Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

De SHS prowin clone was het :). Maar dat verschil is trouwens te groot hoor. Dus daar moet nog wel iets fout aan zijn. Maar goed, eerst de setup echt 100% goed krijgen met iets dat werkt. Daarna pas kijken wat er mis kan zijn met die ene hopup.

Ja dat leek me ook inderdaad. Heb al best wat gedaan nu..

- Andere bucking, gaf een verbetering van 230 fps naar 275. Blijkbaar lekte de prommy behoorlijk door het kleine scheurtje en sloot hij niet genoeg af bij de nozzle.

- Drupje siliconen olie in de cylinder. Maakte geen verschil

- 3 soorten hop up kamers geprobeerd. De SHS die ik gebruikte was waardeloos (kan makkelijk aan mij liggen, ga daar later nog een keer naar kijken). De orginele en Prowin nagenoeg gelijk maar wel 60 fps meer.

Ik ben nog vergeten om een stukje papier in de magwell te leggen en kijken of hij weg waait tijdens het schieten.

De gearbox gaat vandaag ook weer uit elkaar om de bedrading aan te passen. Zal dan ook even kijken of de airseal van de cylinder goed is.

Wat zou ik nu verder nog kunnen nagaan?

- Maak even een serie foto's van de internals, zodat we echt even kunnen zien wat er in zit en hoe je alles gedaan hebt.

- Compressie test, zowel met nozzle volledig over de cylinderhead als maximaal naar voren (makkelijkste te doen als de cylinder in de GB ligt)

- Je kunt de tappetplate aan de voorzijde ligt afschuren zodat de nozzle in het geheel iets verder naar voren komt de bucking in (dit is echt minimaal, doe het zelf eigenlijk altijd wel, maar of het echt helpt in jou geval, geen idee)

- De sector gear niet te hoog geshimt zodat de tappetplate niet geheel vrij meer kan bewegen?

- Piston loopt vrij in de rails met gearbox dicht? (al getest dacht ik)

- Teflontape om de bucking

- Het fixeren van de hopup op verschillende manieren, strak, iets los, zonder ringetjes. Zie je verschil in werking, fps en feeding in alle standen terwijl je de mag naar voren en achter duwt.

- Is de FPS nagenoeg constand (zeg maar binnen 5fps) of zitten er uitschieters her en der.

Dit is echt het meest voorkomende, maar volgens mij heb je het meeste hier van al bekeken. Misschien helpen plaatjes iets meer.

Owja, en zorg dat je natuurlijk wel FPSt met het juiste gewicht BB. Ik hoorde onlangs dat iemand een week lang bezig is geweest met troubleshooten terwijl hij stiekum de hele tijd .3 in zijn replica drukte. Zo iemand zou eigenlijk geen replica aan mogen raken  *KUCH*rebel*KUCH* >:)

Maar goed, ik schat jou wat hoger in ;)

Haha idd, ik heb een aparte bus met 0.2 bb's die ik gebruik voor fps testen met skirms en thuis  ^_^

Sterker nog, ik moet mijn eerste 0.3 bb's nog kopen..

Ik zeg altijd maar zo: "We maken allemaal fouten. Maar de stomste het eerst."

Moet trouwens wel een beetje oppassen met zulke uitspraken tot ik weet wat er bij mij loos is  :ph34r:  

Wil anders ook wel een keer met je meekijken hoor. Zie dat je uit Gelderland komt, zelf kom ik uit Tiel.

Heb zelf 2 Specna's en deze intern volledig aangepakt, uiteraard geen enkele garantie voor de toekomst :P

Groet,

Peter

Ik ben nog vergeten om een stukje papier in de magwell te leggen en kijken of hij weg waait tijdens het schieten.

De gearbox gaat vandaag ook weer uit elkaar om de bedrading aan te passen. Zal dan ook even kijken of de airseal van de cylinder goed is.

Wat zou ik nu verder nog kunnen nagaan?

Even keer in de barrel kijken kan natuurlijk ook geen kwaad!

Maar verwacht dat beste inderdaad alles rond de airseal zit. Cylinderhead pistonhead en nozzle. Misschien is het allemaal gewoon een beetje en heb je niet echt een groot probleem.

- Maak even een serie foto's van de internals, zodat we echt even kunnen zien wat er in zit en hoe je alles gedaan hebt.

Onderaan deze post staan fotos. Gelijk foto's van hoe ik de bedrading heb gemaakt nu. De mosfet heb ik in de gearbox weten te krijgen. De zekering plaats ik misschien terug als er ruimte is nadat ik alles weer in de body heb zitten.

- Compressie test, zowel met nozzle volledig over de cylinderhead als maximaal naar voren (makkelijkste te doen als de cylinder in de GB ligt)

De airseal is super. Ik kan er zo hard ik knijpen dat mijn vingers zeer gaan doen en hij blijft keurig op druk. Ook met de nozzle in de meest voorwaartse stand.

- Je kunt de tappetplate aan de voorzijde ligt afschuren zodat de nozzle in het geheel iets verder naar voren komt de bucking in (dit is echt minimaal, doe het zelf eigenlijk altijd wel, maar of het echt helpt in jou geval, geen idee)

Ik heb hem aan de voorzijde licht afgevijld maar ben hier niet echt ver in gegaan. Aangezien de hele voorzijde tegen de gearbox aan ligt zou er van de hele voorzijde iets af moeten lijkt me.

Maar hij heeft zijn dikte daar ook nodig om de nozzle strak te klemmen. Of moet ik alleen daar niets weghalen?

Eventueel doe ik dit later nog eens, als laatste strohalm.

- De sector gear niet te hoog geshimt zodat de tappetplate niet geheel vrij meer kan bewegen?

Tappetplate beweegt vrij.

- Piston loopt vrij in de rails met gearbox dicht? (al getest dacht ik)

Piston loopt ook vrij inderdaad

- Teflontape om de bucking

Ga ik doen als het het later deze week in elkaar zet. Al vind ik dat de bucking nu al wel goed strak om de barrel gaat.

- Het fixeren van de hopup op verschillende manieren, strak, iets los, zonder ringetjes. Zie je verschil in werking, fps en feeding in alle standen terwijl je de mag naar voren en achter duwt.

Waar moet ik die ringen plaatsen?

- Is de FPS nagenoeg constand (zeg maar binnen 5fps) of zitten er uitschieters her en der.

Ga ik testen als hij weer in elkaar zit.

De foto's in random volgorde:

ZG67T10.jpg

vf7hmGC.jpg

OZhBDti.jpg

aNcT5nZ.jpg

2UdAG9J.jpg

eESWN5A.jpg

IwstiKU.jpg

j27I4h2.jpg

Mosfet ingepakt

UmzvH3t.jpg

vDG9j10.jpg

GuhoONY.jpg

Oude situatie qua bedrading

gr5901p.jpg

Niet heel duidelijk maar er gingen voorheen dus 4 draden de GB uit aan de achterzijde

RhshjF5.jpg

Nu wel iets deftiger. De mosfet wordt niet geraakt door de piston uiteraard.  ^_^

j27I4h2.jpg

Haal maar een andere piston en je probleem is opgelost.

Zelfde gehad bij mijn replica, door de korte geleiders van de piston en de onderbroken geleiders in de Specna gearboxshell blijft dat op elkaar hangen en dropt je FPS als een malle...

Groet,

Peter

Haal maar een andere piston en je probleem is opgelost.

Zelfde gehad bij mijn replica, door de korte geleiders van de piston en de onderbroken geleiders in de Specna gearboxshell blijft dat op elkaar hangen en dropt je FPS als een malle...

Groet,

Peter

Ik heb nog een piston liggen met doorlopende geleiding. Ik zal die monteren en kijken wat dat doet. Thnx!

Bij mij geen issues met die piston (stuk of 8), behalve dan dat ik bij een aantal de geleiders heb bijgewerkt omdat deze niet diep genoeg waren (bekend issue met sommige shs batches). Waarbij deze dus in zijn geheel stroef in de shell liep. Wat getest is. Maar proberen kan geen kwaad.

Ja hij loopt in principe gewoon vrij. Enige wat ik me kan indenken dat zodra hij belast wordt door de veer dat hij misschien een bepaalde hoek in wordt geforceerd waardoor hij kan gaan happen. Zie daar overigens geen sporen van. Maar proberen kan geen kwaad.

Yup, standaard is 15 tandjes. Deze piston kwam al met 14. Hadden we duidelijker in kunnen zijn :). Eigenlijk als we zeggen 1,5 tand er af dan bedoelen we eigenlijk nog 13,5 intact.

Nou dat is niet echt de reden hoor. Ik heb gewoon gekeken welke tanden in de weg zaten. Maar heb op mijn werk die tand eraf geschuurd met zo'n machinale schuurband. Dat ging iets harder dan gedacht.

Het leek me echter niet veel uit te maken omdat de sector gear nog wel het onderste deel van de halve tand kan gebruiken om kracht op uit te oefenen.