Jump to content
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

ik heb erover zitten twijfelen om 'm om te bouwen naar een DMR, maar daar moet ik nog wat research voor doen kwa modificatie en upgrades e.d.

In de praktijk zal het zo zijn, dat je kosten, en inspanningen nauwelijks of geen voordeel zullen opleveren tov een gewone AEG.

ze grijpen niet lekker in de mag catch, maar ook de highcap van de H03 wil niet in mijn B16 zitten.

http://imgur.com/c0ILX7X

De linker is de highcap van mijn B16, de rechter van de H03

Hey Stan,

De boyi midcaps van taiwangun pakken wel goed. Je moet ze alleen wel nog een tikkie na geven zodat ze goed vastzitten maar echt 0,0 feed problemen gehad gisteren.

ik heb erover zitten twijfelen om 'm om te bouwen naar een DMR, maar daar moet ik nog wat research voor doen kwa modificatie en upgrades e.d.

Ik heb een redelijk lijstje voor Specna Arms met onderdelen die er echt voor nodig zijn. Maar wat AAC al aangeeft, de winst is relatief klein voor de kosten en moeite. Een goed getunede sniper schiet nog een stuk verder. Cylinder volume van een V2 gearbox houd het wat tegen. Net als echt hele goede BBs van .32 - .36 voor een goede prijs.

ze grijpen niet lekker in de mag catch, maar ook de highcap van de H03 wil niet in mijn B16 zitten.

http://imgur.com/c0ILX7X

De linker is de highcap van mijn B16, de rechter van de H03

.

Ik zie niet echt verschil op de verder uitstaande uitsparing van de 416 mag. Zou de mag catch misschien niet ver genoeg naar binnen klikken?

Ik heb een redelijk lijstje voor Specna Arms met onderdelen die er echt voor nodig zijn. Maar wat AAC al aangeeft, de winst is relatief klein voor de kosten en moeite. Een goed getunede sniper schiet nog een stuk verder. Cylinder volume van een V2 gearbox houd het wat tegen. Net als echt hele goede BBs van .32 - .36 voor een goede prijs.

Bwa, ik heb toch al gemerkt dat een 450 FPS DMR en 0.36g bbs gebruikt een eind verder komt als een assault rifle die 350 FPS schiet.

Een teammaat heeft er een en ik was toch best wel onder de indruk, maar daar is best wat in geïnvesteerd geweest ook. 

Natuurlijk is een sniper nog steeds een pak beter zoals je zelf aangeeft, maar ik denk dat een goeie DMR toch een 10-15m verder kan komen als een assault rifle.

Ik denk dat ik zelf nu zo'n 10m verder schiet met mijn huidige DMR setup, misschien een klein beetje meer. Maar daar moet je wel een beetje voor joule creepen. Mijn ideale gewicht is momenteel .32/.33 met een 300mm PDI barrel, binnekort verwacht ik nog een kortere terug om nog net dat klein beetje meer er uit te krijgen. Het is vooral of de kosten/moeite het waard zijn. Nou vallen op zich de kosten nog wel enigsinds mee, voor mij zijn dat grotendeels dezelfde kosten als voor een goede assault. Motor, Cylinder, Piston, Nozzle, Mosfet, Barrel, Hopup, rhop/flathop en veer minimaal + DIY mods. Daar overheen komen dan nog goede BB's, want o wat zit daar een verschil in. Geoffs .36 is bijvoorbeeld een genot, maar alles wat je daar na neemt is niet leuk meer :P.

De mijne schiet momenteel 453 met een op .36 afgestelde hopup. De veer moet nog iets aangepast worden, maar ik laat hem eerst even iets compressen voor ik ga knippen.

Dus 1.9j met .2 en 2.1j met .36 (.33 geeft mij 2.14j). Dit is dan met een 300mm PDI 6.05 loop icm een Tru-Hop. Hetzelfde trucje met een 363 rhopped steel bull gaf 1.79j (440fps) met .2 en 1.9j met .36.

Dus voor mij nog iets korter dan 300mm en er moet toch een rhop in voor een net iets mooiere baan. Hier mee raak ik dan consequent het smalle stuk van een lantaarnpaal op 50m (15cm doorsnee?)

Afgelopen weekend eerste skirm gespeeld met mijn nieuwe replica.
Echter na 2uurtjes was de pret al weer over met de mee geleverde SA batterij. (9.6v Ni-MH 2/3A 1100mAh)
Denk dat ik hem te lang aan de "Simpele lader" heb gehangen. Op de locatie zelf hebben ze hem nog opgeladen met een Imax B6ac charger dit ging als een speer, maar weer na 1 uurtje was de pret over. 

Na aanraden van (Mata) heb ik bij hobbyking 2x 
Turnigy 1200mAh 2S 25-50C 7.4v Lipo's besteld, alleen welke balanced lader zou ik hierbij nemen?

die met de toekomst ook nog een hoger V aankan.

M.v.g

Afgelopen weekend eerste skirm gespeeld met mijn nieuwe replica.

Echter na 2uurtjes was de pret al weer over met de mee geleverde SA batterij. (9.6v Ni-MH 2/3A 1100mAh)

Denk dat ik hem te lang aan de "Simpele lader" heb gehangen. Op de locatie zelf hebben ze hem nog opgeladen met een Imax B6ac charger dit ging als een speer, maar weer na 1 uurtje was de pret over. 

Na aanraden van (Mata) heb ik bij hobbyking 2x Turnigy 1200mAh 2S 25-50C 7.4v Lipo's besteld, alleen welke balanced lader zou ik hierbij nemen?

die met de toekomst ook nog een hoger V aankan.

M.v.g

Goeie SkyRC B6AC V2 lader  :P of een simpele B3AC deze kan zowel een 2S als en 3S opladen. Beide zijn te vinden op hobbyking, enigste nadeel is dat de B6 met een US plug komt. Op aliexpress zijn trouwens ook genuine SkyRC B6AC V2 Laders te vinden moet je even bij de feedback kijken naar foto's van de onderkant waar dan als het goed is de volgende stick op te vinden is: http://www.skyrc.com/antifake/indexen.php.

Ik heb nog nooit invoerrechten hoeven te betalen bij welke order op aliexpress ooit, maar kan wel begrijpen dat een B3AC aantrekkelijker is. Voordeel van de B6 is het monitoren van je cellen en dingen zoals storage mode en het zelf kunnen instellen van het aantal mAh waarmee je oplaadt.

Hallo allemaal,
Door dit topic ben ik een maandje terug overstag gegaan om (ook) een specna arms (SA-A03) te kopen. Na een paar keer gespeeld te hebben, heb ik besloten mijn replica te upgraden.

Mijn lijstje:

SHS MP5K Nozzle

maple leaf Bucking (60) en nub

Mad bull precision barrel 6.03

Shimmen

Nu ben ik gisteren bezig geweest met het installeren van de tuning parts. Dit ging vrij gemakkelijk, maar toen ik de barrel terug in de hop up deed, is de bucking net (+-1 mm) zichtbaar door de hop up (bb feeding gedeelte).
Nu is het ?Probleem? als ik een bb in de hop up laat vallen gaat hij niet verder, want hij komt tegen de bucking. Is dit normaal? Of moet ik hier iets aan doen en zo ja, wat?

Neem aan de dat Hop omhoog staat gedraaid ?

zolang je geen over hop hebt is er geen probleem lijkt mij ? Dat de bb niet door de hop up heen valt is logisch. anders zou je elke keer als je je replica iets na voren houd de bb eruit rollen...  

In theorie zou de BB door het magazijn langs de bucking gedrukt moeten worden.

Maar ik zou de bucking even opnieuw plaatsen en bv met een klein beetje siliconen in de hopup laten glijden. De bucking zou niet bij de barrel clip moeten zitten.

Komen de BBs ook met magazijn niet langs de bucking Dan kun je de lipjes even over een schuurpapiertje halen tot het wel gaat.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

@Patje

ja de hop up staat idd omhoog gedraaid. Alleen het is dat hij vanaf de magazijnkant de hop up in, de bucking raakt, niet als de bb al in de hop up zit en door de bucking geduwd moet worden.

@mata
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga dat is proberen!

Hallo allemaal,

Door dit topic ben ik een maandje terug overstag gegaan om (ook) een specna arms (SA-A03) te kopen. Na een paar keer gespeeld te hebben, heb ik besloten mijn replica te upgraden.

Mijn lijstje:

SHS MP5K Nozzle

maple leaf Bucking (60) en nub

Mad bull precision barrel 6.03

Shimmen

Nu ben ik gisteren bezig geweest met het installeren van de tuning parts. Dit ging vrij gemakkelijk, maar toen ik de barrel terug in de hop up deed, is de bucking net (+-1 mm) zichtbaar door de hop up (bb feeding gedeelte).

Nu is het ?Probleem? als ik een bb in de hop up laat vallen gaat hij niet verder, want hij komt tegen de bucking. Is dit normaal? Of moet ik hier iets aan doen en zo ja, wat?

Dit heb ik ook voor met de maple leaf bucking in prowin hopups.

Er zijn 2 mogelijkheden

1. Snijdt of schuur de bucking lips iets korter zodat de bb terug normaal kan passeren.

2. Maak de feedtube een beetje ovaal langs de bovenkant zodat de bb rond de bucking lips kan.

Hoi Allen,
Na jullie tips heb ik de bucking lips iets terug geschuurd en dag erna een dag gespeeld. Alles werkt perfect, totaal geen misfeeds!

Nogmaals bedankt voor de tips!!

Hey guys,

Vandaag een open skirm gespeeld in Weert (Wild Mountains) toffe locatie! Alleen jammer van de hoeveelheid blubber.
anyways had vorige keer 2x 1200mAh lipo's gekocht deze waren ook binnen no-time leeg. In de pauze laten opladen maar ook dit was beide niet van lange duur.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? 

Hoe kliinkt de replica. Huilt deze, krast deze? Kun je eens een filmpje op semi en full auto maken? Ik zou haast denken dat de boel te zwaar draait. Afgelopen weekend met 5 specnas in het veld gestaan en halverwege waren de lipos nog niet half leeg.

ey in Weert waren wij ook! en inderdaad ik moet me schoenen nog ff poetsen.. maar het was nog wel te doen vond ik. heb erger mee gemaakt!
1 van mijn maatjes speelt ook met 1200 Mah een high torque motor ascu en 6.20 widebore. Daar gaat de accu zeker de hele ochtend mee.
wat voor set up heb je ?  staat misschien de ondergrens van de protection op bv je mosfet verkeerd afgesteld ? 

Ik heb even terug gelezen naar welke replica je had en volgens mij heb je een variant met een ASCU toch?

Klopt het dat je op een gegeven moment 2 poepjes krijgt?

Als dat het geval is dat is de kans heel groot dat het niets met je batterij te maken heeft. Ik heb in verschillende specnas verschillende issue gezien met een ASCU. Bij de een was het opgelost door alleen het plaatsen van een HT motor. Bij de ander heb ik een nieuwe cutoff lever geplaatst omdat de originele ASCU cutoff lever teveel speling had. Hierdoor werd de switch die kijkt of een gearbox cycle voltooid word niet altijd goed aangetikt. Bij nog een ander heb ik iets op de cutoff lever geplakt omdat deze ook regelmatig de switch niet goed aandrukte (kwam deels door de sector gear).

Als ik het goed heb kan het dus 2 oorzaken hebben.

1, de motor moet te veel moeite doen door een verkeerde hoogte of wat dan ook en hierdoor word de bedrading warmer dan de ASCU leuk vind

2, de cutoff lever doet moeilijk

Persoonlijk gok ik op de eerste, dit omdat Gunfire niet shimt en de boel dus niet te strak zal staan. De motorhoogte kan mogelijk iets te hoog/laag zitten, maar dit zou je kunnen horen door een duidelijk whine geluid bij het schieten. In dit topic heb ik het al vaker geschreven, ik ben geen fan van de ASCU in een stock Specna.

Hey,

- Ik maak vanavond even een filmpje van semi/auto stand.
- Ascu protection op mosfet? Alles is stock met ingebouwde ascu aangekomen van gunfire.
​- Krijg indd 2x een "BIEP" te horen.
- HT shs moter ga vanavond bestellen / Shims / hop-up / bucking etc
- Cutoff lever zou zeer zeker kunnen, aangezien na die 2x biep de batterij weer even los haal hij het wel weer een tijdje doet.
- Tamiyaplugs ga ik morgen vervangen voor Deans die heb ik al liggen alleen de krimpkousen nog regelen.
- Voltage weet ik niet (geen multimeter in huis)

De ASCU zit naar mijn weten er niet vanuit de fabriek in, dus dat doet Gunfire. Voor hen is dit lopende band werk en jammer genoeg kijkt mijn niet goed op alle details.

Een lipo checker kan btw wel eens handig zijn om zoiets als dit te onderzoeken. Net als dat ik eens hele tijd heb lopen stoeien met een G&G SRXL met ingebouwde ETU. Het heeft even geduurd voor dat ik door kreeg dat dat onding niet wilde draaien met een lipo onder ca. 8v.