Jump to content
Airsoft Elite
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Zorg in ieder geval dat je even wat teflontape om het einde van de bucking doet om daar de airseal te verbeteren, daarbij wat we dus zeiden zorgen dat de hopup strak tegen de gearbox zit.

Verder heb je nog 3 andere plekken waar wellicht een klein lek kan zitten, 1. De nozzle oring (altijd een beetje invetten), 2. De stock cylinderhead zou je kunen tapen met teflon, 3 De piston o-ring oprekken en opnieuw smeren.

Maar dan nog, geen enkele replica is exact hetzelfde, net als veren, er kan gewoon een beetje verschil in zitten. Waar je goed op moet letten is consistentie in het FPSen met de chrono. Zijn er te veel uitschieters dan duidt dat vaak op een lek.

De FPS is in ieder geval wel constistent met het klepje dicht, deze zit met verschillen van ~3 FPS allemaal rond de 335 FPS, dus wat dat betreft mag ik niet klagen. 

Wat betreft die O-ringen om de barrel heen om zo de hopup aan te drukken, welk formaat O-ring zou dit moeten zijn? Had al even rond gekeken hier en daar maar kon zo snel niets vinden..

De FPS is in ieder geval wel constistent met het klepje dicht, deze zit met verschillen van ~3 FPS allemaal rond de 335 FPS, dus wat dat betreft mag ik niet klagen. 

Wat betreft die O-ringen om de barrel heen om zo de hopup aan te drukken, welk formaat O-ring zou dit moeten zijn? Had al even rond gekeken hier en daar maar kon zo snel niets vinden..

Je zou ook een veertje kunnen halen bij de bouwmarkt (hornbach heeft er 1 die precies past alleen even op de goede lengte knippen)

De o-ringen haal ik gewoon bij de bouwmarkt. Als het goed is bij sanitair spul. Had nog even gekeken welke maat, maar heb geen zakje meer.

Mata toch staat gewoon in de whatsapp. Degene die mata gebruikt zijn 16mm multi-fit O-ringen van het merk Sencys en een zakje kan je halen bij de Praxis: https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/installatiemateriaal/verwarming-airconditioning/multi-fit/sencys-multi-fit-o-ring-16mm/5197508

Update: ik veronderstel dat ze me gewoon een nieuwe dummy hebben opgestuurd.

Good morning,

Thank you for submitting your message.

Element was sent to you today.

Pozdrawiam / Best Regards,
Bartłomiej Boś

Lijkt me de beste oplossing voor je. Nieuwe spullen en niet hoeven terugsturen. Enige is dat je hem wss uit elkaar moet halen om te vervangen.

Maar eigenlijk moet dat sowieso zoals eerder te lezen in dit topic ;)

En het uit elkaar halen valt al met al ook wel weer mee...

Net in een uurtje bij 2 Specna's de air nozzle vervangen, dus dat is ook ff helemaal uit elkaar en weer in elkaar...

Succes en uiteraard veel plezier met je nieuwe replica!

Groet,

Peter

Vind het ook inderdaad de beste optie. Kan iemand me even kort uitleggen waarom je je replica best uit elkaar haalt voor je er mee begint te skirmen? 

Wat moet er allemaal aan gebeuren dan?

Is er iemand die met de ASCU module speelt? Bij de instructie stond 11.1v LiPo recommended, die heb ik dan ook meebesteld, maar hij past niet in m'n stock. Kan het kwaad met 7.4v LiPo's te werken?

"best" uit elkaar is nu direct nodig , zolang je niet direct onderdelen wil gaan upgraden mag hij nog dichtblijven :P

"11.1V recommended" lijkt me ook sterk, en zelf ni aan te raden als je replica niet ge-upgrade is , de 7.4V lipo zal dan geen kwaad kunnen

Volgens mij toch :P  

Standaard, indien geen downgrade meebesteld zit er een M120 in. Daarnaast is een 11.1v lipo sterk af te raden zo uit de doos zonder aanpassingen. Je hoeft er niet direct iets aan te doen hoor, maar tzt is het niet onverstandig om hem eens na te kijken.

Sowieso ben je een lichtere veer nodig om er mee te mogen spelen op velden. De standaard m120 geeft ca. 400+ FPS en de meegeleverde M90 ca. 290. Waarschijnlijk ben je een M100 nodig om wat meer op de 330/340 FPS terecht te komen.

Gewoon op 7.4v spelen. 11.1 vergt aardig wat meer van een gearbox en er is nog geen Specna op mijn werkbank geweest die er uit de doos klaar was (net als andere merken die zeggen het wel te zijn).

Nu is het wel zo dat er niet de allersterkste motor in een Specna zit (goed genoeg hoor). Dus het is niet dat je meteen de gearbox opblaast. Het zal wel voor meer slijtage zorgen.

Ik heb ook zo'n ascu in mijn specna zitten. in het begin flink wat problemen mee gehad. De nimh trok het haast niet. Een 7.4V lipo deed al wonderen. heb er wel een M100 veer in zitten en schiet nu nog 350 fps. Maar het kan ook zo zijn dat je misschien je motor nog moet vervangen naar een High Torque. Dit heeft een teamgenoot moeten doen. Ook nooit verkeerd om je replica en accu's om te solderen naar deans. ik merkte namelijk tijdens het spelen dat mijn batterijen nog wel eens wilden verbreken. En het handige aan de ascu module is dat je dan een piepje hoort.

Voor ~€30,- heb je een SHS high torque via Aliexpress, dus daar hoef je het eigenlijk niet voor te laten... gelijk wordt het dan wel steeds belangrijker om alles goed te shimmen, te smeren en AOE correctie, anders ga je niet lang plezier hebben van je internals.

In het begin klinkt het misschien allemaal heel spannend, maar als je er rustig de tijd voor neemt en tussentijds goed kijkt of je het goed hebt gedaan (meten is weten) dan komt het allemaal best goed!

Voor mij is persoonlijk het sleutelen de helft van de lol :)

Succes!

Groet,

Peter

Voor ~€30,- heb je een SHS high torque via Aliexpress, 

ik denk wel dat je dan een kopie hebt. maar dat zegt niks over de kwaliteit.

ik heb het wel een keer gehad met een pistonhead die was niet goed op maat na gemaakt

Ik zou iig niks meer kopen van airsoftpeak qua SHS onderdelen, een groot deel daarvan is na maak. Daarbij voor 35 Euro heb je een SHS motor in engeland en zijn de meeste andere onderdelen zelfs nog goedkoper dan bij aziatische websites plus je hoeft geen maand te wachten.