu niet gebruik.

Het idee dat er een alu head in zit en een piston met stalen tanden geeft me wat meer kwaliteit gevoel. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Wat jullie?

Het gewicht heeft vooral invloed met zwaardere BB's. Maar relatief weinig hoor, we zijn alsnog beperkt in cylinder volume dus dat is redelijk te verwaarlozen.

Als ik die piston zo zie, en dan vooral het zwarte, binnen in de geleidingsrails dan zou ik denken dat dat je hier toch wat materiaal uit zou moeten schuren.

Met een hitorque motor en goede aoe houd de rode piston het wel een tijd uit. De pistonhead kun je gewoon over zetten.

Ik ga als laatste stap nu nog even de head overzetten en kijken wat dat voor effect heeft. Daarna blijf ik er denk ik even vanaf.

Moet ik ook nog iets doen met de hop up ivm het aantrekken van de mag waar ik het hiervoor over had?

In ieder geval goed om te horen dat er wel verbetering in zit!

Zoals mata ook aangeeft zal een correctie van de AOE de levensduur van de piston absoluut verlegen! Eventueel kan je uiteraard ook nog kijken naar een piston die wel full metal is. Zelf heb ik er toen 1 opgepikt die lijkt op de rode die jij daar hebt maar dan zwart en full metal (weet het merk ff niet...) overigens alsnog de AOE gecorrigeerd, aangezien je er ook rekening mee moet houden dat als het net ff niet lekker loopt er een punt zal zijn dat vroeg of laat breekt. Het voordeel van kunststof is is dat dat makkelijker zal breken dan metal, dus in dit geval zal je piston eerder kapot gaan als wat anders. Op het moment dat de piston full metal is is het de vraag waar je breekpunt komt te liggen en wat, als er iets mis zou gaan, kapot gaat.

Misschien is het laatste beetje omdat je magazijn dan beter aansluit, dit zou je ook nog kunnen verhelpen door wat tape op je magazijnen te plakken, of in je magwell waardoor die automatisch beter opz'n plek gedrukt wordt.

Maaaaaaar FPS is niet alles he... als je straks idd 330-340 schiet heb je het keurig voor elkaar! Hoef je je ook geen zorgen te maken dat je met een andere chrono ineens over de 360 schiet. Belangrijkste nu is dat je controleert of alles idd lekker loopt en dat alles goed op elkaar afgestemd is (shimmen, AOE).

Succes nog ff!

Groet,

Peter

FPS variatie door magazijnen is wel irritant. Dus wat MrKnown zegt, tape om de mags of in de magwel. De eerste heeft vaak mijn voorkeur omdat ik wat verschillende soorten magazijnen heb. Je kunt moeilijk de hopup van de gearbox af forceren, andere kant wil natuurlijk makkelijk zoals je weet, dus doe het daarom met de mags.

Pff. ik dacht eindelijk weer een beetje op de goede tour te zitten met mijn fps, nu met biocore .20's maar 310 fps. Nu schiet ik wel 50-60 meter zonder overhop.

Even een vraagje voor external upgrades, ik heb nu de vaste m16 style stock en wil eigenlijk overstappen op een normale stocktube met verschuifbare stock. Kan iemand mij vertellen welke merken moeten passen op specna arms replica's of waar ze de originele verkopen?

Even een vraagje voor external upgrades, ik heb nu de vaste m16 style stock en wil eigenlijk overstappen op een normale stocktube met verschuifbare stock. Kan iemand mij vertellen welke merken moeten passen op specna arms replica's of waar ze de originele verkopen?

Denk dat da in principe  universeel is, maar Gunfire verkoopt normaal gezien al de Specna spare parts

Sling plate heb ik al, maar past ook niet helemaal op die adapter, de stocks die ze nog op voorraad zijn, zijn volgens mij alleen kleine varianten.

http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgrade/aeg-outer-spare-parts/m4-m16-parts/butt-stocks-m4-m16/lmt-bateriova-crane-pazba-s-tubusem-pro-m4-detaildit is in principe de standaard buffertube die op een specna zit.

Kan iemand mij misschien over  het onderstaande adviseren: 

wanneer ik de railguard van de sa-h02 zou willen vervangen voor een aftermarket model, moet ik dan kijken voor een WE/VFC hk416 railguard of de andere versie een TM hk416 railguard? 

23 minutes ago, Rebelattack said:

Welke rail wil je er op zetten gezien ze nu ook al out of the box een HK416 verkopen met een Geiselle kopie rail, die praktisch hetzelfde is. Als het een andere is then I am not sure.

Welke Hk416 rail ik er op wil zetten maakt niet uit:  SMR Geiselle / NSHG / Strike Industries Crux / RAHG / REM. Bijna allemaal zijn ze te vinden in de smaken: de VFC/Umarex/WE versie en de TM versie. Dus welke ik nou moet hebben?

En die Specna Hk416 met standaard een Geiselle rail heb ik wel oren naar, heb je daar een link van?

10 minutes ago, Cinerama said:

Welke Hk416 rail ik er op wil zetten maakt niet uit:  SMR Geiselle / NSHG / Strike Industries Crux / RAHG / REM. Bijna allemaal zijn ze te vinden in de smaken: de VFC/Umarex/WE versie en de TM versie. Dus welke ik nou moet hebben?

En die Specna Hk416 met standaard een Geiselle rail heb ik wel oren naar, heb je daar een link van?

Nee daarom gaf ik ook aan dat ik het voor andere rails niet weet welke van de 2 je nodig hebt, maar ze hebben dus al een met een Geissele rail dus dat is een optie als je niet wil dealen met gokken welke van de 2 je nodig hebt. Hier is de link naar de replica: https://gunfire.pl/product-eng-1152216910-SA-H05-Carbine-Replica.html, er zijn ook nog varianten met langere geissele rails of M-lok rails. Meestal kopiëren trouwens Chinese merken TM maar dat is niet een garantie jammer genoeg.

Er zijn iig genoeg vette rails voor de HK416

Er zijn hier niet zo heel veel mensen met een H0x. Dus onduidelijk wat cht 100% past. Ik verwacht eerlijk gezegd dat zolang er HK416 AEG bij staat dat het wel past. Dus bv van een VFC AEG. GBB zoals bv WE gebruikt andere barrel nuts naar mijn weten (TM durf ik niet te zeggen)

5 minutes ago, Solstice said:

Congrats met je aankoop en welkom bij de Specna familie!

Thnx is bewuste keuze geweest. Reviews gelezen fora uitgeplozen ;).

Wilde iets naast me main sniper hebben. Aangezien met veel wind sniperen nu niet echt leuk spelen is :).