Jump to content
Airsoft Elite
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Zit de tape aan de achterkant van de mag insert of voorkant?

Misschien hierdoor dat de mag verschoven zit tot de hopup bb inlaat?

Dat de bbs een beetje worden tegengehouden door de onderkant van de hopup?

Ik had het ook al toen er nog geen tape in zat. Ik las ook ergens dat het te verhelpen is door te spelen met de hop, maar moet zeggen dat ik daar ook aardig wat mee gekloot heb. Ik zal het nog wat door testen.

Zo, ik ben weer een illusie armer. De b02 van mijn buurman zat op dik 365 fps met een madbull m100. De standaard m90 gaf 290 fps. Dus wij dachten door een langere barrel te plaatsen, madbull 6.03 TB 365mm, de inhoud van de barrel te vergroten en dus met de huidige cylinder minder hard te gaan. Jammer, we zitten nu op 375 fps :P. Die gedachte ging dus niet helemaal op. Whats next?

Het ziet er naar uit dat mijn hopup/bucking niet helemaal 100% is en dat daar de misfeeds vandaan komen. Er was toch al een andere hopup kamer onderweg dus daar ga ik verder niet meer mee stoeien. Ondanks de misfeeds sta ik er toch versteld van wat een flathop doet met de afstand die je haalt. In de B02 hieronder zit nog de standaard bucking/nub maar wel met een 6.03 precission barrel. Bij de B02 zie ik de bb dalen na ca. 35/40m, met de A03 zie ik niet wanneer die daalt, de bosjes zitten dan in de weg :P.

Qua uiterlijke onderdelen zijn ze wel klaar, het binnenwerk ga ik over een paar weekjes weer verder mee stoeien. Dan rest ons alleen nog een goede paintjob. De tape hadden we toch gekregen op een beurs en stond wel even grappig :P.

20150130_170953.jpg

Ziet er goed uit mata;) en had je in de a03 nog de standaard barrel zitten met een flat hop?

Ja nog steeds de standaard barrel. Alleen een andere bucking en flathop nub. Ik wacht nog steeds op de rest.

Nou mijn spulletjes zij binnen. Nieuwe barrel met rhop en hopup meteen geplaatst. Voor zover ik nu kort zag geen feeding problemen meer. Dus toch iets fout in mijn hopup. Alleen ook hier is mijn fps omhoog gegaan door de 6.03 madbull, ondanks de 290 vs 455mm lengte. Van 355 naar 385!

Nou begin ik mij heel erg af te vragen in hoeverre de cylinder inhoud en voortstuwing van de bb af te leiden is aan de fps. Hij gaat wel hard, maar is er genoeg luchtdruk om de gewenste afstand te overbruggen.

Jammer genoeg is het nu pikke donker dus kan niet zien wat de tightbore met rhop doet tegenover de standaard met flathop qua afstand.

Ik had niet vwrwacht dat bij het verlengen van de barrel met een dikke 1/3 van de originele lengte dat de huidige cylinder voldoende zou zijn.

Nu had ik voor de zekerheid al dingen als een nieuwe cylinder + head, piston + head en nozzle meebesteld. Waarschijnlijk ga ik het binnen een paar weken toch wel inbouwen, maar deze testjes zouden betekenen dat de specna arms met een goede airseal best aardig in elkaar zitten :P.

Ben wel benieuwd wat de m90 veer nu gaat geven. Gok zo'n 340 fps.

Kan er iemand misschien een foto maken van de binnen kant van de upper receiver op een SA? Mijn bolt catch werkt niet echt goed meer. Het luikje over de hopup sluit niet helemaal, ik kan alleen moeilijk zien hoe deze binnen in schuift en hoort te zitten. Plus even geen vergelijkingsmateriaal.

Wat zijn die plaatjes belachelijk dun zeg! Ik dacht "doe ik meteen de aac truc" (even een beetje een vlam er tegen om het mooi te maken)... hij lijkt nu iet verbogen waardoor hij de cylinder en de hopup aanraakt. En dus niet volledig terug schuift nadat ik de bolt release indruk.

Grrr. Moeilijk te zien met al dat zwart :P. Ik zie bij mij ook niet goed waar hij precies in moet schuiven en waar het op vast loopt. Ik haal dat hele syteem er wel even uit dit weekend. Tnx voor de plaatjes iig.

Zag net je laatste reply.

Verbogen kan het nog wel eens zijn. Bij mij sluit hij nog half over het hopup wieltje.

Daar zit zo'n lipje wat door een gleuf glijd. Halverwege stopt die en lijkt het haast vast te zitten. Soms als ik aan de handle trek schiet ie zo ver terug dat het lipje bij de veer van de handle naar binnen schiet (richting de schroef van die veer).

Eens kijken of we dat kunnen verhelpen.

Bij mij doet ie het weer. Het leek er op dat het lipje van het bolt catch plaatje voor in de receiver een beetje verbogen was. Hierdoor liep die aan en trok wat scheef. Ik heb de cocking handle er even uit gehaald en toen het plaatje half er uit kunnen halen (heb niet het veertje van het plaatje los gehaald, leek me rotwerk om dat veertje weer terug te plaatsen :P). Ook even de onderkant waar het veertje van het plaatje zit een beetje gebogen. Nu werkt het weer, maar denk wel dat ik op moet passen de cocking handle niet te hard terug te trekken. Als dat gebeurt dan schiet het lipje richting de veer van de cocking handle (verkeerde afslag zeg maar).

Ik heb nu trouwens mijn 455 barrel met rhop er in zitten en tot dus ver presteerd deze qua afstand ongeveer hetzelfde als de flathop, momenteel wel iets minder precies, maar ik heb heel erg het vermoeden dat ik door de originele cylinder net niet genoeg luchtverplaatsing heb. Ik had al een hele serie onderdelen van SHS om dit aan te pakken, dus dat gaan we binnenkort even plaatsen (vriend van mij is net wat handiger met klein materiaal en heeft vastere handen, dus even wachten tot die terug is van vakantie :P)

20150203_174750.jpg

20150203_174928_HDR.jpg

Het is eindelijk zover, van de week is ook mijn specna-arms binnen gekomen de SA-A05!

Vandaag uit elkaar gehaald, de veer gewisseld en de gears gesmeerd.

Wat een makkelijke job was dat zeg easy peasy  B)

Helaas door een foutje bij gunfire was niet alles uit m'n order geleverd, maar na een vriendelijk mailtje die kant op wordt dat gelijk recht gezet en krijg ik volgende week de rest binnen en dan kan ik mn hop-up rubber ook vervangen. geweldige service weer van gunfire!

Ik heb m net ook nog eventjes getest in t schuurtje en wat een apparaat! Hij schiet geweldig en t geluid vind ik zelf ook erg goed.

Ik kan niet wachten om te gaan skirmen, misschien volgend weekend :ph34r:

6Xmq1hb.jpg

Hier nog een foto van eerder deze week.

lIDEURf.jpg

Thanks allen!

Nou heb ik nog een vraag, ik wilde mijn specna-arms laten downgraden bij GF, maar door de lange wachttijd (waar ik via email achter kwam) heb ik dit laten cancelen.

Maar na gisteren zelf de spring te hebben verwisseld zag ik toch een blaadje erbij liggen met FPS waardes erop rond de 320 en downgrade erbij geschreven...

Dus ja hadden ze dan toch nog even snel mn specna gedowngrade? of hebben ze het blaadje alvast ingevuld aangezien ze toch wel weten wat de waardes zouden worden..

Mijn vraag zou iemand een foto kunnen posten die met zekerheid verklaard welke spring welke is?? 

Ik had zelf deze foto al gevonden, maar ik wil het graag even dubbel checken zodat ik niet op een skirm nog veren moet gaan wisselen.

sa_review_31.jpg

Naar mijn weten zijn alle SA's uitgerust met exact dezelfde upper, lower receiver en gearbox, dus ook dezelfde springs.

Dit is de default spring uit mijn A03 (volgens mij een 120).

Ernaast, ter vergelijking, de verpakking van de meegeleverde M90 spring. Die is iets langer. 

SA_default-spring.jpg

Zoals Edwin the de technici tevens mijn saa05 binnen gekregen, tenminste opgehaald bij Edwin :) (foto volgt)

Had er ook een anderen bucking bij besteld van g&g (groen) alleen is deze een stuk dunner dan de specna bucking.

Als ik deze installeer dan zit de barrel vrij los en kan ik het licht draaien in de hopup. bij de specna kan dit niet en alles zit veel strakker..

Weten jullie misschien wat een bucking is welke wel goed past en beter is dan de stock bucking?

Op zich zou de c clip de barrel wel aardig in bedwang moeten houden. Ook heb je nog het koperen ringetje tussen de barrel en het einde van je hopup. Ik lees soms dat men de bucking vast bind met wat flosdraad of vislijn of een stukje isolatie tape. Voornamelijk voor de airseal.

Ik denk dat je eerst even moet kijken of je ergena hinder ondervind met de bucking, dus in het feeden en bv de airseal.

Op zich zou de c clip de barrel wel aardig in bedwang moeten houden. Ook heb je nog het koperen ringetje tussen de barrel en het einde van je hopup. Ik lees soms dat men de bucking vast bind met wat flosdraad of vislijn of een stukje isolatie tape. Voornamelijk voor de airseal.

Ik denk dat je eerst even moet kijken of je ergena hinder ondervind met de bucking, dus in het feeden en bv de airseal.

Tijdens het afstellen van de reddot en hopup merkte ik dat ik redelijk ver aan het einde van de max hop zit.

Er zit bij mij een soort van zwaar punt in dat je denkt ik ben er maar dan kan je hem nog een stukje verder draaien. Bij max hopup gaat de BB echt omhoog na 20 meter.

FPS met M90 veer zou ongeveer 320 moeten zijn dus dat zit wel goed denkik kwa airseal.

Met feeding hebbik geen problemen

Accuraatheid zou ik wel kunnen zeggen dat 30 meter een a4tje wel achter elkaar raken (met 0.25) en semi auto (was buiten met een beetje wind).

Geen idee of dit een beetje een normale afstand/accuraatheid is voor een stock barrel... :huh: