Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Mijn kingkong mosfet kan niet zo goed tegen grotere stromen. Met een hightorq motor op 7.4 had hij het al zwaar! Maar de tube is volgens mij lang genoeg om ze achter elkaar erin te stoppen

Hmm, mosfet (Kong hardwired) zit in mijn tube helaas.

Vind je de switch naar 11.1v het waard om dat mogelijk om te bouwen naar een ascu?

Hoe veel beter was de trigger response en rof bij jou denk je?

Heb je een CTR stock of iets dergelijks dan? Een 3e cell er aan betekend niet direct dat een daar van in de tube moet hoor :P. Met een standaard SF stock kun je alles gewoon daar in kwijt.

Maar de response gaat iig omhoog en de rof ook. Afhankelijk van alle andere upgrades natuurlijk.

Oh joh, Ik cachet altijd dat de cells ok altijd gelijk stonsen (lol, thanks Engels toetsenbord autoreplace...)

Oh joh, ik dacht altijd dat de cells ook altijd gelijk stonden met het aantal 'stokjes' van de nunchucks zeg maar.

Interesting.

Misschien binnenkort toch maar een back-up replica op de kop tikken en dán kijken of oa. die Kong mosfet de 11.1v aankan. Lijkt me geen probleem. Hoop ik ;)

Die cells kunnen ook in 1 lange stick zitten. Maar de nunchuck die ik bedoel bestaat wel uit 3 delen, maar je drukt gewoon 2 aan 1 kant van je stock. Is niet zo dik als de 2000mah die je nu waarschijnlijk hebt.

Goedemiddag!

Ben pas nieuw op dit forum en heb al wat ervaring met airsoft.

Momenteel skirm ik met een G&G VR16 en heb me net op Gunfire de SA B03 met ASCU 2 Gen. 4+ aangeschaft. 

Ik houd jullie op de hoogte wanneer hij is aangekomen!

Grtz

post-1418-0-82011800-1496922138_thumb.png

Exact, dat gaat nog wel een keer gebeuren. Maar denk dat het dan een volledige paintjob wordt. 

Toevallig vandaag de tan-baseplates van mijn laatst aangeschafte G&G midcaps zwart gespoten. Gotta start somewhere haha.

Hey allen,

Ondertussen toch al een aantal skirms afgeweest met de H02, en ook al het een en ander veranderd.

Prometheus barrel, Prometheus purple bucking, Prometheus flathop nub, Lonex V2 hopup en sinds vanmorgen ook een SHS MP5K nozzle.

Echter loop ik wel tegen iets vreemds aan, misschien dat het bij jullie ook zo is maar wanneer de bolt catch open staat is mijn fps minder. Zie de bijgevoegde plaatjes als het niet helemaal duidelijk is.

http://imgur.com/a/mDTeB

Tevens zit er nu een Prometheus M100 in, is deze FPS (337) niet wat aan de lage kant voor die veer?

Is het geen toeval? Naar mijn idee zou dit normaal gesproken geen invloed mogen hebben op de FPS.

Zelf heb ik er ook een M100 veer in zitten (ook Specna) en schiet ik ook 340FPS. Maar staar je niet blind op de FPS, mijn backup doet 320 en heeft nagenoeg dezelfde range. Persoonlijk vind ik het wel prima die 340, dan weet je eigenlijk zeker dat je altijd en overal kan spelen (niet iedere chrono is hetzelfde en daar kan nogal wat verschil in zitten...)

Groet,

Peter

Wat rebel zegt, zorg dat de hopup niet naar voor/achter gedrukt kan worden door magazijnen of wat dan ook.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 330-340 iets aan de lage kant vind voor een m100 icm de stock ported cylinder.

Hey allen,

Ondertussen toch al een aantal skirms afgeweest met de H02, en ook al het een en ander veranderd.

Prometheus barrel, Prometheus purple bucking, Prometheus flathop nub, Lonex V2 hopup en sinds vanmorgen ook een SHS MP5K nozzle.

Echter loop ik wel tegen iets vreemds aan, misschien dat het bij jullie ook zo is maar wanneer de bolt catch open staat is mijn fps minder. Zie de bijgevoegde plaatjes als het niet helemaal duidelijk is.

http://imgur.com/a/mDTeB

Tevens zit er nu een Prometheus M100 in, is deze FPS (337) niet wat aan de lage kant voor die veer?

welke Prometheus barrel heb je erin zitten? voor de 6.20 delta strike  is het juist weer een hoge fps

De barrel die er nu in zit is de Prometheus 6,03MM EG Barrel 275.5mm. Dus het is in ieder geval wel een tightbore.

Vriend van me die ook de H02 heeft, tikt overigens wel de 345 FPS aan, met alles stock verder. Aan de hand daarvan heb ik ook getest met mijn stock barrel/hopup maar schiet nog steeds ~335 ongeveer..

Zorg in ieder geval dat je even wat teflontape om het einde van de bucking doet om daar de airseal te verbeteren, daarbij wat we dus zeiden zorgen dat de hopup strak tegen de gearbox zit.

Verder heb je nog 3 andere plekken waar wellicht een klein lek kan zitten, 1. De nozzle oring (altijd een beetje invetten), 2. De stock cylinderhead zou je kunen tapen met teflon, 3 De piston o-ring oprekken en opnieuw smeren.

Maar dan nog, geen enkele replica is exact hetzelfde, net als veren, er kan gewoon een beetje verschil in zitten. Waar je goed op moet letten is consistentie in het FPSen met de chrono. Zijn er te veel uitschieters dan duidt dat vaak op een lek.

Maar het verschil tussen 337 en 345 is echt te verwaarlozen...

Zoals mata ook zegt is het veel belangrijker dat je replica constant schiet.

Mijn main schiet ook ongeveer 340, mijn backup 320 beide een prima range. Die van een maatje van mij schiet 355, maar haalt niet de range die ik met beide wel heb.

In het geval van een Specna is het eigenlijk altijd verstandig om hem ff uit elkaar te halen, goed shimmen en smeren. Dan gelijk je airseal controleren zoals door mata aangegeven en indien nodig e.e.a. te vervangen. Zorg er ook voor dat je goede BB's gebruikt en dat je barrel schoon is en blijft. Als je BB met een gekke spin eruit komt kan je nog zo hard schieten, maar ga je nooit iets raken...

Succes!

Groet,

Peter

Vandaag is men SA van Gunfire aangekomen, ik dolblij het wapen aan het bewonderen, zie ik opeens iets geks in de doos liggen...

http://imgur.com/eNZGfJp

http://imgur.com/mjoQPI5

http://imgur.com/8WOIj50

Ik vind dit echt kut man, wat moet ik doen? Terugsturen of niet?

Aahhh dat is balen. Het is een dummy dus je kunt er niets mee maar het feit dat je een nieuwe replica(!) koopt en er gelijk iets mis mee is zou ik niet accepteren. 

Ik kocht ooit een Army 1911 via TaiwanGun en die was ook niet pluis. Heb toen erg zitten twijfelen of ik hem wel terug zou sturen maar heb het uiteindelijk wel gedaan. Je koopt een nieuw product en dan hoor je iets deugdelijks te krijgen. 

Wat ik van Gunfire weet is dat ze een goede klantenservice hebben. Even een mailtje is snel getypt. Ik denk dat je die dummy knop vanuit de binnenzijde van je upper kunt vervangen. Weet niet of zij of jij de hele replica wilt terugsturen of misschien alleen een nieuwe knop wilt ontvangen. 

Uiteindelijk moet de replica toch uit elkaar als je hem goed wilt klaarmaken voor eerste gebruik. 

Aahhh dat is balen. Het is een dummy dus je kunt er niets mee maar het feit dat je een nieuwe replica(!) koopt en er gelijk iets mis mee is zou ik niet accepteren. 

Ik kocht ooit een Army 1911 via TaiwanGun en die was ook niet pluis. Heb toen erg zitten twijfelen of ik hem wel terug zou sturen maar heb het uiteindelijk wel gedaan. Je koopt een nieuw product en dan hoor je iets deugdelijks te krijgen. 

Wat ik van Gunfire weet is dat ze een goede klantenservice hebben. Even een mailtje is snel getypt. Ik denk dat je die dummy knop vanuit de binnenzijde van je upper kunt vervangen. Weet niet of zij of jij de hele replica wilt terugsturen of misschien alleen een nieuwe knop wilt ontvangen. 

Uiteindelijk moet de replica toch uit elkaar als je hem goed wilt klaarmaken voor eerste gebruik. 

Heb net een mail gestuurd naar gunfire. Ik hoop dat ze gewoon een nieuwe knop sturen, dan steek ik die zelf wel. Heb echt geen zin om het hele pakket terug te sturen en nog is langer te wachten. 

Lastige is dat gunfire waarschijnlijk de hele replica terug wil.. als je al een skirm gepland hebt kan dit eventueel ook erna. Want gaan wel paar weken overheen voor je hem terug hebt

Dummy Forward Bolt Assist.

Is wel brute pech,  in principe makkelijk zelf te vervangen, 's beniewd hoe Gunfire dit gaan oplossen.

Je weet dat ze ook een chat hebben ? 

Ja, ik heb de chat gecontacteerd maar die raadde me aan een mailtje te sturen naar tech@gunfire.pl

Ik heb wel nog steeds geen antwoord ontvangen.