Jump to content
Airsoft Elite
Huurpaard

Ervaringen met Specna Arms?

Recommended Posts

Goed, ik heb gisteren dus het een en ander getest met verschillende zwaartes bbs en even kort samengevat was dit mijn ervaring:

- 0.20: Outdoor sterk af te raden. Één klein zuchtje wind en de afwijking is enorm na nog geen 15 meter. Voor indoor is dit waarschijnlijk wel prima te gebruiken. Ook omdat dat de fps het hoogst is en je vermoedelijk bewegende doelen beter kunt raken.

- 0.25: Prima middenmoter, Ga je de 30 meter voorbij dan begin je te merken dat de BBs dalen en een windje er wat vat op gaat krijgen. (101 inc en Bioval BBs gebruikt, waarbij ik het idee had dat de Biovals een stuk accuraten schoten en ook een hogere impact hadden)

- 0.28: 40 meter ver. De BB houd goed zijn baan. Spreading jammer genoeg niet goed gemeten op dit afstand, maar een persoon was prima en goed te raken.

- 0.30: Vergelijkbaar met 0.28, maar je begint echt te merken dat de BB niet zo hard meer gaat. De impact is nog wel degelijk voelbaar, maar je hoort het schot en voor je gevoel word je pas laat geraakt.

Wat wel heel belangrijk is is dat je de hopup goed afsteld. We kwamen er achter dat onze hopups niet goed stonden en dit waarschijnlijk de oorzaak was dat het niet zo denderend ging het weekend er voor. We hebben toen op een relatief korte schietbaan de hopup afgesteld, maar je moet dit echt op een grote afstand doen. Schiet bijvoorbeeld met een bb over een open veld en probeer de baan zo goed mogelijk te volgen. Gaat de BB omhoog dan heb je teveel hop, gaat deze omlaag dat heb je tot op een zeker punt te weinig hop. Hopelijk kan ik hetzelfde volgende week herhalen met een r-hop (welliswaar met een langere barrel) om te kijken wat dit voor een verschil maakt.

Komend weekend hoop ik op Bunker Hill mee te doen en dan zal ik voornamelijk met 0.25 en 0.28 schieten. Wellicht dat ik in de praktijk nog andere bevinden heb.

(Disclaimer, dit is getest met een B02 en A03 die verder helemaal standaard zijn. Wel goed gesmeerd en een m100 veer. Schieten tussen de 350-370 fps, afhankelijk van welke chrono ik zou moeten geloven. Qua weer miezerde het beetje en stond er een zwak windje.)

Ik ga donderdag mijn eerste specna arms binnen krijge.

de B-02,zwart-tan

ik ben benieuwd of hij beter is dan mijn dboys,want daar zat veel wobble in en ik had een airleak.

we zullen zien

Mijn buurman heeft de b02 zwart en die werkt super! Je hebt een beetje wobble in de stock maar dat is bij alle specnas die ik gezien heb. De standaard mag zal ook wat los zitten maar dit is zo opgelost met een stukje tape voor in de magwell. Veel plezier er mee!

Alle SA's hebben lichte wobble in de stock inderdaad. Ik heb een klein stukje tape op de buffertube geplakt wat het oplost. Voelt lekker solide aan nu.

Verder heb je met goedkope mags ook speling inderdaad. Ook daar doet tape wonderen! Ik heb mijn SA-A03 gekocht op aanraden van Mata. Geen moment spijt van gehad!

Ik heb een voorstel topic gemaakt,en bedankt voor het welkom.

Ik krijg als het goed is morgen alles binnen.

replica

7,4v lipo 2400 mah

ladertje

chest rig

2 highcaps 500 rds

ik had zowat al mijn gear verkocht,omdat mijn vrouw langere tijd werkloos was,en we het daardoor niet al te breed hadden.

Nu heeft mijn vrouw weer een goede baan,en hebben we weer ruim de ruimte om te ademen op hobby gebied.

Dus ben ik langzaam aan weer geasr aan het aanschaffen.

Ik weet dat highcaps bij de meesten taboe zijn,maar de midcaps komen later er ook bij.

Nu heb ik ff genoeg capaciteit om te skirmen,en wanneer de midcaps er zijn,dan gaan ze als back up of alleen voor de grote terreinen zoals bunkerhill.

hoeveel schiet de SA met de m90 veer?want ik zie hier nog best hoge waardes voorbij komen.

Arnold, ik vermoed dat je de Redox 7.4 2400mAh LiPo hebt meebesteld. Deze heeft een Deans aansluiting en de B02 een Tamiya-small. Je bent dus een verloopje nodig of je moet er even iets aan solderen.

De FPS kan heel erg verschillen. De m120 veer die er standaard is zal vermoedelijk de 400fps voor bij gaan. De m90 zou rond de 300 fps moeten zitten, maar volgens Huurpaard zat deze bij hem op 360. Ik heb er een m100 spring in zitten en dan zit ik op 355. Mijn buurman die ook de b02 heeft zat op 365 met een m100. Waarschijnlijk heeft de 1 een betere compressie dan de ander. Je zult het gewoon moeten uitproberen ben ik bang.

Ik denk dat ik een verloopje ga solderen,zodat ik eerst nog mijn garantie behoud.

over een tijdje ga ik alles overzetten op xt60.

Qua fps zal ik het dus zelf moeten ondervinden.

Ben vanavond even aan het knoeien geweest om een flathop er in te zetten. Jammer genoeg is het nu donker dus het resultaat is niet te zien :(. Ook maar eens met M2 en silencer gemonteerd. Misschien wel iets te lang zo :P. Owja, en mijn spraypaint skills zijn niet zo super, dus sorry voor de tape :(.

post-467-0-42789600-1421957431_thumb.jpg

Net even gekeken hoe het met de flathop zit. Maar ik zie gewoon de bbs niet :P. Ze lijken verder te komen als ik zie waar de sneeuw af valt. Wel is de grouping echt een stuk strakker. En dit is een upgrade van iets meer dan een tientje! Deze heb ik er in gezet. Ik heb hem net ook even door de chrono gehaald met 0.20, maar na een paar keer schieten rolden ze de loop uit toen ik deze naar beneden hield. Weet niet of het er mee te maken heeft dat deze bucking voor 0.25 en hoger is. 344 fps strak, dus daar heb ik niets ingeleverd (er van uit gaande dat mijn chrono echt 10 minder aan geeft dan xcortechs). Ook heb ik nu de silencer er op zitten en dit geeft best een leuk effect, het geluid klinkt net een tikje doffer.

2 bursts full auto op 15m (scope nog niet afgesteld):

20150123_111024.jpg

Allemaal goede info jongens!

Dit forum maakt veel keuzes een stuk makkelijker :D .

Dus de volgorde van leuke upgrades/aandachtpuntjes van een specna arms replica:

- Tapje op de buffertube voor de wobble.

- alles wat aandraaien/controleren

- Andere rubber voor hopup (zachter?).

- XT60 connector`s voor lipo`s.

- Gears een beetje smeren.

- midcaps van specna arms.

- 0.25 gram bbs voor beter accuraatheid.

- m100 veer.

- barrel 6.03.

- mosfet.

Vergeet ik nog belangrijke dingen :rolleyes: ?

Xt60 is niet perse nodig hoor. Ik had alleen accu's met tamiya en deans en wilde alles gelijk trekken. Xt60 is dan een van de betere connectoren.

Hopup rubber adviseer ik verder in als ik mijn flathop en later r-hop meer heb doorgetest.

Zelfde met de barrel, ik heb nu nog de standaard van 290mm en er is een 6.03 van 455mm onderweg.

Mosfet achijnt altijd goed te zijn maar zelf nog niet gebruikt. Is de volgende aanpassing.

Verder heb je het aardig op een rij :P

Net even gekeken hoe het met de flathop zit. Maar ik zie gewoon de bbs niet :P. Ze lijken verder te komen als ik zie waar de sneeuw af valt. Wel is de grouping echt een stuk strakker. En dit is een upgrade van iets meer dan een tientje! Deze heb ik er in gezet. Ik heb hem net ook even door de chrono gehaald met 0.20, maar na een paar keer schieten rolden ze de loop uit toen ik deze naar beneden hield. Weet niet of het er mee te maken heeft dat deze bucking voor 0.25 en hoger is. 344 fps strak, dus daar heb ik niets ingeleverd (er van uit gaande dat mijn chrono echt 10 minder aan geeft dan xcortechs). Ook heb ik nu de silencer er op zitten en dit geeft best een leuk effect, het geluid klinkt net een tikje doffer.:

Vet mata! Denk inderdaad dat ie nog beter werkt met .25 bb's.

Schiet je met je korte inner door je silencer? Ben benieuwd wat het geluid doet met een lange inner die doorloopt in je silencer...

Alhoewel wel 's beweerd wordt , dat airsoft silencers 100% cosmetisch zijn.

Blijken deze toch wel degelijk de "sound" te beïnvloeden !

Een tijdje geleden woede er een hevig topic op Arnies  hierover,  best wel interessant.

Je vind er zelfs een filmpje over iemand die dit allemaal uitgetest heeft met een Db meter  !

Zelf maakte ik deze KAS NT4 QDSS voor op m'n CQBR , en ook bij mij klinkt hij dan net iets doffer  ;) 

En dan is het nog maar een holle stalen buis zonder baffles of foam !

(was tot voor ik 'm dichtlaste ook nog in de overtuiging dat het puur esthetisch was)

Ik ga ooit nog wel 's een SureFire Socom, en een B&t Rotex suppressor voor m'n MP7 maken, en dan ga ik 

Wel 's experimenteren met baffles ed .....

@Mata zit er trouwens foam,  of baffles in jouw suppressor ?

@HP waneer je innerbarrel doorloopt -door je suppressor- zal het geluid normaliter weer terug klinken alsof zoals zonder suppressor

(tenzij de langere innerbarrel het geluid anders doet klinken miss ?  ) 

In de mijne zit een veer en dan tussen de veer en buitenwand lijkt er foam te zitten. Maar of hij nou dempt of niet,vind hem best stoer staan.

Jou KAS NT4 was ik ook al tegen gekomen. Vind hem heel gaaf, helemaal als je dat zelf kunt.

Als je je barrel van 290 naar 455 vergroot moet je ook je cilinder vervangen van eentje met een gat naar een dichte !!

Er komt zelfs een heel pakket bij, cylinder, cylinderhead, piston, pistonhead, nozzle en ook een nieuwe hopup zodat ik 2 barrels met aanpassingen compleet houd. :)

Goed om te horem dat hij bevalt. Heb je buiten of binnen gespeeld?

Ik ben dit weekend avonden met mijn buurman bezig geweest aan zijn b02. De m90 schoot 290 fps en zijn m100 370. Van alles geprobeerd om de fps richting de 340 te krijgen maar we kregen het niet voor elkaar. Volgens mij hebben we hem wel 15x open gehad. Net alles weer in elkaar gezet en zo ineens zit hij op 350 fps. Heel raar.

Lipo's kunnen sowieso veel beter tegen lagere temperaturen. En je heb de 2600mAh toch? Die houd het wel een tijdje vol :). 9.6V NiMH die er standaard bij zit schiet bij ons iets harder als die helemaal vol is.

Als tip wil ik je meegeven om eens 0.28gr bbs te proberen. Wij vonden die nog iets verder en accurater schieten. Dat was wel met de m100 veer. Wel is het zo dat hoe zwaarder de bb des te minder snel hij gaat, vaak wel verder en accurater. Dat is vooral een persoonlijke afweging icm jou speelstijl. De afgelopen tijd is het weer even wat minder en kan 0.28 dus wel eens wat beter zijn dan 0.25.

Nu ik jullie "zie" praten over koud weer, bedacht ik mezelf dat er nog zoiets bestaat als de invloed van koude, of warme lucht op de ballistiek, van een projectiel.

Nl: koude lucht is "dikker" dan warme, en geeft bijgevolg meer weerstand  !

Ik ben 's gaan kijken of dit enige invloed zou kunnen hebben op BB's, en blijjkbaar toch wel een beetje 

05-c-050.gif

Wel een beetje invloed, maar het valt me eigenlijk nog reuze mee.

Hier iemand met een specna die ook de midcaps er van gebruikt? Ik heb gigantisch veel last van misfires met deze op full auto. Het is net alsof de mag de bb niet snel genoeg omhoog krijgt. Dit is met een lipo, geen idee of het ook zo is met de nimh batterij. Met de bijgeleverde hicap heb ik er geen last van.

Nee, de mags zitten mooi strak. Net als de hi cap door een stukje vilt voor in de magwel. Waar schijnlijk is dit al even zo want je hoort de dry fires nu echt goed met de silencer. Het is alleen met full auto en burst van 3/4. Om de 4/5 bbs komt het haast voor. Snel semi-fire achter elkaar niet.